AnonymBruker Skrevet 31. august #21 Del Skrevet 31. august Just now, AnonymBruker said: Det er alltid kvinnen som har vansker med dette samspillet dessverre. Anonymkode: 8aa4vf...4d0 Er nå ikke så sikker på det. Det noen av oss kaller/opplever som seksuell kjemi går mer på at "premissene" oppleves som vinn-vinn og forenlige av begge. Som i motsatt fall f.eks er hvis mannen syns det er mer kjedelig enn tennende å bruke tid på å tenne kvinnen, som diskutert i en annen tråd. Da har han en tenning som er mindre knyttet til partnerens opplevelse og utbytte av sex, og er mest opptatt av egen tilfredsstillelse, og stiller derfor i den seksuelle handicap-klassen. Eller er seksuell egoist/idiot alt etter hvordan man ser det. Par hvor begge nyter og tennes av å tenne hverandre og gi hverandre nytelse opplever jo ikke dette som problemstillinger. Anonymkode: 7879c...858 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #22 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Leser det også igjennom linjenene i de få svarene jeg har fått. De prøver på mental gymnastikk til å få det til se ut som det skal gå på begges sine premisser men svaret er å det skal gå på kvinners premisser. Reff dette svaret her. "Nei, har du sex med menn kan du ha det på deres premisser. Uansett kommer du ikke unna at du må godta premissene den andre setter, eller finne en annen partner. Ev ha alenesex." Anonymkode: afeb9...b70 Trenger ikke lese noe mellom linjene, svaret mitt og det de andre skriver går ut på ett. Det blir som å spørre om himmelen er blå. Da gidder jeg ikke bruke mange ord,. Ja, himmelen er blå. Det er helt selvsagt at man må ta hensyn til sin partner når man har sex, med mindre man er voldtektsmann. Anonymkode: 086d8...34a 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #23 Del Skrevet 31. august Hvorfor vil noen ha sex med noen som vet at den andre trosser sine prinsipper og ikke nyter det? Den tanken er jo frastøtende. Skal en mann ha sex med en kvinne må hun være tent. Å skulle ha sex på en måte som ikke tenner henne vil selvfølgelig ikke fungere. En mann derimot tenner lettere - så en kvinne vil alltid være den som styrer hva som gjøres i senga. Med unntak av se dårlige forholdene hvor hun driter i egen lyst og bare har sex uten nytelse. Anonymkode: d9202...af0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 31. august #24 Del Skrevet 31. august Hvis det kun er på hennes premisser, så er det på tide å stå litt opp for seg selv, det skal selvfølgelig være på begges premisser 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #25 Del Skrevet 31. august Arild37 skrev (8 minutter siden): Hvis det kun er på hennes premisser, så er det på tide å stå litt opp for seg selv, det skal selvfølgelig være på begges premisser Å stå opp for seg selv i betydningen at man ikke gjør noe man ikke har lyst til - ja, helt enig. Håper det var det du mente. Anonymkode: 5c423...e22 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 31. august #26 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er alltid kvinnen som har vansker med dette samspillet dessverre. Anonymkode: 8aa4f...4d0 Dagens selvmotsigelse. Om det er vansker i et samspill, er det selvsagt begge parter som har vansker. Om en part synes alt er fint, mens en ikke synes det - da er det ikke et samspill. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #27 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å stå opp for seg selv i betydningen at man ikke gjør noe man ikke har lyst til - ja, helt enig. Håper det var det du mente. Anonymkode: 5c423...e22 Denne skjønte jeg ikke. Det er vel flere måter å stå opp for seg selv på hvis man opplever at en partner i et antatt likeverdig forhold krever at noe man gjør sammen kun utøves på dennes egne premisser. Anonymkode: 44444...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 31. august #28 Del Skrevet 31. august Vel, vi hadde veldig ofte sex på kun mannens premisser, som at han aldri kunne gi en klem eller noe nærhet uten at det skulle føre til sex, nektet jeg ble han sur. Dette endte med at jeg etterhvert følte det som overgrep….. 6 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #29 Del Skrevet 31. august Når vi likevel setter ting på spissen: Sex kun på mannens premisser - mange kvinner opplever dette som pliktsex og tvang, det kan involvere ubehag og smerte om kvinnen ikke er kåt nok. Kvinnen opplever ikke nytelse. Sex kun på kvinnens premisser - menn synes det er kjedelig, fordi partneren også vil oppleve nytelse. Vet ikke hva som er verst jeg 🤷♀️ Anonymkode: 09b33...a3f 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #30 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Rett ut som det står i overskrift. Skal vi menn kun ha sex på kvinners premisser? Anonymkode: afeb9...b70 Etter å hatt pliktsex kun på mannens premisser i flere år fordi jeg var sikker på at det var det en kone skulle gjøre, så vil jeg si meg uenig i dette innlegget. Anonymkode: 08b57...728 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #31 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når vi likevel setter ting på spissen: Sex kun på mannens premisser - mange kvinner opplever dette som pliktsex og tvang, det kan involvere ubehag og smerte om kvinnen ikke er kåt nok. Kvinnen opplever ikke nytelse. Sex kun på kvinnens premisser - menn synes det er kjedelig, fordi partneren også vil oppleve nytelse. Vet ikke hva som er verst jeg 🤷♀️ Anonymkode: 09b33...a3f Nei, smerte og/eller følelsen av overgrep er helt klart det samme som kjedelig. Skjønner at du sliter med å skille de. Anonymkode: 1a058...9cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #32 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Rett ut som det står i overskrift. Skal vi menn kun ha sex på kvinners premisser? Anonymkode: afeb9...b70 Ingen som tvinger deg til å ha sex med kvinner om det er så fælt. Og få kvinner som vil ha sex med sånne som deg, egoister. Anonymkode: fbfd5...e41 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #33 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal vi menn kun ha sex på kvinners premisser? Anonymkode: afeb9...b70 Hvorfor har du sex som går mot dine premisser? Anonymkode: 23d81...543 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #34 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er alltid kvinnen som har vansker med dette samspillet dessverre. Anonymkode: 8aa4f...4d0 Du skjønner ikke ordet samspill...? Anonymkode: 4e37e...e9a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #35 Del Skrevet 31. august Jeg forstår ikke spørsmålet? Kan du gi meg eksempler på kvinnens premisser, og mannens premisser? Anonymkode: 33fb3...ffa 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 31. august #36 Del Skrevet 31. august Alle må finne sin partners preferanser og grenser, forholde seg til dem, og enten leve deretter eller avslutte. Det er ikke kjønnet; det gjelder alle mennesker som har sex med hverandre. Gode elskere gleder seg over å gjøre hverandre godt. Dårlige elskere tror at den andre er der for å tilfredsstille dem, uten å ha egne behov, som kan være ulike ens egne. 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #37 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg forstår ikke spørsmålet? Kan du gi meg eksempler på kvinnens premisser, og mannens premisser? Anonymkode: 33fb3...ffa Greia er jo at kvinners orgasme ikke betyr noe som helst for videreføring av menneskearten. Kvinners nytelse er dermed ikke viktig, spesielt ikke der kvinnen i tillegg er økonomisk hjelpeløs og helt avhengig av mannens gunst. Det finnes flere religioner, sekter og samfunn hvor kvinners kjønnsorgan lemlestes ved å skjære vekk klitoris og å sy skjeden delvis igjen, for at kvinnen ikke skal være utro eller fristes av andre. Der er nytelsen kun forbeholdt mannen som får tømt seg i en trang, delvis igjensydd skjede (hos en kvinne i store smerter, noe også mange menn tenner på). Man kan jo tenke på det neste gang man ser en svært overvektig innvandrerkvinne i hijab. Jeg tror de spiser seg stygge for å slippe hyppige voldtekter. Anonymkode: 6f64d...64d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 31. august #38 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Greia er jo at kvinners orgasme ikke betyr noe som helst for videreføring av menneskearten. Kvinners nytelse er dermed ikke viktig, spesielt ikke der kvinnen i tillegg er økonomisk hjelpeløs og helt avhengig av mannens gunst. Det finnes flere religioner, sekter og samfunn hvor kvinners kjønnsorgan lemlestes ved å skjære vekk klitoris og å sy skjeden delvis igjen, for at kvinnen ikke skal være utro eller fristes av andre. Der er nytelsen kun forbeholdt mannen som får tømt seg i en trang, delvis igjensydd skjede (hos en kvinne i store smerter, noe også mange menn tenner på). Man kan jo tenke på det neste gang man ser en svært overvektig innvandrerkvinne i hijab. Jeg tror de spiser seg stygge for å slippe hyppige voldtekter. Anonymkode: 6f64d...64d Joda, kvinners orgasme er til for at kvinner skal ha lyst på sex og at sæden skal finne riktig ovarie. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 31. august #39 Del Skrevet 31. august Andro skrev (3 timer siden): Alle må finne sin partners preferanser og grenser, forholde seg til dem, og enten leve deretter eller avslutte. Det er ikke kjønnet; det gjelder alle mennesker som har sex med hverandre. Gode elskere gleder seg over å gjøre hverandre godt. Dårlige elskere tror at den andre er der for å tilfredsstille dem, uten å ha egne behov, som kan være ulike ens egne. Må si meg enig i dette, også hjelper det å være litt utforskende på egen seksualitet også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 31. august #40 Del Skrevet 31. august 6 hours ago, AnonymBruker said: Rett ut som det står i overskrift. Skal vi menn kun ha sex på kvinners premisser? Anonymkode: afeb9...b70 Nei. Menn skal ikke ha sex på kun kvinnens permisser. Kvinner skal ikke ha sex på kun mannens premisser. Man skal generelt ikke ha sex på den/de andres premisser. BEGGES premisser, samtidig, derimot. Det er riktige måten å gjøre det på. Det er ingen motsetning mellom kvinners og menns premisser. Det er ikke en kamp eller null-sumsspill. Det er ikke en vinner og en taper. God sex fordrer at begges ønsker og behov oppfylles... men det krever at det er noe ta-ing og noe gi-ing. Jeg er fristet til å si et kompromiss, men det blir også litt feil siden ordet "kompromiss" ofte har en undertone av at man har tapt noe. Det er bare en delvis seier. Gjensidig ønske om å oppfylle hverandres ønsker og behov er rake motsetningen til nettopp det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå