Gå til innhold

Redd hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ene hunden vår kryper sammen og tisser når en spesiell ungdom klapper den. Denne gutten har  innrømmet å ha kjeftet hardt på hunden og hatt hardhendt kosing med den.  Dette har vi sett og har veiledet/stoppet gutten. Har ikkje vert alene med hunden uten at vi har vert i huset. Nå gjør han ikke dette men hunder gløymer ikke så lett.  Er nå i villrede. Skal eg ikke ta imot besøk av denne gutten mer? Eller ha hunden i bur når denne  gutten er her? Eller kva?

Anonymkode: 0f938...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ungdommen hadde ikke kommet inn døra her noe mer. Hunden er tydeligvis veldig redd denne ungdommen og det burde den slippe i hjemmet sitt. 

Jeg kan ikke fatte at dere fremdeles lar han klappe en hund som kryper sammen og skvetter av frykt. 

Anonymkode: b84cb...260

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

ene hunden vår kryper sammen og tisser når en spesiell ungdom klapper den. Denne gutten har  innrømmet å ha kjeftet hardt på hunden og hatt hardhendt kosing med den.  Dette har vi sett og har veiledet/stoppet gutten. Har ikkje vert alene med hunden uten at vi har vert i huset. Nå gjør han ikke dette men hunder gløymer ikke så lett.  Er nå i villrede. Skal eg ikke ta imot besøk av denne gutten mer? Eller ha hunden i bur når denne  gutten er her? Eller kva?

Ikke sett hunden i bur, den skal jo ikke være nødt til å sitte innestengt fordi denne ungdommen kommer på besøk. Da straffer du jo hunden! La heller hunden være på et annet rom/etasje. Når det er sagt så hadde ikke jeg ønsket en person inn i hjemmet mitt hvis vedkommende har skremt hunden så mye at den tisser på seg. 

Anonymkode: 2a248...450

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt alvorlig, dette er hunden sitt hjem og når en person har vært så stygg mot den at den blir så livredd at han tisser så hadde han aldri fått komme inn i mitt hus. Den skal få slippe den frykten med å se den personen. At ikke du tar det som en selvfølge syns jeg er veldig trist!

Anonymkode: e01b6...14d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første dere må gjøre er i hvert fall å sørge for at denne ungdommen ikke klapper eller nærmer seg hunden mer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri latt den ungdommen komme inn i hjemmet mitt igjen. Mine hunder skal få lov til å føle seg trygge og komfortable i sitt eget hjem.

Og aldri i verden om jeg hadde stengt de inne i et bur, hvor de er sårbare og uten muligheten til å flykte om de blir redde, for å la en dyremishandler komme på besøk. 

Nei, nei, nei. Kjenner jeg blir uvel av å tenke på den stakkars hunden.

Anonymkode: 9e861...a8d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg ble også lei meg av å lese dette innlegget. Jeg anser det som din plikt å stå opp for hunden din. Den er helt prisgitt deg som eier, og det ansvaret må du ta på alvor. Prøv å se psykologien i det fra hunden sin side. For all del ikke sperre den inne i et bur når den er så redd, det blir helt feil. 

Anonymkode: 5cad0...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at denne ungdommen må inn i dit hus? Jeg hadde aldri i verden latt en dyremishandler komme hjem til meg igjen eller klappe på hunden min, helt uaktuelt. Stakkars hunden som må stå midt oppi dette. Hvis du absolutt skal ha noe å gjøre med den ungdommen burde du omplassere hunden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Helt alvorlig, dette er hunden sitt hjem og når en person har vært så stygg mot den at den blir så livredd at han tisser så hadde han aldri fått komme inn i mitt hus. Den skal få slippe den frykten med å se den personen. At ikke du tar det som en selvfølge syns jeg er veldig trist!

Anonymkode: e01b6...14d

Enig. Hunden skal ikke trenge å omgås denne personen noen gang. 
Det har nok vært ganske ille hvis hunden ellers er normal, men blir så redd at den tisser av denne ungdommen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi fikk ho når ho var litt over 1 år. Tissa av og til inne. Har nesten lært ho av med det. Ho. Har eit bur under trappa og der liker ho å vere. Går inn sjøl og døra er nesten alltid open. Hundene har det godt(utenom dette med eine hunden og den guten) Dei har kvarandre og me går masse turar. Over 20 000 skritt har eg kvar dag med dei. Er heime med dei.Mannen min seier at eg ikkje lever med hund men for hund. Men ho skal sleppe å møte denne guten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...