AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #1 Del Skrevet 29. august 2024 Jeg studerer og har akkurat nå nesten 2,5 timer pendlevei til studiestedet mitt. En stor skoleoppgave og forsinkelser i trafikken gjorde at jeg kom hjem ganske sent i går kveld. Jeg var også utrolig sliten. Dette gjorde at jeg forsov meg litt, slik at jeg egentlig ikke skulle rekke første buss (jeg må bytte transport tre ganger). Selv om jeg hadde utrolig dårlig tid, nektet jeg å gi opp før jeg måtte, og løp mot stasjonen. Vi skulle nemlig legge frem gruppearbeidet første timen, og det hadde vært pinlig å ikke kunne være med. Jeg løp så fort jeg kunne, selv om jeg visste at jeg ikke skulle rekke bussen. En helt fremmed stoppet for meg og spurte om jeg skulle rekke tog eller buss, og tilbød meg skyss dit. Jeg ble veldig, veldig glad. Jeg rakk det! Jeg takket henne mye og spurte om jeg ikke kunne sende henne blomster som takk for hjelpen, men hun sa at det går bra. Før jeg gikk av, snakket vi litt om nabolaget, og vi bor visst i samme gate (jeg vet derfor husnummeret hennes). Blir det rart, frekt eller creepy om jeg leverer en liten oppmerksomhet av noe slag på døren hennes? Eventuelt sette det i trappen hennes? Jeg har aldri gjort noe sånt før, og er veldig klein som person, men hun reddet meg virkelig i dag, og jeg vil gjerne takke henne. Anonymkode: ed512...700 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #2 Del Skrevet 29. august 2024 NB! Hadde jeg mistet første bussen hadde jeg mistet de to andre også, hvor den ene går veldig sjelden, dermed vært veldig forsinket. TS Anonymkode: ed512...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #3 Del Skrevet 29. august 2024 En takk er nok. Du får heller gjengjelde tjenesten for noen andre en annen gang Anonymkode: dda19...c8f 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #4 Del Skrevet 29. august 2024 En takk der og da, vise ekte takknemlighet er best. Og ikke minst, det at du gjør andre en tjeneste. Pay it forward. Anonymkode: 730a9...708 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #5 Del Skrevet 29. august 2024 Du sa jo tydelig takk der og da, så du trenger ikke å gjøre mer. Om du skal gi en oppmerksomhet i tillegg, så bør verdien på den være tilsvarende verdien på tjenesten. Og om det var å kjøre deg et lite stykke, så kostet det nok ikke henne så mye. Det du KAN gjøre, er jo å skrive et takkekort. Et genuint et, som forklarer hvor mye dette betydde for deg. Og legge i postkassen. Og så kan du jo forsøke å gjøre noe like fint for noen andre om du får muligheten senere. Anonymkode: 5cf26...040 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #6 Del Skrevet 29. august 2024 En takk og din utstråling av lettelse og takknemlighet er nok. Hun reddet dagen din, men det var relativt lavterskel-hjelp å gi. Så du har takket nok. Anonymkode: cc224...4c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #7 Del Skrevet 29. august 2024 Jeg lever etter prinsippet "pay it forward". Verden hadde blitt et mye bedre sted om alle tenkte slik. Anonymkode: 676e4...70d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Del Skrevet 29. august 2024 Enig med andre, pay it forward. Umulig å spå om hun kommer til å synes at en takkegjest er hyggelig eller creepy. 😊 Anonymkode: a155f...879 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #9 Del Skrevet 30. august 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lever etter prinsippet "pay it forward". Verden hadde blitt et mye bedre sted om alle tenkte slik. Anonymkode: 676e4...70d Enig! Eller som i denne norske versjonen, dikt av Olav H. Hauge (beine=tjeneste, føring=båtskyss): Gjer ein annan mann ei beine Han kom or fjellet, skulde heim, fekk føring ifrå Osa og ut til Øydvinstò. Og han var raust og baud betal. Men osamannen var ikkje fal. «Eg vil betala, eg kan ikkje nå deg med ei beine att.» «Så gjer ein annan mann ei beine då,» sa Osamannen og skauv ifrå. Anonymkode: fbc0c...028 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #10 Del Skrevet 30. august 2024 Jeg trodde først at hun kjørte deg i 2,5 timer til studiestedet ditt. I så fall var det på sin plass med en takkegave. Men hvis hun bare svippet deg ned til bussholdeplassen, er det faktisk litt overload å gi henne noe for det. Du takket henne masse der og da, og hun har gjort en god gjerning. Det holder i massevis. Anonymkode: 944df...091 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 30. august 2024 #11 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg trodde først at hun kjørte deg i 2,5 timer til studiestedet ditt. I så fall var det på sin plass med en takkegave. Men hvis hun bare svippet deg ned til bussholdeplassen, er det faktisk litt overload å gi henne noe for det. Du takket henne masse der og da, og hun har gjort en god gjerning. Det holder i massevis. Anonymkode: 944df...091 Tenkte skrive det samme😂 TS; Tenker også det holder med den takken❤️ Hvis hun hadde kjørt deg til studiestedet (2,5t) så hadde det vært en helt annen sak.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 30. august 2024 #12 Del Skrevet 30. august 2024 Enig med de som sier at takk er nok, og om du likevel vil gjøre noe mer, så definitivt ikke noe mer enn et kort! Du må også være litt forsiktig med at det ikke skal se ut som om du prøver å hinte til at hun bør kjøre deg flere ganger! Jeg ville nok ha tolket det sånn om noen var i overkant takknemlige for skyss at de hinta til at jeg skulle tilby dem skyss oftere. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #13 Del Skrevet 30. august 2024 Jeg var en av flere som anbefalte "pay it forward" over. Det hadde bare vært creepy om; - Familiefaren jeg sendte bilde+melding til da jeg fant en regnjakke på en tursti (barnehage på tur), sendte meg blomst som takk for hjelpen. - Paret jeg plukket opp som gikk med kofferter i pøsregnet, og som satt på 1km til flybussen, hadde sporet meg opp og tatt kontakt. - Hun som var så glad at hun gråt da jeg ringte henne fordi jeg hadde funnet hunden hennes, skulle begynt å tilby seg å vanne når jeg var på ferie, eller noe. Nei, føles godt å bidra. Og håper på det samme fra andre som eneste takk. Anonymkode: 676e4...70d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #14 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): En takk der og da, vise ekte takknemlighet er best. Og ikke minst, det at du gjør andre en tjeneste. Pay it forward. Anonymkode: 730a9...708 Pay it forward ❤️ Hjelp en annen på din livets vei 🙂 Anonymkode: 8243b...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #15 Del Skrevet 30. august 2024 Jeg skjønner veldig godt at du vil få uttrykket din takknemlighet "skikkelig", på en måte. Jeg hadde nok følt det samme. Samtidig var jeg før en som lett kunne tilby meg å svippe nedom busstopp etc, om jeg så noen som var tydelig stressa på vei et sted. Jeg hadde også takket nei til blomster eller andre ting. Genuin takknemlighet i øyeblikket er takk og "belønning" nok. Jeg får gleden av å bidra til at noen får en litt bedre dag. Jeg hadde kanskje også takket deg, for tilliten du viste meg ved å sette deg inn i bilen. Å ta imot hjelp er egentlig også en tillitserklæring, fornuftige folk tar ikke imot hjelp fra folk de ikke stoler på. Anonymkode: 546d4...8c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 30. august 2024 #16 Del Skrevet 30. august 2024 Dette er jo slik vi gjerne vil se mer av i verden, så ja, jeg synes det er helt innafor å gi henne en gave eller et kort, hun blir sikkert veldig glad for den.😊 Men det er ikke et must, for hun har jo allerede sett på ansiktet ditt hvor mye dette betydde for deg 😊🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå