Gå til innhold

Jenter som er flinke til å kjøre bil.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elsker at folk tror at bilkjøring er så komplisert, at de kommenterer til kvinner at de er flinke sjåfører🤦‍♀️ Hva slags neandertaler-menn er det du omgir deg med, ts? Du kan jo si til disse mennene at kvinner faktisk er bedre sjåfører enn menn, neste gang du får en sånn teit kommentar.

Anonymkode: 6a9a2...a81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Elsker at folk tror at bilkjøring er så komplisert, at de kommenterer til kvinner at de er flinke sjåfører🤦‍♀️ Hva slags neandertaler-menn er det du omgir deg med, ts? Du kan jo si til disse mennene at kvinner faktisk er bedre sjåfører enn menn, neste gang du får en sånn teit kommentar.

Anonymkode: 6a9a2...a81

Klarer du f.eks og håndtere en sladd som du aldri i verden regna med og tilegg kjøre videre som intet har skjedd? Spørmav rein nyskjerrighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke en flink sjåfør, du er en LIVSFARLIG sjåfør! Herregud... spise i bilen med hendene og styre med beina? Er du helt sprø?

Håper du blir observert av politiet og bøtelagt saftig for farlig kjøring.

Anonymkode: 74443...446

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er ikke en flink sjåfør, du er en LIVSFARLIG sjåfør! Herregud... spise i bilen med hendene og styre med beina? Er du helt sprø?

Håper du blir observert av politiet og bøtelagt saftig for farlig kjøring.

Anonymkode: 74443...446

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (30 minutter siden):

Klarer du f.eks og håndtere en sladd som du aldri i verden regna med og tilegg kjøre videre som intet har skjedd? Spørmav rein nyskjerrighet!

Jeg klarer i hvert fall det. Easy peacy! Å kjøre bil er ikke vanskelig. 

Hilsen K36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ava+, skrev (8 minutter siden):

Jeg klarer i hvert fall det. Easy peacy! Å kjøre bil er ikke vanskelig. 

Hilsen K36

Hehe, er artig med en skrens du aldri i verden regna med ut av ei rundkjøring på både tørt å glatt føre😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Donald Duck skrev (19 timer siden):

Hehe, er artig med en skrens du aldri i verden regna med ut av ei rundkjøring på både tørt å glatt føre😎

Kjempeartig. Opplevde skrens i rundkjøring en drøy måned etter at jeg hadde tatt lappen, og kan vel ikke akkurat sies å ha vært verken erfaren eller spesielt flink som sjåfør på det tidspunktet. Men håndterte det selvsagt uten problem. Ellers hadde jeg jo ikke hatt noe bak rattet å gjøre.

Anonymkode: 191a3...2d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 12.04):

Kjempeartig. Opplevde skrens i rundkjøring en drøy måned etter at jeg hadde tatt lappen, og kan vel ikke akkurat sies å ha vært verken erfaren eller spesielt flink som sjåfør på det tidspunktet. Men håndterte det selvsagt uten problem. Ellers hadde jeg jo ikke hatt noe bak rattet å gjøre.

Ja det er artig faktisk. Inn med nytt gir å la det stå til i begge retninger. Sladden kontrollerer du med gasspedalen. Mer gass er lik mer sladd helt til du er på tur inn igjen med rompa, da er det bare å kline gassen i bunn og legge inn 3 gir og nøste rattet i full fart andre veien og nyte det hele. Således 4 gir dersom det er plass og lite trafikk i motgående felt.

og nei, jeg kjører ikke slik, men får det til hvis jeg prøver. Hobbyen er drifting sommerhalvåret på alt av biltreff over hele landet.

tok du deg nær av det med tanke på siste del av ditt svar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 19.38):

jeg rygger og parkerer helst da jeg synes dette er enklere.

Anonymkode: 1ba91...5ca

Det ER jo enklere å rygge og parkere....

Anonymkode: 17674...848

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (17 minutter siden):

Ja det er artig faktisk. Inn med nytt gir å la det stå til i begge retninger. Sladden kontrollerer du med gasspedalen. Mer gass er lik mer sladd helt til du er på tur inn igjen med rompa, da er det bare å kline gassen i bunn og legge inn 3 gir og nøste rattet i full fart andre veien og nyte det hele. Således 4 gir dersom det er plass og lite trafikk i motgående felt.

og nei, jeg kjører ikke slik, men får det til hvis jeg prøver. Hobbyen er drifting sommerhalvåret på alt av biltreff over hele landet.

tok du deg nær av det med tanke på siste del av ditt svar? 

Neida, men du fikk det til å høres ut som at å håndtere en uventet skrens er tegn på en god sjåfør. Jeg mener det er noe alle som har lappen bør klare uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, men du fikk det til å høres ut som at å håndtere en uventet skrens er tegn på en god sjåfør. Jeg mener det er noe alle som har lappen bør klare uten problemer.

Jeg skrev jo "spør av ren nyskjerrighet" nettopp for å unngå det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (5 minutter siden):

Jeg skrev jo "spør av ren nyskjerrighet" nettopp for å unngå det

Men du velger jo et helt banalt eksempel, hvorfor ikke heller spørre om et scenario som faktisk krever en god sjåfør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du velger jo et helt banalt eksempel, hvorfor ikke heller spørre om et scenario som faktisk krever en god sjåfør?

Gjorde det også skulle jeg mene. Klarer du ikke å ta en uventa sladd i norge hvor det er vinter og glatt halve året så er man er dårlig sjåfør. Du saluterte at du fikk det til om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (1 minutt siden):

Gjorde det også skulle jeg mene. Klarer du ikke å ta en uventa sladd i norge hvor det er vinter og glatt halve året så er man er dårlig sjåfør. Du saluterte at du fikk det til om jeg ikke husker feil

Saluterte? Overhodet ikke. Hadde jeg vært en god sjåfør så hadde jeg ikke hatt så stor fart inn i den rundkjøringen på vinterføre i utgangspunktet. Jeg vil påstå at jeg på det tidspunktet var en dårlig og uerfaren sjåfør, men har man lappen må det vel minimum kunne forventes at man evner å rette opp en skrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer meg fra a til b uten å få hverken politi eller andre bilister etter meg, så det får vere godt nok. 

Har ingen iver etter å leke rallyfører. 

I sin tid slapp jeg unna med 4 kjøretimer som var obligatorisk på den tiden, ja utenom glattkjøring, langkjøring og mørkekjøring da, da mente sjåførlæreren att han hadde fått sett att jeg var en mer enn god nok bilist, - kom rett igjennom på oppkjøringen. Kjørt feilfritt på smale vestlandsveier i 20 år, men jeg er livredd i bystrøk. Rygger etter speil, men lukeparkert har jeg aldri gjort 🤣

En god bilist har begge henda på rattet, og kjører med hodet tenker jeg, det nytter ikke å vere god til å kjøre bil om du skal gjøre det i 200 km i timen. Du er ikke alene på veien, du skal ta hensyn og ikke vere aggressiv. 

Sånn, nå kan vi holde hender. 

Anonymkode: 06ebd...7bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha. Jeg har kjørt bil siden 13 år. Min storesøster hadde kjøretimer. Etterpå kom hun hjem til meg, og lærte meg alt hun hadde vært igjennom på sin kjøretime. Etterpå, hadde en kjæreste som slapp til ratttet. I tillegg, hadde sommerjobb som besto av å vaske biler. Men, biler må flyttes inn og ut av vaskehall. Dvs, kjøre. Kjøring er endel av min oppvekst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god sjåfør kjenner bilen sin, klarer holde siden sin uten midtlinjer, klarer holde farten og ha overblikk, de kjører ut om de hindrer andre trafikanter og flyter med trafikken uten å skape ugreie situasjoner, de bruker blinklys og de parkerer innenfor stripene uten unntak, de kan lukeparkere, paralellparkere osv osv uten at det er "vanskelig" og de har god kontroll på vinterføre om en situasjon skulle oppstå eller pga oljesøl osv som gjør at veigrepet endres. 

Anonymkode: 0ca56...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Saluterte? Overhodet ikke. Hadde jeg vært en god sjåfør så hadde jeg ikke hatt så stor fart inn i den rundkjøringen på vinterføre i utgangspunktet. Jeg vil påstå at jeg på det tidspunktet var en dårlig og uerfaren sjåfør, men har man lappen må det vel minimum kunne forventes at man evner å rette opp en skrens.

"Har man lappen så må det vel minimum kunne forventes at man evner å rette opp en skrens".

Exactly my point.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (32 minutter siden):

"Har man lappen så må det vel minimum kunne forventes at man evner å rette opp en skrens".

Exactly my point.

Hvilket poeng er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...