Gå til innhold

Du er invitert i bryllupsfest til en kongelig og må finne en passende kjole

lillevill

Anbefalte innlegg

Må bare bemerke; det er kleskode som bestemmer antrekket, ikke om det er «kongelig».

Anonymkode: 5e40c...d3e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Må bare bemerke; det er kleskode som bestemmer antrekket, ikke om det er «kongelig».

Bra med denne presiseringen for en helt fiktiv problemstilling 🙄

Anonymkode: 80808...5e5

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var mye hollywood over disse kjolene, vet ikke hvor classy det er...

Anonymkode: 7fa38...f11

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gøy!

Jeg hadde garantert brukt mer tid på å lete hvis jeg faktisk SKULLE i kongelig bryllup, men etter et raskt søk nå fant jeg i hvert fall disse som jeg kunne tenkt meg:

Ulla Johnson:

IMG_9272.thumb.jpeg.7271c1247a2b3a15a6e4caa9e0a8270a.jpeg

Teuta Matoshi (capen er avtagbar):

IMG_9273.thumb.jpeg.087f5897e39b583c76acf317e1203a39.jpeg

IMG_9274.thumb.jpeg.aa145c64e2ebb86c8a46fa0ad1cc5dac.jpeg

Karen Millen:

IMG_9275.thumb.jpeg.ef92526b288ec024018efb2c5bb78659.jpeg

Anonymkode: 51848...62e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig. Jeg satt akkurat og så på noen kjoler, riktignok fra Harrods. Poster bare lenke:

https://www.harrods.com/en-gb/shopping/valentino-garavani-silk-shirt-gown-23942591

https://www.harrods.com/en-gb/shopping/e-stott-chiffon-pleated-kara-midi-dress-23844146

Kommer jo for øvrig an på bryllupet da, hvilken dresskode som det skal være. Har jo også tre bunader jeg kan velge mellom, så mest sannsynlig hadde det blitt en av dem <_<

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er så glad i grønt, og kler det også siden jeg har brune øyne og brunt hår, så kunne jeg nok funnet på å kjøpe noe sånt som denne fra Nelly. Til en senere anledning (ikke så høytidelig som bryllup) kan overstykket deles i to så man får en mer dristig utringning. Se nederste bilde.

goddiva-multi-tie-maxi-dress-olive-green

Utringning:

goddiva-multi-tie-maxi-dress-olive-green

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kommentar angående kleskode; vanligvis så er det kleskode galla (dvs kjole og hvitt, på engelsk «white tie») på kongelige bryllup her i Skandinavia. Da er kjolene overdådige som regel.

Men Märtha og Durek hadde «black tie» (dvs smoking) som kleskode. Det kan innebære lang kjole, men knekort er også helt ok, samt buksedress.

Men!! Likevel stilte brudgommen i kjole og hvitt, og de var frekke nok til å diktere både lengde og farge på kjolene. Alt dette er veldig feil fra et etikette-synspunkt. Kleskode skal angi nivå man skal kle seg på, og det er ment som en hjelp til gjestene. Man skal ikke detaljstyre hva de skal ha på seg! Rart at en kongelig brud ikke vet bedre. 

Beklager avsporingen.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nok bunaden ja.

Det er det flotteste plagget jeg har, og vil bli brukt igjen, i motsetning til en moderne gallakjole rett fra butikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...