Gå til innhold

Er menn generelt mer umoden enn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ganske typisk for umodne/usikkre personer å bry seg alt for mye om hvordan de blir sett på av andre. Det er faktisk veldig umodent å bry seg så mye.

Å filme at han råkjører er veldig umodent

Anonymkode: 0c639...474

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ganske typisk for umodne/usikkre personer å bry seg alt for mye om hvordan de blir sett på av andre. Det er faktisk veldig umodent å bry seg så mye.

Å filme at han råkjører er veldig umodent

Anonymkode: 0c639...474

Men å råkjøre er verre da. Ingen dør av å filme i segselv.

Anonymkode: 07f56...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, hva får deg til å stille et slik spørsmål? Er det fordi du har så mange observasjoner av både kvinner og menn at du tenker det kan være en sannhet?

Eller er det fordi du håper denne mannen du nevner skal være normalen, fordi du er glad i han, selv om du innerst inne føler at han ikke tilhører den øvre halvparten hva gjelder modenhet? 

Anonymkode: 550b9...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I store deler av tenårene ja. Vil si at menn tar igjen dette innen fylte 25 år.

At noen menn er dårligere på husarbeid, oppfølging av unger, etc. skyldes miljøfaktorer/bortskjemming.

Anonymkode: 8a385...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 23.49):

Han kan ikke skylde på alderen nei, men min erfaring er at menn i 20-30 årene oftere er langt mer umoden enn kvinner. Er dette noe de vokser av seg når de nærmer seg 40? 😆 eller forblir de slik resten av livet? Har aldri datet en mann på 40 +, men vurderer det sterkt nå 🤪

Anonymkode: 5537e...355

Nei, de er ikke bedre i 40-årene...

Anonymkode: 2f54b...5ea

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 23.32):

Jeg og eksen har vært sammen to ganger. Vårt lengste forhold varte i 2-3 år. Før sommeren var vi sammen igjen i en kort periode. Det jeg synes er veldig rart er at han virker langt mer umoden nå enn når vi var sammen første gangen. Han er over 30 år og oppfører seg barnsligere enn mange 18-19 åringer. Humoren hans er blitt så drøy at den ikke er morsom lenger. Han filmer at han råkjører sammen med kompisene sine, i tillegg til at han var i en MC ulykke i sommer på grunn av høy fart i sving.

I kveld er han på en konsert eller en festival og sendte meg snap av at han klinte med en jente. Hun så ut som hun var maks 20 år. Uavhengig av alderen hennes er det uansett veldig barnslig å ta slike video og sende det til folk. Kort tid etter at jeg åpent snappen sendte han 2 snapper til som han slettet rett etterpå. Hva ønsker han å oppnå med det??? 🤨

Han har også fått seg mange nye venner siste årene etter vårt første forhold, de nye vennene hans som er i begynnelsen eller midten av 20 årene. Han drikker/fester ofte både fredag og lørdag så lenge han ikke har sønnen sin hos seg.

Problemet er at dette er noe jeg observerer hos flere enn bare han. Ikke de samme tingene, men at mange av dem virker mye mer umoden enn alderen deres tilsier. Vurderer nesten å finne meg en mann på 40+ 😒 er så lei umodne og barnslige menn. Flere med samme erfaring? 

Anonymkode: 5537e...355

Menn er ikke umodne fordi de er menn eller på grunn av alder. Har datet menn 10 år eldre og det er ikke bedre. Anbefaler ikke hvis det er fordi du tror de er mer modne. Emosjonell modenhet kommer av erfaringer og sosialisering, og da særlig sosialisering i et miljø hvor det handler om å engasjere seg for hverandre og som inkluderer muntlig kommunikasjon, altså har menn som har vennskap med andre hvor fokuset bare er på gøy, hvor det er vanskelig å snakke om følelser og hvor det er mye konkurranse, dårligere kår for å falle i god jord hos kvinner. Det er gjort undersøkelser som viser at menn snakker mer påstandsbasert og kvinner snakker mer for å styrke relasjonen. Menn snakker mer via en "tredje ting". I utgangspunktet er det ikke noe feil med dette, men kvinner synes ikke det er givende hvis ikke menn også har emosjonell kompetanse, altså kjenner seg selv, kan forklare egen atferd og sette ord på følelser han har inni seg og overfor partner. Menn som har lite slik sosialisering er ofte det kvinner anser som umodne.

Anonymkode: 4e469...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja🤭 

Kjæresten min er 49, jeg er 42. Han er definitivt barnsligere og mer umoden enn meg. Men han er voksen og ansvarlig.

Anonymkode: d47ae...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter og gutter utvikler seg forskjellig som barn og ungdom. Men når en er ferdig utviklet, så er det naturligvis ingen forskjell mellom kjønnene 

Anonymkode: cb2a8...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja🤭 

Kjæresten min er 49, jeg er 42. Han er definitivt barnsligere og mer umoden enn meg. Men han er voksen og ansvarlig.

Anonymkode: d47ae...f4d

Jeg er så nysgjerrig. Hva er det som får deg til å tenke at mannen din er mindre moden enn deg? Er det lekenhet og barnslighet? Er det mer modent å få det samme ut av en god bok, som en annen får av å hoppe i strikk? Er det mer modent å nyte en god vin fremfor en tuborg fra butikken? 

Jeg tenker at det som gjør denne mannen i TS sitt innlegg umoden, er hans manglende evne til å se at han både setter seg selv OG andre i fare med råkjøringen sin. Men humor er veldig subjektivt, en drøy vits er bare en drøy vits, som du enten synes er morsom eller ikke. 

Skulle veldig gjerne fått et innrykk av hva dere som kommenterer her forbinder med umodenhet, og hva som gjør at dere føler dere mer moden :)  

Anonymkode: 64acb...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Menn og kvinner er bare forskjellige. 

Den største forskjellen er at menn aksepterer at kvinner hverken tenker eller oppfører seg som dem selv. Mens kvinner derimot forventer at menn skal tenke og oppføre seg likt som dem selv. Og blir fly forbanna når ikke menn fungerer akkurat slik de selv vil eller forventer. 

Anonymkode: 027e6...711

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Den største forskjellen er at menn aksepterer at kvinner hverken tenker eller oppfører seg som dem selv. Mens kvinner derimot forventer at menn skal tenke og oppføre seg likt som dem selv. Og blir fly forbanna når ikke menn fungerer akkurat slik de selv vil eller forventer. 

Det er bare det at hvordan kvinner er er jo mye mer gunstig for menn, enn hvordan menn er, er gunstig for kvinner.

Jeg trenger egenskapene kvinner har i mitt liv. Om menn ikke kan tilby noe mer enn dårlig kommunikasjon fordi de er jo bare menn og skjønner jo ikke bæret hva gode ord eller å åpne seg betyr, eller lojalitet blir for vanskelig fordi de er jo bare menn og må spre sæden sin, eller kan ikke organisere hjemme fordi de kan kun være fungerende på jobb, men i hjemmet så er de bare menn igjen. 

Hver gang en mann bare er en mann, virker det mistenkelig nok ut som at det dreier seg om dårlig karakterer søkende etter en dårlig unnskyldning. 

Å har møtt menn som imot naturen faktisk kan det damer kan, så nei, det er ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ingen menn jeg kjenner driver på som det ts beskriver som umodent heller. Å da tar jeg med de på under 25 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det finnes noen egenskaper som trengs i et forhold som kvinner vanligvis er bedre på på grunn av sosialisering, men ikke kan være uten i et forhold. Det er emosjonell støtte. I tillegg krever kommunikasjon (det viktigste i et forhold) at man kan sette ord på følelsene sine. Så nei, det er ikke noe menn kan overse fordi dine er menn. Da vil de bli forlatt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo også noe de mennene som forblir single må ta til seg. De kan ikke forvente at kvinnene skal endre syn på dette, her er det MENNENE som må ta tak og tilegne seg disse ferdighetene. Dersom det er dette som hindrer dem i å skaffe seg kjæreste/stifte familie. Nytter ikke klage over at "menn er jo bare sånn". Det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (2 minutter siden):

Dette er jo også noe de mennene som forblir single må ta til seg. De kan ikke forvente at kvinnene skal endre syn på dette, her er det MENNENE som må ta tak og tilegne seg disse ferdighetene. Dersom det er dette som hindrer dem i å skaffe seg kjæreste/stifte familie. Nytter ikke klage over at "menn er jo bare sånn". Det stemmer ikke.

Det er faktisk overraskende mange av dem. De jeg har datet som har vært sånn, har vært langtidssingle til tross for at de ønsker forhold. Det handler ikke om å bli som damer, men om å tilegne seg egenskaper som er helt nødvendige i forhold. Det er overraskende mange som ikke engang virker interessert i dama og det livet hun lever, som ikke engasjerer seg, som ikke evner å se hvordan det de sier og hvordan de oppfører påvirker dama, etc.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk overraskende mange av dem. De jeg har datet som har vært sånn, har vært langtidssingle til tross for at de ønsker forhold. Det handler ikke om å bli som damer, men om å tilegne seg egenskaper som er helt nødvendige i forhold. Det er overraskende mange som ikke engang virker interessert i dama og det livet hun lever, som ikke engasjerer seg, som ikke evner å se hvordan det de sier og hvordan de oppfører påvirker dama, etc.

Dårlige sosiale antenner. Det er synd. Frustrerende å prøve å forklare disse hva problemet er, det virker som at de i bunnen ikke har evnene som muliggjør den forståelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvem som er mest modne jeg. Vi hadde en 2-3 år gammel sofa som plutselig ikke "passet in" lengre. Det endte opp med å bli grining, silent treatment og anklager om at jeg ikke satt pris på hvor koselig hun gjorde det da jeg var litt lunken på å bytte den ut i utgangspunktet. Så kan en jo velge om en vil bo med en rottweiler, eller bare bukke under for presset atter en gang. Jeg syns denne oppførselen er så vanvittig barnslig, og manipulerende. Det var sånn en dreiv med i barnehagen når en ikke fikk den leken en ønsket å leke med. Nå har jeg da blitt "tøffel". Det er lettere å bare gi seg med en gang har jeg funnet ut. 

Anonymkode: 6692d...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veit ikke hvem som er mest modne jeg. Vi hadde en 2-3 år gammel sofa som plutselig ikke "passet in" lengre. Det endte opp med å bli grining, silent treatment og anklager om at jeg ikke satt pris på hvor koselig hun gjorde det da jeg var litt lunken på å bytte den ut i utgangspunktet. Så kan en jo velge om en vil bo med en rottweiler, eller bare bukke under for presset atter en gang. Jeg syns denne oppførselen er så vanvittig barnslig, og manipulerende. Det var sånn en dreiv med i barnehagen når en ikke fikk den leken en ønsket å leke med. Nå har jeg da blitt "tøffel". Det er lettere å bare gi seg med en gang har jeg funnet ut. 

Jeg er enig, men samtidig er dette en sofa, og ikke det mest alvorlige barnsligheten du kan få i grader av konsekvenser når vi sammenligner kjønn opp mot hverandre. Det er verre å råkjøre og ende opp med å drepe noen eller segselv, enn å gråte til du får ny sofa. 

Men er enig i at det er barnslig og er også skyldig i barnslig oppførsel, til å med bare over noe så lite som en sjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er verre å råkjøre og ende opp med å drepe noen eller segselv, enn å gråte til du får ny sofa. 

Hvis du syns dette går under kategorien barnslig vil jeg si at overforbruk er et mer alvorlig globalt problem, som har, og kommer til å ta livet av mange flere folk enn litt råkjøring. Å søke etter materielle goder en ikke trenger er meget banrslig. 

"What gender is the biggest consumer?

Women drive 70-80% of all consumer purchasing, through a combination of their buying power and influence."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...