Gå til innhold

Over gjennomsnittlig vakker og misunnelse blant kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

millak skrev (19 timer siden):

Jeg tror at bare veldig pene jenter kan forstå dette her.  

Så det du sier er at de damene som ikke skjønner hva det snakkes om, ikke er så veldig pene? For en fin måte å både feie bort andres argumenter på, og samtidig minne folk på at de nok ikke er så pene som de tror.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er noe helt annet med menn, de unner hverandre å være kjekke. Det noen menn kan bli misunnelige på er når kameraten får seg en veldig smellvakker drømmedame. Da kan konkurranseinstinktet frem.  

Anonymkode: ffe89...4b1

Nåja. Disse Chads som får alle damene ifølge sure incels er jo ikke akkurat den vanlige mann i gata. Chad er en kjekk og muskuløs fyr som "alle damer" sikler etter. Det er ofte snakk om en superkjekk 10% gruppe med menn. Menn blir definitivt misunnelige på menn som er hottere enn den selv.
Og så blir menn misunnelige på menn som ligger med mange damer, og utseendet på damene er underordnet. Men da er det damene som får kjeft for å være så kresne og ligge oppover.

Anonymkode: 1051d...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så det du sier er at de damene som ikke skjønner hva det snakkes om, ikke er så veldig pene? For en fin måte å både feie bort andres argumenter på, og samtidig minne folk på at de nok ikke er så pene som de tror.

Nåja. Disse Chads som får alle damene ifølge sure incels er jo ikke akkurat den vanlige mann i gata. Chad er en kjekk og muskuløs fyr som "alle damer" sikler etter. Det er ofte snakk om en superkjekk 10% gruppe med menn. Menn blir definitivt misunnelige på menn som er hottere enn den selv.
Og så blir menn misunnelige på menn som ligger med mange damer, og utseendet på damene er underordnet. Men da er det damene som får kjeft for å være så kresne og ligge oppover.

Du får vende og vri på alt, sånn det passer deg. Jeg svarer bare Ja. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (28 minutter siden):

Tror du misforstod. En styrke å bevare kjærligheten og rausheten når andre ønsker å dra deg ned. Ikke styrke å unne andre noe fint. Men når jeg tenker over det, så… Noen mennesker klarer ikke å være hyggelige forrdi de sliter med seg selv og har kanskje ikke indre ressurser til å bli bedre heller. 

Jeg ser poenget ditt og jeg tror jeg forstår hvorfor du ser på det sånn. Kansje det er sterkt å være snill mot en som er fæl mot deg, det blir jo litt som å være tålmodig og raus med en sutrete og egoistisk unge på en måte.

Men det som er sterkt er jo egentlig å sette grenser når noen drar deg ned. Det er egentlig best å bli litt sint, men da mener jeg ikke at man skal begynne å ta sinne utover andre og være skremmende. Men å kjenne at "dette var urettferdig, nå ble jeg lei meg, og sint. Dette er urettferdig gjort mot meg." Man blir sint inni seg, og setter en grense med en respektfull tone, uten å ta være drittsekk tilbake, da er man sterk. 

Om man "snur det andre kinnet til" som min mamma pleide å si, så setter man seg ikke i respekt. Det er ganske sterkt å vise styrke gjennom å sette grenser når man opplever at noen er ufin. Om man bare er snill mot dem tilbake, så lærer de gjerne ikke. Dessverre. 

Men dessverre er jeg med på det planet at jeg er god og snill og blir ikke sint før lenge etterpå når noen oppfører seg dårlig mot meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (3 minutter siden):

Jeg ser poenget ditt og jeg tror jeg forstår hvorfor du ser på det sånn. Kansje det er sterkt å være snill mot en som er fæl mot deg, det blir jo litt som å være tålmodig og raus med en sutrete og egoistisk unge på en måte.

Men det som er sterkt er jo egentlig å sette grenser når noen drar deg ned. Det er egentlig best å bli litt sint, men da mener jeg ikke at man skal begynne å ta sinne utover andre og være skremmende. Men å kjenne at "dette var urettferdig, nå ble jeg lei meg, og sint. Dette er urettferdig gjort mot meg." Man blir sint inni seg, og setter en grense med en respektfull tone, uten å ta være drittsekk tilbake, da er man sterk. 

Om man "snur det andre kinnet til" som min mamma pleide å si, så setter man seg ikke i respekt. Det er ganske sterkt å vise styrke gjennom å sette grenser når man opplever at noen er ufin. Om man bare er snill mot dem tilbake, så lærer de gjerne ikke. Dessverre. 

Men dessverre er jeg med på det planet at jeg er god og snill og blir ikke sint før lenge etterpå når noen oppfører seg dårlig mot meg. 

Hmm, var ikke helt det jeg mente heller. At det betyr at man ikke setter grenser og grensesetting kan gjøres på mange måter. ☺️

Endret av millak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (9 minutter siden):

Du får vende og vri på alt, sånn det passer deg. Jeg svarer bare Ja. ☺️

Så hyggelig nedlatende av deg.   ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hyggelig nedlatende av deg.   ☺️ 

Så manipulativt av deg. Finn deg en annen tråd å krangle i☺️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

millak skrev (2 minutter siden):

Hmm, var ikke helt det jeg mente heller. At det betyr at man ikke setter grenser og grensesetting kan gjøres på mange måter. ☺️

Men hva mente du da? Mener du en type nestekjærlighet da? Med en forståelse og aksept for at noen er sinte og misunnelige fordi de er lei seg i livet eller har et traume, eller bare tenker mest på seg selv av div grunner.  

Men det å vise samme forståelse og aksept for seg selv og urettferden man blir utsatt for når et misunnelig menneske prøver å dra deg ned og ødelegge gleden du får over det fine som skjer deg. Jeg tror man kan miste den følelsen av hva som er greit ovenfor en selv om man fokuserer for mye på behovene til andre.  Det er aller sunnest for "selvet" å bli litt sint. Jeg synes det er innmari ubehagelig og ufredelig å føle meg sint. Så jeg unngår jo det. Men å være sint på eget vegne er en veldig god kilde for å føle seg sterk. Jeg sliter med det egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så manipulativt av deg. Finn deg en annen tråd å krangle i☺️

Jeg svarte Millak tilbake på samme måte som hun svarte meg, med samme smiley og greier. Synes du Millak sitt svar til meg var manipulativt også, eller var det bare mitt svar du ikke likte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg svarte Millak tilbake på samme måte som hun svarte meg, med samme smiley og greier. Synes du Millak sitt svar til meg var manipulativt også, eller var det bare mitt svar du ikke likte?

Du kan fremstå som litt kranglete for å være ærlig. Litt irrelevante påstander og avsporing av temaet. Hvis man ikke helt har forståelsen for det så kanskje best å la være🙏 Ønsker ikke dårlig stemning. Kun good vibes. Ønsker deg lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (34 minutter siden):

Men hva mente du da? Mener du en type nestekjærlighet da? Med en forståelse og aksept for at noen er sinte og misunnelige fordi de er lei seg i livet eller har et traume, eller bare tenker mest på seg selv av div grunner.  

Men det å vise samme forståelse og aksept for seg selv og urettferden man blir utsatt for når et misunnelig menneske prøver å dra deg ned og ødelegge gleden du får over det fine som skjer deg. Jeg tror man kan miste den følelsen av hva som er greit ovenfor en selv om man fokuserer for mye på behovene til andre.  Det er aller sunnest for "selvet" å bli litt sint. Jeg synes det er innmari ubehagelig og ufredelig å føle meg sint. Så jeg unngår jo det. Men å være sint på eget vegne er en veldig god kilde for å føle seg sterk. Jeg sliter med det egentlig. 

Ja, absolutt, er enig i dette. Det er sunt å bli sint. ☺️♥️Det finnes også teknikker å få ut sinne på som ikke går utover andre. På den måten kan man heve seg over mennesker som ikke er verdt din energi fordi de er så irrelevante. Det ligger mye respekt i det også, å bare heve seg over og ikke synke på et lavt nivå å gi det oppmerksomhet. Kommer litt an på situasjonen da. Gjelder det et vennskapet er det f,eks verdt å si i fra og ta praten hvis det var det du mente? Eller hva slags situasjoner er det du tenker på? 

Endret av millak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har et ordinært utseende og har opplevd mye misunnelse og sjalusi. Hvorfor? Fordi jeg får til ting de andre ikke kan, og får oppmerksomhet de selv ønsker fra andre mennesker. Og istedenfor å gå i seg selv blir de ufine og sprer løgner om meg, som heldigvis blir avslørt av de som kjenner meg. Jeg har måttet kutte ut flere slike personer fra mitt liv. Jeg kan ikke ha slikt rundt meg.

Kan ikke huske en eneste gang at noen har sagt eller gjort noe som minner om sjalusi grunnet vakkert utseende. Det er tross alt ikke alle vakre som har noe mellom ørene selv om de nok finnes de også.

Anonymkode: 9432c...938

Misunnelse og sjalusi kan oppstå på mange områder, ikke bare på utseendet.
Jeg er den i familien som har klart meg tilsynelatende «best»  karriæremessig, økonomisk, materielt og har gjennom tidene fått mange rare kommentarer, forsøk på utfrysing osv.
Har gått så møkk lei av dette at den delen av familien nærmest er avskrevet. Nå sees vi kanskje en gang i året og utveksler høflighetsfraser ved jul og bursdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (9 minutter siden):

Misunnelse og sjalusi kan oppstå på mange områder, ikke bare på utseendet.
Jeg er den i familien som har klart meg tilsynelatende «best»  karriæremessig, økonomisk, materielt og har gjennom tidene fått mange rare kommentarer, forsøk på utfrysing osv.
Har gått så møkk lei av dette at den delen av familien nærmest er avskrevet. Nå sees vi kanskje en gang i året og utveksler høflighetsfraser ved jul og bursdager.

Ja, absolutt. Smålig av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du snakker om ts. Det handler nødvendigvis ikke om utseende. Det handler om utstrålingen. Er du trygg på deg selv og utstråler det, kan de usikre kvinnene se på deg som en trussel. Jeg har hatt det slik hele livet. Er nå 50, fremdeles er det kvinner som ikke liker meg, uansett hvor hyggelig jeg er. Mitt råd: skygg unna disse som du merker ser på deg som en trussel. Ikke ha kontakt, ikke bli kjent med de. Dette er veldig urettferdig, det vet jeg! Jeg holder meg unna og snakker ikke med mennesker jeg ser er «misunnelige» 

Å være trygg og sikker på seg selv, er en trussel for de usikre med lavt selvbilde desverre.

Anonymkode: 91490...d7d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du snakker om ts. Det handler nødvendigvis ikke om utseende. Det handler om utstrålingen. Er du trygg på deg selv og utstråler det, kan de usikre kvinnene se på deg som en trussel. Jeg har hatt det slik hele livet. Er nå 50, fremdeles er det kvinner som ikke liker meg, uansett hvor hyggelig jeg er. Mitt råd: skygg unna disse som du merker ser på deg som en trussel. Ikke ha kontakt, ikke bli kjent med de. Dette er veldig urettferdig, det vet jeg! Jeg holder meg unna og snakker ikke med mennesker jeg ser er «misunnelige» 

Å være trygg og sikker på seg selv, er en trussel for de usikre med lavt selvbilde desverre.

Jeg opplever merkelig nok mest det motsatte. Jeg har ikke superbra selvtillit, og blir usikker ovenfor veldig selvsikre kvinner. Jeg opplever faktisk at i hver eneste jobb jeg tar, så er det en eller to kvinner som "ser seg ut" meg på grunnlag av at jeg IKKE er selvsikker. 

En av disse sa til meg at "når noen er usikre, så får man et jaktinstinkt og skal "ta" personen." Jeg har i etterkant forstått at dette gjelder i hovedsak folk som ikke har et normalt følelsesliv, eller som har en personlighetsforstyrrelse. 

Dette var en leder jeg hadde og hun grein seg til at jeg skulle få sparken. 

Anonymkode: 1bbf7...f94

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg opplever merkelig nok mest det motsatte. Jeg har ikke superbra selvtillit, og blir usikker ovenfor veldig selvsikre kvinner. Jeg opplever faktisk at i hver eneste jobb jeg tar, så er det en eller to kvinner som "ser seg ut" meg på grunnlag av at jeg IKKE er selvsikker. 

En av disse sa til meg at "når noen er usikre, så får man et jaktinstinkt og skal "ta" personen." Jeg har i etterkant forstått at dette gjelder i hovedsak folk som ikke har et normalt følelsesliv, eller som har en personlighetsforstyrrelse. 

Da er ikke disse kvinnene selvsikre. De som er sterke og bra selvbilde gjør ikke dette. Da tror du bare at de er trygge, siden du har dårlig selvtillit. Jeg trives veldig godt med trygge mennesker, siden jeg er trygg selv. Jeg trives ikke med utrygge mennesker, fordi de «skal ta meg på alt» Fordi de tror at jeg er dominant og «vet best» Noe som er HELT feil. 

Derfor skygger jeg unna usikre mennesker, fordi de ikke vil meg vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det kan hende. Eller en blanding av disse to. Takk for innspill♥️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg føler meg trygg i meg selv og mer balansert i følelsene enn andre. Men det at jeg ikke har behov for å virke utrangerende eller imponere kan kanskje andre kvinner (de som sliter med seg selv) tolke som usikkerhet. Noen tolker også vennlighet som naivitet. Takk for innspill. Du fortjener bedre♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler meg trygg i meg selv og mer balansert i følelsene enn andre. Men det at jeg ikke har behov for å virke utrangerende eller imponere kan kanskje andre kvinner (de som sliter med seg selv) tolke som usikkerhet. Noen tolker også vennlighet som naivitet. Takk for innspill. Du fortjener bedre♥️ 

… og ikke behov for å konkurrere eller hevde meg. Virker som at dette provoserer hyene. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde bare problemer med dette da jeg var yngre. Da var jenter ofte stygge mot andre jenter som fikk mye oppmerksomhet fra gutter. Ellers har jeg nesten utelukkende hatt det bedre pga utseendet. Det eneste er vel at folk har undervurdert at jeg faktisk kan mye, jobber hardt, ikke er redd for å bli skitten. Det har liksom virka så rart for folk at jeg frivillig jobbet på gård. Eller at jeg kan mye kjemi, biologi og medisin... men også hvordan man bygger ting, lager mat, oppdrar barn, passer på dyr, osv. Eller at jeg kan gå i minikjole, men også være veldig seriøs om hvor ryddig prosesser i en produksjonsbedrift skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd begge deler. Altså å være både pen og mindre pen. Da jeg var yngre så var jeg slank, veltrent og hadde fra naturens side et ganske pent ansikt. Etter å ha fått barn så la jeg på meg en god del, og det var ikke spesielt flatterende for ansiktet. Fikk noen rynker og poser under øynene etter mange våkennetter med barn og så videre. Så da kan jeg vel si at jeg har vært både pen, og mindre pen.

Da jeg var pen, så merket jeg det som du beskriver her. Det kunne være vanskelig sosialt, fordi mange ser deg som en "trussel". Det er desverre slik at kvinner oftere er konkurrenter, mens menn oftere er nettverksbyggere. Det var vanskelig mange ganger.

Som mindre pen, så opplevde jeg å bli fullstendig oversett mange ganger. Folk kommer med stikk og kommentarer på vekt, tar utgangspunkt i at du kanskje var mobbeoffer på skolen, at du har dårligere sosiale evner og så videre. At du er mindre intelligent, at du vil godta å bli tråkka på.

Så min erfaring er at det nytter ikke uansett. Kvinner er som hovedregel konkurrenter, og det kreves en viss bevissthet for å gå over til å være nettverksbygger. Det er trist at fokuset er å forsøke å rakke ned på andre for å hevde seg selv, både når det gjelder pene og mindre pene kvinner.

Anonymkode: b4fb1...883

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...