AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #41 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg blir veldig fort sulten etter å ha spist havregrøt. Byggrynsgrøt, varm eller kald holder meg mett mye lenger. Anonymkode: e1370...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #42 Del Skrevet 31. august 2024 Lag mindre posjon grøt og spis et egg i tillegg. Det er matkjemi. Ps prøvd å spise tre kokte egg og kaffe til frokost? DET holder meg gående lenge. Anonymkode: 74cf8...dff 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #43 Del Skrevet 1. september 2024 Jeg har aldri laget havregryn på yoghurt. Jeg bruker de med chia frø og kardemomme og blader med vann. Har i 4 suketter i det varme vannet for å søte. Og det spiser jeg når jeg er ulvesulten. Da er jeg mett kjempelenge. Anonymkode: a5f0c...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #44 Del Skrevet 1. september 2024 Ts her. Mange som tipser om å blande inn et egg i grøten. Hvordan gjør dere det? Rører ut et egg og blander i ferdig grøt, eller underveis i kokingen? Egget må jo ikke bli til eggerøre? Mulig det bare går litt tregt rundt for meg ... Anonymkode: 413fc...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #45 Del Skrevet 1. september 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Mange som tipser om å blande inn et egg i grøten. Hvordan gjør dere det? Rører ut et egg og blander i ferdig grøt, eller underveis i kokingen? Egget må jo ikke bli til eggerøre? Mulig det bare går litt tregt rundt for meg ... Anonymkode: 413fc...ad0 Bland inn i ferdig kokt grøt før servering. Jeg spiser forresten ofte også bare kokt egg ved siden av, det kan også være et alternativ. Anonymkode: 6a6fa...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #46 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg synes de økologiske metter mer - kanskje bare mindfuck 🤷🏼♀️ spiser 1 dl havregryn og 1 dl melk. 1 ts peanøttsmør oppi er digg! Og litt frø, litt knuste mandler. Anonymkode: 1a952...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #47 Del Skrevet 2. september 2024 Har dere peiling på hvor mange kalorier det er i en "god" porsjon havregrøt med egg, cottage cheese eller yoghurt, chiafrø, peanøttsmør og evt litt valnøtter? Jeg kan sikkert regne selv, men jeg teller kalorier og har kjørt meg litt fast i knekkebrød-hjørnet.... Har egentlig lyst på havregrøt med ulike smaker, men vet ikke om jeg "taper" mange kalorier på det.... Anonymkode: db089...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #48 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har dere peiling på hvor mange kalorier det er i en "god" porsjon havregrøt med egg, cottage cheese eller yoghurt, chiafrø, peanøttsmør og evt litt valnøtter? Jeg kan sikkert regne selv, men jeg teller kalorier og har kjørt meg litt fast i knekkebrød-hjørnet.... Har egentlig lyst på havregrøt med ulike smaker, men vet ikke om jeg "taper" mange kalorier på det.... Anonymkode: db089...95b Dette lurer jeg også på. Har fått så lyst på grøt med sukker, kanel og smørøye, men er redd det er en kaloribombe 😳. Anonymkode: 413fc...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #49 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har dere peiling på hvor mange kalorier det er i en "god" porsjon havregrøt med egg, cottage cheese eller yoghurt, chiafrø, peanøttsmør og evt litt valnøtter? Jeg kan sikkert regne selv, men jeg teller kalorier og har kjørt meg litt fast i knekkebrød-hjørnet.... Har egentlig lyst på havregrøt med ulike smaker, men vet ikke om jeg "taper" mange kalorier på det.... Anonymkode: db089...95b Anonymkode: 1a952...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #50 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 17.47): Jeg har nettopp oppdaget at havregryn er veldig sunt, og det er godt. Nå spiser jeg ca 100 g havregryn med 1,5 dl yoghurt og litt rosiner til lunsj. Smaker kjempegodt men jeg blir så fort sulten igjen! Etter 1,5 time er jeg klar for neste måltid, men det er mange timer igjen ... Hva med dere, synes dere at dere holder dere mette med havregryn? Anonymkode: 413fc...ad0 Havregrøt med frukt i! Anonymkode: 0de2b...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattehimmel Skrevet 15. september 2024 #51 Del Skrevet 15. september 2024 Jeg pleier å koke opp 1dl havregryn pluss masse frossne bær sammen med vann/melk, også har jeg et hardkokt egg til på siden. Holder meg gående i evigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #52 Del Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 17.47): Jeg har nettopp oppdaget at havregryn er veldig sunt, og det er godt. Nå spiser jeg ca 100 g havregryn med 1,5 dl yoghurt og litt rosiner til lunsj. Smaker kjempegodt men jeg blir så fort sulten igjen! Etter 1,5 time er jeg klar for neste måltid, men det er mange timer igjen ... Hva med dere, synes dere at dere holder dere mette med havregryn? Anonymkode: 413fc...ad0 Det kan hende at det blir for mye karbohydrater og for lite fett og proteiner. Rosinene er rent sukker og kan bidra til å redusere metthetsfølelsen. Som andre foreslår, lag havregrøt og rør inn et egg (eller cottage cheese) i havregrøten. Du kan også strø en 4-5 hakkede mandler eller valnøtter over grøten i stedet for rosiner. Om du er redd for at det blir for mange kalorier, kan du redusere mengden havregryn, ettersom grøten uansett vil bli mer mettende når du tilsetter fett og proteiner. Anonymkode: 800f3...31b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #53 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 19.19): Ts her. Mange som tipser om å blande inn et egg i grøten. Hvordan gjør dere det? Rører ut et egg og blander i ferdig grøt, eller underveis i kokingen? Egget må jo ikke bli til eggerøre? Mulig det bare går litt tregt rundt for meg ... Anonymkode: 413fc...ad0 Visper et egg og blander dette, melk og havregryn rett i kjelen, rører godt rundt mens det koker opp. Anonymkode: e00a1...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mindblwn Skrevet 17. september 2024 #54 Del Skrevet 17. september 2024 Om du spiser BARE havregryn så er det ikke rart. Jeg lager grøt med melk, proteinpulver, honning, peanøttsmør og kanel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #55 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 19.19): Ts her. Mange som tipser om å blande inn et egg i grøten. Hvordan gjør dere det? Rører ut et egg og blander i ferdig grøt, eller underveis i kokingen? Egget må jo ikke bli til eggerøre? Mulig det bare går litt tregt rundt for meg ... Anonymkode: 413fc...ad0 Visper et egg i et glass og heller oppi når grøten er så å si ferdigkokt. Rører ganske kraftig da. Har ikke prøvd det før etter tips her, men grøten ble faktisk mer "kremet" og luftig, og smaker overhodet ikke egg! Toppet med litt syltetøy uten sukker, peanøttsmør og en dæsj cottage cheese. Telte ikke timer, men var mye lenger mett enn med bare havregryn og melk eller havregrøt uten noe annet i. Lagde den med lettmelk. Anonymkode: db089...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #56 Del Skrevet 19. september 2024 Havregryn inneholder mye karbohydrater. Karbohydrater blir omdannet til glukose i kroppen, og når kroppen får mye glukose/sukker stiger nivået av insulin som dytter sukkeret inn i cellene. Derfor får man etter en stund et fall i blodsukkeret og blir raskt sulten og trenger påfyll igjen. Anonymkode: 45476...e46 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #57 Del Skrevet 20. september 2024 Jeg har en spiseskje ekte smør i havregrøten. Strør kanel oppå. Ikke sukker. Da blir jeg mett ei god stund. Havregrøt uten smør i blir jeg sulten av etter kort tid. Anonymkode: 7414e...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #58 Del Skrevet 21. september 2024 Hva er det du tenker gjør havregryn så sunt forresten? Anonymkode: 45476...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 21. september 2024 #59 Del Skrevet 21. september 2024 Sett fra et biologisk perspektiv, så går mennesket i hamstringsmodus når man kombinerer fett med karbohydrater. Selv i små mengder. Dette var ment for å beskytte oss slik at vi overlevde vinteren. Jeg har slitt med ulvehunger i alle år. Og etter jeg begynte å lese boken Don't Eat for Winter, så falt brikkene på plass. Du må gjerne tilpasse måltidene, så lenge de er innenfor sammensetningen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 21. september 2024 #60 Del Skrevet 21. september 2024 Ingenting88 skrev (På 30.8.2024 den 17.57): Karbohydrater metter ikke så mye som proteiner og fett, derfor blir man raskere sulten igjen etter havregryn. Om du liker havregrøt kan du røre inn et par egg på slutten av koketiden. Da blir grøten enda bedre, pluss at den metter mer. ja. Jeg har merket at det varierer fra menneske til menneske. Mannen min blir mett i timevis av havregryn, jeg blir sulten med en gang. Jeg blir mett av ren protein + fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå