AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Del Skrevet 2. september 2024 Hei. Har hold på med ivf i et åt, har nettopp hatt egguttak - 11 ut, 4 befruktet, en satt inn, ingen på frys. Er fortsatt i kjelleren av resultatene. Jeg har lest meg opp ned hele internett og har vært hos ernæringsterapeut blant anna, og mange steder e det anbefalt å ta methylfolat (som e naturlig form for folat) istedenfor folsyre (syntetisk versjon av folat). Jeg begynte med methylfolat kanskje 2 mnd siden, syklusene mine har blitt kortere ( 28 dager vs 33-36) og mer stabile, så jeg tenke jøss, så fint. Men nå kom dette elendige egguttaket med tydligvis helt rævva egg. Så jeg lurer på om jeg har ekperimentert for mye her med den folaten...så bare lurer på om noen andre tar methylfolat. (TMI men jeg blir veldig løs i magen av å ta vanlig folsyre) Anonymkode: 381ba...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hei. Har hold på med ivf i et åt, har nettopp hatt egguttak - 11 ut, 4 befruktet, en satt inn, ingen på frys. Er fortsatt i kjelleren av resultatene. Jeg har lest meg opp ned hele internett og har vært hos ernæringsterapeut blant anna, og mange steder e det anbefalt å ta methylfolat (som e naturlig form for folat) istedenfor folsyre (syntetisk versjon av folat). Jeg begynte med methylfolat kanskje 2 mnd siden, syklusene mine har blitt kortere ( 28 dager vs 33-36) og mer stabile, så jeg tenke jøss, så fint. Men nå kom dette elendige egguttaket med tydligvis helt rævva egg. Så jeg lurer på om jeg har ekperimentert for mye her med den folaten...så bare lurer på om noen andre tar methylfolat. (TMI men jeg blir veldig løs i magen av å ta vanlig folsyre) Anonymkode: 381ba...f53 Uten at jeg kan garantere noe så tviler jeg sterkt på at endringen i folsyre har noe å si i dette tilfellet. Folsyre/folat/methylfolat påvirker ikke eggkvaliteten på en slik måte. Forstår absolutt at det er lett å lete etter årsaker, og gjerne svar basert på hva man prøver selv, hva klinikken ikke gjør etc, men mange tilfeller handler det rett og slett om uflaks og generelt dårlig eggkvalitet. Nå forteller du ingenting om andre prøveresultster, årsak til ivf etc, så er ikke så lett og sette en pekepinne på hva det kan være basert på andres erfaring. Men tror ikke at folsyre endringen har noe å si her. Selen derimot kan være med å bidra til bedre eggkvalitet, korrekt deling av celler, redusere kromosomskader i eggene. Anonymkode: 54b29...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg gikk på folsyre lenge og ble ikke gravid på over 1 år. Byttet til methylfolsyre etter jeg leste en studie om at noen mennesker ikke klarer å nyttegjøre seg «bare» folsyre. Ble gravid raskt etter dette. Jeg hadde dog andre problemer enn deg for at jeg ikke ble gravid og det kan ha vært en tilfeldighet! Veldig vanskelig å vite alltid hva som egentlig klaffer! Tenkte ihvertfall at det ikke kunne skade i mitt tilfelle. Håper det klaffer for deg snart og lykke til❤️ Anonymkode: b8257...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 2. september 2024 #4 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Uten at jeg kan garantere noe så tviler jeg sterkt på at endringen i folsyre har noe å si i dette tilfellet. Folsyre/folat/methylfolat påvirker ikke eggkvaliteten på en slik måte. Forstår absolutt at det er lett å lete etter årsaker, og gjerne svar basert på hva man prøver selv, hva klinikken ikke gjør etc, men mange tilfeller handler det rett og slett om uflaks og generelt dårlig eggkvalitet. Nå forteller du ingenting om andre prøveresultster, årsak til ivf etc, så er ikke så lett og sette en pekepinne på hva det kan være basert på andres erfaring. Men tror ikke at folsyre endringen har noe å si her. Selen derimot kan være med å bidra til bedre eggkvalitet, korrekt deling av celler, redusere kromosomskader i eggene. Anonymkode: 54b29...7f0 Takk for svaret ditt! Dette var forsøk 2. Nr 1 fikk vi 9 egg, 5 befruktet, 1 inn, 2 blasto på frys. Ble bare en kjemisk av alle de tre blastoer. I utgangspunktet har vi manlig faktor (redusert bevegelighet) så det e ICSI. Du har helt rett at jeg letter manisk etter grunner. Sku ønske det var litt tydeligare svar på om det e egget apper sperm som var for dårlig. Vi hadde fortsatt alle 4 på dag 3, men så slutta 3 av de å utvikla seg. Det skal ses at mannen hade covid (lav feber, 37,4 i 3 dager) 1,5 uke før befruktning. Alt denne uvissheten bare.........jah. Jeg vet ikke ass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg gikk på folsyre lenge og ble ikke gravid på over 1 år. Byttet til methylfolsyre etter jeg leste en studie om at noen mennesker ikke klarer å nyttegjøre seg «bare» folsyre. Ble gravid raskt etter dette. Jeg hadde dog andre problemer enn deg for at jeg ikke ble gravid og det kan ha vært en tilfeldighet! Veldig vanskelig å vite alltid hva som egentlig klaffer! Tenkte ihvertfall at det ikke kunne skade i mitt tilfelle. Håper det klaffer for deg snart og lykke til❤️ Anonymkode: b8257...8eb Takk for svaret ditt! Jah, ikke sant, lest masse om den folaten og. Ernæringsterapeut sa også at folsyre e gammaldags og man må slutte å anbefale den. Var det noe spesiel brand du brukte? Jeg bruker sånn flytende fra norsk produsent som man kan kjøpe på helsekost, fant ingen andre faktisk i apotek/butikkene Anonymkode: 381ba...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Del Skrevet 2. september 2024 Den var tablettform mener jeg å huske at jeg brukte life sin for det var den eneste jeg fant der og da! Brukte også en svenskproduskert en som jeg kjøpte i Sverige! Anonymkode: b8257...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Del Skrevet 2. september 2024 Sinnsity skrev (1 time siden): Takk for svaret ditt! Dette var forsøk 2. Nr 1 fikk vi 9 egg, 5 befruktet, 1 inn, 2 blasto på frys. Ble bare en kjemisk av alle de tre blastoer. I utgangspunktet har vi manlig faktor (redusert bevegelighet) så det e ICSI. Du har helt rett at jeg letter manisk etter grunner. Sku ønske det var litt tydeligare svar på om det e egget apper sperm som var for dårlig. Vi hadde fortsatt alle 4 på dag 3, men så slutta 3 av de å utvikla seg. Det skal ses at mannen hade covid (lav feber, 37,4 i 3 dager) 1,5 uke før befruktning. Alt denne uvissheten bare.........jah. Jeg vet ikke ass Vi leter alle manisk etter svar i en ivf/icsi/prøve tid 🩷 100% normalt. Vi skulle alle så gjerne hatt bedre svar på hva og hvorfor, men av og til så finnes ikke de svarene. Det kan være så små mikroskopiske ting som gjør at et embryo - naturlig eller ei - blir en vellykket graviditet eller ikke. Vi blir foret med vranglære info fra vi er små at alt man trenger er ett egg og en sperm, men dette er jo så feil som det blir for svært mange 🩷 Har tatt oss 4 år med prøving/ivf før vi kom dithen at vi nå bare har uker igjen til baby er her. Det er en brutal tid og prosess 🌹 Anonymkode: 54b29...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Har hold på med ivf i et åt, har nettopp hatt egguttak - 11 ut, 4 befruktet, en satt inn, ingen på frys. Er fortsatt i kjelleren av resultatene. Jeg har lest meg opp ned hele internett og har vært hos ernæringsterapeut blant anna, og mange steder e det anbefalt å ta methylfolat (som e naturlig form for folat) istedenfor folsyre (syntetisk versjon av folat). Jeg begynte med methylfolat kanskje 2 mnd siden, syklusene mine har blitt kortere ( 28 dager vs 33-36) og mer stabile, så jeg tenke jøss, så fint. Men nå kom dette elendige egguttaket med tydligvis helt rævva egg. Så jeg lurer på om jeg har ekperimentert for mye her med den folaten...så bare lurer på om noen andre tar methylfolat. (TMI men jeg blir veldig løs i magen av å ta vanlig folsyre) Anonymkode: 381ba...f53 Hvordan er folat verdiene dine i blodprøver? Anonymkode: 618f0...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan er folat verdiene dine i blodprøver? Anonymkode: 618f0...787 Sist tatt rett dør jeg bytte til methylfolat var 29. Var 36 året før, som e rart at det fikk ned når man spiser de gule pillene hver damn dag Anonymkode: 381ba...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 2. september 2024 #10 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg brukte metylfolat (link under) når jeg ble gravid nå. Er 12 uker på vei ❤️ https://www.bodystore.no/metylfolat-90-kapslar/A2577-55-60.html Husk at mannen også bør ta folat, i tillegg til sink og selen for bedre sædkvalitet. Vi stresser så mye med eggkvaliteten vår, og glemmer at han er jo 50% av babyen! Det funker jo ikke uansett hvor gode egg du har hvis sæden har DNA-fragmentering. Alkohol og nikotin spiller også en stor rolle her. Jeg tok også 400 mg Q10 hver dag for å bedre eggkvaliteten. Leste forskning som viser tydelig at det funker. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 2. september 2024 #11 Del Skrevet 2. september 2024 Kvinne87Rogaland skrev (3 minutter siden): Jeg brukte metylfolat (link under) når jeg ble gravid nå. Er 12 uker på vei ❤️ https://www.bodystore.no/metylfolat-90-kapslar/A2577-55-60.html Husk at mannen også bør ta folat, i tillegg til sink og selen for bedre sædkvalitet. Vi stresser så mye med eggkvaliteten vår, og glemmer at han er jo 50% av babyen! Det funker jo ikke uansett hvor gode egg du har hvis sæden har DNA-fragmentering. Alkohol og nikotin spiller også en stor rolle her. Jeg tok også 400 mg Q10 hver dag for å bedre eggkvaliteten. Leste forskning som viser tydelig at det funker. Lykke til! Oi, fikk du tak i 400mg? De som aelges i norge evel max 100mg og er hellllsykes dyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Del Skrevet 2. september 2024 Sinnsity skrev (1 time siden): Oi, fikk du tak i 400mg? De som aelges i norge evel max 100mg og er hellllsykes dyre Jeg tar 600mg da det er den doseringen som har bevist effekt på eggkvalitet. Deler opp dosen og tar 300mg morgen og kveld. Kjøper fra iHerb. Koster skjorta, men det er likevel mye billigere enn å kjøpe i Norge. Koster meg ca 700kr i mnd. Dette er ubiquinol også, den beste formen for CoQ10, i Norge selges ubiquinone for blodpris. Anonymkode: b4a60...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 2. september 2024 #13 Del Skrevet 2. september 2024 Sinnsity skrev (2 timer siden): Oi, fikk du tak i 400mg? De som aelges i norge evel max 100mg og er hellllsykes dyre Ja det er dyrt. Jeg tok to tabletter morgen og to tabletter kveld, hver tablett altså på 100 mg. Jeg tok disse. Tenker det var verdt pengene 😊 https://www.bioform.no/products/q10-kanekaubiquinol-60-kapsler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 2. september 2024 #14 Del Skrevet 2. september 2024 Kvinne87Rogaland skrev (1 minutt siden): Ja det er dyrt. Jeg tok to tabletter morgen og to tabletter kveld, hver tablett altså på 100 mg. Jeg tok disse. Tenker det var verdt pengene 😊 https://www.bioform.no/products/q10-kanekaubiquinol-60-kapsler Disse var altså de billigste jeg fant i Norge som var ubiqinol. Men må tas sammen med mat, fordi de må ha fett for å tas opp skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sist tatt rett dør jeg bytte til methylfolat var 29. Var 36 året før, som e rart at det fikk ned når man spiser de gule pillene hver damn dag Anonymkode: 381ba...f53 Da hadde jeg heller gått tilbake til apotekets/Nycoplus sin Folsyre, fremfor å øke dosen. Folsyre i for store doser over tid har vist sammenheng med tarmkreft. Spis grønne grønnsaker som sukkererter og brokkoli om du klarer det, de er rike på naturlig folsyre. Anonymkode: 618f0...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #16 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg tar 600mg da det er den doseringen som har bevist effekt på eggkvalitet. Deler opp dosen og tar 300mg morgen og kveld. Kjøper fra iHerb. Koster skjorta, men det er likevel mye billigere enn å kjøpe i Norge. Koster meg ca 700kr i mnd. Dette er ubiquinol også, den beste formen for CoQ10, i Norge selges ubiquinone for blodpris. Anonymkode: b4a60...7d4 Hvordan er det med toll forresten når man bestiller fra iherb? Er det noe beløpsgrense der fortsatt? Anonymkode: 381ba...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #17 Del Skrevet 2. september 2024 Kvinne87Rogaland skrev (14 minutter siden): Disse var altså de billigste jeg fant i Norge som var ubiqinol. Men må tas sammen med mat, fordi de må ha fett for å tas opp skikkelig. Takk! Jah, skjønner ikke hvorfor det e så innmari vanskelig å få tak i kosttilskudd i Norge Anonymkode: 381ba...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #18 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan er det med toll forresten når man bestiller fra iherb? Er det noe beløpsgrense der fortsatt? Anonymkode: 381ba...f53 Toll er inkludert, men blir alltid 2-300kr i frakt... Anonymkode: b4a60...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå