Gå til innhold

Tjenester fra kommunen som blander seg oppi hvor jeg sover

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brunello skrev (37 minutter siden):

Å si «om du ikke betaler, knuser jeg kneskålene dine» er en trussel. Å si «dersom du ikke gjør a, vil jeg rapportere det videre» er ikke en trussel men en faktaopplysning om konsekvenser.

Nei, det første kan da like gjerne være faktaopplysning om konsekvensene. I større grad vil jeg si, for det denne kommunearbeidere kommer med er « tomme trusler «.  Ja, hva er konsekvensene fra kommunen for og sove på stua i sitt eget hjem egentlig? 

Anonymkode: cab6b...c15

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun ber deg gjøre det for at du skal begynne ta litt ansvar for deg selv, du sperrer deg inne på ett rom fordi du har angst, hva blir det neste?

Skaff deg en tv på soverommet, mange synes det føles hyggeligere.

Anonymkode: 79f0e...6e9

Hæ? Skaffe seg tv på soverommet for og.. sperre seg inne der da eller? Du aner da ingenting om ts sperrer seg inne på et rom. Merkelig råd uansett. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne personen som prøver å få deg til soverommet er en person som aldri har bodd i hybel/studioleilighet før. Heldige jævel, men la andre bo i fred tenker jeg

Anonymkode: ab4f2...aef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det første kan da like gjerne være faktaopplysning om konsekvensene. I større grad vil jeg si, for det denne kommunearbeidere kommer med er « tomme trusler «.  Ja, hva er konsekvensene fra kommunen for og sove på stua i sitt eget hjem egentlig? 

Det kommer helt an på hva slags oppfølging man har. Om hun har oppfølging for å se om hun kan bo utenfor institusjon, kan jo konsekvensen av å ikke følge det som blir sagt være stor.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart å skulle bestemme hvor i hjemmet voksne mennesker skal sove. Dette er jo helt uproblematisk. Hender jeg sover i stua selv da jeg føler meg tryggest der og det skader da ingen og gjør at både jeg og ts føler oss bedre av det. Her hadde jeg gitt klar beskjed om at dette er et ikke problem og jeg bestemmer selv hvor jeg sover, det er et av privilegiene ved å være voksen. Er det et problem for henne at hun ikke får bestemme hvor andre skal sove burde hun vurdere litt hjelp selv.

Anonymkode: d1c68...6ae

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hun ber deg gjøre det for at du skal begynne ta litt ansvar for deg selv, du sperrer deg inne på ett rom fordi du har angst, hva blir det neste?

Det er da ikke noe hyggelig med tv på soverommet, det er veldig ukoselig. 

Anonymkode: 6691d...671

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da ikke noe hyggelig med tv på soverommet, det er veldig ukoselig. 

Det er hyggeligere med tv på stua ja. Og har heller ikke råd nå til å kjøpe meg ekstra tv.

Anonymkode: 1ef0a...f3e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske på jordet om du får bistand fra kommunen altså, så om de foreslår at du gjør ting annerledes er det ganske legitimt. Det er en grunn til at du er der du er. Ta deg sammen og hør på de som åpenbart vet bedre enn deg.

Anonymkode: edaff...4cf

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er ganske på jordet om du får bistand fra kommunen altså, så om de foreslår at du gjør ting annerledes er det ganske legitimt. Det er en grunn til at du er der du er. Ta deg sammen og hør på de som åpenbart vet bedre enn deg.

Ta deg sammen og slutt å påstå masse tull som du tydeligvis ikke har noe grunnlag for å kunne uttale deg om. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mange grunner til at folk får bistand fra kommunen. Det betyr ikke at man er dum.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt frisk og får ikke noe kommunal hjelp. Sover også ofte på stuen. 

Jeg ville faktisk ringt kommunen,  den avdelingen du får hjelp fra  og klaget på vedkommende.  Ditt hus, ditt liv.

Anonymkode: fcfd9...221

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er du som er på jordet og åpenbart trenger hjelp. Ring legen i morgen tidlig, for deg er det noe galt med.

Anonymkode: bad77...609

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her høres det ut som en ansatt som tråkker over dine grenser. Du bestemmer da selv hvor du vil sove! Mange sover bedre i stuen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (18 minutter siden):

Det kommer helt an på hva slags oppfølging man har. Om hun har oppfølging for å se om hun kan bo utenfor institusjon, kan jo konsekvensen av å ikke følge det som blir sagt være stor.

Det er ikke hauger og lass av ledige rom på institusjoner - så jeg tror det skal mer til enn å foretrekke å sove i stua for å få plass der. Tvert i mot er det ofte ventelister, og man blir ( for?)  kjapt sendt ut fra akuttplasser… 

Anonymkode: 314fe...9c1

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det anbefales ikke å ha tv på soverommet, da dette rommet bør brukes til avslapning/trekke seg tilbake/la kroppen få hvile uten mye stimuli eller skjerm. Man skal lære hjernen at her skal man sove uten distraksjoner. Hvis man aldri får fri, så aktiviseres hjernen når man skal sove. 

Anonymkode: 9c6f7...7b9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg fortsatt i en alder av 50 år overraske over hvor mange sneversynte mennesker det finnes, og som er opptatt av at alle må gjøre ting på samme måte som dem selv, ellers er det «feil». Må være kjipt å være så rigid og lite tolerant.

Anonymkode: a355d...838

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at du bør klage på vedkommende og be om at personen ikke kommer tilbake til deg.

Det er selvfølgelig ikke ok å oppføre seg sånn, det er en fullstendig respektløs oppførsel og forsøk på overformynderi. Makan! Kjenner jeg blir helt sint på dine vegne. Sånne mennesker burde aldri ha jobbet innenfor helse og omsorg!!!

Anonymkode: bc779...390

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (6 timer siden):

Her gjelder det åpenbart en person som har behov for å lære seg hvordan en bor. Da må alt inn med teskje. 

I alle dager. 😂

Du vet lite om boevne og hva det innebærer, det er helt klart.

Anonymkode: c8aac...1de

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 timer siden):

I kommunen jeg bor skal det ekstremt mye til for at kommunen kommer på besøk flere ganger ukentlig for å gi råd. Det er et inntrykk jeg har gjelder for de fleste andre kommuner. 

Du kjenner til alle mulige tiltak i kommunen for alle alderstrinn? Du er jommen god.

Meget fordomsfull til å jobbe innad i er slikt yrke (mine brukere ligger langt ifra for døden) ..

Anonymkode: c8aac...1de

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har hjelp fra kommunen som kommer innom noen dager i uka, mest for å snakke og hjelpe meg med noe jeg trenger hjelp til. Jeg sover for tiden på stua da jeg sliter med angst og depresjon og jeg føler det blir bedre når jeg sover på stua. Har madrassen ved sofaen og det går fint. Den ligger ikke i veien. Men ei som var her d. dag sa at jeg får ikke lov til å ligge på stua for man sover på soverommet. Og hun ba meg flytte madrassen inn på soverommet igjen til neste gang hun kommer. Hvis ikke jeg har gjort det så skulle hun snakke med noen andre om det for det er vist bekymringsverdig. Jeg skjønner ikke problemet her. Jeg eier leiligheten og sover på stua hvis jeg vil. Det skader ingen. Har hun noe med å blande seg opp i dette! Og hva er liksom grunn til bekymring her? Trenger ikke å diskutere her årsaken til at jeg har hjelp fra kommunen siden det ikke er relevant for det jeg spør om. 

Blir provosert av å lese sånt! Nei, ingen har rett til å blande seg i hvor du sover. Og ihvertfall ikke fortelle deg hva du har lov til i ditt eget hjem. Man skal trå varsomt når man kommer inn i andres hjem og dette er langt over streken. Du burde klage!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...