Perine Skrevet 31. august 2024 #1 Del Skrevet 31. august 2024 (endret) Endelig får vi kjøpt grønnsaker uten å bli flådd. Butikkene er fulle av årets nye, norske grønnsaker på tilbud akkurat nå. Jeg var innom Kiwi og kjøpte bunter med 3 purrer til 34,90, bunt med 3 sellerirøtter til 79,90, løk 28,80 pr kg, blomkål 13,60 pr stk, kål 19,40 pr kg og brokkoli 11,90. Sellerirøttene var ikke større enn et middels eple, men det fulgte med stilk og blader, så det kan også spises. Jeg skal lage lapskaus i morgen, og er nettopp ferdig med å rense selleritoppene. Dette setter god smak og rekker til flere gryter. Jeg angrer bare på at jeg ikke kjøpte mer. Endret 31. august 2024 av Perine 13 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 31. august 2024 #2 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg pleier ikke å se på prisene på grønnsaker uansett årstid. Jeg ser etter om de er norske. Blir ikke flådd av grønnsaker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #3 Del Skrevet 31. august 2024 Takk for tips! Anonymkode: 49a76...817 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #4 Del Skrevet 31. august 2024 Hva gjør du med alle grønnsakene? Blomkål feks. Fryser du dem rå, forveller dem, eller lager suppe? Anonymkode: 87caa...5d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 31. august 2024 #5 Del Skrevet 31. august 2024 (endret) Jeg var også innom idag og fikk med meg gulrøtter til 15kr kiloen (både Rema, Kiwi og Meny), samt billig blomkål. Har kjøpt poteter tidligere i uken til ca 15kr kiloen på Rema, og hodekål som nevnt her på Kiwi. Tomater har vært billig flere steder, så bare å kose seg. Også kjøpt billige bananer denne uken, jordbær til kun 40kr i starten av uken (økt nå), og druer på Meny til 25kr pakken. Kun noen av tilbudene, så en veldig god uke 🥰💚🌱 Her skal jeg preppe masse imorgen for kommende uke 😁 Endret 31. august 2024 av Daisy-love 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. august 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva gjør du med alle grønnsakene? Blomkål feks. Fryser du dem rå, forveller dem, eller lager suppe? Anonymkode: 87caa...5d9 Jeg kjøpte bare 3 blomkål, og de skal jeg koke suppe på, men vurderer å kjøpe noen til for å fryse. Da må jeg forvelle dem. Det blir nok heller litt mer blomkålmos, ris og andre gode saker nå en stund fremover. Det samme med brokkoli. Ellers kommer jeg til å bruke mye til lapskaus og fryse i porsjoner med eller uten kjøtt, for det går det alltid mye av her. Jeg blir bare så glad når jeg lager mat eller driver og prepper diverse ting, og prisene har virkelig vært høye en stund. Noen sier at de ikke bryr seg om prisen, men handler hva de vil. Jeg er ikke der, og kanskje jeg gleder meg mer enn dem over dager som dette. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg regner inn 100 g rå blomkål inn i mine 500 g om dagen for tiden, synes det er godt! Anonymkode: f2e13...1de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 31. august 2024 #8 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg er enig med deg TS, og uansett hvilken økonomi man har så er det kjekt å kunne spise etter sesong og nyte godt av både godt, lokalt utvalg på denne tiden, i tillegg til fordelen med at varene ofte blir rimeligere fordi de er i sesong. Har man bærbusker og frukttrær, så er det også mye godt nå om dagen. Jeg er så heldig at jeg har familie og kolleger som gir meg bær og frukt, og jeg har kokt syltetøy, og frosset frukt og bær til å ha utover vinteren. Jeg liker blant annet å lage fruktgrøt, det minner meg om barndommen! Veit ikke om det er tilfeldig, men i år er det utrolig mye plomme å høste hos de jeg kjenner som har plommetrær. Når det gjelder det økonomiske, så er det veldig mange som merker at det er trangere enn før, og da blir grønnsakene/maten en utgift som merkes. Å spise i sesong er uansett både bærekraftig, økonomisk og gir gode råvarer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. august 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 31. august 2024 (endret) Hateridioter skrev (2 timer siden): Jeg pleier ikke å se på prisene på grønnsaker uansett årstid. Jeg ser etter om de er norske. Blir ikke flådd av grønnsaker. Hvorfor ser du ikke på priser? Endret 31. august 2024 av Perine 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 31. august 2024 #10 Del Skrevet 31. august 2024 Perine skrev (Akkurat nå): Hvorfor? Hvorfor hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #11 Del Skrevet 31. august 2024 Perine skrev (3 timer siden): Endelig får vi kjøpt grønnsaker uten å bli flådd. Butikkene er fulle av årets nye, norske grønnsaker på tilbud akkurat nå. Jeg var innom Kiwi og kjøpte bunter med 3 purrer til 34,90, bunt med 3 sellerirøtter til 79,90, løk 28,80 pr kg, blomkål 13,60 pr stk, kål 19,40 pr kg og brokkoli 11,90. Sellerirøttene var ikke større enn et middels eple, men det fulgte med stilk og blader, så det kan også spises. Jeg skal lage lapskaus i morgen, og er nettopp ferdig med å rense selleritoppene. Dette setter god smak og rekker til flere gryter. Jeg angrer bare på at jeg ikke kjøpte mer. Extra hadde og «tilbud» på purre i bunt, men kiloprisen var høyere enn for løsvekt. Anonymkode: 76594...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. august 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Extra hadde og «tilbud» på purre i bunt, men kiloprisen var høyere enn for løsvekt. Anonymkode: 76594...f29 Oi, man kan lett bli lurt. Jeg vet ikke hva purren koster på Extra, men jeg tror kiloprisen var 55 kr på Kiwi. Jeg er ikke sikker. Bunten med 3 kostet 34,90, og den veide over en kilo. Jeg måtte bare sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. august 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 31. august 2024 Hateridioter skrev (1 time siden): Hvorfor hva? Hvorfor ser du ikke på priser? Det er jo like viktig å tenke økonomi i maten vi handler som i alt annet. Jeg vet om andre også, som gjerne bruker for mye penger for en matvare, men som er millimeternøyaktig når det gjelder f.eks. bank og finans. Alt går inn og ut av den samme kasse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. august 2024 #14 Del Skrevet 31. august 2024 Purre i bunt til 24,90 og knollselleri i bunt til 29,90 denne uken på Obs 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #15 Del Skrevet 31. august 2024 Spagettigresskar er tilbake og koster 29,90,- per kilo på Spar neste uke. Gleder meg 😍 Anonymkode: 9d7a6...f40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #16 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg klarer ikke å huske prisene i hodet fordi sliter med hukommelsen og dette gjør at maten da blir dyrere. Men ser på kilo pris i butikken for flere av lignende varer da. Anonymkode: da655...49d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #17 Del Skrevet 31. august 2024 Perine skrev (31 minutter siden): Hvorfor ser du ikke på priser? Det er jo like viktig å tenke økonomi i maten vi handler som i alt annet. Jeg vet om andre også, som gjerne bruker for mye penger for en matvare, men som er millimeternøyaktig når det gjelder f.eks. bank og finans. Alt går inn og ut av den samme kasse. Fordi folk prioriterer forskjellige ting økonomisk. Noen kjøper sykkel og sykler til jobb. Jeg prioriterer å ha bil. Min mann bruker klærne til de faller av men kjøper gid lunsj hver dag. Jeg kjøper ofte nye plagg men har matpakke på jobb. Anonymkode: f887c...710 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. august 2024 Forfatter #18 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg klarer ikke å huske prisene i hodet fordi sliter med hukommelsen og dette gjør at maten da blir dyrere. Men ser på kilo pris i butikken for flere av lignende varer da. Anonymkode: da655...49d Det forstår jeg, for det skjer også med meg av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 31. august 2024 Forfatter #19 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi folk prioriterer forskjellige ting økonomisk. Noen kjøper sykkel og sykler til jobb. Jeg prioriterer å ha bil. Min mann bruker klærne til de faller av men kjøper gid lunsj hver dag. Jeg kjøper ofte nye plagg men har matpakke på jobb. Anonymkode: f887c...710 Ja, dette er jeg enig i, men du ville sikkert ikke kjøpt nøyaktig samme klesplagget/tingen i butikk A hvis du var klar over at butikk B solgte det billigere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #20 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg spiser ikke mange grønnsaker. Kun tomat, agurk, paprika og rucula. Produserer dette selv i min innehage hele året. Er beste kvaliteten, den man lager selv. Anonymkode: 95219...f4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå