Gå til innhold

Lærer som har blottet seg for barn - gi beskjed?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Trådstarter her. Denne personen fortalte min venninne om dette selv. Derfor tror jeg det er sant. Hadde selvsagt ikke vurdert å si fra basert på rykter. Personen skal i praksis dette året, derfor jeg spør. Men siden alle i tråden er enige sier jeg ikke noe - det var bare et spørsmål ;) 

Anonymkode: 3b656...dea

Ingen fare, tråden endrer mening om 2-3 sider. 

Da skal du si ifra.

Anonymkode: 40c1f...50c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Trådstarter her. Denne personen fortalte min venninne om dette selv. Derfor tror jeg det er sant. Hadde selvsagt ikke vurdert å si fra basert på rykter. Personen skal i praksis dette året, derfor jeg spør. Men siden alle i tråden er enige sier jeg ikke noe - det var bare et spørsmål ;) 

Din venninne sier denne personen hadde fortalt henne det? Da er det rykter uansett hvor mye du stoler på din venninne!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har en bekjent som er i praksis som lærer på barneskole. Fikk nylig høre av en venn at denne personen for noen år siden blottet seg for et par år siden. Jeg har ingen grunn til å tro at vennen min lyver, men har selvsagt ikke bevis, og lurer derfor på om jeg bør si fra til skolen vedkommende er i praksis på? Hvordan bør jeg i så fall gå frem, når jeg ikke har bevis? 

Først vil jeg si at jeg har blitt utsatt for overgrep selv, så anntenne mine er ganske sensitive!! 
Og SFO til mine barn ansatte en som faktisk utførte overgrep.. (Saken ble omtalt i aviser og ble en nyhetssak) 

Jeg er mildt sagt veldig ‘’du må tro det for å se det’’ typen.. 

MEN!! Da må det faktisk være noe ‘’å se’’
Så her tenker jeg at du burde tenke gjennom noen ting, om dette er det eneste du vet..

Av flere grunner…

-Hva vet du om den bekjente? Har du noen personlige erfaringer med denne personen som du tenker at det -tilnærmet- uten tvil er noe som har hendt, og det er noe du -med stor sannsynlighet- eller du har noe form for bevis at dette har hendt?

- Hvor godt kjenner du vennen din? Og vet du egentlig om motivasjonen for at vennen din fortalte deg det, du skriver du har ingen grunn til å tro at hun lyver, men hvis hun fortalte det for det at hun virkelig var bekymret, så hvorfor tok ikke hun det videre med skolen? 

-Hvem setting og hvordan fortalte den bekjente det til din vennen din? Var det i dyp fortrolighet og ‘’som ett rop om hjelp’’? 
Eller ble det fortalt i en setting der en skulle fortelle noe en skammet seg over eller noe? 

- Hvor gammel var den bekjente når blottingen skjedde? Hva var settingen? 

Igjen, jeg har antennen ute jeg altså!! Og jeg tenker også at noen ganger er ‘’det bedre å si fra en gang for mye’’ Men, da må det være mer å gå på en at en venn fortalte noe om en bekjent.. 

Har jo hørt masse rart om andre oppgjennom årene, og ett par ganger har jeg trengt å gå noen runder med meg selv.. Men å faktisk si fra/melde om saker som gjelder dette, så trengs det mer.. 

Uheldigvis i noen saker, men generellt; heldigvis…

Hva sier magefølelsen din? Har du barn selv på denne skolen? 

Anonymkode: 63ff6...6fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen; Hvis noen var i tvil; Jeg mener blotting IKKE er greit eller at det er ‘’formidlende’’ omstendigheter som gjør at det er greit! 
For det er det IKKE!!

Anonymkode: 63ff6...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en bekjent som er i praksis som lærer på barneskole. Fikk nylig høre av en venn at denne personen for noen år siden blottet seg for et par år siden. Jeg har ingen grunn til å tro at vennen min lyver, men har selvsagt ikke bevis, og lurer derfor på om jeg bør si fra til skolen vedkommende er i praksis på? Hvordan bør jeg i så fall gå frem, når jeg ikke har bevis? 

Kan du ikke bare spørre den bekjente om det er sant det venninna di har sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne personen har innrømmet sånt ovenfor venninna di, så bør hun gå til politiet i så fall. Rektor på en skole får ikke gjort noe hvis du ringer og sier det. Men hvis det er/ har vært en politisak så vil det havne på vandelsattesten. Det er riktig vei å gå. Du vil nok ikke bli trodd om du bare ringer selv. 

Anonymkode: 4a366...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 16.04):

Nå må du rulle inn. Det er ingen som skriver noe om blotting for barn, eller overgrep. Dette er en sladrekjerring som refererer til en gutt som kanskje visste kuken mens han pisset. Vi vet ingenting, bortsett fra at TS er svært umoden og antageligvis ikke helt normal. Mest sannsynligvis trygdet og uten kontakt med omverden. 

Anonymkode: d88c1...24d

Jeg trenger ikke rulle inn. Jeg skriver hva andre har skrevet i innlegg her på KG. Det har jeg sett mange steder i årevis.

Ikke skyt budbringeren.

Anonymkode: 4aff5...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...