Gå til innhold

Får ikke bort store flekker med fett/olje fra svart matt kjøkkenbenk i laminat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått flere store flekker med olje/fett-belegg på kjøkkenbenken min, noe som gir tydelig gjenskinn av lyset når den treffer benkeplaten. Det er en kjøkkenbenk i svart steinmønstret laminat. Jeg får det ikke bort flekkene uansett hva jeg gjør!... Jeg leste anmeldelser på denne benkeplaten og dette sier andre: "umulig å holde ren", "ubrukelig benk", "mareritt å holde ren", "skuffet", "synlige fettmerker" osv, osv. 

Jeg prøvde først det de anbefalte som var microfiber og vann. Det hjalp ikke. Så prøvde jeg Sun Light med microfiber, så Jif Allrent med microfiber hvor jeg smurte det inn med runde bevegelser for så å vaske det bort med å skylle kluten i vann og repetere til vaskemidlet er borte. Det kan virke som det hjelper litt og jeg fikk flekkene litt bort. Jeg er usikker på hvilken av de vaskemidlene som virket best.

Så prøvde jeg "Epoq supermatt rensemiddel til laminatbenkeplate" i et desperat forsøk på å få tilbake mattfargen, og vet du hva - det fungerte dårligs så langt, så det var 100 kr sløst. Jeg burde visst bedre enn å kjøpe noe sånt.

Nå begynner jeg å bli så desperat at jeg vurderer innkjøp av "Magisk svamp" / melaninsvamp for å få det bort, selv om jeg vet at det kan skade overflaten da det er litt som sandpapir. Jeg vurderer også hydrogenperoksid da dette fungerer bra i toalettet, men jeg tror det bare fungerer på hvite materialer og kan ødelegge en svart overflate helt.

Kan noen anbefale noe som fungerer for å få vekk slike flekker på en matt kjøkkenbenk? Jeg ville vært så takknemlig

Kan noen komme med et godt tips? MItt tips: Ikke kjøp svart laminat kjøkkenbenk hvis du ikke tåler at den ser ut som noen har smurt inn fett i den. Ikke la deg lure når selgeren sier "svært slitesterke og enkle å vedlikeholde", for det er bare tull.

Anonymkode: a2da0...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt trøtt nå... Jeg mente melaminsvamp og ikke melaninsvamp :) også kjent som "flekkfjerner" svamp

Anonymkode: a2da0...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...