AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Del Skrevet 30. august Min kastrerte katt er sjef over de andre kattene i bygården her hvor jeg bor, men de er ganske forlikte likevel. Hver dag fra morgen til kveld patruljerer han utenfor og vokter hvem som går forbi, og hvis det kommer noen fremmede katter og ypper seg, så er det full slåsskamp. Ofte er det både to og tre katter som slåst samtidig, og de er så sinte og lager så rare lyder og ofte renner blodet etter sammenstøtene. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe at katten min går i strupen på de andre kattene? Og holde han inne er ikke aktuelt. Anonymkode: ec671...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Min kastrerte katt er sjef over de andre kattene i bygården her hvor jeg bor, men de er ganske forlikte likevel. Hver dag fra morgen til kveld patruljerer han utenfor og vokter hvem som går forbi, og hvis det kommer noen fremmede katter og ypper seg, så er det full slåsskamp. Ofte er det både to og tre katter som slåst samtidig, og de er så sinte og lager så rare lyder og ofte renner blodet etter sammenstøtene. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe at katten min går i strupen på de andre kattene? Og holde han inne er ikke aktuelt. Anonymkode: ec671...9db jeg håper i hvert fall du tar ansvar og hjelper til med veterinær utgifter om katten din har som vane å angripe andre katter så blodet spruter. Jeg har hatt katter i alle år både hun og hankatter og ja katter vil forsvare eget territorium, men atferden du beskriver fra din katt er ikke er ikke helt normalt. Anonymkode: 014de...86e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Min kastrerte katt er sjef over de andre kattene i bygården her hvor jeg bor, men de er ganske forlikte likevel. Hver dag fra morgen til kveld patruljerer han utenfor og vokter hvem som går forbi, og hvis det kommer noen fremmede katter og ypper seg, så er det full slåsskamp. Ofte er det både to og tre katter som slåst samtidig, og de er så sinte og lager så rare lyder og ofte renner blodet etter sammenstøtene. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe at katten min går i strupen på de andre kattene? Og holde han inne er ikke aktuelt. Anonymkode: ec671...9db Er han kastrert? Anonymkode: 886b8...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Del Skrevet 31. august Vel åpenbart må du holde han inne. Det er absolutt dyremishandling å gjentatte ganger sette katten i farlige situasjoner. Les dyrevelferdsloven. Du må jo beskytte katten din og naboenes katter fra skader og lidelse! Anonymkode: 426ca...d59 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (28 minutter siden): jeg håper i hvert fall du tar ansvar og hjelper til med veterinær utgifter om katten din har som vane å angripe andre katter så blodet spruter. Jeg har hatt katter i alle år både hun og hankatter og ja katter vil forsvare eget territorium, men atferden du beskriver fra din katt er ikke er ikke helt normalt. Anonymkode: 014de...86e Både min katt og de fremmede kattene er like sinte på hverandre, men han begynner å frese fordi han forsvarer reviret, og så angriper de andre. Det er små sår og skrammer de har, ikke store flenger, men de blør. Jeg kjenner ikke til de fremmede kattene som kommer til bygården og heller ikke eierne. De kattene som bor i bygården og deler uteområde går greit sammen. Ts Anonymkode: ec671...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er han kastrert? Anonymkode: 886b8...5c5 Leste du første linje i innlegget mitt? Ts Anonymkode: ec671...9db 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Del Skrevet 31. august Kastrer. Anonymkode: 5506d...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kastrer. Anonymkode: 5506d...8fd Morsomt at folk ikke klarer å lese på dette forumet så fort det dreier seg om katt Anonymkode: e8dbf...e06 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Del Skrevet 31. august DU er ansvarlig for DIN katt. Så at din blir skadet ute er ditt ansvar, de andre kattene er andres ansvar. Du tenker kanskje at din er sjef, men det hindrer ikke andre katter i å prøve seg, det får du faktisk ikke gjort noe med. Du får holde den inne og ta den med ut i bånd, eventuelt så får du vente til katten ligger skadet med byller som må tømmes av veterinær, ditt valg faktisk. Anonymkode: e8dbf...e06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er han kastrert? Anonymkode: 886b8...5c5 Du spør om TS sin kastrerte katt er kastrert? Jeg tipper ja Anonymkode: f413b...e19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 31. august #11 Del Skrevet 31. august Det du spør om, er om det er noen måte å vinne over kattenes territoriale instinkt. Det er det ikke. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du spør om TS sin kastrerte katt er kastrert? Jeg tipper ja Anonymkode: f413b...e19 😂😂😂 Anonymkode: ccc95...8c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kastrer. Anonymkode: 5506d...8fd Fint om du leser første linje innlegget mitt før du svarer Ts Anonymkode: ec671...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 31. august #14 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er han kastrert? Anonymkode: 886b8...5c5 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kastrer. Anonymkode: 5506d...8fd Jeg skjønner at det kan være tungt og vanskelig å lese lange innlegg med mye informasjon altså, men de tre første ordene i innlegget er "min kastrerte katt" - det kunne dere vel klart? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Del Skrevet 31. august Han må jo ha en ganske aggressiv personlighet om han er sånn slåsskjempe med alle hankatter som dukker opp. Jeg vil tenke at de andre kattene som dukker opp ikke er kastrert? Jeg har en som er kastrert som er venn med en annen kastrert. De sitter sammen ute og går tur, aldri uvenner. Så det er vel noen eiere her som er uansvarlige. Anonymkode: 2a532...087 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Både min katt og de fremmede kattene er like sinte på hverandre, men han begynner å frese fordi han forsvarer reviret, og så angriper de andre. Det er små sår og skrammer de har, ikke store flenger, men de blør. Jeg kjenner ikke til de fremmede kattene som kommer til bygården og heller ikke eierne. De kattene som bor i bygården og deler uteområde går greit sammen. Ts Anonymkode: ec671...9db Så du mener at din katt freser og alle katter sminke tilknytning til tunet går da til angrep på din? Som sagt har jeg vokst opp med katter,har hatt katter i alle år og jobbet med katter. Og jeg vet at katter kan slåss og jeg vet at katterr forsvare territorium, men det er såpass mange katter ut fra hva du beskriver går til angrep på grunn av fresing fra din katt høres veldig rart ut. Anonymkode: 014de...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #17 Del Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Han må jo ha en ganske aggressiv personlighet om han er sånn slåsskjempe med alle hankatter som dukker opp. Jeg vil tenke at de andre kattene som dukker opp ikke er kastrert? Jeg har en som er kastrert som er venn med en annen kastrert. De sitter sammen ute og går tur, aldri uvenner. Så det er vel noen eiere her som er uansvarlige. Anonymkode: 2a532...087 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så du mener at din katt freser og alle katter sminke tilknytning til tunet går da til angrep på din? Som sagt har jeg vokst opp med katter,har hatt katter i alle år og jobbet med katter. Og jeg vet at katter kan slåss og jeg vet at katterr forsvare territorium, men det er såpass mange katter ut fra hva du beskriver går til angrep på grunn av fresing fra din katt høres veldig rart ut. Anonymkode: 014de...86e Jeg vet jo ikke alltid om det er min katt som begynner, men siden de kommer inn i hans revir regner jeg med at han er den første som freser. Det er ikke snakk om så mange forskjellige katter men kanskje 3-4 ulike, derav 2 som er ukastrerte rasekatter som ser ut som en leopard (husker ikke navnet på rasen). De gauler og pisser opp etter veggene, og man kjenner den skarpe ammoniakklukten. Jeg synes det er uansvarlig å slippe ut ukastrerte hankatter. Ts Anonymkode: ec671...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Del Skrevet 31. august Ingen mulighet for kattegård? Neste alternativ er å prøve å venne han litt til bånd, så kan han luftes sånn. Kan gå overraskende greit selv med voksne katter Anonymkode: 61699...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå