AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Del Skrevet 29. august 2024 Hadde du sovet greit? Naboen smeller med dørene tidlig hver morgen tidlig er 06.00. Her er det ett voksent menneske som må ha flere skruer løs. Du vekkes av folk over å under . Hadde du orket det? Anonymkode: ec9e7...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 29. august 2024 #2 Del Skrevet 29. august 2024 Bor allerede i en lytt blokk. Går helt fint. Av helsemessige årsaker er en av våre naboer ekstra bråkete, men jeg har en ekstra toleransegrense for dem som har andre forutsetninger i livet enn meg. Man må tåle litt bråk om man skal bo i blokk. Tåler man ikke lyder får man flytte i en enebolig. Jeg vil heller at folk smeller med dørene enn at de fester til langt på natt. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde du sovet greit? Naboen smeller med dørene tidlig hver morgen tidlig er 06.00. Her er det ett voksent menneske som må ha flere skruer løs. Du vekkes av folk over å under . Hadde du orket det? Anonymkode: ec9e7...427 Helt vanlig bråk, ja. Unødvendig bråk tidlig på morgen eller sent på kvelden, nei. Da må du enten klage til styret, gjøre noe i egen bolig for å skjerme for lyd, eller flytte. Jeg har bodd i blokk i mange år, noen mer lytt enn andre, det har gått helt fint. Anonymkode: 5103a...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Del Skrevet 29. august 2024 Hadde flyttet Anonymkode: f5cc2...767 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 29. august 2024 #5 Del Skrevet 29. august 2024 Bor i en lytt blokk og gjort det lenge morgen bråk kl 6 må nok forventes skal selv opp 6.20 syns det i grunn er litt koslig. Var stillere her før med mest eldre nå er det kommet mange barne familier i de samme leilighetene. Noen ganger litt irriterende men sånn er det jo. Har en gammel nabo som pleier komme på kaffe og skravling da sitter vi på min terasse og ikke hennes da min er litt mer skjermet og mindre lytt☺️ Ikke at jeg hadde hatt råd bo et annet sted heller man får ta ting sånn de er ☺️ 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 29. august 2024 #6 Del Skrevet 29. august 2024 Bor i et lytt nabolag. Får med meg absolutt alt. Sover med øreplugger 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #7 Del Skrevet 29. august 2024 Hadde ikke taklet det. Anonymkode: 0152e...9e8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Del Skrevet 29. august 2024 Bestilt håndverkere til å montert skikkelig lyddemping. Har besøkt venner med god lyddemping, de kan bråke å spille høy musikk som nesten ikke merkes på utsiden av leiligheten. Anonymkode: a5032...91f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #9 Del Skrevet 29. august 2024 Blokken jeg har bodd i over 20 år, bygget på slutten av 50-tallet er omtrent helt lydtett. Hører ingen over, under eller på sidene, og hører kun når evt barn synger i fellesgang. Er bilvei utenfor, omtrent ingen lyd kan høres fra kjøretøy. Bygget er betong, med tykke betongvegger og gulv. Kanskje du må finne deg en lignende leilighet. De finnes! Anonymkode: 4e34d...2e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #10 Del Skrevet 29. august 2024 Bor i lytt blokk med den verste naboen jeg kunne ha fått som nabo, så jeg gleder meg til den dagen jeg kan flytte inn i en annen blokk med vanlige naboer. Anonymkode: 1230a...542 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #11 Del Skrevet 29. august 2024 Bor i tomannsbolig med nabo fra helvete over meg. Hører hvert skritt de tar fordi de stamper, hører alt de gjør på do, at de ikke vasker hendene sine etter toalettbesøk(!), hører når de dusjer, når de ser på tv, spiller musikk, hører samtalene deres, og hører spesielt godt sinneutbruddene deres der hyler til. Voksen kjerring på godt over femti med sønn på ca 19, så skulle tro de var voksne mennesker. Er de verste naboene jeg noen gang har hatt da de også oppfører seg temmelig stygt ellers også. Hadde det roligere i blokk faktisk. Anonymkode: 29877...4e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 30. august 2024 #12 Del Skrevet 30. august 2024 (endret) Bor i en ganske så lytt blokk og har bodd her i snart 40 år, så ekstra hensyn må taes pga. dette. Det blir som en slags inngripen i din frihet til å gjøre "hva du vil" men dette hensynet bygger også karakter over tid. Det blir nesten som en personlig kapital å regne. Man vil jo helst ha et trivelig naboskap, men de fleste skap skjuler jo så mye rart. Man er prisgitt sine naboer, det skal være sikkert og visst. Som regel er folk rasjonelle og kan snakkes til, men det finnes alltid unntak fra regelen. Jeg er forholdsvis heldig som bor øverst på et hjørne så jeg har kun lyder fra ene siden, ikke "fra overalt" som jo folk som bor midt i en blokk må regne med. Det har jo vært en god del styr også her, men det er rart hva et menneske kan venne seg til. Blir situasjonen spent og man blir for nærgående kan det dessverre oppstå utfordrende boforhold, gjerne fordi lavmål fortsatt er et hovedmål for enkelte individer. Endret 30. august 2024 av ThereGoesBob Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #13 Del Skrevet 30. august 2024 Har bodd mer enn lenge nok i boliger hvor man kan høre alt, bodde i Oslo Sentrum for noen år siden og der fikk jeg daglig alt fra konebanking, heftig sex og synging daglig. Var faktisk så ille at jeg nesten levde med mine Airpods Max klistret til ørene og støyfilter aktivert. Verste var selvsagt denne utenlandske mannen som banket kjerringen, dette da jeg aldri forstod hva han ropte/skrek til henne. Slagene og hennes hyling var ikke vanskelig å forstå, så ringte støtt og stadig til politiet. Når det gjelder frøken «Åpen Butikk» så var det bare ekkelt, det kom og gikk mannfolk hele døgnet. Disse mannfolka var jo selvsagt forskjellige, noen stille som mus (knirk og andre lyder var jo der), mens andre skulle brøle ut når de nådde høydepunktet. I dette helvete av en leilighet klarte jeg å overleve i hele 14 måneder. Anonymkode: cba35...f9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #14 Del Skrevet 30. august 2024 Jeg har bodd i en leilighet hvor det var lytt. Jeg kunne høre alt fra naboen over, enten det var at han slapp en fis eller snakket normalt. Holdt ut et år, så flyttet jeg, Da ble det enebolig og stillheten som vant. Fantastisk! Men, nå flere år senere bor jeg i blokk/leilighet igjen. Denne er relativt ny og jeg hører "ingenting". Kan hende i ny og ned jeg kan høre noen dunk, men ellers helt rolig. Skal sies at jeg har blitt mer tolerang for lyder og når vi bor så tett, så forstår jeg at det kan blitt støy. Men, jeg erheldig. Det er som å bo i enebolig. Anonymkode: 92b9b...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #15 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde du sovet greit? Naboen smeller med dørene tidlig hver morgen tidlig er 06.00. Her er det ett voksent menneske som må ha flere skruer løs. Du vekkes av folk over å under . Hadde du orket det? Anonymkode: ec9e7...427 Hadde overhode ikke taklet det. Derfor bor jeg nesten off grid.. Anonymkode: 924e6...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #16 Del Skrevet 30. august 2024 Jeg bor slik og trives ikke i mitt hjem. Jeg ønsker meg langt bort, ut på landet i enebolig, ingen naboer, men jeg har ikke råd. Anonymkode: 7ead6...334 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #17 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde du sovet greit? Naboen smeller med dørene tidlig hver morgen tidlig er 06.00. Her er det ett voksent menneske som må ha flere skruer løs. Du vekkes av folk over å under . Hadde du orket det? Anonymkode: ec9e7...427 Jeg har bodd i blokk der jeg hørte smelling av dører på natt og tidlig morgen, toalettbesøk om natten og roping hele døgnet. Det ble raskt en vane. Jeg har bodd i rekkehus der jeg hørte naboen løpe i trapper og smelle med skapdørene på kjøkkenet om natten. Jeg har bodd i enebolig der jeg hørte nabobarnet hyle dag og natt, snøfresere midt på natten, motorsykler brøle sent på kveld og tidlig morgen. Så lenge jeg har naboer regner jeg med lyd, og alt blir en vane Anonymkode: 0275a...249 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #18 Del Skrevet 30. august 2024 Hadde klart at naboer støvsugde, et dunk innimellom og sånt. Helst ikke barn som hyler, løper og roper hver ettermiddag og morgen. Ikke å høre TV høyt på hele kvelden, eller folk som roper i stedet for å snakke. Bodde i blokker noen år som ung, og opplevde ikke at det var lytt. Anonymkode: 76547...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #19 Del Skrevet 30. august 2024 Så lenge det ikke er andres musikk liker jeg å høre folk rundt meg. Er litt for stille her jeg bor nå, savner faktisk blokk. (Savner forresten heller ikke å høre naboen over meg tisse når jeg var på soverommet) Anonymkode: d251e...125 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #20 Del Skrevet 30. august 2024 Flyttet igjen? Anonymkode: e8218...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå