AnonymBruker Skrevet 31. august #61 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Katten vår på 3 år kom nettopp in å haltet med høyre bakfot, og knurrer selv om vi ikke rører han. Han biter etter oss og knurrer enda mer om vi prøver å ta på han. Han hever foten når han ligger, leste en plass at det kan være symptom på knekt fot? Vi gav han Metacam smertestillende nettopp og håper det hjelper. Ringte dyrlegevakt da det er stengt hos dyrlegen, hun sa det er 5000 kr i startpris??? Vi har grei økonomi til vanlig men akkurat nå har det vært ekstremt mye utgifter og vi sliter veldig økonomisk. Tenker at det kommer opp i mer enn 5000 kr, hvertfall om den er knekt… Vi har jo selvfølgelig ikke lyst å avlive heller, så synes denne situasjonen er helt forferdelig😭 Han ligger alene nå og er helt rolig, men han puster med åpen munn… Hva skal vi gjøre ? Hva hadde du gjort i denne situasjonen?? 😭 Er det virkelig så dyrt å få hjelp av en dyrlegen i helgene??? Anonymkode: 09a8d...103 Hadde det vært min katt, så hadde jeg betalt det det kostet. (har hatt 3 katter gjennom livet med MYE helseutfordringer, betalte alltid prisen, men tilslutt stod det mer om livskvalitet for kattene enn å leve med utfordringene, så ble det avlivning). Ellers er svaret avlivning, så raskt som mulig! Anonymkode: d6742...59c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #62 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her var det mange besservissere. Ts sier hun har snakket med dyrlege, fått råd, da følger hun selvsagt dette fremfor rådene til noen hysteriske dyreeiere på et nettforum. Min katt, ts, kom hjem med samme symptomer en gang. Den gikk på på foten, men hadde smerter i hofteparti ved berøring. Jeg gav smertestillende (for katt, hadde et par tabl liggende) og så situasjonen an. Halvannen dag etter var katten helt fin. Klarer den å stå på foten? Er det noe blod? Tegn på påkjørsel? Anonymkode: d4b0e...4ac Akkurat, Takk!❤️ Han står ikke på foten når han står i ro, men når han gikk i sted så la han noe vekt på den hvertfall 😅 Ingen blod eller synlige skader nei. Vanskelig å si om det er tegn på påkjørsel, er jo bare det at han halter og freser til oss, men virker ikke som han har vondt noen andre steder altså 🤔 Anonymkode: 09a8d...103 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #63 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Får ikke redigert innlegget, men oppdatering til de som ikke har lest alt: Snakket med dyrlegen igjen da alle her mener jeg bør gå til dyrlegen. Hun sa at uansett om den skulle være knekt så opererer de ikke for knekt fot i helgene. Eneste vi kan gjøre er å gi smertestillende en gang i døgnet, holde han i ro og holde han inne, og gi han fred… Da stoler jeg på dyrlegen, ringt to ganger nå og hun sier fortsatt det samme… Kan gjerne oppdatere videre 😊 Anonymkode: 09a8d...103 Høres ut som en rævva dyrelege og ikke noe en profesjonell dyrelege ville sagt. Den ville nemlig sagt at dyret skal komme inn til sjekk for slik at dyrelegen kan kjenne overalt på katten, ta blodprøve, ta røngten for å utelukke verre skader. Anonymkode: d6742...59c 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærrips Skrevet 31. august #64 Del Skrevet 31. august Ene katten min oppførte seg slik og det var brukket fot. Er dyreplageri å ikke dra til dyrlegen. Har du valgt å ha katt så må du ta konsekvensene av det, også de økonomiske. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #65 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Akkurat, Takk!❤️ Han står ikke på foten når han står i ro, men når han gikk i sted så la han noe vekt på den hvertfall 😅 Ingen blod eller synlige skader nei. Vanskelig å si om det er tegn på påkjørsel, er jo bare det at han halter og freser til oss, men virker ikke som han har vondt noen andre steder altså 🤔 Anonymkode: 09a8d...103 Jeg hadde en katt en gang som oppførte seg slik og det viste seg å være et bitt jeg ikke så pga pelsen. Det var dypt og betent Anonymkode: 0575f...296 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #66 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei vi hadde men egenandelen var så høy at vi avsluttet den… Er så vanskelig å vite om det er skikkelig skade eller om det bare er en brukket negl for eksempel, eller et bitt han har fått. Han fikk et bitt for noen uker siden (krangler mye med nabokatten), og da oppførte han seg ganske likt, ikke så gale men ja veldig likt😣 Anonymkode: 09a8d...103 Jeg har akkurat tegnet forsikring på min katt, og laveste egenandel er 1800 kroner og jeg betaler 205 kroner i måneden. Har dere ikke råd til å betale 200 kroner i forsikring på katten når dere er to voksne? Anonymkode: d122a...c85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #67 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som en rævva dyrelege og ikke noe en profesjonell dyrelege ville sagt. Den ville nemlig sagt at dyret skal komme inn til sjekk for slik at dyrelegen kan kjenne overalt på katten, ta blodprøve, ta røngten for å utelukke verre skader. Anonymkode: d6742...59c Helt enig. Katten kan ha blitt påkjørt og fått indre blødninger. Stakkars. Anonymkode: f7c51...ce1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #68 Del Skrevet 31. august Er'e mulig?? Skulle ikke hatt ansvar for dyr når det er så knepent økonomisk. Å fortsette å insistere på å vente med å ta med katta er skremmende, samt henvende seg til KG og ikke veterinær er helt bak mål. Sitter vel for godt i sofaen, slitsomt og dyrt å ta vare på katta. Foreslår at du gir katta til noen som er seg sitt ansvar bevisst når de tar til seg dyr. Du bør ikke ha det ansvaret. Anonymkode: 14e90...b73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 31. august #69 Del Skrevet 31. august (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei vi hadde men egenandelen var så høy at vi avsluttet den… Er så vanskelig å vite om det er skikkelig skade eller om det bare er en brukket negl for eksempel, eller et bitt han har fått. Han fikk et bitt for noen uker siden (krangler mye med nabokatten), og da oppførte han seg ganske likt, ikke så gale men ja veldig likt😣 Anonymkode: 09a8d...103 Derfor har man dyrleger, som kan bedøve dyret og undersøke det nøye. Kan være bitt, kan være påkjørsel, kan være noe mindre alvorlig. Du ser jo om dyret er såpass påkjent at det trenger hjelp. Dyr koster, det er ganske dyrt å avlive også, faktisk. Edit: ser oppdateringen din nå. Så får vi krysse fingre for pusen din! Endret 31. august av klarinetta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #70 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei vi avsluttet forsikringen for noen uker siden da egenandelen uansett var 2000 kr og vi betalte 200 kr i mnd… Hvordan vet jeg at det ikke bare er en knekt negl for eksempel? Takk for svar Anonymkode: 09a8d...103 2000,- er det man ofte må ut med for konsultasjon på dagtid som ikke er akutt... Gress i halsen f.eks koster vanligvis 3-6000,- på en katt, på dagtid, ikke akutt... En blodprøve kan fort koste 1000,- bare for analysen, så kommer konsultasjon i tillegg... Jeg betalte 9000,- når katten min hadde bittskade på kveldstid. Heldigvis fikk jeg igjen på forsikringen min da. Hele poenget med egenandel er at egenandeler er mye lavere enn faktisk kostnader. Anonymkode: 5cabf...7a7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 31. august #71 Del Skrevet 31. august Minner alle om èn ting: Veterinærer flest får ikke offentlig tilskudd. Dvs det må investeres i utstyr fra private lommer. Nå for tiden er klinikker oftest større kjeder, men med økt kompetanse og krav til kyndighet fra dyreeiere koster det å drive: vi ønsker jo at det kan tas røntgen og MR, blodprøver og cellerprøver, cellegift.. for å nevne noe, i tillegg til all verdens kompliserte inngrep. Slike klinikker er like godt utstyrt som et privat sykehus for mennesker. Fordi dette er hva dyreeiere flest ønsker. Da kan man ikke samtidig kreve lave priser, for ingen business driver veldedighet. Det kan man vel heller ikke forlange at de skal? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #72 Del Skrevet 31. august Hva har skjedd videre med denne katten i dag? Pussigheten i tråden er at ts sier katten knapt kan røre seg, glefser og freser når noen nærmer seg, samtidig har ts klart å få gitt katten smertestillende Anonymkode: 72bd3...7b1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #73 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva har skjedd videre med denne katten i dag? Pussigheten i tråden er at ts sier katten knapt kan røre seg, glefser og freser når noen nærmer seg, samtidig har ts klart å få gitt katten smertestillende Anonymkode: 72bd3...7b1 OG vurderer at det bare er en knekt klo i tillegg Anonymkode: 086b3...6e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #74 Del Skrevet 1. september Katten har nok dødd i løpet av natten. Anonymkode: d6742...59c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #75 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Katten har nok dødd i løpet av natten. Anonymkode: d6742...59c Håper virkelig ikke det, men frykter det samme Anonymkode: 7c872...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #76 Del Skrevet 1. september Hvordan går det med katten Ts??? Anonymkode: be1f5...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #77 Del Skrevet 1. september Katten ble forbanna for å måtte lide seg gjennom helgen så den drepte ta og spiste henne/han Anonymkode: 0575f...296 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #78 Del Skrevet 1. september Hei alle sammen! Katten vår har det helt fint, han halter litt enda men langt ifra sånn som i går. I dag har han kost masse og ikke vært noe aggressiv, har også klatret i kattetårnet sitt😅 Takker forøvrig for veldig saklige innspill 🙃 Anonymkode: 09a8d...103 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #79 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 12.42): Katten vår på 3 år kom nettopp in å haltet med høyre bakfot, og knurrer selv om vi ikke rører han. Han biter etter oss og knurrer enda mer om vi prøver å ta på han. Han hever foten når han ligger, leste en plass at det kan være symptom på knekt fot? Vi gav han Metacam smertestillende nettopp og håper det hjelper. Ringte dyrlegevakt da det er stengt hos dyrlegen, hun sa det er 5000 kr i startpris??? Vi har grei økonomi til vanlig men akkurat nå har det vært ekstremt mye utgifter og vi sliter veldig økonomisk. Tenker at det kommer opp i mer enn 5000 kr, hvertfall om den er knekt… Vi har jo selvfølgelig ikke lyst å avlive heller, så synes denne situasjonen er helt forferdelig😭 Han ligger alene nå og er helt rolig, men han puster med åpen munn… Hva skal vi gjøre ? Hva hadde du gjort i denne situasjonen?? 😭 Er det virkelig så dyrt å få hjelp av en dyrlegen i helgene??? Anonymkode: 09a8d...103 Er du seriøs nå? Du skulle jo dratt til en dyrlege med en gang. Tenk om det var du som tydeligvis hadde store smerter, men ble nektet hjelp fordi det kostet for mye? Jeg kjørte til en dyrlegevakt midt på natta i en helg fordi etter konsultasjon med veterinær ble enige om at du måtte undersøkes. Jeg har forsikring, men jeg måtte selvsagt betale en egenandel og jeg er uføretrygdet. Jeg spurte ikke engang hva det ville komme på. Det eneste sto i mitt hode var at ikke skulle ha det vondt. Anonymkode: 0687e...062 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #80 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 12.51): Ja det er sykt at det er sånn😣 Er jo mange som unngår å gå til dyrlege da, selv om dyret har det veldig vondt.. Vi skal selvfølgelig gå der om det ikke blir bedre, vil bare vente å se litt om den smertestillende funker også. Snakker med akuttvakt og hun sa vi kunne prøve det og vente til mandag, men at vi måtte komme om det ble verre hvertfall Anonymkode: 09a8d...103 Og de som unngår dette på lik linje med dere burde ikke fått lov av å ha dyr. 😡 Anonymkode: 0687e...062 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå