Gå til innhold

Vil ikke prioritere tid med noen, men de fortsetter å spør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen bekjente / venner fra en studentforening jeg er del av. Jeg er ikke så mye i denne lenger, men har et par venner jeg snakker med når jeg treffer på gata osv. Noen av de spør om å henge i helgene eller møtes, men jeg føler jeg ikke vil bruke tiden min på dem eller prioritere dem da jeg har andre ting jeg heller vil på fritiden og andre vennskap jeg faktisk prioriterer.

Høres dette helt totalt slemt ut eller opplever andre det samme? Noen med tips til hvordan jeg kan unngå disse situasjonene med de "vennene"? Vil jo snakke med dem når vi tilfeldigvis møtes ute.

Anonymkode: 5e86b...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"ja, vi må treffes snart ja", også lar du det renne ut i sanden 

Anonymkode: abcb3...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"ja, vi må treffes snart ja", også lar du det renne ut i sanden 

Hva om de spør konkret om en dag?? T.d. spør på torsdag om å møtes på lørdag xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

truodi skrev (Akkurat nå):

Da sier du det passer ikke, men ha det gøy dere så ser vi kanskje neste gang 😊

Anonymkode: 687fe...cbd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, truodi said:

Akkurat den dagen skal jeg besøke min syke tante, men neste gang absolutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😂😂 nei, ikke kom med en konkret løgn, da må du huske den for plutselig får du oppfølgingsspørsmål neste gang.. bare si det ikke passer, eller å det var dumt, jeg har sagt ja til noe annet. Men dere må ha det kjempegøy -  vi tar det en annen gang. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har noen bekjente / venner fra en studentforening jeg er del av. Jeg er ikke så mye i denne lenger, men har et par venner jeg snakker med når jeg treffer på gata osv. Noen av de spør om å henge i helgene eller møtes, men jeg føler jeg ikke vil bruke tiden min på dem eller prioritere dem da jeg har andre ting jeg heller vil på fritiden og andre vennskap jeg faktisk prioriterer.

Høres dette helt totalt slemt ut eller opplever andre det samme? Noen med tips til hvordan jeg kan unngå disse situasjonene med de "vennene"? Vil jo snakke med dem når vi tilfeldigvis møtes ute.

Ja, dette høres faktisk ganske slemt og ikke minst falskt ut. Du kaller dem venner, men er ikke interessert i å prioritere dem annet enn tilfeldigvis i forbifarten. Vær i det minste ærlig nok til å si at du ikke har tid/lyst/interesse til å treffe dem på generell basis.

Anonymkode: d4cad...c1c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, dette høres faktisk ganske slemt og ikke minst falskt ut. Du kaller dem venner, men er ikke interessert i å prioritere dem annet enn tilfeldigvis i forbifarten. Vær i det minste ærlig nok til å si at du ikke har tid/lyst/interesse til å treffe dem på generell basis.

Er vel akkuratt dette jeg prøver å formidle. Jeg ønsker ikke å si dette direkte da jeg ikke vil såre noen, og har derfor prøvd å unngå dem så langt det er mulig. Jeg kan godt avslutte dette vennskapet da vi har ingenting til felles enn den foreningen, og jeg ikke ser på dem som venner på samme måte som de kanskje ser på meg 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde blitt veldig satt ut dersom noen sa slikt direkte, synes det er unødvendig og hadde nesten syntes det var litt slemt 😂 dersom noen takker nei til ting flere ganger, og aldri spør selv, så renner det ut i sanden - men ingen broer er brent. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo helt feil at du omtaler mennesker du bare snakker med på gata som venner. De er vel heller bekjente.

Når de spør kan du heller bare si at du har dessverre ikke kapasitet til å treffe andre mennesker så ofte som du gjorde tidligere og derfor må prioritere den nærmeste familien. Da unngår du å såre og du gjør det tydelig hvem du prioriterer. At du dermed inkluderer de aller beste vennene i "familien" din har ingen noe med.

Anonymkode: 72216...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...