AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #81 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 13.24): Nå ligger han å sover, virker som smertestillende heldigvis hjelper! Hadde han ikke fortsatt hatt veldig vondt om det var store skader? Synes dette er så vanskelig… I vår ble han bitt av en annen katt, da oppførte han seg veldig likt, men da var det som sagt bare et lite bitt… Anonymkode: 09a8d...103 Om katten klarer seg så vær så snill å gi den bort til noen som faktisk bryr seg. Anonymkode: 0687e...062 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #82 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 13.35): Har jo vært i dialog med dyrlege akuttvakt som mente jeg kunne gi han smertestillende og vente og se, så da prøver jeg jo det. Forklarte henne alle symptomene han har og hun sa at jeg kunne vente, men at jeg må komme om det blir verre. Ville bare høre her inne for sikkerhetskyld hva folk ville gjort, da jeg aldri har vært i en slik situasjon før Anonymkode: 09a8d...103 Det høres veldig rart ut at en veterinær med tanke på det du beskriver her sier at du bare kan se det ann. Faktisk tror jeg at du ljuger. Anonymkode: 0687e...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #83 Del Skrevet 1. september 2024 TS klarer ikke holde tungen rett i munnen når hun lyver. "Katten blør fra kloen." "Kan ikke se noe blod noensteder." 🙃 Anonymkode: a0d91...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #84 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 23.25): Hva har skjedd videre med denne katten i dag? Pussigheten i tråden er at ts sier katten knapt kan røre seg, glefser og freser når noen nærmer seg, samtidig har ts klart å få gitt katten smertestillende Anonymkode: 72bd3...7b1 Jeg mistenker at trådstarter kommer med masse løgner for å forsvare at hun ikke gidder å bruke penger på katten sin. Og jeg tror heller ikke på påstanden om at en seriøs veterinær sier at hun bare skal se den ann. Anonymkode: 0687e...062 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #85 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei alle sammen! Katten vår har det helt fint, han halter litt enda men langt ifra sånn som i går. I dag har han kost masse og ikke vært noe aggressiv, har også klatret i kattetårnet sitt😅 Takker forøvrig for veldig saklige innspill 🙃 Anonymkode: 09a8d...103 Den har det helt fint, men den halter fortsatt? Enten så er du et troll eller så ljuger du fordi du har forstått at du ikke burde ha fått lov til å ha ansvar for et annet levende vesen. Anonymkode: 0687e...062 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #86 Del Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 12.42): Katten vår på 3 år kom nettopp in å haltet med høyre bakfot, og knurrer selv om vi ikke rører han. Han biter etter oss og knurrer enda mer om vi prøver å ta på han. Han hever foten når han ligger, leste en plass at det kan være symptom på knekt fot? Vi gav han Metacam smertestillende nettopp og håper det hjelper. Ringte dyrlegevakt da det er stengt hos dyrlegen, hun sa det er 5000 kr i startpris??? Vi har grei økonomi til vanlig men akkurat nå har det vært ekstremt mye utgifter og vi sliter veldig økonomisk. Tenker at det kommer opp i mer enn 5000 kr, hvertfall om den er knekt… Vi har jo selvfølgelig ikke lyst å avlive heller, så synes denne situasjonen er helt forferdelig😭 Han ligger alene nå og er helt rolig, men han puster med åpen munn… Hva skal vi gjøre ? Hva hadde du gjort i denne situasjonen?? 😭 Er det virkelig så dyrt å få hjelp av en dyrlegen i helgene??? Anonymkode: 09a8d...103 Ja det er dyrt, men sånn er det med dyr. Du venter jo ikke om katten har vondt da må du gå til Dyrelege. Har dere flere dyreleger i området så ta den som ikke hører til i en kjede. Det trenger ikke å vere brekt fot. Katten min haltet når nabokatten hadde bitt den i poten.den var nødt til dyrlegen å fikk medisiner. Anonymkode: 951b1...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #87 Del Skrevet 1. september 2024 klarinetta skrev (På 31.8.2024 den 17.12): Minner alle om èn ting: Veterinærer flest får ikke offentlig tilskudd. Dvs det må investeres i utstyr fra private lommer. Nå for tiden er klinikker oftest større kjeder, men med økt kompetanse og krav til kyndighet fra dyreeiere koster det å drive: vi ønsker jo at det kan tas røntgen og MR, blodprøver og cellerprøver, cellegift.. for å nevne noe, i tillegg til all verdens kompliserte inngrep. Slike klinikker er like godt utstyrt som et privat sykehus for mennesker. Fordi dette er hva dyreeiere flest ønsker. Da kan man ikke samtidig kreve lave priser, for ingen business driver veldedighet. Det kan man vel heller ikke forlange at de skal? Nettopp. Og det er riktig at det er slik, det er ingen grunn til at man skal betale skatt for at andre skal få dekket veterinærregningene sine. Det er høyst frivillig å ha dyr. AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 16.21): Jeg har akkurat tegnet forsikring på min katt, og laveste egenandel er 1800 kroner og jeg betaler 205 kroner i måneden. Har dere ikke råd til å betale 200 kroner i forsikring på katten når dere er to voksne? Anonymkode: d122a...c85 Hvis man ikke har råd til 200 i måneden, må man i hvert fall ha forsikring! Evt gi bort katten. AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 12.51): Ja det er sykt at det er sånn😣 Er jo mange som unngår å gå til dyrlege da, selv om dyret har det veldig vondt.. Vi skal selvfølgelig gå der om det ikke blir bedre, vil bare vente å se litt om den smertestillende funker også. Snakker med akuttvakt og hun sa vi kunne prøve det og vente til mandag, men at vi måtte komme om det ble verre hvertfall Anonymkode: 09a8d...103 Hva tenker du er alternativet, da? Skal veterinæren jobbe gratis? Anonymkode: 7fa24...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #88 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei alle sammen! Katten vår har det helt fint, han halter litt enda men langt ifra sånn som i går. I dag har han kost masse og ikke vært noe aggressiv, har også klatret i kattetårnet sitt😅 Takker forøvrig for veldig saklige innspill 🙃 Anonymkode: 09a8d...103 Katter er mestere på å skjule smerte. Viser katten noe tegn til smerte, så er det nok alvorlig. Min katt oppførte seg helt normalt etter en påkjørsel. Hoppet opp på benken med indre blødninger og ommøblerte organer. Vi fant det ikke ut før katten kollapset. Ble avlivet hos dyrlegen med en gang. Anonymkode: f7c51...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #89 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 20.32): Hei alle sammen! Katten vår har det helt fint, han halter litt enda men langt ifra sånn som i går. I dag har han kost masse og ikke vært noe aggressiv, har også klatret i kattetårnet sitt😅 Takker forøvrig for veldig saklige innspill 🙃 Anonymkode: 09a8d...103 Har du tatt katten til dyrlege? Den har det ikke helt fint hvis den halter! Anonymkode: 7c872...e33 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #90 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du tatt katten til dyrlege? Den har det ikke helt fint hvis den halter! Anonymkode: 7c872...e33 Trådstarter er mere opptatt av egne penger enn kattens velvære så det er heller tvilsomt at hun har oppsøkt veterinær. Anonymkode: 0687e...062 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå