AnonymBruker Skrevet 20. september #61 Del Skrevet 20. september Blinklys, blinklys, blinklys. Hvis dem ikke blinker, så betyr det at dem skal rett fram. Så da kjører jeg. At dem da må bråbremse for å ikke kjøre inn i meg er dem sitt problem, ikke mitt. Anonymkode: 8cbca...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #62 Del Skrevet 20. september jeg har kjørt en del på kryss og tvers i landet og ser at enkelte steder er det langt værre stilt enn andre, felles er likevel de som kjører inn i en rundkjøring med livet til låns for å komme gjennom, gjerne uten hverken å plassere seg riktig ellerå blinke hverken inn eller ut om det er behov for det så joda, helt klart et problem for mange men om man selv er litt bakpå og skaper handlingsrom for egen del går det som regel mye bedre. Anonymkode: ec7b6...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #63 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 13.01): Sinsenkrysset er et sted det er lett å miste troen på menneskeheten. Her står hundrevis av biler i kø, og hver gang en ny idiot kommer inn i rundkjøringen, er det klampen i bånn, slik at ingen andre kommer inn... hvorfor, hvorfor kjører ikke folk inn i den rundkjøringen i sakte fart, slik at trafikken kan flyte langsomt gjennom, fremfor å bruke plassen til seg selv, når en først kommer inn i den, og alle bilene står å stagger på utsiden og venter på sin tur til å dominere sirkelen? Anonymkode: 580b4...101 Merkeligste forklaringen jeg har hørt. Høres ut som du må holde deg unna rundkjøringer. Hvorfor kjører de fort inne i rundkjøringen? Fordi dimensjonen på Sinsenkrysset tilsier det. Og ønsket ditt er at biler som kjører inn i rundkjøringen kjører sakte, hæ..? Da er jo hindring nærliggende for de som befinner seg inn i rundkjøringen og da utfører du et vikeplistsbrudd. Hvis det er rushtid og alt beveger seg centimeter i minuttet er det kun samarbeid og forståelse vi må mestre, ikke minst oppsøke blikkontakt. Da er vikeregler underordnet. Anonymkode: 39f5f...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #64 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 20.23): Man skal ikke blinke inn i rundkjøringen hvis man skal rett fram, kun ut. Anonymkode: 30a54...64c Skal du hele veien rundt. Altså ut nr 3 eller 4, så er det fint å blinke seg inn i rundkjøringen. Ikke hvis du skal ut nr 1 eller 2 (2 er rett frem). Anonymkode: 475ab...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #65 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Merkeligste forklaringen jeg har hørt. Høres ut som du må holde deg unna rundkjøringer. Hvorfor kjører de fort inne i rundkjøringen? Fordi dimensjonen på Sinsenkrysset tilsier det. Og ønsket ditt er at biler som kjører inn i rundkjøringen kjører sakte, hæ..? Da er jo hindring nærliggende for de som befinner seg inn i rundkjøringen og da utfører du et vikeplistsbrudd. Hvis det er rushtid og alt beveger seg centimeter i minuttet er det kun samarbeid og forståelse vi må mestre, ikke minst oppsøke blikkontakt. Da er vikeregler underordnet. Anonymkode: 39f5f...8df Man skal følge flyten i trafikken. Så når noen råkjører inn i en rundkjøring så fører det til unødvendig brems og kø Anonymkode: 475ab...e98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #66 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Man skal følge flyten i trafikken. Så når noen råkjører inn i en rundkjøring så fører det til unødvendig brems og kø Anonymkode: 475ab...e98 Å komme seg inn i en rundkjøring der er det ikke "flyt" som har noe med saken å gjøre, mest tullete jeg har hørt. Der handler det om å følge med i timen slik at du er effektiv med å komme deg inn i rundkjøringen(beslutte og ta en luke.) Ved ikke å klare dette/få ut fingern da først flyt et tema. Da skaper du nemlig kø bak deg.. DÉT har med flyt å gjøre i forbindelse med en rundkjøring. Du er helt på jordet her.. Anonymkode: 39f5f...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #67 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Å komme seg inn i en rundkjøring der er det ikke "flyt" som har noe med saken å gjøre, mest tullete jeg har hørt. Der handler det om å følge med i timen slik at du er effektiv med å komme deg inn i rundkjøringen(beslutte og ta en luke.) Ved ikke å klare dette/få ut fingern da først flyt et tema. Da skaper du nemlig kø bak deg.. DÉT har med flyt å gjøre i forbindelse med en rundkjøring. Du er helt på jordet her.. Anonymkode: 39f5f...8df Du er helt på jordet. Man følger med i trafikken og kan lett delvis planlegge en luke lenge før man kommer frem til rundkjøringen (så lenge det er god sikt). Da kan man tilpasse farten etter omgivelsene og får da en naturlig luke uten stans. Og når noen da kommer i dobbel hastighet som alle andre, så fører det til bråbrems. Du skal ikke kjøre fort som faen opp til en rundkjøring, bråbremse også se deg etter en luke. Du må tenke og planlegge lenge før du kommer frem til rundkjøringen. Velge plassering og fart uti fra planlagt kjøring og omgivelsene. Det er elementær kunnskap når det kommer til kjøring. Anonymkode: 475ab...e98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #68 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal ikke kjøre fort som faen opp til en rundkjøring, bråbremse også se deg etter en luke Da er vi inn på noe annet. Og den kjøper jeg.. Du sa" råkjører inn i rundkjøringen", du burde sagt inn mot.. Anonymkode: 39f5f...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #69 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er vi inn på noe annet. Og den kjøper jeg.. Du sa" råkjører inn i rundkjøringen", du burde sagt inn mot.. Anonymkode: 39f5f...8df De råkjører inn mot, og inn i og gjennom rundkjøringen. Altså stor fart hele veien. Slike folk skaper problemer. Anonymkode: 475ab...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #70 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 16.03): Ikke fullt helt så enkelt når det er 4-5arms rundkjøring med flere felt. Anonymkode: e7654...261 Akkurat det samme da. Bare med det tillegget at du som vanlig har vikeplikt når du bytter fil, også inne i en rundkjøring. Anonymkode: ec550...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #71 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skal du hele veien rundt. Altså ut nr 3 eller 4, så er det fint å blinke seg inn i rundkjøringen. Ikke hvis du skal ut nr 1 eller 2 (2 er rett frem). Anonymkode: 475ab...e98 Hvis du skal til høyre (nr 1) så skal du blinke til høyre inn mot rundkjøringen og fortsette å blinke ut til høyre til du har kjørt ut. Anonymkode: ec550...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #72 Del Skrevet 20. september irriterer meg mer på folk som ikke bruker blinklys når de skal inn på skoler og andre veier. Er folk blitt helt tullete i hodet eller? Anonymkode: 1fbdc...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #73 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (53 minutter siden): De råkjører inn mot, og inn i og gjennom rundkjøringen. Altså stor fart hele veien. Slike folk skaper problemer. Anonymkode: 475ab...e98 Rundt og rundt også da vel, full speed som et hamsterhjul inne i rundkjøringen?.. Til gode å se gitt. Anonymkode: 39f5f...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #74 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 11.38): Ser heler ikke så mye problemer. Men ser generasjons endring på blinklys osv. Jeg lærte kun å blinke ut av rund kjøringen. Samme gjorde mannen. Mens sønnen her lærte å blinke både inn og ut. Så når sønnen her fortalte hvordan de lærte bruk av blinklys. Så prater vi med kjøre lærer som da kom med hvordan ting der hadde endret seg de siste 15 årene. Anonymkode: 5ab08...3f9 Jeg forstår ikke "blinke inn" i rundkjøringer? Jeg skal til venstre: jeg blinker til venstre frem til jeg kommer til min avkjørsel og blinker til høyre for å markere at jeg skal ut av rundkjøringen. Jeg skal til høyre: blinker til høyre. Jeg skal rett frem: kjører inn i rundkjøringen frem til jeg skal ut da blinker jeg til høyre for å markere at jeg skal ut av rundkjøringen. Please forklar "blinker inn i rundkjøringen" for jeg forstår ikke hva det menes? Anonymkode: 23bc1...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #75 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skal du hele veien rundt. Altså ut nr 3 eller 4, så er det fint å blinke seg inn i rundkjøringen. Ikke hvis du skal ut nr 1 eller 2 (2 er rett frem). Anonymkode: 475ab...e98 Ingen blinklys ved utkjøring 1 og 2 nei, javel, akkurat... Her er det bare å passe seg skjønner jeg. Anonymkode: 39f5f...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #76 Del Skrevet 20. september Jeg bor i Oslo og synes folk her er gode i rundkjøring og på å bruke blinklys. På mindre steder har det vært mer litt på måfå, er kanskje fordi trafikkbildet er helt anderledes. Anonymkode: 58e8c...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #77 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Blinklys, blinklys, blinklys. Hvis dem ikke blinker, så betyr det at dem skal rett fram. Så da kjører jeg. At dem da må bråbremse for å ikke kjøre inn i meg er dem sitt problem, ikke mitt. Anonymkode: 8cbca...ef4 Tja, ikkje alltid lett å sjå blinklys, så man skal aldri stole på dette, stor fare for at det blir din feil om du køyrer på nokon du har vikeplikt for. Anonymkode: bf953...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #78 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke "blinke inn" i rundkjøringer? Jeg skal til venstre: jeg blinker til venstre frem til jeg kommer til min avkjørsel og blinker til høyre for å markere at jeg skal ut av rundkjøringen. Jeg skal til høyre: blinker til høyre. Jeg skal rett frem: kjører inn i rundkjøringen frem til jeg skal ut da blinker jeg til høyre for å markere at jeg skal ut av rundkjøringen. Please forklar "blinker inn i rundkjøringen" for jeg forstår ikke hva det menes? Anonymkode: 23bc1...eaf Venstreblink eller høyreblink.. så enkelt. Anonymkode: 39f5f...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #79 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen blinklys ved utkjøring 1 og 2 nei, javel, akkurat... Her er det bare å passe seg skjønner jeg. Anonymkode: 39f5f...8df Det stod blinke seg inn, på 3 og 4. Det stod ingenting om å blinke seg inn, som nok er en selvfølge og ikke ble skrevet. Anonymkode: 58e8c...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #80 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hadde et imbesil forran meg som lot 8 biler fra venstre kjøre. Stoppet og ventet faktisk. Men var vel de fra venstre som var mer blottet for IQ da dem ikke stoppet for den bilen som faktisk var først i rundkjøringen. Vil man ha ny bil,så er det en idé å ha kamera,ser fort at de "venstre vridde" går på en smell da. Har faktisk blokkert veien med tungbil og gått ut med hagle for å true med å bruke førerkortet deres som leirdue. Rundkjøringer er for å ha flyt. Ikke sniking og koping. Anonymkode: b142f...255 Stoppet i rundkjøringen eller hva da? Har man ikke vikeplikt for de som kommer fra venstre i rundkjøringen ? Anonymkode: bd187...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå