AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #1 Del Skrevet 31. august 2024 Har i det siste tenkt litt på hvorfor jeg aldri har hatt kjæreste. Jeg er en mann på snart 26 år, som er utdannet ingeniør og som nå tar master. Jeg trener rundt 4 ganger i uken, og drikker meget sjeldent. Likevel har jeg aldri hatt dame. Både min bror og fetter, uten høyere utdanning og som ikke trener, har hatt flere forhold siden de var tenåringer. Dette får meg til å lure veldig på hva som da feiler meg? Har prøvd Tinder og andre plattformer, men med en gang jeg begynner å skrive litt med ei, så dør kommunikasjonen ut. Må jeg bare innse at jeg forblir singel? Anonymkode: 35ec0...e7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #2 Del Skrevet 31. august 2024 Du er 26 år gammel, mann! Hele livet har du nå foran deg, og du vil møte masse damer på veien. Du tar master nå, som sivilingeniør vil du få kolleger med samme eller lignende utdannelse som deg, dere vil ha noe felles. Du kan også engasjere deg i Turistforeningen, kanskje lære noe nytt på fritiden der du kan komme i kontakt med damer, bli med studiekamerater ut på byen av og til. Bare slapp av og ta det som det kommer, du har kjempegod tid. Anonymkode: 679bf...877 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #3 Del Skrevet 31. august 2024 Et vanlig fenomen blant menn i dag. Du er ikke alene Anonymkode: 6589b...fe0 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #4 Del Skrevet 31. august 2024 Det er akkurat som det er et eget kodespråk for nærkontakt og intimitet. For noen kommer dette enkelt og de går fra det ene forholdet til det andre. Jeg har aldri vært god på dette språket, og tror de fleste innledninger jeg har hatt til kjærester/seksuelle forhold har fått litt starthjelp av alkohol desverre. Nå nærmer jeg meg 50 og etter et langt ekteskap kjenner jeg at dette språket med flørting og het blikkkontakt er fullstendig fjernt for meg... Så oppfordrer deg til å kaste deg ut i det, ikke ta deg selv så høytidlig. Se hva som fungerer for disse andre. Ikke vær som meg som har parkert meg på sidelinja. Som kvinne syns jeg det er veldig sjarmerende hvis en man viser interesse for meg spesielt, har ofte opplevd at men stimler seg rundt de peneste i rommet, og så er vi andre usynlig for dem. Se disse kvinnene og gi de hyggelig oppmerksomhet, kanskje møter du noen som gir litt ekstra hjertebank? Anonymkode: 44311...57d 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #5 Del Skrevet 31. august 2024 Det handler ikke om utdannelse, trening, penger el. Det handler ofte i stor grad om kommunikasjonsevner, grei sosial kompetanse og evne til å koble seg på andre mennesker på en grei og god måte Anonymkode: fa77d...395 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #6 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg tror du har gode forutsetninger, men Tinder kan nok knekke selvtilliten til hvem som helst siden det er 75% menn der. Det at du har utdanning og trener er et bra utgangspunkt. Det at du drikker meget sjeldent er vel og bra, men hvis det betyr at du ikke er med på fester kan det forklare litt. Det er ofte der folk finner sammen. Anonymkode: 868df...c7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #7 Del Skrevet 31. august 2024 Handler om sosialisering(Helst fysisk) og flaks. Anonymkode: b513d...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 31. august 2024 #8 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg ville brukt litt tid på å reflektere over hvilke egenskaper du ser etter i en partner, hva slags egenskaper som matcher disse (f.eks., hvis man liker damer som er litt fit, bør man jo endre seg hvis man selv er sofagris og har kosthold som en idiot - tenkt eksempel som neppe gjelder deg). Så er det også et spørsmål om hvor personer du passer sammen med faktisk henger. Nå aner ikke jeg hva du legger i "trening", men hvis det er løping ville jeg møtt opp på parkruns, kanskje noen løpegrupper. Om dere har innendørsbane der du bor, f.eks. Bislett i Oslo, er det garantert mange løpeglade kvinner som trekker dit når det blir isete ute og da kan man jo henge seg på noen. Da er du jo også i en setting hvor det er naturlig å prate med fremmede og dere har noe å faktisk prate om, som er litt mer enn bare "halla, skjera". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RealistiskDot Skrevet 31. august 2024 #9 Del Skrevet 31. august 2024 knooters skrev (2 timer siden): Jeg ville brukt litt tid på å reflektere over hvilke egenskaper du ser etter i en partner, hva slags egenskaper som matcher disse (f.eks., hvis man liker damer som er litt fit, bør man jo endre seg hvis man selv er sofagris og har kosthold som en idiot - tenkt eksempel som neppe gjelder deg). Så er det også et spørsmål om hvor personer du passer sammen med faktisk henger. Nå aner ikke jeg hva du legger i "trening", men hvis det er løping ville jeg møtt opp på parkruns, kanskje noen løpegrupper. Om dere har innendørsbane der du bor, f.eks. Bislett i Oslo, er det garantert mange løpeglade kvinner som trekker dit når det blir isete ute og da kan man jo henge seg på noen. Da er du jo også i en setting hvor det er naturlig å prate med fremmede og dere har noe å faktisk prate om, som er litt mer enn bare "halla, skjera". "(f.eks., hvis man liker damer som er litt fit, bør man jo endre seg hvis man selv er sofagris og har kosthold som en idiot - tenkt eksempel som neppe gjelder deg). " Dette stemmer ikke. Damer gir faktisk langt faen i hvordan en mann ser ut kroppsmessig, så lenge han ikke er altfor overvektig. Kjenner flere overvektige menn med veldig pene damer. Alt i alt så handler det om å kunne forstå den sosiale dynamikken og i tillegg ha en energi som eksponerer selvtillit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #10 Del Skrevet 31. august 2024 Hvilke sosiale arenaer deltar du på? Anonymkode: 03e8b...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 31. august 2024 #11 Del Skrevet 31. august 2024 1 hour ago, RealistiskDot said: "(f.eks., hvis man liker damer som er litt fit, bør man jo endre seg hvis man selv er sofagris og har kosthold som en idiot - tenkt eksempel som neppe gjelder deg). " Dette stemmer ikke. Damer gir faktisk langt faen i hvordan en mann ser ut kroppsmessig, så lenge han ikke er altfor overvektig. Kjenner flere overvektige menn med veldig pene damer. Alt i alt så handler det om å kunne forstå den sosiale dynamikken og i tillegg ha en energi som eksponerer selvtillit. Jeg kjenner menn på 170 med damer på 180 og. Unntak har en alltid, men som regel ønsker jo folk noen som har ca samme levesett som en selv, og noe felles i bunn. En aktiv person som alltid går/løper turer alene fordi partneren ikke gidder, eller hvor den ene spiser kjøttkaker i brun saus til middag og den andre Grandiosa, er det få som ser for seg som noe positivt. Damer som er glad i trening finner det nesten alltid som et pluss om daten deres driver med et eller annet av fysisk aktivitet. (som oftest gir det også utslag i hvordan en ser ut) Selvtillit er bra for alle, men det er ikke der en skiller mellom folk i særlig grad. Det samme gjelder forøvrig for menn. Liker du å løpe turer i skauen, er det jo et kjempepluss om dama har kondis nok til å kunne i alle fall jogge en tikilometer slik at man kan bidra til å opprettholde hverandres gode vaner og samtidig ha en arena hvor man kan gjøre noe sammen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #12 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du er 26 år gammel, mann! Hele livet har du nå foran deg, og du vil møte masse damer på veien. Du tar master nå, som sivilingeniør vil du få kolleger med samme eller lignende utdannelse som deg, dere vil ha noe felles. Du kan også engasjere deg i Turistforeningen, kanskje lære noe nytt på fritiden der du kan komme i kontakt med damer, bli med studiekamerater ut på byen av og til. Bare slapp av og ta det som det kommer, du har kjempegod tid. Anonymkode: 679bf...877 Eh nei, hatt masse damer fra 16-28 ca, etter det dabbet det betraktelig av. Bikker 40 og ikke hatt noe form for nærkontakt med ei dame på sikkert 6-8år så at det kommer med alderen er bare tull. Det som er fakta er at man kommer i en rutine med jobb,spise,sove og man møter færre og færre, selv sine egne venner som er opptatt med sitt Så utnytt studietid til å treffe andre,hjelpe andre, be noen med ut osv Anonymkode: 47755...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #13 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har i det siste tenkt litt på hvorfor jeg aldri har hatt kjæreste. Jeg er en mann på snart 26 år, som er utdannet ingeniør og som nå tar master. Jeg trener rundt 4 ganger i uken, og drikker meget sjeldent. Likevel har jeg aldri hatt dame. Både min bror og fetter, uten høyere utdanning og som ikke trener, har hatt flere forhold siden de var tenåringer. Dette får meg til å lure veldig på hva som da feiler meg? Har prøvd Tinder og andre plattformer, men med en gang jeg begynner å skrive litt med ei, så dør kommunikasjonen ut. Må jeg bare innse at jeg forblir singel? Anonymkode: 35ec0...e7e Det er ikke noe feil med deg, det har nok mest sannsynlig bare ikke klaffet. Da jeg studerte, ble jeg sammen med en fyr på 30. Jeg var hans første kjæreste og hans seksuelle debut. Feilet han ikke noe, han var en fin fyr. Han var uerfaren, både som kjæreste og sexpartner, men forventet liksom det. Tipper du er en helt ok fyr, du har bare ikke møtt dama di enda. Det kommer, null stress. Anonymkode: c92b9...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 31. august 2024 #14 Del Skrevet 31. august 2024 Du skriver at du utdannet som ingeniør, trener fire ganger i uken, og at du drikker sjelden. Hva hvis du skal beskrive hva som er interessant med deg. Hva ville du skrevet da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 31. august 2024 #15 Del Skrevet 31. august 2024 For det første: er du i sosiale situasjoner med kvinner ofte? for det andre: gjør det det klart for dem at du er ute etter en seksuell kjemi eller forholder du deg til kvinner du synes er attraktiv på en vennelig måte? intensjonene man tydelig viser setter slike relasjoner på rett spor. jeg hadde selv ikke hatt et forhold inntil jeg var 25, men så fikk jeg en jobb der det var flere kvinner og vipps så ble det forhold på meg også gitt, men jeg var klar på at jeg måtte utenfor min komfortsone og faktisk ta initiativ til dette selv. ting kommer ikke av seg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 31. august 2024 #16 Del Skrevet 31. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har i det siste tenkt litt på hvorfor jeg aldri har hatt kjæreste. Jeg er en mann på snart 26 år, som er utdannet ingeniør og som nå tar master. Jeg trener rundt 4 ganger i uken, og drikker meget sjeldent. Likevel har jeg aldri hatt dame. Både min bror og fetter, uten høyere utdanning og som ikke trener, har hatt flere forhold siden de var tenåringer. Dette får meg til å lure veldig på hva som da feiler meg? Har prøvd Tinder og andre plattformer, men med en gang jeg begynner å skrive litt med ei, så dør kommunikasjonen ut. Må jeg bare innse at jeg forblir singel? Anonymkode: 35ec0...e7e Det er helt normalt i dag at mennesker sliter med dating, takket være selekteringskulturen på Tinder. Du må ikke ta dette personlig. Fortsett. Og fortsett enda mer. Søk og søk. Utvid nettverket ditt og kom i kontakt med folk. Tenk annerledes og nytt, og ikke bare sitt hjemme og sweipe på Tinder. Utover det trenger ikke utdannelse og antall treninger i uka å bety noe. Hvis du ikke lykkes over tid så må du ta en selvransakelse. Kan du som menneske bli bedre? Smile mer? Være mer hyggeligere? Endre atferd? "Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein Så ta det til deg, opp med hodet og fortsett. Du er jo ung og har hele livet foran deg. Du kan innse at du forblir singel når du bikker 80 år, ikke før. Lykke til! Endret 31. august 2024 av Bombasi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #17 Del Skrevet 31. august 2024 Ikke kjøp sex ,du ødelegger sjangrene dine til å få noen med det. Vi ser rett gjennom dere menn. Anonymkode: b513d...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 31. august 2024 #18 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ikke kjøp sex ,du ødelegger sjangrene dine til å få noen med det. Vi ser rett gjennom dere menn. Anonymkode: b513d...9b6 Umulig å se. Til TS, det er et fryktelig vanskelig marked for de fleste, så jeg ville ikke tenkt at det er rart at du ikke har hatt kjæreste. Sikkert ikke uvanlig å være jomfru på din alder heller. Høy utdanning og at du trener trenger ikke å ha avgjørende betydning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #19 Del Skrevet 1. september 2024 Hei! Samme her, jeg er en 28 år gammel kvinne.. Aldri vært sammen med en mann. Jeg trener og spiser sunt, har en bachelorgrad, men jeg er introvert dessverre. Ikke mye sosial og sjenert + sliter med angst etc. Forblir nok singel en stund til, hvis jeg skal gjette 😕 Anonymkode: 4b560...41e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #20 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 19.36): Eh nei, hatt masse damer fra 16-28 ca, etter det dabbet det betraktelig av. Bikker 40 og ikke hatt noe form for nærkontakt med ei dame på sikkert 6-8år så at det kommer med alderen er bare tull. Det som er fakta er at man kommer i en rutine med jobb,spise,sove og man møter færre og færre, selv sine egne venner som er opptatt med sitt Så utnytt studietid til å treffe andre,hjelpe andre, be noen med ut osv Anonymkode: 47755...bee Du har møtt masse damer frem til du var ca 34, men ingen av dem klaffet det med? Da kan det jo hende at det er bestemte ting som ligger til grunn for at du ikke lykkes. Enig i at når man har passert 40 kan det være vanskelig, da er mange etablert med familie og barn. Men, vi har også mange skilsmisser, så om man ikke er den som kun har som mål å finne seg en av de aller flotteste damene utseendemessig, uten barn osv., men er åpen for ei "vanlig", hyggelig dame, så tror jeg ikke det er umulig. Jeg tror en del menn (og sikkert damer) er alene fordi de har veldig høye krav til utseende, ingen er bra nok... Selvsagt skal man ikke bli sammen med noen man ikke kjenner seg tiltrukket av, men det er mye mer ved en person enn kun utseendet. Skriver dette generelt, jeg vet ikke hvordan du personlig vurderer sånt. Anonymkode: 679bf...877 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå