Gå til innhold

Går kvinner ofte mer lei partneren og sexlivet, enn menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, tipper jeg. Kvinner ender de aller fleste forhold, og det er vell en grunn til det?

Anonymkode: 5f621...8be

Jeg endte begge mine tidligere forhold, og der var det menn som "holdt" sextørke i flere år, og var utro. 

Anonymkode: b4370...b3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er rart at all sex alltid skal gå på mannens premisser, hele tiden. Vil mannen ikke ha sex i 9 måneder fordi det er "rart" eller "stygt" med gravid dame? Da må dama bare være tålmodig og vente. Vil mannen ikke ha sex fordi kona har lagt på seg? Da må hun forstå det og slanke seg. Men når dama ikke vil ha sex, så må hun forstå at mannen da vil gå til andre eller vurdere brudd, for dama må jo jobbe aktivt med sexlysten. Når det gjelder graviditet, så finnes det utallige andre måter å ha sex på enn bare å putte noe inn. Når mannen nekter all intimitet i 9 måneder, er det ikke rart kvinnen mister respekten og lysten.

Det er noen menn som mener at kvinnen  bare kan tilfredsstille ham når hun ikke lyst. Det er jeg ikke enig i.

Jeg mener ikke at kvinnen her skal tvinge seg til å ha sex med mannen. Jeg er bare forbauset over at hun ikke ser sin egen rolle her, Hun legger all skyld på ham. Han gjorde den "fryktelige feilen" å avvise henne. Ingen tilgivelse.

Anonymkode: 141ec...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er mann og for min del har jeg ikke lyst til å ha sex med "hvem som helst på to bein." (Jeg synes det er en tåpelig stereotype)  Jeg vil heller ikke ha sex med kona. Men det koster mindre for meg å ha sex med henne 1 gang i mnd, enn å måtte holde ut med en permanent sur kone.  

Anonymkode: 632f2...9fb

Hvorfor vil ikke du ha sex med konen din?

Og hvis du kunne velge fritt, hvem hadde du valgt å ha sex med?

Anonymkode: 67f64...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er noen menn som mener at kvinnen  bare kan tilfredsstille ham når hun ikke lyst. Det er jeg ikke enig i.

Jeg mener ikke at kvinnen her skal tvinge seg til å ha sex med mannen. Jeg er bare forbauset over at hun ikke ser sin egen rolle her, Hun legger all skyld på ham. Han gjorde den "fryktelige feilen" å avvise henne. Ingen tilgivelse.

Hennes rolle? Han avviste henne i 9 måneder fordi han synes gravide kvinner er stygge. Han takler ikke forandringer hos partner. Mange menn gjør det ikke - blir dama gravid, syk, vansiret, legger på seg, så forsvinner tenningen som dugg for sola. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer nok.

Mange skylder på at mannen ikke bidrar nok. Det spiller sikkert inn, det gjelder jo for mange menn med familier. Men jeg tror det ofte er fordi kvinners sexlyst er mer drevet av forelskelse, og det å holde på mannen mens de lager barn. Mens menn er generøse med kroppene sine og interessert i å ha sex nesten uansett og nesten med hvem som helst. De har en sterk selvgående seksualitet.

Grov generalisering selvsagt, men stemmer godt for meg og mannen.

Anonymkode: 4008a...42a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha et veldig fint ekteskap uten å tenne på partner, eller ha et seksuelt forhold til partner

Bare om begge er innforstått med at det blir slik.

Anonymkode: 66311...335

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det stemmer nok.

Mange skylder på at mannen ikke bidrar nok. Det spiller sikkert inn, det gjelder jo for mange menn med familier. Men jeg tror det ofte er fordi kvinners sexlyst er mer drevet av forelskelse, og det å holde på mannen mens de lager barn. Mens menn er generøse med kroppene sine og interessert i å ha sex nesten uansett og nesten med hvem som helst. De har en sterk selvgående seksualitet.

Tror dette er helt rett.

Anonymkode: 66311...335

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja det stemmer nok.

Ikke helt. Som sagt, begge mine ekser drev med sexnekt. Kjenner flere kvinner som opplever det samme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hennes rolle? Han avviste henne i 9 måneder fordi han synes gravide kvinner er stygge. Han takler ikke forandringer hos partner. Mange menn gjør det ikke - blir dama gravid, syk, vansiret, legger på seg, så forsvinner tenningen som dugg for sola. 

Står det noe sted at han synes gravide kvinner er stygge? Nei. Det sto at han ikke tente på gravide kvinner. Det er ikke på langt nær det samme.

Jeg har forklart hvorfor jeg synes det var rart å ha sex under graviditet. Heldigvis var jeg og kona på linje der, så det ble ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Står det noe sted at han synes gravide kvinner er stygge? Nei. Det sto at han ikke tente på gravide kvinner. Det er ikke på langt nær det samme.

Jeg har forklart hvorfor jeg synes det var rart å ha sex under graviditet. Heldigvis var jeg og kona på linje der, så det ble ikke noe problem.

Sex trenger ikke å innebære penetrering, vet du. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor vil ikke du ha sex med konen din?

Og hvis du kunne velge fritt, hvem hadde du valgt å ha sex med?

Anonymkode: 67f64...e0d

Hei, jeg vil bare ikke ha sex. Har mistet interesse og overskudd til å ha det. Vil da selfølgelig ikke ha sex med noen som helst andre. Elsker og forguder min kone, men har null egeninteresse av sex med henne. Men på samme måte som at jeg feks maler stua i en ny farge fordi jeg vet det vil glede min kone - så "ofrer" jeg ved å ha sex med min kone fordi jeg vet det vil glede henne.  Vi har et veldig godt ekteskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg synes det skal være greit å ikke måtte ha sex når man ikke selv vil. Skal man tvinge seg til sex under graviditeten kun fordi 1 part vil. Jeg synes det lukter litt dobbeltmoral her. Jeg tror ikke de samme rådene ville bli gitt til en mann som klager over at kona ikke vil

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at all sex alltid skal gå på mannens premisser, hele tiden. Vil mannen ikke ha sex i 9 måneder fordi det er "rart" eller "stygt" med gravid dame? Da må dama bare være tålmodig og vente. Vil mannen ikke ha sex fordi kona har lagt på seg? Da må hun forstå det og slanke seg. Men når dama ikke vil ha sex, så må hun forstå at mannen da vil gå til andre eller vurdere brudd, for dama må jo jobbe aktivt med sexlysten. Når det gjelder graviditet, så finnes det utallige andre måter å ha sex på enn bare å putte noe inn. Når mannen nekter all intimitet i 9 måneder, er det ikke rart kvinnen mister respekten og lysten.

Jeg føler at dette er et litt "nytt" problem. Det handler om at vi samtidig prøver å kommunisere at menn ikke er tanketomme dyr som humper alt, og at kvinner har en annen seksualitet enn menn og at det fortsatt skal regnes som en seksualitet. 

Fra mitt ståsted som gammel mann er det meste du sier om menn her, feil : de er i mine øyne impotent og har mistet sin strengt tatt eneste menneskelige funksjon.  Ting har utviklet seg litt, så man ønsker å kommunisere litt mer fleksibelt rundt dette nå for tiden.

Men samtidig anser jeg ikke mennesker som må bli tent av partner, til å ha noen fungerende seksualitet; følgelig vil jo min inngang være at skal man akseptere at den ene parten skal ha en seksualitet basert på at de skal bli manipulert, så må man legge til grunn at man forstår at et samliv da inneholder en avtale og felles forståelse av denne manipuleringen.

Det ligger altså ingen forskjell i prinsippene her, bare at diskusjonen behandler DAGENS bilde av utfordringer : Har du en seksualitet som krever at du blir tent, er seksualiteten din defekt og du er avhengig av en eller annen manipulasjon til å fungere som menneske:  Dine kroppslige behov skal komme fra din egen kropp. 

Og tilsvarende : Er du funksjonshemmet i en relasjon, er du en premissgiver for hvordan samlivet skal komme over funksjonshemningen. 

Men diskuterer vi dette i offentligheten, blir fokus farget av statistisk fordeling av problem, og hvis ikke kommunikasjonen her balanseres, finnes det ikke grunnlag for samliv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. Synes tanken på å ha sex når barnet mitt var inni min kone var veldig ekkelt. Nektet å ha gjøre noe seksuelt med henne hele graviditeten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det skal være greit å ikke måtte ha sex når man ikke selv vil. Skal man tvinge seg til sex under graviditeten kun fordi 1 part vil. Jeg synes det lukter litt dobbeltmoral her. Jeg tror ikke de samme rådene ville bli gitt til en mann som klager over at kona ikke vil

Men da kan ikke mannen være overrasket over at kvinnen har "brent opp" lysten etter å ha vært avvist i flere måneder.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. Synes tanken på å ha sex når barnet mitt var inni min kone var veldig ekkelt. Nektet å ha gjøre noe seksuelt med henne hele graviditeten

Så koselig for din kone, gitt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne, og er den som har endt alle forholdene jeg har vært i (alle langvarige). Ingen av bruddene har vært grunnet sextørke/mangel på tenning, men i det siste forholdet var ulik sexlyst en medvirkende faktor. Jeg vil helst ha sex hver dag, gjerne flere ganger om tid og anledning passer. Han var mer "satt", og fornøyd med 2-3 ganger i uken. Når jeg leser her om menn som pliktskyldig har sex med kona èn gang i måneden, kan jeg garantert si at jeg ville ha brutt disse forholdene. Så sjeldent sex er totalt uaktuelt for meg. (Om alt var bra ellers kunne jeg kanskje blitt om jeg fikk ha en elsker ved siden av, men vil aller helst ha mulighet til å ha sex når lysten melder seg, og ikke måtte avtale treff med andre)

Anonymkode: 3dddd...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han avviste sex i sin helhet i 9 måneder fordi han ikke ville ha sex med gravide. Det er ikke bare mangel på sex, det er noe så barnslig over en sånn kommentar at jeg hadde mista lysten selv.

ikke for det, jeg forstår at jeg ikke var på mitt mest delikate når jeg hadde lyst på sex noen dager før termin og med bekkenløsning og låsning og måtte omtrent velte meg oppå mannen for å ri, for det var den mest komfortable stillinga. Må si jeg var imponert over at han hadde lyst på meg og enda mer imponert over at han beholdt den der jeg velta meg omkring 😂 

Jeg mister veldig fort lysten hvis det skurrer i forholdet. 

Anonymkode: 6d71d...ef3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gud for at min kone overhode ikke ville ha sex under svangerskapet. Sex med en som er gravid tiltaler meg over hode ikke. 

Det året+ vi ikke hadde sex i forbindelse med svangerskap/fødsel var ikke et offer eller en utfordring for å si det sånn. Sex var kanskje det siste vi tenkte på.

Det interessante er ikke hvor ofte eller sjelden en partner vil ha sex, eller hvordan sex man vil ha. Det absolutt eneste som betyr noe for relasjonen er at partene er kompatible. Er man kompatible så spiller det null rolle om man har sex en gang for dagen eller en gang i året.

Anonymkode: fc2dc...ed9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare prate for meg, og jeg måtte erkjenne at jeg kjeder meg seksuelt såpass fort at jeg måtte bestemme meg for å ta ansvar for at sexlivet ikke ble kjedelig. Om det skulle vedvare som godt, fint, spennende og deilig, og det ønsket jeg jo. 

Etter min erfaring med menn et de veldig pragmatiske. Det som har virket bare gjentar de, til det kjedsommelige. De fleste menn anser seg også som fantasifulle og frisinnet dersom deres fantasi strekker seg til at det er mulig å knulle tre hull på kvinnen. (Om noen føler litt på at jeg ikke er imponert så er det absolutt slik at jeg ikke er imponert over den "overveldende" fantasirikdommen. Ikke en millimeter imponert. ) De fleste menn har så noen få variasjoner de satser på og digger, og gjentar til man som kvinne kan tenke "Nå gjør han det, så tar han meg der, så..."

Så tenker nok mange at jeg ved dette kritiserer menn, men det er ikke meningen. Dette er hva jeg måtte innse ar jeg hadde å forholde meg til og takle, fordi menn er pragmatiske, og det er ikke egentlig noe galt ved det. Å gjøre det som fungerer er jo lurt det... til man altså treffer på en kvinne som kjeder seg lett ved slikt. 

Min utfordring det å kjede seg lett, for menn har jo vært fornøyd med dette, så mitt ansvar å sørge for at jeg ikke kjeder meg. Slik tenker jeg. 

Så er nok folk ulike, men i samtaler med kvinner har jeg så absolutt fått inntrykk av at jeg ikke er en veldig uvanlig kvinne angående dette. Bare kanskje litt uvanlig bevisst på dette, men det kom med alderen, erfaring og refleksjoner. Jeg var ikke like klok angående dette tidligere, og da endte jeg opp med å kjede meg. "Nå gjør han slik, så tar han meg der, så... Samme prosedyre igjen!"

Har ikke problemer med å ta ansvar for dette, og har ikke problemer med at menn ofte er skrudd veldig pragmatisk sammen, men kan vedkjenne at jeg må bite meg hardt i tunga når menn for eksempel sier at dama er kjedelig seksuelt fordi hun for eksempel ikke vil ha analsex. En av de tre tingene menn litt generelt har fantasier som strekker seg til, mens de hundrevis av tingene på det seksuelle koldtbordet utover det helt primære tenker de ikke på. Likevel er dama dem kjedelige når hun helt faktisk ikke liker eller nyter EN ting. 😔

(Og det sagt, det finnes menn som ser og bruker hele det seksuelle koldtbordet. 🥰 Jeg har iallefall hørt om det. 😆)

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...