Gå til innhold

Hvilken farge har jeg på bh-en under en hvit topp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var en stor greie på Tiktok for noen år siden hvor folk sverget til røde bher under hvite klær, det er tydeligvis fargen som vises minst gjennom. Har ikke prøvd det selv.

Anonymkode: c1df0...3fb

Det har vært en stor greie i undertøysbransjen i 30 år. Ja, rødt er fargen som ikke vises gjennom hvitt. 

Anonymkode: 1dfe1...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var en stor greie på Tiktok for noen år siden hvor folk sverget til røde bher under hvite klær, det er tydeligvis fargen som vises minst gjennom. Har ikke prøvd det selv.

Hæ? Det blir jo veldig synlig. Rødt synes gjennom alt. 

Anonymkode: e00ae...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må som så mange andre også si rød!

Jeg trodde null og niks på akkurat det, inntil jeg fant en veldig dyr og god bh som var på halv pris og eneste fargen den var i i min størrelse var rød. Hun i butikken nevnte dette, og så at jeg ikke trodde noe på det, så hun hentet en hvit skjorte - og hun hadde helt rett!

Etter det har det bare vært rød bh på meg under hvitt, om jeg ikke vil at bh'en skal vises.

Anonymkode: 01d14...7c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har hørt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hæ? Det blir jo veldig synlig. Rødt synes gjennom alt. 

Nei, bare prøv ☺️

Anonymkode: 52839...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt en hudfarget BH som matchet hudtonen min. Den er langt mer anvendelig fordi den fortsatt ser mer usynlig ut til overdeler hvor man kan komme til å se et glimt av BH-en i utringningen, på siden av brystkassa, eller skulderstroppen. Den vil også se mer usynlig ut om man har lett gjennomsiktige plagg, eller plagg med mye stretch, hvor man kan se fargen på BH-en gjennom stoffet, samt ekstra tydelig ved blitsfotografi.

En rød BH kan absolutt fungere, fordi den følger mye av det samme prinsippet som en hudfarget BH. Alle mennesker har rødfarge i huden, uavhengig av undertone og hvor mørke eller lyse vi er. Greia er at man fortsatt må velge en farge som matcher med hvor mørk eller lys man er. Dette kan være vanskelig å se med det blotte øyet, fordi rødfargen ofte er sterk og grell om vi sammenligner med egen hud. Det er mye lettere å se om verdiene sammenfaller når man bruker et svart og hvitt filter.

Den nest siste BH-en ser jo nesten neon ut, men med filteret kan vi se at den faktisk har en ganske lav fargeverdi (lyshetsgrad), og dermed kan fungere som et alternativ til hudfarget BH for en kvinne med medium til medium lys (men ikke blek) hudfarge.

BH.thumb.png.7fafee1b99a62122629d038469db6829.png

BHsorthvitt.thumb.png.f5e563787c8b6064c56adb9371aea2e5.png

Anonymkode: 82a6e...407

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg ville valgt en hudfarget BH som matchet hudtonen min. Den er langt mer anvendelig fordi den fortsatt ser mer usynlig ut til overdeler hvor man kan komme til å se et glimt av BH-en i utringningen, på siden av brystkassa, eller skulderstroppen. Den vil også se mer usynlig ut om man har lett gjennomsiktige plagg, eller plagg med mye stretch, hvor man kan se fargen på BH-en gjennom stoffet, samt ekstra tydelig ved blitsfotografi.

En rød BH kan absolutt fungere, fordi den følger mye av det samme prinsippet som en hudfarget BH. Alle mennesker har rødfarge i huden, uavhengig av undertone og hvor mørke eller lyse vi er. Greia er at man fortsatt må velge en farge som matcher med hvor mørk eller lys man er. Dette kan være vanskelig å se med det blotte øyet, fordi rødfargen ofte er sterk og grell om vi sammenligner med egen hud. Det er mye lettere å se om verdiene sammenfaller når man bruker et svart og hvitt filter.

Den nest siste BH-en ser jo nesten neon ut, men med filteret kan vi se at den faktisk har en ganske lav fargeverdi (lyshetsgrad), og dermed kan fungere som et alternativ til hudfarget BH for en kvinne med medium til medium lys (men ikke blek) hudfarge.

BH.thumb.png.7fafee1b99a62122629d038469db6829.png

BHsorthvitt.thumb.png.f5e563787c8b6064c56adb9371aea2e5.png

Ja, det er det jeg mener. Røde bher vil ofte oppføre seg som svarte/mørke bher fordi de også ofte har høy fargeverdi også. 

Har hørt at man kan bruke lyserosa/ beige/"hudfarget" bh til hvite plagg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 15.05):

Jeg har en helt hvit topp som jeg skal bruke i et selskap, og har kun svarte bher. 

Den er bittelitt gjennomsiktig, så lurer på om det ser best ut med svart, hvit eller hudfarget bh?

Anonymkode: a2a6e...368

Rød! 

Anonymkode: a5ee1...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er det jeg mener. Røde bher vil ofte oppføre seg som svarte/mørke bher fordi de også ofte har høy fargeverdi også. 

Har hørt at man kan bruke lyserosa/ beige/"hudfarget" bh til hvite plagg. 

Ja, nettopp. Hvis man er blek så er lyserosa/fersken som regel det beste alternativet (altså velg det som er mest likt undertonen din, enten du er mer rosa, gul, blå, grå eller oliven :P). Under klærne har det lite å si om BH-en har en varm undetone og du er en kald undetone, så lenge lyshetsgraden stemmer. Men: er det sjanse for at man kan komme til å se et glimt av bar hud rett ved siden av BH-en bør man passe på at BH-en har samme undertone som huden, ellers kan det se ut som om du har på en skitten, utvasket BH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...