Gå til innhold

Kjøtt eller fisk som hovedrett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi lurer på om vi skal ha fisk (ørret eller torsk, men tror torsk er litt for lett å overkoke) eller noe indrefilet av storfe som hovedrett i bryllupet. Er mange gjester, flere er litt kresne. Vi vil ha alternativer til allergikere/vegetarianer/andre restriksjoner. Men utover det kan vi bare ha én hovedrett. Jeg elsker ørret, men tenker kanskje indrefilet er et mer sikkert valg? 

Anonymkode: 2d893...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg selv foretrekke fisk, men hadde gått for kjøtt til en stor forsamling - nettopp fordi jeg tror flere foretrekker det. 

Anonymkode: 65ca7...695

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hva med ørret til forret om du skal ha tre retter? 

Skal du ha to så hadde jeg gått for kjøtt. Fisk er for risikabelt i forhold til tilberedning og servering synes jeg. Med mindre du har prøvesmakt retten på forhånd da selvfølgelig. Er ikke alle som er like gode på råvarebehandling, så det kommer an på kokkene som skal lage rettene. 

Kjøtt er mer bankers 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner foretrekker nok kjøtt og er ikke så vant til fisk, jeg bestiller aldri fisk selv men vi har ofte fått det servert i selskaper med min manns jobb, ordentlig laget fisk er jo veldig godt! 

Anonymkode: c60ec...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørret er knallgodt, torsk synes jeg er trassig mat. 

Det sagt, ville jeg i et bryllup alltid valgt kjøtt, spesielt dersom folk er kresne. Er prosentvis mange flere som liker kjøtt enn fisk. Og fisk er vanskeligere i tilberedning til så mange også. 

Anonymkode: 2f703...18b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...