Gå til innhold

Har du gode tips til tørking av klær utendørs?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

jeg har ikke plass til tørkestativ annet enn i stua

Ikke i dusjen heller? Finnes tørkestativ til å ha inni dusjkabinett, over dør, på gulv, hengende fra tak, hengende på vegg m.m. 

Anonymkode: a3b4e...44d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke i dusjen heller? Finnes tørkestativ til å ha inni dusjkabinett, over dør, på gulv, hengende fra tak, hengende på vegg m.m. 

Anonymkode: a3b4e...44d

Nei, har ikke plass. Jeg ønsker kun å tørke klær utendørs. 😊

Anonymkode: fa4ee...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ballkong med overbygg, tørker klærne ute på et tørkestativ året rundt. Om vinteren tar jeg stativet inn 3 timer før det er leggetid, og da er det som regel tørt på de timene.

Anonymkode: 83dc6...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du tørke teltet, hvis det blir fuktig eller vått da? Det er ikke nødvendigvis mulig å få det helt tørt ute.

Anonymkode: e8673...d92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har en ballkong med overbygg, tørker klærne ute på et tørkestativ året rundt. Om vinteren tar jeg stativet inn 3 timer før det er leggetid, og da er det som regel tørt på de timene.

Sånn gjør jeg og, tørker alltid fortere og lukter bedre enn når man tørker inne. 

Anonymkode: 1ae35...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar, alle sammen. Jeg vil ikke tørke klær inne, jeg har ikke plass til tørkestativ annet enn i stua og det er helt uaktuelt å ha det der. 
Jeg ønsker meg en løsning ute der klærne er beskyttet uansett om det er regn, snø, skyet eller hva som helst annet slags vær. Spiller ingen rolle om det tar lang tid å tørke. Klær tørker i minusgrader også 😊

Tar gjerne i mot flere tips om noen har 👍

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Som skrevet ønsker jeg ikke å tørke klær inne. Det går helt fint å tørke klær ute hele året, såfremt klærne er beskyttet. Og det er nettopp beskyttelsen jeg ønsker tips om. 😊

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei, har ikke plass. Jeg ønsker kun å tørke klær utendørs. 😊

Jaja, om du velger å bo så lite at tørkestativet kun har plass i stua, og du nekter å ha det der, så få du slite med våte klær 9 måneder i året 🙂 

Endret av TomBombadil
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en viss erfaring med disse teltene brukt til sitt opprinnelige formål og jeg vil si at de er ubrukelige til alt annet enn å oppbevare bur, stoler og annet utstyr på hundeutstilling hvis det høljeregner. De tåler ikke særlig mye vind og i og med at de har bunn blir det fort veldig fuktig. Å ta dem ned igjen, spesielt hvis de er våte, er en tungvint affære (Da må de i så fall pakkes opp igjen og tørkes f.eks. i en garasje). En annen ting er at de er mye mindre enn de virker i beskrivelsen. Grunnflaten er grei nok, men veggene skrår innover og takhøyden er ikke all verden. Det blir med andre ord veldig lite man får plass til hvis man samtidig tar høyde for å komme inn i teltet.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (1 time siden):

Jeg har en viss erfaring med disse teltene brukt til sitt opprinnelige formål og jeg vil si at de er ubrukelige til alt annet enn å oppbevare bur, stoler og annet utstyr på hundeutstilling hvis det høljeregner. De tåler ikke særlig mye vind og i og med at de har bunn blir det fort veldig fuktig. Å ta dem ned igjen, spesielt hvis de er våte, er en tungvint affære (Da må de i så fall pakkes opp igjen og tørkes f.eks. i en garasje). En annen ting er at de er mye mindre enn de virker i beskrivelsen. Grunnflaten er grei nok, men veggene skrår innover og takhøyden er ikke all verden. Det blir med andre ord veldig lite man får plass til hvis man samtidig tar høyde for å komme inn i teltet.  

Veldig verdifull info! Dette hjalp meg med det jeg faktisk spurte om. 
Tusen takk til deg! 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (1 time siden):

Jaja, om du velger å bo så lite at tørkestativet kun har plass i stua, og du nekter å ha det der, så få du slite med våte klær 9 måneder i året 🙂 

Tusen takk for et ubrukelig svar 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sol. Du trenger sol. 

Anonymkode: 846f4...deb

Trenger nå ikke sol

Vind tørker og. Og minus grader gjør å klær tøre det er å fryse tørke

Anonymkode: d4fec...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan ikke tørke klær inne og trenger å finne en lettvint måte å tørke klær ute i all slags vær og temperatur. 

Jeg har ikke lov å bygge eller sette opp noe permanent skur eller slikt. 

Jeg tenkte kanskje å skaffe meg et sånt her:

image.thumb.jpeg.f27b2748bbaf71b28fbe22c59a7a2338.jpeg

Tror dere dette ville fungert? Det er popup og settes opp på tre sekunder. Jeg legger et par store steiner inni så det ikke blåser bort. Det er myggnetting på sidene så vinden kommer inn og tørker klærne. Enkelt å ta ned når det ikke er i bruk. Og det er selvfølgelig vanntett. 

Noen innspill eller andre tips? 🙏🏻

Skal klær tørke så kan du ikke bygge dem inn i et nylon telt uten det minste luftsirkulasjon. 
Hva du oppnår med dette flotte teltet? Jo, at både telt og klær blir fulle av mugg. 
Så lykke til, sier nå jeg.

Anonymkode: 186b6...07c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for et ubrukelig svar 😊❤️

Du får ubrukelige svar når du ikke vil ha hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor lenge henger de ute først, om det kun tar tre timer tørke det siste inne? Og hvilke temperaturer snakker vi om? 

Anonymkode: 4f489...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomBombadil skrev (6 timer siden):

Du får ubrukelige svar når du ikke vil ha hjelp.

Jeg tror ikke du har lest innlegget mitt skikkelig? Jeg ønsket tips for å tørke klær utendørs, de fleste har gitt meg tips om hvordan tørke innendørs. 
Jeg vil altså ha hjelp, men når jeg spesifiserer at jeg ikke kan tørke klær inne, og deretter får masse tips om hvordan jeg kan tørke klær inne, tenker jeg at det ikke er meg det står på 😊

Ha en finfin kveld ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror ikke du har lest innlegget mitt skikkelig? Jeg ønsket tips for å tørke klær utendørs, de fleste har gitt meg tips om hvordan tørke innendørs. 
Jeg vil altså ha hjelp, men når jeg spesifiserer at jeg ikke kan tørke klær inne, og deretter får masse tips om hvordan jeg kan tørke klær inne, tenker jeg at det ikke er meg det står på 😊

Ha en finfin kveld ❤️

Du har også fått forklart hvorfor det ikke er mulig å tørke klær ute når det regner, men du nekter å høre på grunnleggende fysikk.

Goddag mann økseskaft. Og slutt med de hersketeknikkene dine. Det er bare kleint.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får vel passe på å vaske klær og henge det ut når det ikke regner eller det er bløt snø, om du ikke har noe tak å ha stativet under. 

Anonymkode: ca1a4...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...