Gå til innhold

pausefisk.. eller paranoid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Macro skrev (15 timer siden):

Du må legge fortiden bak deg om du vil videre, det er det mange av oss som har erfart. Folk med "traumer" som begynner med dating kan ofte forårsake skade på andre. Hold tunga i munnen til du har SNAKKET med han, finn ut om dette er liv laga, og ikke minst forklar han at din oppførsel skyldes this and that. Det er slik man blir kjent med folk, ikke ved å kline en gang i uka. Pr nå kan det godt hende stakkaren ikke forstår en dritt, og da gjør han lurt i å lete etter damer som faktisk vil satse.

Vi alle har bagasje i større eller mindre grad, men det er noe vi bare er helt nødt til å deale med(med eller uten profesjonell hjelp). Å behandle uskyldige folk dårlig pga ens egne dårlige erfaringer er etter min mening veldig ugreit.

Takk!!  Ja, jeg prøver å ikke la fortiden prege datingen min.. men i begynnelsen til jeg er trygg har jeg det med å overtenke/overanalysere når jeg blir usikker😅 Jeg er enig at man skal snakke om slike ting, men føler kanskje det er noe man bør vente litt med, jeg vil han skal være naturlig rundt meg, og ikke være en annen versjon fordi han må ta spesialhensyn til min fortid, om du skjønner?  Jeg har ikke behandlet han dårlig på noe som helst måte, annet enn at vi til nå bare har sett hverandre en gang i uken (kan også legge til at vi bor en time unna hverandre , men barn 50/50 begge, og jeg har hatt tidenes travleste måned mht jobb, og han har vært ute å reist😅) Men; nå skal vi sees på fredag, og da kan jeg jo spørre han om han kunne tenke seg å sees oftere? Setter pris på alle svar jeg har fått, jeg skjønner jo at jeg kanskje må se på dette på en annen måte 😉

TS

Anonymkode: 411ce...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommodevaran skrev (15 timer siden):

Når du sier du vil begrense det fysiske, er det da snakk om sex?

For du trenger da absolutt ikke å ha sex med noen for å bli bedre kjent med dem.

Men kanskje treffes litt oftere? Gjøre ting sammen, foreslå dater selv, ta dere tid til å snakke ordentlig sammen? Vise at du selv er interessert. Og som andre har foreslått, ta en prat med ham om dette. Men bli enig med deg selv først om hva du mener med at du vil ta det langsomt. For man kan da absolutt treffes ofte og gå mer seriøst inn for å bli kjent med hverandre uten at man trenger å ligge sammen eller flytte inn med hverandre etter et par måneder. Du har allerede datet fyren en stund, så du bør nå ha en formening om du liker ham eller ei. Om du har lyst til å fortsette å treffe ham, tenker jeg det er best å være ærlig.

Jeg tenker å vente med sex til det føles naturlig, så holder ikke tilbake bare for å holde tilbake. Jeg kan heller ikke tenke meg å ligge med noen, før jeg er sikker på at han ikke dater/ligger med andre parallelt, så dette må vi prate om før den tid kommer 😅 Absolutt, jeg skal foreslå å treffes oftere, nå skal vi sees på fredag, så da kan jeg høre hva han tenker?  Det jeg har sett av han til nå, liker jeg, men må se han i flere settinger og over tid 😉

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk.. Dere har nok rett at jeg sikker sender ut motstriende signaler. Han fremstår som en bra fyr, ellers hadde jeg aldri kysset noen så tidlig i forløpet.  Jeg har bare hatt fine kjærester, men dessverre klarte jeg å rote meg bort i en narsissist/psykopat, som var mitt siste forhold. Løgn, utroskap & jævelskap. Det har virkelig satt spor, så for å ikke havne i samme loop igjen vil jeg ta det litt rolig for å bli ordentlig kjent med han, og vil begrense det fysiske inntil jeg føler meg trygg. Men om dette skyver han bort er jeg jo like langt? Hva er riktig balanse?

TS

For meg er riktig balanse ærlighet. 

Slik gjør jeg det med kjæresten og det har funket fint hittil. Jeg har vært transparent om mine følelser for han, bakgrunnen for mine valg, tidligere erfaringer som har føkket med hodet mitt og som førte til at jeg heller ville være singel i årevis enn å stole på en mann igjen. 

Vi datet uten spill og kalkulerende atferd. Bare naturlig progresjon og bli-kjent-fase. Vi er inne i vårt andre år, ser på hus sammen og det er den største selvfølge at det er jeg og han livet ut.

Anonymkode: a349c...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg er riktig balanse ærlighet. 

Slik gjør jeg det med kjæresten og det har funket fint hittil. Jeg har vært transparent om mine følelser for han, bakgrunnen for mine valg, tidligere erfaringer som har føkket med hodet mitt og som førte til at jeg heller ville være singel i årevis enn å stole på en mann igjen. 

Vi datet uten spill og kalkulerende atferd. Bare naturlig progresjon og bli-kjent-fase. Vi er inne i vårt andre år, ser på hus sammen og det er den største selvfølge at det er jeg og han livet ut.

Anonymkode: a349c...e84

Samme her. Vi skal også se på hus til neste år❤️

Anonymkode: 45dca...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men; nå skal vi sees på fredag, og da kan jeg jo spørre han om han kunne tenke seg å sees oftere?

Tror dette er veldig lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...