Gå til innhold

Rareste samtalen jeg har hatt noen gang!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går kom jeg i snakk med en dame i en kiosk. Hun hadde så rare utsagn. Hun uttalte plutselig at jeg var heldig som var singel, også ved at jeg ikke hadde funnet meg noen i stemme/taklandet.

Jeg spurte henne hva hun mente med det. Da sa hun at det er noen som trenger å ha andre å fokusere på, som en mestringstrategi i livet, de kaller det inspirasjon, men at det handler om å henge livet sitt på andres knagger.

Det er det rareste jeg har hørt noen gang. Så jeg spurte henne om hun mente at andre tar eierskap på andre i andres sfære. Og hvis det var sånn, ville vel det være et overtramp mot andre.

Hun lyttet ikke, men fortsatte med å si at hvis mannen din plutselig kommer fra fremmed sted, og plutselig står foran deg, så passer vedkommende, du skal kun være opptatt av de som er ekte interessert i deg, de som ikke har fotfeste i det. Og så gikk hun ut av kiosken.

Kanskje hun var psykiatrisk pasient eller noe?

Anonymkode: e9002...210

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du tlf nr slik at dere evt kan holde kontakten?

Anonymkode: 79f21...63f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I går kom jeg i snakk med en dame i en kiosk. Hun hadde så rare utsagn. Hun uttalte plutselig at jeg var heldig som var singel, også ved at jeg ikke hadde funnet meg noen i stemme/taklandet.

Jeg spurte henne hva hun mente med det. Da sa hun at det er noen som trenger å ha andre å fokusere på, som en mestringstrategi i livet, de kaller det inspirasjon, men at det handler om å henge livet sitt på andres knagger.

Det er det rareste jeg har hørt noen gang. Så jeg spurte henne om hun mente at andre tar eierskap på andre i andres sfære. Og hvis det var sånn, ville vel det være et overtramp mot andre.

Hun lyttet ikke, men fortsatte med å si at hvis mannen din plutselig kommer fra fremmed sted, og plutselig står foran deg, så passer vedkommende, du skal kun være opptatt av de som er ekte interessert i deg, de som ikke har fotfeste i det. Og så gikk hun ut av kiosken.

Det i bold stemmer jo, altfor mange slike

Anonymkode: 420a2...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye klokt i det hun sa. Det dreier seg om å ta vare på seg selv og ikke bli codependent. 

Anonymkode: 22805...818

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det i bold stemmer jo, altfor mange slike

Newsflash: Mennesket er et flokkdyr. Det er menneskelig å ikke føle seg "hel" uten å ha noen andre mennesker som sine nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (5 minutter siden):

Newsflash: Mennesket er et flokkdyr. Det er menneskelig å ikke føle seg "hel" uten å ha noen andre mennesker som sine nærmeste.

Hvorfor så ufin? Problemet er ikke at mennesker har behov for sosial omgang, problemet er de menneskene som ikke evner å leve selvstendige liv, men som er avhengig av å leve gjennom andre. For å bruke dine egne ord: newsflash - det er en forskjell

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres sut som psyk ja, sikkert i en psykose 

Anonymkode: 25e59...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...