Gå til innhold

Når slutter du med sommerkjole og bare legger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det en viss temperatur eller en dato? September kan være 20 grader midt på dagen og bare 10 morgen og kveld, synes det da blir kaldt med bare legger?

Anonymkode: 07951...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 grader er min grense for bare legger, og selv da bruker jeg gjerne bukse likevel. Bruker ikke sommerkjole veldig ofte, synes det er upraktisk. Bruker isåfall shorts når det er skikkelig varmt ute. 

Anonymkode: 20583...f1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

20 grader er min grense for bare legger, og selv da bruker jeg gjerne bukse likevel. Bruker ikke sommerkjole veldig ofte, synes det er upraktisk. Bruker isåfall shorts når det er skikkelig varmt ute. 

Kanskje mer relevant å svare for de som liker å gå med kjole hele året?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er under 10 grader på dagen. Jeg er varm av meg.

Anonymkode: ef560...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det en viss temperatur eller en dato? September kan være 20 grader midt på dagen og bare 10 morgen og kveld, synes det da blir kaldt med bare legger?

For min del går det på temperatur/trekk. Idag gikk jeg i strikket genser over og strømpebukser for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det blir forkaldt, er det slutt med å oppføres eg som om det er sommer, enten kalenderen viser 1. august eller 1 desember spiller ingen rolle, helle Rikke hva gradestokken viser eller hvilket land man befinner seg i. 

Anonymkode: 4b81e...1f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok ikke i dag, her er det fortsatt sommertemperatur. I går kveld var det over 20 grader da jeg gikk til sengs.

Anonymkode: db8d4...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler meg alltid etter været, ikke kalenderen.  

Har vært borti 4 grader og masse vind midt i juli, da velger jeg bukse og ullgenser. 
Har vært borti 20 grader og knallsol i slutten av september, da bruker jeg gjerne sommerkjole og bare legger, men tar kanskje med meg en jakke. 

Litt samme som på bilen, jeg kjører ikke ut på sommerdekk om det snør tett natt til 1 juni, bare fordi det står juni på kalenderen.... 

Anonymkode: 66418...bba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når største delen av dagen er under 18-20 grader. Har skjørt idag, men da et langt et. Korte til knærne må det være over 20 jevnt over hele dagen for at jeg bruker.

Anonymkode: ce193...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del begynner jeg med tights eller strømpebukse til kjole når det bikker under 8-10 grader. Bruker en del lange skjørt og kjoler da, så ikke nødvendigvis bare legger. Jakke og langermet omtrent samtidig, sjelden jeg bruker annet enn regnjakke mellom mai og oktober egentlig.

Anonymkode: 72ff2...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så exhibitonist at jeg må vise hud for enhver pris. Kler meg etter været og har brukt mye strømpebukse i sommer. Når en ikke kler seg etter været ser det teit ut. 

Anonymkode: 02688...6cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sommerkjoler daglig, men de fleste er lange. Og er det kaldt, kan jeg ta ta en jakke til.

Anonymkode: 6f540...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skulle det slumpe til å bli over 30 grader i september med strålende sol ville jeg brukt sommerkjolen med bare bein, eller om det var oktober for den del.. det er væravhengig, ikke kalenderavhengig.. 

Anonymkode: 0c782...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje mer relevant å svare for de som liker å gå med kjole hele året?

Åh, jeg ser ingen steder i HI at spørsmålet var rettet mot de som i hovedsak bruker kjole hele året.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg synes det er for kaldt med bare legger 🤷‍♀️ Har brukt tynne strømper et par ganger hittil, men i dag er jeg tilbake til bare legger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutter med kjoler med sommerlige print / evt. stroppekjoler i midten av august (bor i Innlandet, så sommeren varer ikke lenge her 😅). Strømpebukse eller bare bein kommer helt an på været, men for min del når gradestokken er 10 grader eller under på morgenen har jeg på strømpebukse. Lettere å bare ta av seg strømpebuksa hvis det blir for varmt

Anonymkode: 6af2b...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiller ikke så veldig på sommerkjoler og kjoler - bruker de fleste kjolene mine hele året, kanskje med unntak av et par helt lyse i lin med blomstermønster. Har ikke noen gitt dato, kler meg etter vær og temperatur. Bor på østlandet, og tiden for bare legger er stort sett over for min en eller annen gang mellom midten av september og oktober. Fra da av har jeg sort strømpebukse under kjoler og skjørt. 

Anonymkode: a2a51...240

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det litt dag for dag jeg. Det har vært lite sommerkjoler for meg den siste tiden, men vil i kirken og se på bryllup i morgen og tenkte ta på meg en da, er meldt sol hverfall 😊

Anonymkode: 57e9d...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...