Gå til innhold

Egypt/Hurghada

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tips ta med knekkebrød i magerost, imodium og tarmbakterier. Ta gjerne en kur med tarmbakterier før dere drar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vert i egypt flere ganger....

Har aldrig blit syk av maten.

Sist var vi 9 stykker som dro, vi spiste det vi hadde lyst på men ingen ble syke.

Når man er ute å reiser er det viktig å huske at det er en annen bakterieflora en det kroppen er vant til.

Vask hendene ofte, spessielt om man har tatt mye i penger og selvfølgelig før man spiser.

Om en fra egypt eller fx. thailand kommer til norge, er det nesten like stor sjans for att de blir syke.

Da det stort sett er de fremmede bakteriene som gjør oss syke forde kroppen ikke har noe naturlig forsvar mot dem.

God tur, og kos deg med den gode maten. :)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Jeg har culleriøs colitt og endte med å spiste toast med ost hele dagen. Alt annet, og da mener jeg alt annet ble jeg dårlig av. Utrolig skittent sted, og maten.....tja jeg tror ikke de er nøye med hygienen.

Takk Miracl3, dette var aktuell informasjon for oss... :)

Skrevet

Vi ble heller ikke syke. Litt "rare" i magen var vi jo, men det trenger jo ikke være maten. En kan jo få i seg basselusker fra andre steder. Den største smittekilden, fikk vi beskjed om, var pengesedlene! Vi kjøpte en sånn antibakteriell krem(helt blank krem, de solgte den på apoteker og små-sjapper der nede). Det blir mye sedler og de er skikkelig ekle. Bruk den kremen hver gang du har tatt i sedlene..

Skrevet

Vi tok Idoform hver dag. Jeg ble ikke dårlig, men sambo ble veldig dårlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Sambo ble dårlig og sengeliggende en dag. Jeg hadde litt ubehag, men det ødela ikke ferien for det. Ei av de to jentene vi ble kjent med ble skikkelig dårlig og måtte ha lege. Ellers så møtte vi en egypter som bodde i tyskland,og han ble faktisk dårlig når han var på besøk hjemme..... Som de andre sier her, det er så forskjellig bakterieflora de har fra oss, at du kan risikere å bli syk, men jeg tror det er et fåtall som blir det, og blir du så er det som oftest over i løpet av en dag eller to.

Ta vaksiner og iducoral så går det nok bra. De har forresten et produkt på egyptiske apotek som er bedre enn det vi får kjøpt her i landet til magesjau. Samboeren min tok det og tror kanskje det hjalp han så rask på bena igjen.

Ligger dere på et relativt flott hotell tror jeg det skal gå bra jeg! GOD TUR!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...