AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #81 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men hvorfor i all verden får du besøk av kommunen hvis alt er i den skjønneste orden hjemme hos deg ? Anonymkode: 6ba61...976 Det er andre ting. Anonymkode: 1ef0a...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #82 Del Skrevet 2. september 2024 Brunello skrev (4 minutter siden): I kommunen jeg bor skal det ekstremt mye til for at kommunen kommer på besøk flere ganger ukentlig for å gi råd. Det er et inntrykk jeg har gjelder for de fleste andre kommuner. Det er det inntrykket du har? Har du kunnskap om det da? Eller bare synser du? Nå har ikke ts sagt det bare er for råd heller da. Anonymkode: 32eed...b07 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #83 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun føler vel en moderlig omsorg for deg og blir dermed litt streng. Mødre flest sier og gjør ting fordi de vil ditt beste, ikke for å være kjipe, stikk i strid med hvordan budskapet ofte oppfattes av spesielt tenåringer. Hvis jeg kom hjem til et av mine barn, og oppdaget at de sov på en madrass på gulvet på stua ville jeg også vært rimelig tydelig på at den madrassen skal tilbake på soverommet, det er der man sover. Kan ikke komme på en eneste god grunn til å skulle sove på gulvet på stua. Anonymkode: 123a1...09e 🤣🤣 ja, skal begynne og blande meg inn i hvor mine voksne barn sover. Shit, hun yngste bor på hybel fremdeles, hvordan fikser vi dette i praksis? Anonymkode: cab6b...c15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #84 Del Skrevet 2. september 2024 Brunello skrev (55 minutter siden): Jo, at det vanlige er å sove på soverommet er fasiten. At en del folk sover andre steder endrer ikke på det. Plager det deg på noen måte at noen velger å sove på stua? Anonymkode: 1ef0a...f3e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #85 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fordi min psykiske helse er absolutt ikke i skjønneste orden? Det har jeg da heller ikke påstått. Blant annet for å sjekke at jeg ikke har tatt livet av meg. Jeg sier ikke at jeg ikke gjør det, jeg sier at de spør om jeg gjør det, og at det er en av tingene vi snakker om. Jeg syns feks i perioder der jeg er veldig deprimert at det krever utrolig mye energi å lage mat eller å dusje, og da kan jeg lufte litt frustrasjon om det, og neste gang spør de kanskje om jeg har gjort det. Det betyr ikke at jeg ikke gjør disse tingene. Hvorvidt dette er relevant for TS´ situasjon aner jeg ikke. Anonymkode: 6691d...671 Grunnen til at jeg spurte var at det hørtes ut som alt var på stell hos deg, og at det egentlig ikke var behov for tilsyn. Det svaret du ga bekreftet det jeg trodde. Trenger en hjelp så gjør en det , og da bør en ta i mot. Det viktigste er at en må gå i seg selv og innse realitetene. Da har også et større potensiale til å bli friskere også . I TS sitt tilfelle så tenker jeg at det er mye vi ikke vet, og det hadde nok ikke gått så bra uten tilsyn. I andre tilfeller i samfunnet så må vi sloss som helter for å få tildelt tjenester. Derfor mener jeg at helsevesenet stiller opp for å hjelpe oss, og om vi får hjelp så bruk den med den beste klokskapen en har Anonymkode: 6ba61...976 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #86 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤣🤣 ja, skal begynne og blande meg inn i hvor mine voksne barn sover. Shit, hun yngste bor på hybel fremdeles, hvordan fikser vi dette i praksis? Anonymkode: cab6b...c15 Vet hun i det hele tatt forskjell på natt og dag? 🤨 Anonymkode: 6cc60...1d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #87 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 🤣🤣 ja, skal begynne og blande meg inn i hvor mine voksne barn sover. Shit, hun yngste bor på hybel fremdeles, hvordan fikser vi dette i praksis? Anonymkode: cab6b...c15 Du burde være ekstremt takknemlig og glad hvis du har barn som ikke har alvorlige utfordringer i hverdagen sin istedenfor å komme med sånne tåpelige kommentarer Anonymkode: 6ba61...976 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #88 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Grunnen til at jeg spurte var at det hørtes ut som alt var på stell hos deg, og at det egentlig ikke var behov for tilsyn. Det svaret du ga bekreftet det jeg trodde. Trenger en hjelp så gjør en det , og da bør en ta i mot. Det viktigste er at en må gå i seg selv og innse realitetene. Da har også et større potensiale til å bli friskere også . I TS sitt tilfelle så tenker jeg at det er mye vi ikke vet, og det hadde nok ikke gått så bra uten tilsyn. I andre tilfeller i samfunnet så må vi sloss som helter for å få tildelt tjenester. Derfor mener jeg at helsevesenet stiller opp for å hjelpe oss, og om vi får hjelp så bruk den med den beste klokskapen en har Anonymkode: 6ba61...976 Om ts velger å sove på stua eller ikke betyr ikke en jævla dritt uansett. Anonymkode: 6cc60...1d6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #89 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Men hvorfor i all verden får du besøk av kommunen hvis alt er i den skjønneste orden hjemme hos deg ? Anonymkode: 6ba61...976 Det kan men vel få om en trenger hjelp? Det kan jo dreie seg om alt mulig. Man kan fint ha skjønneste orden rundt seg, selvom man trenger noen og prate med, og man kan trenge hjelp for og holde skjønneste orden rundt seg om en feks har brukket lårhalsen og ikke klarer og vaske gulvet? Ingenting av dette har vel med hvor en sover hen? Anonymkode: cab6b...c15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #90 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om ts velger å sove på stua eller ikke betyr ikke en jævla dritt uansett. Anonymkode: 6cc60...1d6 Det var din mening . Det blir noe annet når en har en mor eller far, søster eller bror, sønn eller datter som sliter med livet sitt. Da vil nok pipen få en annen lyd Anonymkode: 6ba61...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #91 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var din mening . Det blir noe annet når en har en mor eller far, søster eller bror, sønn eller datter som sliter med livet sitt. Da vil nok pipen få en annen lyd Anonymkode: 6ba61...976 Nei. Det betyr ikke en dritt for hjelpen ts får fra kommunen. Jeg kan dette. Anonymkode: 6cc60...1d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #92 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet hun i det hele tatt forskjell på natt og dag? 🤨 Anonymkode: 6cc60...1d6 Shit, hun sitter sikkert på Blindern på natten, og sover på sovesofaen på dagtid. Jeg må være en dårlig mor som ikke så dette komme og kjøpte hus til henne når hun flyttet hjemmefra Anonymkode: cab6b...c15 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #93 Del Skrevet 2. september 2024 Det er vel neppe bare madrassen i stua dere har snakket om. Dette blir som klagesangen om foreldre som ble meldt til barnevernet fordi de ikke sendte med frukt på skolen. Det var muligens mer enn det bekymringen dreide seg om.. Men tatt ut av kontekst virker det hårreisende. Hygiene og ryddighet blir ofte dårligere ved alvorlig depresjon. Da kan det virkelig være på plass å jobbe med det, og da er madrass i senga én av tingene. Jeg tipper det er flere ting dere også snakker om Anonymkode: bbdf3...0a6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #94 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel neppe bare madrassen i stua dere har snakket om. Dette blir som klagesangen om foreldre som ble meldt til barnevernet fordi de ikke sendte med frukt på skolen. Det var muligens mer enn det bekymringen dreide seg om.. Men tatt ut av kontekst virker det hårreisende. Hygiene og ryddighet blir ofte dårligere ved alvorlig depresjon. Da kan det virkelig være på plass å jobbe med det, og da er madrass i senga én av tingene. Jeg tipper det er flere ting dere også snakker om Anonymkode: bbdf3...0a6 For all del ikke tro på ts! Anonymkode: 6cc60...1d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #95 Del Skrevet 2. september 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: For all del ikke tro på ts! Anonymkode: 6cc60...1d6 Huk vil ikke fortelle om årsak og det er ok. Men i årsaken finnes nok svaret på hvorfor madrass i stua ble tematisert. Anonymkode: bbdf3...0a6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. september 2024 #96 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så rart. De fleste studenter jeg kjenner bor på hybler. Flere enn meg som stenger soverommene på vinteren for og spare på strømmen. Noen venninner havner ofte på sofaen fordi mannen snorker. Et par eldre jeg kjenner sover på stua fordi de sliter med og komme seg opp av sengen. Anonymkode: cab6b...c15 Altså, må det inn med teskje. Selvsagt sover ikke de som ikke har soverom på soverommet. De har det ikke. Men blant de som har soverom, sover majoriteten på soverommet. Og flertallet i Norge har soverom. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 2. september 2024 #97 Del Skrevet 2. september 2024 Herregud hva de skal legge seg opp i. Jeg har sengen i stuen da jeg bare har et «soverom» som er uten vindu. Bruker rommet til alt mulig rom og klesskap istedenfor. Trives med det. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #98 Del Skrevet 2. september 2024 Søvn er ekstremt viktig for psyken, så dersom du sover best i stuen må du gjøre det. Så kan du heller ta det etterhvert. Anonymkode: 314fe...9c1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. september 2024 #99 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Plager det deg på noen måte at noen velger å sove på stua? Anonymkode: 1ef0a...f3e Nei, men jeg blir oppgitt over at mange mener TS ikke behøver å høre på råd fra kommunens personell. Folk jeg tipper vet veldig mye mer om TS sin situasjon. Når man får folk fra kommunen på døra mange dager i uken, som i følge opplysninger senere i tråden er der for blant annet å sjekke at hun ikke har tatt livet av seg, er det greit å høre på de. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. september 2024 #100 Del Skrevet 2. september 2024 Ænema skrev (8 minutter siden): Herregud hva de skal legge seg opp i. Jeg har sengen i stuen da jeg bare har et «soverom» som er uten vindu. Bruker rommet til alt mulig rom og klesskap istedenfor. Trives med det. Du har ikke soverom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå