Gå til innhold

Knekt fot katt?? Puster med åpen munn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Metacam heter det, fikk det etter at han ble bitt i vår. Er ingen dyrlege her som har åpent i helgene unntatt akuttvakt dessverre… 

Anonymkode: 09a8d...103

Hvis det bare er den ene så drar du jo dit da. Men jeg håper og tror du er et troll.

Anonymkode: 74a4d...cc4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk sett litt mer på foten hans nå, han har heldigvis roet seg mer etter smertestillende. Jeg ser den ene nagla på foten er kuttet av, og blør litt fra den nagla, da er det jo heldigvis ikke knekt! Foten er ikke i en unormal stilling heller, så jeg tviler veldig på at den uansett er knekt, virker jo som det er denne nagla han har vondt av

Du er ikke veterinær, og har ikke grunnlag for å uttale deg om hva slags skader den har eller ikke, ikke har du røntgen syn heller. Ta ansvar for pokker!

Anonymkode: 68b00...fc9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fikk sett litt mer på foten hans nå, han har heldigvis roet seg mer etter smertestillende. Jeg ser den ene nagla på foten er kuttet av, og blør litt fra den nagla, da er det jo heldigvis ikke knekt! Foten er ikke i en unormal stilling heller, så jeg tviler veldig på at den uansett er knekt, virker jo som det er denne nagla han har vondt av

Hvordan var pulsen nå hvis du plutselig kunne ta på katten 5 minutt etter at den bet deg når du forsøkte å ta puls? Hvis en avrevet negl gjør så vondt så er nok klobeinet brukket, jeg har hatt utallige avrevne klør uten store smerter, som regel trengs ikke en gang smertestillende på slikt. 

Anonymkode: 7c872...e33

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skjønner ikke at du ikke prøver å finne en dyrlege som er åpen i dag?? Mange veterinærer som har åpent helg uten å være akuttvakt. Har to i nærheten her.

Anonymkode: b0e51...29f

Ingen her nei… 3 timer til dyrlegen som har åpent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med dyrlegen igjen da alle her mener jeg bør gå til dyrlegen. Hun sa at uansett om den skulle være knekt så opererer de ikke i helgene. Eneste vi kan gjøre er å gi smertestillende en gang i døgnet, holde han i ro og holde han inne, og gi han fred… Da stoler jeg på dyrlegen, ringt to ganger nå og hun sier fortsatt det samme 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakket med dyrlegen igjen da alle her mener jeg bør gå til dyrlegen. Hun sa at uansett om den skulle være knekt så opererer de ikke i helgene. Eneste vi kan gjøre er å gi smertestillende en gang i døgnet, holde han i ro og holde han inne, og gi han fred… Da stoler jeg på dyrlegen, ringt to ganger nå og hun sier fortsatt det samme 

Jeg tror deg ikke.

Anonymkode: 45918...e40

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror deg ikke.

Anonymkode: 45918...e40

Ja da får du tro hva du vil

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja da får du tro hva du vil

Du snakker bare om denne kloa og foten. Poenget er at det virker som det kan være noe mye mer alvorlig. Det har ikke dyrlegen forstått.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du snakker bare om denne kloa og foten. Poenget er at det virker som det kan være noe mye mer alvorlig. Det har ikke dyrlegen forstått.

Jeg har som sagt fortalt alle symptomene to ganger i tlf nå, og hun sier fortsatt det samme. Det er ingenting de kan gjøre for katten i helgen uansett da de ikke opererer knekt fot i helgene. Eneste jeg kan gjøre er å passe på han og gi han smertestillende 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du langt unna Oslo? Der skal det være en gratis dyrlegevakt for de med dårlig råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HøyMørk45 skrev (9 minutter siden):

Bor du langt unna Oslo? Der skal det være en gratis dyrlegevakt for de med dårlig råd..

Åpenbart bor ikke TS i nærheten av Oslo når det er 3 timer til nærmeste åpne dyrlege

Anonymkode: acce1...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med katten til dyrlegen! Ikke la katten ligge der å lide..  stakkars katt.

Anonymkode: be1f5...886

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dette være et spørsmål??? Dra til dyrlegen med en gang. Enten betaler dere for å fikse den foten, ellers avliver dere katten. Du sitter ikke på KG mens dyret ditt lider. Velger dere å fikse foten, så kan dere adoptere katten bort til noen som vil ivareta den skikkelig. 

Ikke få flere dyr!

Anonymkode: f7c51...ce1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HøyMørk45 skrev (15 minutter siden):

Ja bor 7 timer vekke😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Få en jeger du kjenner til å skyte katta, og for dere som roper ut, det er lov. 

Anonymkode: b87de...115

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke redigert innlegget, men oppdatering til de som ikke har lest alt:

Snakket med dyrlegen igjen da alle her mener jeg bør gå til dyrlegen. Hun sa at uansett om den skulle være knekt så opererer de ikke for knekt fot i helgene. Eneste vi kan gjøre er å gi smertestillende en gang i døgnet, holde han i ro og holde han inne, og gi han fred… Da stoler jeg på dyrlegen, ringt to ganger nå og hun sier fortsatt det samme… Kan gjerne oppdatere videre 😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange besservissere. Ts sier hun har snakket med dyrlege, fått råd, da følger hun selvsagt dette fremfor rådene til noen hysteriske dyreeiere på et nettforum.

Min katt, ts, kom hjem med samme symptomer en gang. Den gikk på på foten, men hadde smerter i hofteparti ved berøring. Jeg gav smertestillende (for katt, hadde et par tabl liggende) og så situasjonen an. Halvannen dag etter var katten helt fin. Klarer den å stå på foten? Er det noe blod? Tegn på påkjørsel? 

Anonymkode: d4b0e...4ac

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt knakk halen. Jeg var hos dyrlege, men de gjorde ikke noe annet enn å gi den smertestillende. De ville se an, dersom det ikke grodde riktig kunne de amputere halen. Den grodde fint, og katten har halen sin i behold. Smertestillende er med andre ord det som skal til innimellom, så fint mulig at dyrlegen til TS vet hva hun snakker om

Anonymkode: acce1...b69

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...