Gå til innhold

Finner lite fine klær for tiden-40 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så på suser i sivet. En av modellene som vises veldig mye er en dame på sikkert 70 år med helt kort hår. Identifiserer meg ikke helt med det, og vil ikke bruke samme klær som de som er så gamle.

Anonymkode: 758f3...b27

Hehe… Det er tull da. Er selv 50 +, og har ikke kort hår. Greier å se forbi det der. Lar ikke det hindre meg i å kjøpe kvalitetsklær. 
Grunnen til at de bruker flotte eldre kvinner som modeller er jo at de henvender seg til et publikum som har råd til å kjøpe litt dyrere ting, ofte voksene.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (2 timer siden):

😅

Det er vel å gå i andre grøfta når det kommer til farger og sånt. 
Kjøpte faktisk fra dem en gang jeg var i tyveåra, ikke imponert over kvaliteten. 

Har gitt opp fast fashion for lenge siden. Match syns jeg har kjedelige klær. 

Ser noen nevne Vakre vene over, de kan varmt anbefales. Suser i sivet, Nest shop er også norske nettbutikker som har et utvalg som passer voksne. Litt dyrere da. 

Part two, Selected, Soaked in Luxury, Mapp er merker i klesskapet mitt. Og Vila. Gant. Ella og Il (flotte topper i lin). Neo Noir.
Fant meg fine jakker på nettbutikken Other Stories.

Liker engelske klær, fant bukser på Zalando merke Madewell. 

Fine kjoler, ME+EM (engelsk nettbutikk m lynrask levering.)

Jeg har hatt lyst på flere ME+EM kjoler, hvordan er de ifht størrelsesguiden og sånt? 
Liker også madewell, har klær derfra som har holdt mye bruk i mange år og er like fine!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kissmequick skrev (10 minutter siden):

Jeg har hatt lyst på flere ME+EM kjoler, hvordan er de ifht størrelsesguiden og sånt? 
Liker også madewell, har klær derfra som har holdt mye bruk i mange år og er like fine!

Kjøpte nylig en kjole fra de. Problemet mitt er pæreformen. Må ofte opp i L/42 på bukser. Men siden det var et høyt og delvis elastisk liv på den, gikk jeg for 38 el Uk str 10. Det gikk bra. 
Virker som de er ganske «true to size.»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i mange butikker, og i ulike sesonger. Kan finne noe fint brukt også. Ha fokus på stilen du liker, og ikke merkene.

Ser noen i tråden nevner dyre merker, de er ikke nødvendigvis bedre. En del ting er mye vanskeligere å holde fint på sikt, som silke. Gå heller for bomull og ull. 

Ull på høsten kan man ikke gå feil med. Hadde kjøpt 1 tynn svart ullkjole pluss flere tynne topper og gensere. 

Anonymkode: 74319...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må betre få anbefale Melmo i Bodø. Eg bur på andre kanten av landet og var innom der på jobbreise. Følg dei på insta pg sjekk www.melmo.no. Dei sender, har kjempegod kundeservice. 

Aandahls har også masse fint. Sjekk nettbutikken og insta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (4 timer siden):

Hehe… Det er tull da. Er selv 50 +, og har ikke kort hår. Greier å se forbi det der. Lar ikke det hindre meg i å kjøpe kvalitetsklær. 
Grunnen til at de bruker flotte eldre kvinner som modeller er jo at de henvender seg til et publikum som har råd til å kjøpe litt dyrere ting, ofte voksene.

Er litt forskjell på klesstil hos en som er 40 og en som er 50+ da.. Jeg trenger ikke bare klær som volder i årevis. Blir jo litt kjedelig og lei de, f.eks topp eller genser som brukes ofte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man blitt lei de billigste kjedebutikkene bør man teste ut litt dyrere merker: arket, Filippa k, ganni osv. er massevis å velge mellom - vanskelig å tipse når du sier lite om stil og behov. Men du nevner bluser og det får du på Filippa k i alle fall.

Anonymkode: 08023...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er litt forskjell på klesstil hos en som er 40 og en som er 50+ da.. Jeg trenger ikke bare klær som volder i årevis. Blir jo litt kjedelig og lei de, f.eks topp eller genser som brukes ofte.

Hvis man kler seg klassisk og tidløst kan man fint ha samme stil hele livet. Jeg har fortsatt en del plagg jeg har hatt i over 20 år som fortsatt er like fine og som passer til meg og min kropp.

Anonymkode: 8d7be...e81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...