Gå til innhold

Tjenester fra kommunen som blander seg oppi hvor jeg sover

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjemmesykepleie / hjemmetjenesten skal ikke blande seg borti hvordan folk vil ha det hjemme. 

Anonymkode: 153ae...8c3

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er TS sin versjon av saken, TS vil heller ikke utdype mer en at vedkommende sliter med angst og depresjon. At helsepersonell kommer hjem til deg flere ganger i uken ved sånne diagnoser er vel ikke så vanlig, så jeg tenker det er et større bilde her TS enten ikke forteller om eller forstår, så det kan ha relevans for hele madrass saken..

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk ha vært før henne og gitt beskjed til hennes ledelse om hva hun har sagt til deg, og høre om hva de tenker. 

Anonymkode: 9c6f7...7b9

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun føler vel en moderlig omsorg for deg og blir dermed litt streng. Mødre flest sier og gjør ting fordi de vil ditt beste, ikke for å være kjipe, stikk i strid med hvordan budskapet ofte oppfattes av spesielt tenåringer.

Hvis jeg kom hjem til et av mine barn, og oppdaget at de sov på en madrass på gulvet på stua ville jeg også vært rimelig tydelig på at den madrassen skal tilbake på soverommet, det er der man sover. Kan ikke komme på en eneste god grunn til å skulle sove på gulvet på stua.

Anonymkode: 123a1...09e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette løser du lett ved å ta madrassen tilbake på soverommet når du står opp. Spør hun igjen kan du jakte ned henne og ta en hvit løgn om at du sover på soverommet. 

Å ha en madrass på stua hele dagen vil nok de fleste synes er litt sært og rart uansett. 

Også de som sover fast på stua pga at de mangler soverom pakker bort dyne og pute og madrass når de står opp. 

Anonymkode: 71081...22b

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (20 minutter siden):

Dette er TS sin versjon av saken, TS vil heller ikke utdype mer en at vedkommende sliter med angst og depresjon. At helsepersonell kommer hjem til deg flere ganger i uken ved sånne diagnoser er vel ikke så vanlig, så jeg tenker det er et større bilde her TS enten ikke forteller om eller forstår, så det kan ha relevans for hele madrass saken..

Typisk kg svar dette her.

Anonymkode: 1ef0a...f3e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun føler vel en moderlig omsorg for deg og blir dermed litt streng. Mødre flest sier og gjør ting fordi de vil ditt beste, ikke for å være kjipe, stikk i strid med hvordan budskapet ofte oppfattes av spesielt tenåringer.

Hvis jeg kom hjem til et av mine barn, og oppdaget at de sov på en madrass på gulvet på stua ville jeg også vært rimelig tydelig på at den madrassen skal tilbake på soverommet, det er der man sover. Kan ikke komme på en eneste god grunn til å skulle sove på gulvet på stua.

Anonymkode: 123a1...09e

Hvis dine barn bor for seg selv så kan du jo ikke bestemme dette.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi alle gjør jo noe som ikke er helt a4. Men kanskje vi alle burde slutte med det for å ikke krenke de som blir forstyrret av dette 🙄

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (42 minutter siden):

Selvsagt er det vanlig å sove på soverommet. Jeg kjenner ingen som ikke gjør det.

Du sitter ikke på fasiten.

Anonymkode: 32eed...b07

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sitter ikke på fasiten.

Jo, at det vanlige er å sove på soverommet er fasiten. At en del folk sover andre steder endrer ikke på det.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Typisk kg svar dette her.

Det er fordi det ofte mangler vesentlige opplysninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, kan du prøve å gjøre noe annet neste gang hen kommer på besøk? 
Ta og sett tannbørsten på kjøkkenbenken ved siden av vasken og se hva hen da sier? :skratte:

Akkurat det er jo heller ikke helt A4. 

Anonymkode: d1efe...dc9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har sett jeg har madrassen på stua og hun er faktisk enig i at jeg bør få lov til å sove der.

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (1 minutt siden):

Jo, at det vanlige er å sove på soverommet er fasiten. At en del folk sover andre steder endrer ikke på det.

Fasiten er at det er store variasjoner. En stor del av befolkningen bor såpass smått at de ikke har soverom, eneforsørgere som lar barna ha soverom istede for seg selv. Eldre som bor slik til at de ikke kommer seg opp eller ned til soverom. Selv om du ikke kjenner noen som gjør det, så betyr ikke det at det er uvanlig. Jobb en uke i hjemmetjenesten du, så får du se hvor vanlig det er å faktisk ha soveplass i stua.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS, kan du prøve å gjøre noe annet neste gang hen kommer på besøk? 
Ta og sett tannbørsten på kjøkkenbenken ved siden av vasken og se hva hen da sier? :skratte:

Akkurat det er jo heller ikke helt A4. 

Anonymkode: d1efe...dc9

Kan prøve det 😅

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mor har sett jeg har madrassen på stua og hun er faktisk enig i at jeg bør få lov til å sove der.

Du eier leiligheten, du kan sove på dassen om du vil. 

Mannen min sov på stua i over et år han pga snorking. Og vi er begge sykepleiere. Hun må være snever. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det gjør det da ikke åpenbart.

Jeg har selv full boevne og har bodd for meg selv siden jeg flyttet hjemmefra (med unntak av året i militæret), men jeg får også folk fra kommunen på besøk innimellom som et tillegg til terapi hos psykolog, for å snakke og se hvordan det går. De kan feks kommentere og spør om jeg får laget meg mat, eller vasket klær og hvordan det er med søvn osv. Jeg har ikke noe behov for å lære meg å bo av den grunn. Det kan være lignende for TS.

Anonymkode: 6691d...671

Men hvorfor i all verden får du besøk av kommunen hvis alt er i den skjønneste orden hjemme hos deg ? 

Anonymkode: 6ba61...976

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det gjør det da ikke åpenbart.

Jeg har selv full boevne og har bodd for meg selv siden jeg flyttet hjemmefra (med unntak av året i militæret), men jeg får også folk fra kommunen på besøk innimellom som et tillegg til terapi hos psykolog, for å snakke og se hvordan det går. De kan feks kommentere og spør om jeg får laget meg mat, eller vasket klær og hvordan det er med søvn osv. Jeg har ikke noe behov for å lære meg å bo av den grunn. Det kan være lignende for TS.

Anonymkode: 6691d...671

Hvis man ikke får laget seg mat eller vasket kær, så har man jo et behov for å lære seg å bo?

Anonymkode: 74325...927

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vedkommende eller kommunens hjelpetjenester selvfølgelig ikke bestemme og de har ingenting med det. I tillegg høres det ut som det ble formidlet på en lite ålreit måte. Jeg hadde tatt en telefon til tjenesteleder. Ugreit.

Anonymkode: b3574...1f2

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor i all verden får du besøk av kommunen hvis alt er i den skjønneste orden hjemme hos deg ? 

Anonymkode: 6ba61...976

Psyk.spl kan ha hjemmebesøk for oppfølging av folk med spiseforstyrrelser, selvmordsproblematikk osv. Det trenger ikke ts å utdype. Kommunen kan også stille med feks kreftsykepleie som reiser rundt til de som er under behandling. Man kan fint ha boevne selv om  noen fra kommunen kommer innom. Kommunen kan stille opp med mye hjelp.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...