AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Del Skrevet 2. september Jeg er 33 år, gift og har barn i skolealder. Vi bor i by, men planen og drømmene våre er å komme oss til hjembygda mi og eie et småbruk. Vi er lei av by, vi er lei av det berømte hamsterhjulet og naboer på hver kant, og vi bruker mye av sommeren på selvdyrking, samt at vi har 3 hunder og vi drømmer om å få det friere for deres del, samt å få barna våre ut av bykjernen. Jeg drømmer også om å kunne ha hundeoppdrett på hobbybasis, og trenger da en fleksibel jobb. Jeg har en bachelorgrad og jobber i dag 100%, men jeg ønsker å gjøre noe helt annet, men ser at jobbmulighetene på bygda begrenser seg veldig til barnehage, butikk og sykehjem, og det er denne typen jobb jeg vil bort fra. Hvilken jobb kan jeg ha, hvor jeg kan jobbe hjemmefra, og gjerne jobbe deltid hvis vi ser at vi kan gjøre småbruk til noe av levebrødet vårt? MaryKay er ikke aktuelt, for å si det slik. Anonymkode: 5235b...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Del Skrevet 2. september 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er 33 år, gift og har barn i skolealder. Vi bor i by, men planen og drømmene våre er å komme oss til hjembygda mi og eie et småbruk. Vi er lei av by, vi er lei av det berømte hamsterhjulet og naboer på hver kant, og vi bruker mye av sommeren på selvdyrking, samt at vi har 3 hunder og vi drømmer om å få det friere for deres del, samt å få barna våre ut av bykjernen. Jeg drømmer også om å kunne ha hundeoppdrett på hobbybasis, og trenger da en fleksibel jobb. Jeg har en bachelorgrad og jobber i dag 100%, men jeg ønsker å gjøre noe helt annet, men ser at jobbmulighetene på bygda begrenser seg veldig til barnehage, butikk og sykehjem, og det er denne typen jobb jeg vil bort fra. Hvilken jobb kan jeg ha, hvor jeg kan jobbe hjemmefra, og gjerne jobbe deltid hvis vi ser at vi kan gjøre småbruk til noe av levebrødet vårt? MaryKay er ikke aktuelt, for å si det slik. Anonymkode: 5235b...d17 Lykke til…. Hvis slike jobber hadde vært allment tilgjengelige hadde vi hatt dem alle sammen. Anonymkode: 4e5ef...429 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Lykke til…. Hvis slike jobber hadde vært allment tilgjengelige hadde vi hatt dem alle sammen. Anonymkode: 4e5ef...429 De aller fleste vil jobbe 100% i en A4 8-16 jobb, så det du sier stemmer overhode ikke. Det er få mennesker som ønsker og har muligheten til å jobbe deltid. Få mennesker har økonomi til å jobbe deltid, og de som bor på småbruk er i kraftig mindretall. På grunn av lave boligpriser i bygda, samt verdistigning på vår enebolig, har vi mulighet til å gjøre dette uten å sitte igjen med boliglån, og kan derfor jobbe redusert. Anonymkode: 5235b...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lykke til…. Hvis slike jobber hadde vært allment tilgjengelige hadde vi hatt dem alle sammen. Anonymkode: 4e5ef...429 Det er heller ikke meningen at disse jobbene skal være allment tilgjengelig, fordi hensikten er at mennesker selv skal være kreative, utforskende og kunne finne løsninger eller arbeid på egenhånd. Men det finnes definitivt mange jobber der man kan ha hjemmekontor. Til og med i helsevesenet. Det handler mer eller mindre om å finne ut av hvordan man kan bruke sin kompetanse på et hjemmekontor. Anonymkode: fd344...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 2. september #5 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De aller fleste vil jobbe 100% i en A4 8-16 jobb, så det du sier stemmer overhode ikke. Det er få mennesker som ønsker og har muligheten til å jobbe deltid. Få mennesker har økonomi til å jobbe deltid, og de som bor på småbruk er i kraftig mindretall. På grunn av lave boligpriser i bygda, samt verdistigning på vår enebolig, har vi mulighet til å gjøre dette uten å sitte igjen med boliglån, og kan derfor jobbe redusert. Anonymkode: 5235b...d17 Mentes nok at det er urealistisk å finne en sånn latmakkjobb som du skisseres. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Del Skrevet 2. september Kan bachelorgraden din brukes til noe annet? Eventuelt ta noe etterutdanning så du får flere valgmuligheter? Anonymkode: 0f75c...032 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Del Skrevet 2. september takinova skrev (2 minutter siden): Mentes nok at det er urealistisk å finne en sånn latmakkjobb som du skisseres. Latmakkjobb? 😂 Nei, det handler om at på bygda er det få alternativer; nettopp fordi det er bygda, og det begrenser seg til sykehjem, skole og butikk, og etter 13 år i 100% stilling i skole/barnehagesektor, så er jeg meget klar for å gjøre noe helt annet hvis jeg først skal si opp jobben min og flytte på meg. Og hva gjør man da, hvis bygdelivet er drømmen, men ikke har de jobbene man kommer til å trives i? Da ser man på løsninger som gjør at man kan få spennende jobber, men kan jobbe hjemmefra. Har du en anne løsning kanskje? Anonymkode: 5235b...d17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Del Skrevet 2. september 15 minutter siden, AnonymBruker said: De aller fleste vil jobbe 100% i en A4 8-16 jobb, så det du sier stemmer overhode ikke. Det er få mennesker som ønsker og har muligheten til å jobbe deltid. Få mennesker har økonomi til å jobbe deltid, og de som bor på småbruk er i kraftig mindretall. På grunn av lave boligpriser i bygda, samt verdistigning på vår enebolig, har vi mulighet til å gjøre dette uten å sitte igjen med boliglån, og kan derfor jobbe redusert. Anonymkode: 5235b...d17 Gratulerer som gift. Og gratulerer med en skrytetråd om økonomien. Gratulerer med en bachelor. Bra det bare finnes en type bachelor, gjør det så mye enklere å foreslå noe. Et kreativt yrke er nok ikke noe for deg, heller ikke et yrke med medmenneskelige samhandlinger basert på hvordan du skriver her. Avløser? Renholder? Moderator på kg? Translatør? Anonymkode: 09066...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan bachelorgraden din brukes til noe annet? Eventuelt ta noe etterutdanning så du får flere valgmuligheter? Anonymkode: 0f75c...032 Bachelorgraden min er innenfor pedagogikk, så mine muligheter er innenfor skole og barnehage - noe jeg ikke ønsker. Alternativet er da barnevern, noe som kan være interessant, men jeg regner med det da vil bli mye pendling ut av bygda i all slags vær og føre.. vanskelig dette her! Anonymkode: 5235b...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Del Skrevet 2. september Kan bachelorgraden din brukes til noe annet? Eventuelt ta noe etterutdanning så du får flere valgmuligheter? Anonymkode: 0f75c...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Del Skrevet 2. september Ta master og søk jobb feks i ppt. Det trengs i alle bygder. Anonymkode: 700c7...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bachelorgraden min er innenfor pedagogikk, så mine muligheter er innenfor skole og barnehage - noe jeg ikke ønsker. Alternativet er da barnevern, noe som kan være interessant, men jeg regner med det da vil bli mye pendling ut av bygda i all slags vær og føre.. vanskelig dette her! Anonymkode: 5235b...d17 Pendling i allslags vær og føre er i alle fall det desidert minst krevende med å jobbe i bvtj. Dersom du syns barnehage/skole er slitsomt og krevende så trenger du ikke vurdere bvtj i alle fall Anonymkode: e80ed...dc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Del Skrevet 2. september Er jo en grunn til att folk havner i byene, det er ikke så mye valgmuligheter på bygda, her må en jo ta det en kan få av arbeid. Anonymkode: 6f218...d09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Del Skrevet 2. september Altså, å få seg en "ordentlig" jobb hvor du skal jobbe hjemmefra er jo ikke bare bare... Beklager spamming, så ikke ut som det jeg skrev ble lagt ut først. Anonymkode: 0f75c...032 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gratulerer som gift. Og gratulerer med en skrytetråd om økonomien. Gratulerer med en bachelor. Bra det bare finnes en type bachelor, gjør det så mye enklere å foreslå noe. Et kreativt yrke er nok ikke noe for deg, heller ikke et yrke med medmenneskelige samhandlinger basert på hvordan du skriver her. Avløser? Renholder? Moderator på kg? Translatør? Anonymkode: 09066...95b Slå følge. Anonymkode: 56c61...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #16 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pendling i allslags vær og føre er i alle fall det desidert minst krevende med å jobbe i bvtj. Dersom du syns barnehage/skole er slitsomt og krevende så trenger du ikke vurdere bvtj i alle fall Anonymkode: e80ed...dc1 Hvor har jeg skrevet at barnehage og skole er slitsomt? Jeg skrev jeg ønsker å gjøre noe annet når jeg først skal si opp jobben. Det er noe helt annet. Anonymkode: 5235b...d17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #17 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gratulerer som gift. Og gratulerer med en skrytetråd om økonomien. Gratulerer med en bachelor. Bra det bare finnes en type bachelor, gjør det så mye enklere å foreslå noe. Et kreativt yrke er nok ikke noe for deg, heller ikke et yrke med medmenneskelige samhandlinger basert på hvordan du skriver her. Avløser? Renholder? Moderator på kg? Translatør? Anonymkode: 09066...95b Kan du fortelle meg hva det er jeg skriver som er så innmari galt? Anonymkode: 5235b...d17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #18 Del Skrevet 2. september Så spennende at dere kanskje skal flytte på bygda og få et roligere liv! Har selv mastergrad i pedagogikk, har aldri jobbet i barnehage eller skole. Jeg har jobbet som saksbehandler, veileder, rådgiver, seniorrådgiver osv. i både privat og offentlig sektor. Har i dag en fleksibel jobb med mye hjemmekontor. Det kunne sikkert fungert for deg? Har jobbet med alt fra flyktninger til markedsføring. Pedagogikk kan brukes bredt. Noen jobber innen journalistikk, andre med voksenopplæring. Les stillingsutlysninger og se hva du syns er spennende og tenk bredt? Høres ut som du kan dra nytte av karriereveiledning hos fylkeskommunen (gratis), slik at du får et bredere bilde på din kompetanse og hva du ønsker å bruke den til? Masse lykke til 📚 Anonymkode: d8916...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #19 Del Skrevet 2. september 3 hours ago, AnonymBruker said: De aller fleste vil jobbe 100% i en A4 8-16 jobb, så det du sier stemmer overhode ikke. Det er få mennesker som ønsker og har muligheten til å jobbe deltid. Få mennesker har økonomi til å jobbe deltid, og de som bor på småbruk er i kraftig mindretall. På grunn av lave boligpriser i bygda, samt verdistigning på vår enebolig, har vi mulighet til å gjøre dette uten å sitte igjen med boliglån, og kan derfor jobbe redusert. Anonymkode: 5235b...d17 Vel... Mange drømmer om småbruk, og jeg ser ikke akkurat at tråden flyter over av gode forslag.. Det står altså mellom butikk, barnehage og sykehjem. Anonymkode: 4e5ef...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackSunshine Skrevet 2. september #20 Del Skrevet 2. september Det er mange arbeidsgivere som tillater jobbing på hjemmekontor. Kanskje ikke deltid til å begynne med, men på sikt er dette sikkert mulig. Vi har flere i vår organisasjon. Store bedrifter som jobber på ulike tidssoner er ofte mer fleks enn de som bare driver på her hjemme i Norge. Jeg ville vinklet det mot slike arbeidsgivere istedenfor å snakke om konkret jobb i første omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå