AnonymBruker Skrevet 30. august #21 Del Skrevet 30. august Surpomp skrev (35 minutter siden): Bytte jobb for å kunne ha med hunden ??? Jeg leser signalene fra ts at hun stresser voldsomt med hunden i beste mening. Det er helt ok å ha et litt mer relaxed holdning. Ja, jeg som trådstarter stresser mye med dette, og det er fordi jeg vil at hunden skal ha det bra. Anonymkode: c7dfd...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #22 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du har følt at du har stått alene fordi han ikke vil delta etter at han har hatt ansvar for valp på jobb i 7 mnd. Har det slått deg at kanskje han også føler at han har stått litt alene noen ganger å? Å at han kanskje er sliten og lei av å måtte ta så mye ansvar kombinert med jobb i så lang tid uten å komme noen vei? Jeg synes ikke fremgangsmåten hans er helt på bærtur, med mindre hunden lider av kraftig separasjonsangst. Jeg ville kanskje heller foreslått å prøvd økemed en halvtime om gangen og sett hvordan det hadde gått. Anonymkode: e56db...ac6 Jeg har absolutt forståelse for det! Anonymkode: c7dfd...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #23 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om mannen har vært lei av å ha med hunden på jobb, så burde han jo ha tatt del i treningen istedenfor å sutre og nekte å reise seg fra sofaen. Ts har pratet med han om det flere ganger, og det blir bare dårlig stemning fordi han vil heller bruke tid på å klage istedenfor å faktisk ta ansvar. Hunden har separasjonsangst, de har fått en treningsplan fra hundetrener, og likevel setter mannen seg på bakbeina. Jeg har null respekt for hundeeiere som klager over ditt og datt istedenfor å ta ansvar, tilegne seg informasjon eventuelt hjelp fra profesjonelle, og jobber med problemet. Ts har forsøkt å få han med på å trene hunden på å være alene hjemme flere ganger. Jeg har null sympati for at han må ha hatt med hunden på jobb i flere måneder fordi han nekter å ta sin del av ansvaret for å trene hunden. Anonymkode: ff1ec...bf9 Det er ingenting i veien for at ts tar ansvar, hun kan selv ta ut ferie og trene hunden. Det jeg reager mest på med hele innlegget er hvordan det skyldes på mannen, uten å prøve å se det fra andre siden. Han har tross alt tatt vare på valp/hund i 7 mnd mens han har vært på jobb. Hva har ts gjort i mens? Skal de bli enig så må de faktisk klare å se det fra begge sider, uten at det trues med det ene eller det andre. Anonymkode: e56db...ac6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #24 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes det høres ut som at du overkompliserer dette en del. Spesielt det med at du mener mannen må delta i å gå ut døra for å gjøre det helt likt som det blir på ekte. Det er et steg som er lenger fremme. Du kan fint gjøre ganske mye av hjemme alene treningen alene selv i en familie. Så kan mannen kobles på lenger ned i veien. Om du også er veldig opptatt av å gjøre det helt rett etter boka, at mannen må få all den samme informasjonen som du har og så videre så blir det en veldig stor greie av noe som egentlig ikke trenger være så komplisert. Ta noen steg tilbake, snakk med mannen om det som er viktig for det OG det han ser for seg og kom fram til en plan SAMMEN. Gjør det klart for han at dette er så viktig for deg at dere to får til SAMMEN at det må dere få til å samarbeide om, ellers må dere løse det med en helt ny plan. Anonymkode: 82dd4...7b1 Har forsøkt å snakke med mannen mange ganger om dette. Har synes fremgangsmåten til hundespesialisten er noe tull, selv om han jattet med etter hun var her. Sjokket var stort da han sendte meldingen i morges. Jeg trodde vi var inne på et greit spor med treningen. Dette er den eneste løsningen han ser for seg, det nytter ikke å foreslå annet. Om jeg foreslår å øke med en halvtime kommer han til å si at hunden må lære seg å være alene, at han ikke har tidsperspektiv og at en time eller 5 spiller ingen rolle🤯 Anonymkode: c7dfd...7d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #25 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Løsningen er vel at ts tar ut ferie og trener hunden (ikke valpen..) mens mannen er på jobb og unger på skolen. Så slipper hun innblanding eller å føle hun blir sabotert. Så reagerer hunden mest på at ts går ut eller reagerer den likt på alle eller bare det å bli alene? Noen ganger er det bedre at ikke alle kommer/går samtidig, men at man begynner med at man kommer og går ulikt slik at hunden først blir vant til at folk går og så kommer igjen. Etter hvert kan man innføre at alle er ute samtidig, men ikke nødvendigvis går og kommer tilbake samtidig. Så kan man øke til at flere går samtidig etc etc. Anonymkode: f2077...8b5 Skulle gjerne tatt ut ferie dersom jeg hadde ferie til gode og jobben tillot det, men det er desverre ikke mulig nå. Hunden reagerer ganske likt på at alle i familien går ut, selv om det er mest knyttet til meg med tanke på at jeg trener han. Vanskelig å utføre dette med at vi skal ut til ulikt tidspunkt når det er bare jeg og sønnen som går ut.. Anonymkode: c7dfd...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #26 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Om mannen har vært lei av å ha med hunden på jobb, så burde han jo ha tatt del i treningen istedenfor å sutre og nekte å reise seg fra sofaen. Ts har pratet med han om det flere ganger, og det blir bare dårlig stemning fordi han vil heller bruke tid på å klage istedenfor å faktisk ta ansvar. Hunden har separasjonsangst, de har fått en treningsplan fra hundetrener, og likevel setter mannen seg på bakbeina. Jeg har null respekt for hundeeiere som klager over ditt og datt istedenfor å ta ansvar, tilegne seg informasjon eventuelt hjelp fra profesjonelle, og jobber med problemet. Ts har forsøkt å få han med på å trene hunden på å være alene hjemme flere ganger. Jeg har null sympati for at han må ha hatt med hunden på jobb i flere måneder fordi han nekter å ta sin del av ansvaret for å trene hunden. Anonymkode: ff1ec...bf9 Ts her. Du beskriver akkurat det jeg kjenner på. Jeg har mistet en del av respekten for min mann etter at vi fikk hund. Han har ikke en eneste gang trent med hunden, være seg gå tur, lære triks etc. Han har fylt en kong i ny og ne etter spørsmål fra meg. Føler han vil ha kose-delen av hunden, og ikke selve jobben. Anonymkode: c7dfd...7d6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #27 Del Skrevet 30. august Gliffy skrev (13 minutter siden): Enig. Det er ikke nødvendig at mannen også går ut samtidig, men det er en fordel om han er i et annet rom eller ikke hjemme, sånn at valpen faktisk blir alene. Hvis ikke så er det jo ikke så mye trening i det. En annen ting som kan være verdt å tenke på er at det ofte er lettere for hunder å være på et eget rom når de er alene hjemme, ikke i hele huset. F. eks soverom eller kontoret hvis dere har noe sånt. Du kan rigge til med sengen til hunden og vannskål der inne. Det gjør det også lettere å få en myk start på alene hjemme treningen, at man kan trene på å gå ut av det rommet i første omgang, trenger ikke å gå ut av huset. Vi har et rom i 2 etasje som aldri blir brukt, dette kunne kanskje vært aktuelt. Men da må hunden få venne seg til dette rommet først tror jeg, det blir for mye for hunden å plutselig skulle være alene på slutten av dagen på mandag i tillegg til nytt ukjent rom.. Anonymkode: c7dfd...7d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #28 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg var i akkurat samme situasjon, det er som jeg kunne skrevet det selv. Jeg valgte å ta med meg hunden og dra, vi har det mye bedre uten en sånn mann og hjemme alene treningen går jevnt og trutt fremover i et tempo hunden takler. Angrer ikke et sekund, det er sykt mye lettere å oppdra unghunden alene. Anonymkode: f2bf5...c1b Så fint å høre at dere fikk det bedre❤️ Anonymkode: c7dfd...7d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #29 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ingenting i veien for at ts tar ansvar, hun kan selv ta ut ferie og trene hunden. Det jeg reager mest på med hele innlegget er hvordan det skyldes på mannen, uten å prøve å se det fra andre siden. Han har tross alt tatt vare på valp/hund i 7 mnd mens han har vært på jobb. Hva har ts gjort i mens? Skal de bli enig så må de faktisk klare å se det fra begge sider, uten at det trues med det ene eller det andre. Anonymkode: e56db...ac6 Ts her. Mannen har hatt med hunden på jobb. Jeg har i 4 mnd vært ute med hunden på natta, noen ganger opptil 5-6 ganger i starten. Han har fått sove, siden han skal ha med hunden på jobb. jeg står opp 05.20, ut med hund, gir hunden mat, smører matpakker og lager kaffe til mannen som står opp 06.00. Kommer hjem fra jobb, ut med hund, lager mat, trener hund, går tur/aktiviserer i hagen. Dersom hunden skal dusjes gjør jeg det, jeg klipper klør. Synes vel kanskje jeg tar min del av ansvaret også.. Anonymkode: c7dfd...7d6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #30 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ingenting i veien for at ts tar ansvar, hun kan selv ta ut ferie og trene hunden. Det jeg reager mest på med hele innlegget er hvordan det skyldes på mannen, uten å prøve å se det fra andre siden. Han har tross alt tatt vare på valp/hund i 7 mnd mens han har vært på jobb. Hva har ts gjort i mens? Skal de bli enig så må de faktisk klare å se det fra begge sider, uten at det trues med det ene eller det andre. Anonymkode: e56db...ac6 Og hvordan skal ts trene hunden på å være hjemme alene når mannen nekter å ta del i treningen og blir sittende i sofaen? Det er nytteløst å trene hjemme-alene når han sitter der. Hun kan selvfølgelig ta ut ferie og trene mens mannen er på jobb og ute av huset, men når man bor flere i samme hus, må hunden trenes på flere situasjoner, spesielt når hunden har separasjonsangst. Å trene vekk separasjonsangst er en lang og krevende prosess, og man må ta det i musesteg. Jeg synes ikke ts er hysterisk eller urimelig. Hun ser at de har et problem, hun har tatt kontakt med en profesjonell, og da er det selvfølgelig skikkelig kjipt når mannen ikke gidder å følge programmet. Anonymkode: ff1ec...bf9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 30. august #31 Del Skrevet 30. august 46 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har et rom i 2 etasje som aldri blir brukt, dette kunne kanskje vært aktuelt. Men da må hunden få venne seg til dette rommet først tror jeg, det blir for mye for hunden å plutselig skulle være alene på slutten av dagen på mandag i tillegg til nytt ukjent rom.. Anonymkode: c7dfd...7d6 Ja, den planen til mannen din vil ikke fungere uansett rom. jeg ville ha satt i gang med en gang å lett etter pass til hunden fra mandag av, for hvis mannen din gjennomfører den planen der blir jo hunden helt traumatisert. og til alle dere som sier vi må ha forståelse for mannen.. altså han blåser i alt av råd fra eksperter og vil heller gjøre på sin måte, fordi han vil ha det enkelt og ikke vil legge noe jobb i det. Sorry, men sånn funker det ikke med hund. God hundetrening tar tid! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #32 Del Skrevet 30. august Gliffy skrev (21 minutter siden): Ja, den planen til mannen din vil ikke fungere uansett rom. jeg ville ha satt i gang med en gang å lett etter pass til hunden fra mandag av, for hvis mannen din gjennomfører den planen der blir jo hunden helt traumatisert. og til alle dere som sier vi må ha forståelse for mannen.. altså han blåser i alt av råd fra eksperter og vil heller gjøre på sin måte, fordi han vil ha det enkelt og ikke vil legge noe jobb i det. Sorry, men sånn funker det ikke med hund. God hundetrening tar tid! Ingen som sier at du må ha forståelse for mannen, men skal ts ha hund sammen med han så må hun også se det fra hans side. Ellers vil de jo aldri kunne løse noe sammen. 7 mnd er lang tid å ha med på jobb, å har nok krevd mer en han var klar over. Det burde vært tatt tak i for veldig lenge siden. Å ha hund er en livsstil og kan til tider være mer krevende enn et barn. God hundetrening tar aldri slutt og praktisere konstant. Når du skaffer deg valp så må du oppdra valp, unger, mann, naboer, svigerforeldre osv. Det er en lang og utrolig tøff jobb i starten, å man må være forbredt på å ta seg fri for å ta vare på valpen hvis det kreves. Hvis man ikke klarer å finne en løsning på det uten at det koster samliv eller hundehelse, så burde man kanskje omplassere hunden til noen som har tid og resurser til å ta vare på den. Anonymkode: e56db...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #33 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ingen som sier at du må ha forståelse for mannen, men skal ts ha hund sammen med han så må hun også se det fra hans side. Ellers vil de jo aldri kunne løse noe sammen. 7 mnd er lang tid å ha med på jobb, å har nok krevd mer en han var klar over. Det burde vært tatt tak i for veldig lenge siden. Å ha hund er en livsstil og kan til tider være mer krevende enn et barn. God hundetrening tar aldri slutt og praktisere konstant. Når du skaffer deg valp så må du oppdra valp, unger, mann, naboer, svigerforeldre osv. Det er en lang og utrolig tøff jobb i starten, å man må være forbredt på å ta seg fri for å ta vare på valpen hvis det kreves. Hvis man ikke klarer å finne en løsning på det uten at det koster samliv eller hundehelse, så burde man kanskje omplassere hunden til noen som har tid og resurser til å ta vare på den. Anonymkode: e56db...ac6 7mnd er lang tid å ha med hunden på jobb, så det er rart at mannen ikke har gidda å begynt/hjulpet til med hjemme-alene treningen når ts har tatt det opp flere ganger tidligere. Anonymkode: ff1ec...bf9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #34 Del Skrevet 31. august Du skriver at hunden piper når du er i ett annet rom og derfor mistenker separasjonsangst. Men hvordan reagerer hunden når han er alene hjemme?Grunnen til jeg spør er for at min misliker også å være alene i ett rom i huset, men går vi ut så er det null problem. Han har rett og slett litt FOMO, ikke separasjonsangst. Viktig å skille de to tingene. Jeg skjønner din situasjon, men jeg forstår også mannen din sin frustrasjon. Anonymkode: 7e897...fa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august #35 Del Skrevet 31. august 1 hour ago, AnonymBruker said: Du skriver at hunden piper når du er i ett annet rom og derfor mistenker separasjonsangst. Men hvordan reagerer hunden når han er alene hjemme?Grunnen til jeg spør er for at min misliker også å være alene i ett rom i huset, men går vi ut så er det null problem. Han har rett og slett litt FOMO, ikke separasjonsangst. Viktig å skille de to tingene. Jeg skjønner din situasjon, men jeg forstår også mannen din sin frustrasjon. Anonymkode: 7e897...fa9 Min hund også. Hun er fire år og kan fint være alene i åtte timer, da sover hun bare. Men om jeg går og tisser uten at hun får bli med, da piper hun 😅 Anonymkode: db120...7ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september #36 Del Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du skriver at hunden piper når du er i ett annet rom og derfor mistenker separasjonsangst. Men hvordan reagerer hunden når han er alene hjemme?Grunnen til jeg spør er for at min misliker også å være alene i ett rom i huset, men går vi ut så er det null problem. Han har rett og slett litt FOMO, ikke separasjonsangst. Viktig å skille de to tingene. Jeg skjønner din situasjon, men jeg forstår også mannen din sin frustrasjon. Anonymkode: 7e897...fa9 Ts her. Etter råd fra hundespesialist forsøkte vi i går å finne hans grense for når han viser tegn til separasjonsangst. Vi gikk ut, og fulgte med på kamera. De første sekundene sto han bare og tittet på ytterdøra. Begynte å pipe litt, ule litt, og sprang frem og tilbake mellom ytterdør og verandadør. Satt seg i sofaen og tittet mot døra. Fant ikke roen helt, men pep litt mindre etter hvert. Jeg snakket til han på kamerat(mulig det er dumt?), og sa han måtte legge seg, og kommer snart(som jeg alltid sier når jeg går). Han la seg på kanten av sofaen med utsikt mot ytterdøra, men ikke avslappet. Gikk inn når det var stille, vi var vel borte i ca 10 min. Hva tenker dere? Anonymkode: c7dfd...7d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 1. september #37 Del Skrevet 1. september 16 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Etter råd fra hundespesialist forsøkte vi i går å finne hans grense for når han viser tegn til separasjonsangst. Vi gikk ut, og fulgte med på kamera. De første sekundene sto han bare og tittet på ytterdøra. Begynte å pipe litt, ule litt, og sprang frem og tilbake mellom ytterdør og verandadør. Satt seg i sofaen og tittet mot døra. Fant ikke roen helt, men pep litt mindre etter hvert. Jeg snakket til han på kamerat(mulig det er dumt?), og sa han måtte legge seg, og kommer snart(som jeg alltid sier når jeg går). Han la seg på kanten av sofaen med utsikt mot ytterdøra, men ikke avslappet. Gikk inn når det var stille, vi var vel borte i ca 10 min. Hva tenker dere? Anonymkode: c7dfd...7d6 Jeg tenker at dette er veldig lovende, og at dere fint vil klare å lære opp hunden til å være alene hjemme. Men jeg ville ikke starta med en time som mannen din planlegger å gjøre i morgen. Det er alt for brutalt hvis hunden har vært Max 10 minutter alene før. er det ikke mulig å få mannen med på laget om å få til en felles innsats de neste ukene her, for en forsvarlig trening på dette? Det er jo i hans interesse også, hvis hunden får skikkelig angst kan den jo begynne å gjøre fra seg inne og ødelegge ting. I tillegg til at hunden fa selvfølgelig har det veldig dårlig, men der virker ikke som han bryr seg så mye om, så du får vel true han med hundebæsj i møblene i stedet. Hvis dere står på og trener sammen kan dere nok klare å få relativt rask fremgang 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #38 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ts her. Etter råd fra hundespesialist forsøkte vi i går å finne hans grense for når han viser tegn til separasjonsangst. Vi gikk ut, og fulgte med på kamera. De første sekundene sto han bare og tittet på ytterdøra. Begynte å pipe litt, ule litt, og sprang frem og tilbake mellom ytterdør og verandadør. Satt seg i sofaen og tittet mot døra. Fant ikke roen helt, men pep litt mindre etter hvert. Jeg snakket til han på kamerat(mulig det er dumt?), og sa han måtte legge seg, og kommer snart(som jeg alltid sier når jeg går). Han la seg på kanten av sofaen med utsikt mot ytterdøra, men ikke avslappet. Gikk inn når det var stille, vi var vel borte i ca 10 min. Hva tenker dere? Anonymkode: c7dfd...7d6 Du burde unngå å snakke gjennom kameraet. Dette er ikke noe du realistisk kan fortsette med i hverdagen, og dermed ikke burde trene på. Litt uro og lyd er normalt. Han må bare få øvelse på å se at dere går og at dere kommer tilbake når han er rolig. Noen hunder blir også ekstra stresset hvis de har fri tilgang til hele huset. Har dere mulighet til å lukke dører til stuen så kan dere prøve det hvis dere ser han vandrer mye for å passe på dørene. Bare fortsett å øv og husk at selv om dere øker tiden gradvis er det viktig å ha korte turer ut også slik at han ikke opplever at dere bare blir lengre og lenge tid borte. Anonymkode: 7e897...fa9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 2. september #39 Del Skrevet 2. september Du høres ut som en samvittighetsfull hundemamma og hunden din er heldig som har deg. Skjønner at du sliter med situasjonen du er i. Vi har en hund på snart ett og et halvt år som også sliter med separasjonsangst. Det går fremover ved å bruke metoder som høres ut som noe av det samme som det hundetreneren deres vil at dere skal gjøre. Altså gradvis tilvenning med flere korte turer ut og inn, i starten snakk om få sekunder. Hele tiden følge med på kamera, med mål om å øke tiden så sakte og gradvis at hunden aldri føler på mye stress eller engstelse mens vi er borte. (Et godt tips er å variere tiden slik at man ikke alltid bare øker men også minsker lengden på øktene, så hunden får noen "easy wins".) For noen hunder tar det kanskje bare noen uker før man er oppe i flere timer. For vår hund tok det mange måneder å komme opp i én time, med flere tilbakefall hvor vi måtte ta en del steg bakover i treningen. (Og nå ligger treningen midlertidig på is ettersom hunden er nyoperert.) Så ja, jeg forstår godt hvordan det føles og at det både kan være slitsomt og frustrerende, men jeg er samtidig helt enig med deg i hvordan du ønsker å løse problemet. Det å bare gå og å la hunden ule fra seg kan sikkert tilsynelatende fungere for noen hunder, men tenk så vondt det må være for den stakkars hunden. De uler jo ikke for moro skyld, og de kjenner nok på mange av de samme følelsene som oss mennesker når vi blir urolige eller redde. Hadde bare mannen din forstått det... Samboer og jeg har hatt noen diskusjoner og krangler etter at hunden kom i hus, ofte med rot i at jeg har lest mye mer om hunder enn ham og tok det hele mer på alvor i begynnelsen. Han ble nok tatt litt på senga av hvor mye ansvar det var. Heldigvis klarte vi å snakke oss gjennom det, og han er jo like glad i hunden som meg, så nå er vi blitt et utrolig godt team og vi er like dedikerte på treningen. Hvis han hadde oppført seg som mannen din vet jeg ikke om forholdet ville overlevd. Selv om jeg skjønner at mannen din er frustrert og lei og sikkert er en fin fyr på mange andre måter. Går det an at du finner noen som kan passe hunden på dagtid inntil videre? Og så kan du be mannen din om han fem dager i uken kan klare å gi deg 30 minutter til å trene på dette, altså en halvtime hvor han ikke er hjemme. To dager i uken fri fra alenetrening er uansett anbefalt av mange. Så bruker du de 30 minuttene til å gå ut og inn og gjøre repetisjonene slik du har lært. Når hunden kan være alene i mer enn en halvtime per hver enkelt økt så kan man variere litt. Noen dager er økten bare 15 minutter, andre dager når man har tid og hunden er sliten og fornøyd og alt ligger til rette for det prøver man å strekke seg etter nye rekorder. Vi har hatt god suksess med dette, altså å gi både oss og hunden dager med veldig enkle repetisjoner innimellom de mer utfordrende øktene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå