AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #21 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mammanett? 😂 Vet ikke hvorfor det ble gjort om til det, mobilen min har ingen kontroll. Når jeg skriver med håndsåpe på handlelista mi, ble det i lang tid omgjort til håndvåpen!! 😂 Aldri skrevet det i mitt liv, å virkelig, over håndsåpe som sannsynlig? Anonymkode: b2c56...0e3 Vel, telefonen har nok kontroll… men den som styrer den? Eller er du sånn som mener, "bilen" kom over i annet kjørefelt… "Våpenet gikk av, av seg selv"… osv…. 🤦♀️🙄 Anonymkode: 9b78f...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 29. august 2024 #22 Del Skrevet 29. august 2024 Nja har vært med en del sjenerte funnet ut at jeg trenger en som tør danse på fest og ta litt plass. Jeg er ofte den sprudlende i forholdet er vell litt sånn at motsetning tiltrekker 🤔men litt lei av det vil ha en med litt initiativ neste gang 🤔 Angående mamma gutt synes jo det er trist at god relasjon mellom mor og sønn blir sett ned på mens mor og datter skal få lov ha et godt forhold 🤔 Når det er sagt bodde med en mann en del år hvor mor var nærmeste nabo hun var veldig på som en klegg og lot oss aldri være i fred. Vet at det er slik fortsatt. Så mamma gutt nei om det er slik man tenker men en mann som har et godt forhold til mamman sin og behandler henne med respekt og kjærlighet er nok sånn sett er grønt flagg. De mennene jeg har vært sammen med som har hatt en dårlig relasjon til mor eller snakket veldig negativt om mamma de er nok absolutt ikke noe å trakte etter de heller. Hvordan de behandler mamma og andre kvinnelige relasjoner i livet sitt kan fort være en indikasjon på hvordan de vil behandle deg! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #23 Del Skrevet 29. august 2024 Ja! Jeg er også sjenert, men tenker og føler veldig mye! Anonymkode: 91862...797 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #24 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vel, telefonen har nok kontroll… men den som styrer den? Eller er du sånn som mener, "bilen" kom over i annet kjørefelt… "Våpenet gikk av, av seg selv"… osv…. 🤦♀️🙄 Anonymkode: 9b78f...c3a Det er nok helst autokorrekt som styrer oss. Eller aromatisk, som autokorrekt ville sagt. Anonymkode: f7446...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #25 Del Skrevet 29. august 2024 1 hour ago, Magwen said: Si dere damer har møtt en mann på ca 30 år. En som er utrolig stille. Har ikke erfaring med damer og er mer en mammagutt. Ville dere blitt sammen med han. Ytre er pent, er mer det indre🙄 Min mann er en sjenert og stille type. Ikke noe problem det. Han er helt perfekt for meg. Men mammagutt derimot, er et mye større problem. Og er for min del absolutt ikke aktuelt i en partner. Har en venninne som ble sammen med en mammagutt. Alle avgjørelser som skulle tas måtte rådføres med mammaen... Hvis venninnen min og moren hans var uenige, så tok han morens side. Venninnen min tok heldigvis til vettet når moren hans tok over hele bryllupsplanleggingen... Anonymkode: 5149b...f8e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magwen Skrevet 29. august 2024 Forfatter #26 Del Skrevet 29. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min mann er en sjenert og stille type. Ikke noe problem det. Han er helt perfekt for meg. Men mammagutt derimot, er et mye større problem. Og er for min del absolutt ikke aktuelt i en partner. Har en venninne som ble sammen med en mammagutt. Alle avgjørelser som skulle tas måtte rådføres med mammaen... Hvis venninnen min og moren hans var uenige, så tok han morens side. Venninnen min tok heldigvis til vettet når moren hans tok over hele bryllupsplanleggingen... Anonymkode: 5149b...f8e Det høres voldsomt ut. Bra ut tok til vettet. Er ikke bra når mor skal styre det meste. Var selv sammen med ei der far blandet seg borti alt. Det gikk ikke Endret 29. august 2024 av Magwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #27 Del Skrevet 29. august 2024 Magwen skrev (52 minutter siden): Tenkte mer en som har ett tett bånd til sine foreldre og særlig mamma. Kanskje bodt hjemme og mor har gjort alt for han. Nei, det er ekstremt avtennende. Anonymkode: 45410...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #28 Del Skrevet 29. august 2024 Nei til begge. Anonymkode: 5de84...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 29. august 2024 #29 Del Skrevet 29. august 2024 Magwen skrev (57 minutter siden): Tenkte mer en som har ett tett bånd til sine foreldre og særlig mamma. Kanskje bodt hjemme og mor har gjort alt for han. Nei dette ble verre og verre. 😆 Beklager, stort nei. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #30 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, telefonen har nok kontroll… men den som styrer den? Eller er du sånn som mener, "bilen" kom over i annet kjørefelt… "Våpenet gikk av, av seg selv"… osv…. 🤦♀️🙄 Anonymkode: 9b78f...c3a Du tar dette alt for seriøst. Jeg er den som skriver og burde bli flinkere til å lese over før jeg poster. Jeg mente at autocorrekten er vill og endrer det jeg skriver til andre usansynlige ord. Har du ingen humor eller? Anonymkode: b2c56...0e3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #31 Del Skrevet 29. august 2024 Magwen skrev (1 time siden): Er ikke meg, tenk eksempel Hvorfor lurer du på dette om det er helt irrelevant for deg personlig? Det er jo et ganske spesifikt spørsmål - mann på 30, sjenert, uerfaren, tett bånd til mor og vant til at mor ordner det meste. Hvorfor er dette interessant som et hypotetisk spørsmål? Er det sønnen din som er mammadalt? Anonymkode: a7570...e3e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #32 Del Skrevet 30. august 2024 Magwen skrev (2 timer siden): Si dere damer har møtt en mann på ca 30 år. En som er utrolig stille. Har ikke erfaring med damer og er mer en mammagutt. Ville dere blitt sammen med han. Ytre er pent, er mer det indre🙄 Nei. Anonymkode: 99c04...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #33 Del Skrevet 30. august 2024 Rent praktisk er det jo rett og slett vanskelig å i det hele tatt få kontakt med sjenerte folk så det blir jo knøvlete. Det kan være tregt å føre samtaler med folk som er stille og har mors meninger for mye å si kan det bli et stort problem i et forhold. Om han att på til bor hos henne, er han nok dårlig på selvstendighet og husarbeid og da blir partneren bare en ny mamma noe som er uinteressant. Derimot: Dersom han har et normalt godt forhold til sin mor og er selvstendig er dette positivt. Dette vil nok gjøre det lettere for ham å skape gode relasjoner til kvinner. Om han prater greit og tar like mye selv del i samtaler, når han blir trygg er det bra. Det er ofte sånn at en kvinne som bor med sin mor som oftest tar seg av moren, mens en sønn som bor hjemme blir dullet med. Dette stemmer ikke alltid og det finnes mange fine sønner. Anonymkode: edf66...edd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #34 Del Skrevet 30. august 2024 Jeg lever med en sånn mann. Og det er mange ulemper med det. Han blir aldri "selvgående" mht husarbeid, for han ble skjemt bort av moren sin. Så han setter fremdeles oppvasken oppå maskinen, og ikke inni. Han har ikke vært vant til arbeidsoppgaver i hjemmet fra han var liten, men hadde isteden en mor som svinset rundt ham og ryddet av bordet for ham. Dette har på mange måter ødelagt ham. Det har ikke blitt naturlig for ham å rydde opp etter seg selv, og han har ingen innarbeidede rutiner i forhold til å vaske klær, vaske bad, og så videre. Så det at moren hans dullet sånn med ham i oppveksten, gjorde ham på mange måter veldig uselvstendig. Og så var det litt av en runde med moren hans da vi flyttet sammen. Hun hadde noen hysteriske anfall, hvor hun intenst og gråtkvalt skrek til meg at jeg "stjal sønnen hennes". Ikke normalt i det hele tatt. Deretter var det en lang periode med forsøk på å gi ham dårlig samvittighet fordi han hadde flyttet "så langt vekk" (ti minutter unna). Så var det en periode hvor vi ble fullstendig ignorert (forsøk på straff v/taushetsbehandling). Og tilslutt myknet hun opp litt igjen, men passet da på å komme med "stikk" til meg så ofte hun kunne, fordi jeg hadde "stjålet sønnen hennes". Heldigvis har jeg god erfaring med narsissisme fra egne foreldre. Så jeg hjalp mannen min igjennom det. Pekte på manipuleringen, på hersketeknikkene, fortalte hva de heter og hvordan de fungerer. Og hvordan vi forholder oss til det på best mulig måte. Kontakten med moren har selvsagt avtatt betraktelig, ettersom narsissisten ofte mister interesse for offeret sitt når hun ikke kan kontrollere ham lenger. Og avstand er jo som regel til det beste når man har slike personer i familien, så det passer fint. Jeg forteller dette, fordi de ofte kan se ut som at en slik mor gjør alt for barnet sitt. Det kan se ut som hun er selvoppofrende, en fantastisk mor, som gjør alt for alle andre. Mens sannheten ofte er, at i slike relasjoner, så blir barnet gjort uselvstendig med vilje. Dette heter infantilisering, og er et verktøy som brukes for å holde barna i en hjelpeløs situasjon i voksen alder, slik at foreldrene skal kunne fortsette å kontrollere dem. Dette er psykisk mishandling. Så slike unormalt nære mor-sønn-relasjoner gjør at mine varsellamper blinker rødt med en gang. Husk på at en god forelder ønsker at barna skal klare seg selv her i livet; det er noe svært unormalt med en mor som ønsker å være sønnens kone. En god mor lærer barna å bli selvstendige, gir barna ansvar og oppgaver i oppveksten, slik at overgangen til voksenlivet skal gå sømløst. En mor som mater sin voksne sønn fra hånden, hun tenker bare på seg selv. Hun ønsker ikke at sønnen skal bli selvstendig. Man skal vel være klar over hvilke relasjonsskader disse mennene får av en slik oppvekst. Av å ha en slik mor. Men alt kan jobbes med, selv om veien blir lang og tung i forhold til å finne seg en mann som har normale foreldre. I mitt tilfelle så passer det uvanlig godt, ettersom jeg har diverse utfordringer fra lignende oppvekstvilkår selv. Men for andre folk er det kanskje best å skygge banen, og gjøre seg bevisst på hva som kan ligge bak slike varselstegn som dette. Anonymkode: 97ad4...991 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 30. august 2024 #35 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg lever med en sånn mann. Og det er mange ulemper med det. Han blir aldri "selvgående" mht husarbeid, for han ble skjemt bort av moren sin. Så han setter fremdeles oppvasken oppå maskinen, og ikke inni. Han har ikke vært vant til arbeidsoppgaver i hjemmet fra han var liten, men hadde isteden en mor som svinset rundt ham og ryddet av bordet for ham. Dette har på mange måter ødelagt ham. Det har ikke blitt naturlig for ham å rydde opp etter seg selv, og han har ingen innarbeidede rutiner i forhold til å vaske klær, vaske bad, og så videre. Så det at moren hans dullet sånn med ham i oppveksten, gjorde ham på mange måter veldig uselvstendig. Og så var det litt av en runde med moren hans da vi flyttet sammen. Hun hadde noen hysteriske anfall, hvor hun intenst og gråtkvalt skrek til meg at jeg "stjal sønnen hennes". Ikke normalt i det hele tatt. Deretter var det en lang periode med forsøk på å gi ham dårlig samvittighet fordi han hadde flyttet "så langt vekk" (ti minutter unna). Så var det en periode hvor vi ble fullstendig ignorert (forsøk på straff v/taushetsbehandling). Og tilslutt myknet hun opp litt igjen, men passet da på å komme med "stikk" til meg så ofte hun kunne, fordi jeg hadde "stjålet sønnen hennes". Heldigvis har jeg god erfaring med narsissisme fra egne foreldre. Så jeg hjalp mannen min igjennom det. Pekte på manipuleringen, på hersketeknikkene, fortalte hva de heter og hvordan de fungerer. Og hvordan vi forholder oss til det på best mulig måte. Kontakten med moren har selvsagt avtatt betraktelig, ettersom narsissisten ofte mister interesse for offeret sitt når hun ikke kan kontrollere ham lenger. Og avstand er jo som regel til det beste når man har slike personer i familien, så det passer fint. Jeg forteller dette, fordi de ofte kan se ut som at en slik mor gjør alt for barnet sitt. Det kan se ut som hun er selvoppofrende, en fantastisk mor, som gjør alt for alle andre. Mens sannheten ofte er, at i slike relasjoner, så blir barnet gjort uselvstendig med vilje. Dette heter infantilisering, og er et verktøy som brukes for å holde barna i en hjelpeløs situasjon i voksen alder, slik at foreldrene skal kunne fortsette å kontrollere dem. Dette er psykisk mishandling. Så slike unormalt nære mor-sønn-relasjoner gjør at mine varsellamper blinker rødt med en gang. Husk på at en god forelder ønsker at barna skal klare seg selv her i livet; det er noe svært unormalt med en mor som ønsker å være sønnens kone. En god mor lærer barna å bli selvstendige, gir barna ansvar og oppgaver i oppveksten, slik at overgangen til voksenlivet skal gå sømløst. En mor som mater sin voksne sønn fra hånden, hun tenker bare på seg selv. Hun ønsker ikke at sønnen skal bli selvstendig. Man skal vel være klar over hvilke relasjonsskader disse mennene får av en slik oppvekst. Av å ha en slik mor. Men alt kan jobbes med, selv om veien blir lang og tung i forhold til å finne seg en mann som har normale foreldre. I mitt tilfelle så passer det uvanlig godt, ettersom jeg har diverse utfordringer fra lignende oppvekstvilkår selv. Men for andre folk er det kanskje best å skygge banen, og gjøre seg bevisst på hva som kan ligge bak slike varselstegn som dette. Anonymkode: 97ad4...991 Interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magwen Skrevet 30. august 2024 Forfatter #36 Del Skrevet 30. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor lurer du på dette om det er helt irrelevant for deg personlig? Det er jo et ganske spesifikt spørsmål - mann på 30, sjenert, uerfaren, tett bånd til mor og vant til at mor ordner det meste. Hvorfor er dette interessant som et hypotetisk spørsmål? Er det sønnen din som er mammadalt? Anonymkode: a7570...e3e Er ikke sønn min, har ingen sønner. Har ei datter. Jeg skriver det for min kone har 2 sønner på ca den alderen. De er vant med at hun gjør det meste for de. Sitter mye på pc når de er til oss. De er vel blitt bortskjemt. De er stille, rolig og er vant med at hun varter de opp. Damer har de ikke, og de har aldri vært sammen med noen eller. Nå kan de fornød bære ting på kjøkkenet å sette det i fra seg når de kommer til oss. Har sagt til kona at du har vært for snill og hun er enig. Så grunn til at jeg spurt. Hva tenker dere damer å bli sammen med en slik mann. Endret 30. august 2024 av Magwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 30. august 2024 #37 Del Skrevet 30. august 2024 Magwen skrev (6 timer siden): Tenkte mer en som har ett tett bånd til sine foreldre og særlig mamma. Kanskje bodt hjemme og mor har gjort alt for han. Det var vel omtrent det de fleste betrakter som en mammagutt. Hvis dette er sønnen din, bør du sparke ham ut av huset, så han kan få seg eget bosted og bli mer selvstendig. Det kan sikkert virke brutalt, men det er det beste for ham. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magwen Skrevet 30. august 2024 Forfatter #38 Del Skrevet 30. august 2024 Seff skrev (1 time siden): Det var vel omtrent det de fleste betrakter som en mammagutt. Hvis dette er sønnen din, bør du sparke ham ut av huset, så han kan få seg eget bosted og bli mer selvstendig. Det kan sikkert virke brutalt, men det er det beste for ham. Les innlegget over. Har ingen sønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #39 Del Skrevet 30. august 2024 Magwen skrev (3 timer siden): Er ikke sønn min, har ingen sønner. Har ei datter. Jeg skriver det for min kone har 2 sønner på ca den alderen. De er vant med at hun gjør det meste for de. Sitter mye på pc når de er til oss. De er vel blitt bortskjemt. De er stille, rolig og er vant med at hun varter de opp. Damer har de ikke, og de har aldri vært sammen med noen eller. Nå kan de fornød bære ting på kjøkkenet å sette det i fra seg når de kommer til oss. Har sagt til kona at du har vært for snill og hun er enig. Så grunn til at jeg spurt. Hva tenker dere damer å bli sammen med en slik mann. Hadde vært minst like bekymret for hvordan din kone hadde tatt i mot kommende kjærester til sønnene sine Anonymkode: 70a2d...cf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #40 Del Skrevet 30. august 2024 Magwen skrev (9 timer siden): Si dere damer har møtt en mann på ca 30 år. En som er utrolig stille. Har ikke erfaring med damer og er mer en mammagutt. Ville dere blitt sammen med han. Ytre er pent, er mer det indre🙄 Nei Anonymkode: ecb6c...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå