Pingleton Skrevet 1. september 2024 #1 Del Skrevet 1. september 2024 (endret) Hei jeg flytter snart inn i en ny leilighet. Leiligheten er i andreetasje på en enebolig, og i første etasje bor en ca. 80 år gammel kvinne, og er i familie med huseieren. På visningen ble hun med opp i min leilighet, og jeg merket at hun er ekstremt snakkesalig. Det er høyt, det er mye, og jeg kjente at jeg ble sliten av det bare på visningen. Hun insisterte også på at jeg skulle sitte litt i hennes leilighet og snakke litt. Dette kan så klart være fordi vi ikke har møttes før, og hun vil bli litt kjent med meg siden jeg skal bo over henne - noe som er forståelig - men det hele føltes veldig insisterende og hun blandet seg mye inn i omvisningen. Jeg er også redd for, og har inntrykk av, at hun kanskje mangler litt grenser, at hun plutselig dukker opp på døren min, eller insisterer at jeg må komme inn på kaffe/ se på noe i hennes leilighet. Jeg er veldig opptatt av å kunne slappe av når jeg er hjemme, koble ut og ønsker ikke å måtte forholde meg mye til henne. Jeg har en krevende og veldig sosial jobb, så orker ikke tanken på å måtte deale med dette hjemme. Jeg har kort oppsigelsestid, så hvis det blir helt uutholdelig kan jeg si opp og flytte - men liker leiligheten og vil få det til å fungere. Tips til hvordan jeg kan sette tydelige grenser fra start - så hun skjønner at jeg ikke er en person som ønsker å snakke i gangen, få ting på døren, eller selskap når jeg sitter ute i hagen (delen av hagen som hører til min leilighet)? Ønsker så klart ikke være frekk, så håper det finnes noen måter jeg kan etablere fra start at jeg ikke ønsker å være en del av hennes hverdag utenom vanlig høflighets "hei" hvis man tilfeldigvis møtes. Jeg er mer introvert enn ekstrovert, og blir sliten av å måtte være sosial hjemme - trenger å ha det som et sted jeg kan hente energi, og ikke miste energi fordi jeg er redd for å møte henne i gangen eller at hun plutselig skal dukke opp utenfor døren min. Endret 1. september 2024 av Pingleton 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 1. september 2024 #2 Del Skrevet 1. september 2024 Bare vær veldig blid hver gang du møter henne, nesten litt overdrevent, så hun får den bekreftelsen på at du ser henne. Si litt uoppfordret hva du skal styre med. Også avslutter du samtalen og går videre. "Hei!!! Så godt å se deg!! Fin du er på håret, skal du noe gøy i dag?? Åja!! Jeg skal heldigvis bare være for meg selv. Er så sliten, er så sosial på jobb hele tiden så gleder meg!! Ha en fin dag da!!" "Hei hei!! Alt vel??? Deilig å komme hjem etter en laaang dag på jobb for min del. Nå skal jeg kose meg med litt alenetid! God helg!!!" "Hei, skal du også hente posten?? Så gøy!! Jeg er så sliten for tiden, skal slappe av litt alene k dag på balkongen før jeg skal xxx i morgen. GOD HELG DA" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #3 Del Skrevet 1. september 2024 Du kan jo si akkurat som du skrev: "Jeg er veldig opptatt av å kunne slappe av når jeg er hjemme, koble ut og ønsker ikke å måtte forholde meg mye andre. Jeg har en krevende og veldig sosial jobb, så orker ikke tanken på å måtte deale med dette hjemme." Anonymkode: 39082...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå