AnonymBruker Skrevet 31. august #21 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Katten må til dyrlege ASAP! Det høres ut som den har helt ekstreme smerter. Sorry å si det, men det var helt idiotisk å si opp forsikringen for 200(!!!🤯) kr i mnd. Store skader på helg kan bli sinnsykt dyrt, og 2000kr i egenandel er ingen ting. Det er kjæledyret ditt som ligger der og lider så nå er det bare å komme seg avgårde. Jeg regner med du ikke hadde nølt et sekund hvis det var deg selv eller barn i så store smerter, Du har ut i fra loven plikt til å hjelpe og forhindre unødvendig smerte så det er faktisk straffbart å ikke gjøre noe nå. Begynn å ring familie og venner å be om lån på vei dit. Prat med dyrlegen om å søke kreditt hvis dere ikke har kredittkort. Anonymkode: 7c872...e33 Nå ligger han å sover, virker som smertestillende heldigvis hjelper! Hadde han ikke fortsatt hatt veldig vondt om det var store skader? Synes dette er så vanskelig… I vår ble han bitt av en annen katt, da oppførte han seg veldig likt, men da var det som sagt bare et lite bitt… Anonymkode: 09a8d...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #22 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå ligger han å sover, virker som smertestillende heldigvis hjelper! Hadde han ikke fortsatt hatt veldig vondt om det var store skader? Synes dette er så vanskelig… I vår ble han bitt av en annen katt, da oppførte han seg veldig likt, men da var det som sagt bare et lite bitt… Anonymkode: 09a8d...103 Troll. Anonymkode: 74a4d...cc4 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #23 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er helt vanlig for forsikring. Et dyrlege besøk blir veldig ofte mye dyrere en 2000,- så det er kjempe lurt å ha forsikring. Hunden min er operert for svulst. Hele greiene kom på 17000. Jeg måtte kun ut med 2000,- siden jeg har forsikring på den. Du må få den stakkars katten til veterinær og ta dette som en dyrkjøpt erfaring neste gang du vurderer å spare 200,- i mnd på dyrets bekostning. Anonymkode: 196d7...809 Skal absolutt starte den forsikringen igjen… Idiotisk av oss, angrer veldig nå… Trodde ikke ting skulle bli så dyrt, tenkte det var veldig sjelden, aldei opplevd det før😣 Anonymkode: 09a8d...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #24 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oi! Men han ble vel uansett fengslet pga vold mot hunden sin og ikke pga han ikke skaffet helsehjelp til hunden? Anonymkode: 09a8d...103 Hva han må i fengsel for eller ikke er ikke avgjort, fordi dommen er anket. Hvis du vil at denne tråden skal bli oppfattet som seriøs så slutter du å skrive og får dyret til veterinær. Vær og klar over at andre har ansvar for at dyret får helsehjelp når du legger ut slike innlegg. Dyreveldferdsorganisasjoner kan på bakgrunn av dette innlegget ditt ta grep og anmelde. IP adressen din kan politiet få ut. Det du gjør her er forkastelig, få dyret til veterinær! Anonymkode: 72bd3...7b1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #25 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå ligger han å sover, virker som smertestillende heldigvis hjelper! Hadde han ikke fortsatt hatt veldig vondt om det var store skader? Synes dette er så vanskelig… I vår ble han bitt av en annen katt, da oppførte han seg veldig likt, men da var det som sagt bare et lite bitt… Anonymkode: 09a8d...103 Hvis den i tillegg er bitt uten å ha fått veterinærtilsyn er det enda større grunn til å komme seg til veterinær! Det må renses og muligens sys for å unngå infeksjon (infeksjon kan bli dyrt hvis du ikke følger opp!). Dem kan helt klart uansett ha store skader, det er helt normalt at de blir slått ut og sovner på smertestillende på tross av store smerter. Har du tatt pulsen og målt hjertefrekvens? Er den påkjørt kan den også ha indre skader og blødninger. Hadde du vurdert å ikke dratt til legevakt hvis det var deg eller barna dine? Vær så snill å hjelp den stakkar katten! Jeg får helt vondt i hjertet og sitter her med tårer i øynene over hvor jævla hjerteløse folk er Anonymkode: 7c872...e33 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #26 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva han må i fengsel for eller ikke er ikke avgjort, fordi dommen er anket. Hvis du vil at denne tråden skal bli oppfattet som seriøs så slutter du å skrive og får dyret til veterinær. Vær og klar over at andre har ansvar for at dyret får helsehjelp når du legger ut slike innlegg. Dyreveldferdsorganisasjoner kan på bakgrunn av dette innlegget ditt ta grep og anmelde. IP adressen din kan politiet få ut. Det du gjør her er forkastelig, få dyret til veterinær! Anonymkode: 72bd3...7b1 Har jo vært i dialog med dyrlege akuttvakt som mente jeg kunne gi han smertestillende og vente og se, så da prøver jeg jo det. Forklarte henne alle symptomene han har og hun sa at jeg kunne vente, men at jeg må komme om det blir verre. Ville bare høre her inne for sikkerhetskyld hva folk ville gjort, da jeg aldri har vært i en slik situasjon før Anonymkode: 09a8d...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #27 Del Skrevet 31. august Beklager, leste i går og ikke i vår når det kom til bitt. Står fortsatt for resten av kommentaren. Anonymkode: 7c872...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #28 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis den i tillegg er bitt uten å ha fått veterinærtilsyn er det enda større grunn til å komme seg til veterinær! Det må renses og muligens sys for å unngå infeksjon (infeksjon kan bli dyrt hvis du ikke følger opp!). Dem kan helt klart uansett ha store skader, det er helt normalt at de blir slått ut og sovner på smertestillende på tross av store smerter. Har du tatt pulsen og målt hjertefrekvens? Er den påkjørt kan den også ha indre skader og blødninger. Hadde du vurdert å ikke dratt til legevakt hvis det var deg eller barna dine? Vær så snill å hjelp den stakkar katten! Jeg får helt vondt i hjertet og sitter her med tårer i øynene over hvor jævla hjerteløse folk er Anonymkode: 7c872...e33 Hvordan tar jeg pulsen til en katt? Skal gjøre det! Hva skal den ligge på? Anonymkode: 09a8d...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #29 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har jo vært i dialog med dyrlege akuttvakt som mente jeg kunne gi han smertestillende og vente og se, så da prøver jeg jo det. Forklarte henne alle symptomene han har og hun sa at jeg kunne vente, men at jeg må komme om det blir verre. Ville bare høre her inne for sikkerhetskyld hva folk ville gjort, da jeg aldri har vært i en slik situasjon før Anonymkode: 09a8d...103 Jeg har dratt til akuttvakt for langt mindre skader og smerter enn det der, men du må jo for all del bare la katten lide gjennom helga. Anonymkode: 7c872...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #30 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan tar jeg pulsen til en katt? Skal gjøre det! Hva skal den ligge på? Anonymkode: 09a8d...103 Legg fingeren under armhulen og se om du finner puls der. Normal hvilepuls er 110-130 pr minutt. Anonymkode: 7c872...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #31 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har jo vært i dialog med dyrlege akuttvakt som mente jeg kunne gi han smertestillende og vente og se, så da prøver jeg jo det. Forklarte henne alle symptomene han har og hun sa at jeg kunne vente, men at jeg må komme om det blir verre. Ville bare høre her inne for sikkerhetskyld hva folk ville gjort, da jeg aldri har vært i en slik situasjon før Anonymkode: 09a8d...103 Jeg nekter å tro at det er rådet du har fått, hvis du har forklart det samme som du har skrevet her. Nope. Anonymkode: 74a4d...cc4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #32 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legg fingeren under armhulen og se om du finner puls der. Normal hvilepuls er 110-130 pr minutt. Anonymkode: 7c872...e33 Han biter meg bare… Ringer dyrlegen igjen Anonymkode: 09a8d...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #33 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nå ligger han å sover, virker som smertestillende heldigvis hjelper! Hadde han ikke fortsatt hatt veldig vondt om det var store skader? Synes dette er så vanskelig… I vår ble han bitt av en annen katt, da oppførte han seg veldig likt, men da var det som sagt bare et lite bitt… Anonymkode: 09a8d...103 Hallo??!! Dere tar med katten til veterinæren asap, han kan ha masse skader innvendig. Det er deres ansvar som eiere å sørge for at katten får deb hjelpen den trenger! Anonymkode: 68b00...fc9 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #34 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han biter meg bare… Ringer dyrlegen igjen Anonymkode: 09a8d...103 Hvis han biter deg på smertestillende er det virkelig ille. Kom deg til dyrlege. Anonymkode: 7c872...e33 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #35 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg nekter å tro at det er rådet du har fått, hvis du har forklart det samme som du har skrevet her. Nope. Anonymkode: 74a4d...cc4 Kan love deg at det er det hun sa, jeg hadde aldri løyet om symptomene hans bare for å spare penger! Forklarte hele situasjonen og hun sa at jeg kunne prøve smertestillende og se det an, om det ikke ble verre kunne jeg vente til mandag Anonymkode: 09a8d...103 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #36 Del Skrevet 31. august Hvis dette stemmer så tar du med deg dem stakkars katten til dyrlegen nå. Og så skaffer du deg ikke dyr igjen, det er du ikke kompetent til. Anonymkode: 74a4d...cc4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gogglebox Skrevet 31. august #37 Del Skrevet 31. august Hva slags smertestillende har du gitt han? Uvanlig at man har smertestillende til katt liggende. Ring en annen vet eller den du har pratet med og si at du kommer. Er flere dyrleger som har åpent i dag uten at de har akuttvakt også. Katten din er skadet og trenger hjelp. Du kan bli anmeldt for å unnlate å gi den helsehjelp. Du hadde sikkert også lagt deg ned og lukket øynene hvis smertene herjet i kroppen din og ingen ville hjelpe deg. Bedre med en tur for mye enn for lite hvis det viser seg at det bare er en liten skade også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #38 Del Skrevet 31. august Fikk sett litt mer på foten hans nå, han har heldigvis roet seg mer etter smertestillende. Jeg ser den ene nagla på foten er kuttet av, og blør litt fra den nagla, da er det jo heldigvis ikke knekt! Foten er ikke i en unormal stilling heller, så jeg tviler veldig på at den uansett er knekt, virker jo som det er denne nagla han har vondt av Anonymkode: 09a8d...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #39 Del Skrevet 31. august Gogglebox skrev (Akkurat nå): Hva slags smertestillende har du gitt han? Uvanlig at man har smertestillende til katt liggende. Ring en annen vet eller den du har pratet med og si at du kommer. Er flere dyrleger som har åpent i dag uten at de har akuttvakt også. Katten din er skadet og trenger hjelp. Du kan bli anmeldt for å unnlate å gi den helsehjelp. Du hadde sikkert også lagt deg ned og lukket øynene hvis smertene herjet i kroppen din og ingen ville hjelpe deg. Bedre med en tur for mye enn for lite hvis det viser seg at det bare er en liten skade også. Metacam heter det, fikk det etter at han ble bitt i vår. Er ingen dyrlege her som har åpent i helgene unntatt akuttvakt dessverre… Anonymkode: 09a8d...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #40 Del Skrevet 31. august Skjønner ikke at du ikke prøver å finne en dyrlege som er åpen i dag?? Mange veterinærer som har åpent helg uten å være akuttvakt. Har to i nærheten her. Anonymkode: b0e51...29f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå