Gå til innhold

Når er det Nordlys?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når er det Nordlys ? Finnes det noe kart som viser når det er? På nettet

Anonymkode: 1dac1...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en ap som hetter aurora pro den gir meg mld når jeg kam se og prosent sjansen for å se

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yr.no har varsel.

Anonymkode: 5eebc...32a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke finne noe kart, fordi Nordlys ikke er et konstant fenomen. Men dess lengre nord, dess større sjanse.

Det oppstår pga spesifikke atmosfæriske forhold, og kan variere fra gang til gang hvor det kan sees.

Akkurat nå for tiden er en inne i en periode med spesielt kraftig Nordlys, så en har sjansen til å få sett det langt sør, kanskje helt nedi Europa.

Du må se etter nordlysvarsel - ulike tjenester som rapporterer Nordlys i sanntid. F.eks yr.no har fått slike varsler nå, og kan vise sannsynligheten på din lokasjon.

 

Anonymkode: eedea...9f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har oppdaget at jeg ikke kan se nordlys. Syntes alltid det var så rart at mine venner så nordlys kveld etter kveld, og jeg så aldri noe. For noen dager siden ble jeg med ut for å se, og da ble det bekreftet at jeg ikke kan se dem. Men kameraet fanget det opp, så da ble det endelig nordlysbilde på instagramen min også da 😛 

Anonymkode: 068ca...caf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 14.52):

Jeg har oppdaget at jeg ikke kan se nordlys. Syntes alltid det var så rart at mine venner så nordlys kveld etter kveld, og jeg så aldri noe. For noen dager siden ble jeg med ut for å se, og da ble det bekreftet at jeg ikke kan se dem. Men kameraet fanget det opp, så da ble det endelig nordlysbilde på instagramen min også da 😛 

Anonymkode: 068ca...caf

Burde du kanskje bestille en time til optiker?

Anonymkode: b41b1...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 14.52):

Jeg har oppdaget at jeg ikke kan se nordlys. Syntes alltid det var så rart at mine venner så nordlys kveld etter kveld, og jeg så aldri noe. For noen dager siden ble jeg med ut for å se, og da ble det bekreftet at jeg ikke kan se dem. Men kameraet fanget det opp, så da ble det endelig nordlysbilde på instagramen min også da 😛 

Anonymkode: 068ca...caf

Ved svakt nordlys så kan kamera fange det opp bedre enn vi klarer å se. Kanskje det du har sett(eller ikke sett 😂) har vært for svakt? 
 

Dra til nord-norge om vinteren. Da bør du se det 😂

Anonymkode: e9275...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skriver det med stor N, regner jeg med du mener avisen Nordlys. Den kommer ut hver dag :) Finnes også på nett. 

Anonymkode: 915a8...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Burde du kanskje bestille en time til optiker?

Anonymkode: b41b1...6b7

Har nylig vært der, fått briller mot langsynthet. Men kanskje det finnes egne briller for å se nordlys også? Det vil jeg ha :D 

Anonymkode: 068ca...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Yr.no har nordlysvarsel. 

Anonymkode: f0a2d...9b5

Vet ikke hvorfor jeg skrev ".no", for jeg har bare appen, og den har varsel.

Anonymkode: f0a2d...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...