Gå til innhold

Jenter som er flinke til å kjøre bil.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjører mye bil og mestrer det godt. Men har aldri blitt omtalt som kvinnelig sjåfør. 

Anonymkode: 1c3b0...79d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 19.38):

Hva mener du kjennetegner dyktige kvinnelige sjofører? 

Det samme som kjennetegner dyktige mannlige sjåfører. 

At man leser trafikken godt, gir tydelige tegn, unngår unødvendig bruk av signal (lys/horn), tar hensyn til andre som ferdes i trafikken og kjører i ca fartsgrense. 

Kjøre med henger og lukeparkering handler om trening og selvtillit og er ikke med på lista over å være en god sjåfør. 

Anonymkode: 75f03...ce0

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 19.38):

Jeg er ikke helt firkantet på å holde fartsgrensen til punkt å prikke, jeg styret rattet med bena om jeg skal spise, jeg lukeparkerer på første forsøk, og jeg rygger og parkerer helst da jeg synes dette er enklere.

Flere deler i beskrivelsen her som i hvert fall ikke betegner en God Bilist. Og det uavhengig av kjønn. Skrekk og gru..

Hva gjør du når du skal sminke deg? Sminkespeilet i fanget og styrer med nesa?

Endret av PITTY
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen kvinner i verdenstoppen innenfor motorsport. Verken formel eller rally eller noen annen kategori.

På veien derimot er kvinner mer defensive og dermed tryggere sjåfører enn menn selv om de mangler ferdighetene som menn har innenfor konkurransekjøring.

Anonymkode: 36623...b66

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes ingen kvinner i verdenstoppen innenfor motorsport. Verken formel eller rally eller noen annen kategori.

På veien derimot er kvinner mer defensive og dermed tryggere sjåfører enn menn selv om de mangler ferdighetene som menn har innenfor konkurransekjøring.

9 av 10 jeg unngår kollisjon med i rundkjøring, dvs de som bare kjører på uten å se seg for om det er biler i rundkjøringen, er kvinner.

Det er ikke defensivt å holde blikket rett frem og håpe på det beste.

Hilsen mannlig bilist

Anonymkode: a2076...ad5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er en god sjåfør skal jeg ikke uttale meg om, men jeg er en veldig trygg sjåfør.

Jeg er veldig tydelig i trafikken, jeg viser med plassering, fart, og signaler hva jeg har tenkt å gjøre som neste skritt.
Jeg er en veldig sikker sjåfør, og det er veldig få ting som gjør meg usikker.

Jeg har rask reaksjonstid, er oppmerksom på trafikkbildet, gjør mitt for å sørge for god flyt i trafikken, overholder fartsgrensene (spesielt de lave),  og er ellers en veldig rolig sjåfør.  Jeg stresser ikke, og blir ikke aggressiv.

Anonymkode: 05914...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om jeg er en god sjåfør skal jeg ikke uttale meg om, men jeg er en veldig trygg sjåfør.

Jeg er veldig tydelig i trafikken, jeg viser med plassering, fart, og signaler hva jeg har tenkt å gjøre som neste skritt.
Jeg er en veldig sikker sjåfør, og det er veldig få ting som gjør meg usikker.

Jeg har rask reaksjonstid, er oppmerksom på trafikkbildet, gjør mitt for å sørge for god flyt i trafikken, overholder fartsgrensene (spesielt de lave),  og er ellers en veldig rolig sjåfør.  Jeg stresser ikke, og blir ikke aggressiv.

Klipp og lim? Lest en teoribok i førerkortopplæringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, gutter som er flinke til å kjøre bil. Hva kjennetegner dem? Så mange dumme ting man spør om kvinner som menn slipper unna der. De fleste som har lappen kjører bil på en god eller grei måte.

Anonymkode: 61029...f5d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

9 av 10 jeg unngår kollisjon med i rundkjøring, dvs de som bare kjører på uten å se seg for om det er biler i rundkjøringen, er kvinner.

Hilsen mannlig bilist

Hilsen anekdotisk fyr. Man gjør ikke forskning på den måten. Skal jeg si de fleste jeg har sett som kjører utfor på vinteren i svinger er menn. Menn er dårlige på svinger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del menn elsker når de tror de har grunnlag for å være nedsettende mot kvinner.

Har fått høre den noen ganger med bilkjøring. At det er fordi jeg er dame. At jeg har hatt lappen i såvidt ett år og har adhd, neeida, det er kjønnet mitt! De bedriver svigerforskningen sin, disse "logiske" mannfolka. 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått høre at jeg er en god sjåfør ja. Også har jeg hjulpet noen med å rygge inn i smale porter og slik. Jeg kjører mye i min jobb. Og må på de plassene der man ikke trur det bor noen. Og må rygge meg til. Det som stopper meg i å kjøre når vi er utanfor Europa er at jeg ikke er noe kjent. Jeg liker å vite hvor jeg skal hen. Er ikke gps i de bilene også koster det flesk med 4g de landene vi har besøkt. Så da slår stresse inn for meg. Og da blir jeg ikke god. Min mann elsker kart så han klarer å memorere utenatt. Så for han så går det så fint og jeg er veldig god på å lese kart. 

Anonymkode: a9388...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Neimen så merkelig, siden det er en mannsdominert sport og langt flere menn som er interessert i bil. Hvis det nesten bare er menn som deltar, er det ikke så veldig rart at det er menn i toppen, siden det er langt flere å ta av. Det var denne "logikken" deres, da.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ang syklister som ikke gidder å gå av sykkelen, at sjåfør av bil får skyldd for det skal mye til når syklisten ikke trillet sykkelen. For det er gjerne kamera rundt om som kan fange opp slik, og det samme med fotgjengere som ikke ser seg for når de skal krysse veien selv på en fotgjenger over gang. De kan også bli straffet, om de ikke passer på at bilene stopper for de, for kan det bevises at de opptrådde uaktsomt slipper bilfører all skyld.

Ett eksempel hvor bilfører ble fratatt førerkort etter påkjørsel av syklist,(dødsulykke) i Elverum for flere år siden. Der var det kameraer rundt om på Kremmertorget som hadde fanget opp hendelsen. Bilfører fikk igjen førerkortet og hadde null skyld i hendelsen, når politiet fikk sett på hvordan syklisten opptrådde.

Anonymkode: 70e61...6f7

DET må jeg si er bra! Fint du informerte om dette ☺️

Men uansett, det er jo unødvendig å ikke trille sykkelen, og heller gå over istedenfor. Jeg har lite lyst til å kjøre på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hateridioter skrev (På 29.8.2024 den 19.47):

Man er ikke en god bilist når man spiser mens man kjører og styrer med beina 🤦‍♀️

Selvsagt er man det. Det vitner om stor kontroll over bilen på forskjellige måter.

Jo mer øvelse, jo bedre blir man. Dette gjelder forøvig absolutt i alle sammenhenger.

Anonymkode: a62cb...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 8.44):

Hilsen mannlig bilist

Seigt å kræsje med hver 10ende bilist i rundkjøringer. Men slik er det sltså.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er man det. Det vitner om stor kontroll over bilen på forskjellige måter.

Jo mer øvelse, jo bedre blir man. Dette gjelder forøvig absolutt i alle sammenhenger.

Selvsagt er man ikke en god sjåfør når man driver med andre ting når man kjører. Da er man bare en idiot.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hateridioter skrev (3 minutter siden):

Selvsagt er man ikke en god sjåfør når man driver med andre ting når man kjører. Da er man bare en idiot.

Den vanlige misoppfatningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken misoppfatning? Det er kun idioter som driver med andre ting når man kjører. Punktum.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kun egoister som uttaler på en slik måte, du innser ikke din egen begrensning om noe skulle skje og du må foreta en handling kjapt!

Anonymkode: 70e61...6f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (På 31.8.2024 den 9.26):

Klipp og lim? Lest en teoribok i førerkortopplæringen?

Jeg burde vel ta det som en kompliment at du synes kjørestilen min er et lærebokeksempel?

Men jeg er opplært av tre yrkessjåfører, og det preger sikkert kjørestilen min. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...