AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #41 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 6.59): Du er selve fasiten på hva som et galt med dagens dating. Nei, det er ikke bra at du dater andre samtidig. Det et ikke noe «de fleste» gjør. Ligger du med andre i datingfasen, er det en max dealbreaker. Du dreper romantikken. I tillegg juger du garantert om det til den du kanskje ender opp med. Såpass. Det skal sies at jeg datet en av gangen for 5-6 år siden, for jeg tenkte også at det var mest romantisk. Men jeg har funnet ut at det ikke er så effektivt når det gjelder å finne seg en partner. Det er mer gråstein enn gull der ute. Så for meg funker det best å date flere. Jeg sier ikke noe sted at det er noe "de fleste" gjør, men jeg sier at jeg tar høyde for det - og blir ikke såret over det. Jeg regner ikke med å være den eneste mannen i verden for noen jeg har truffet et par ganger. Det er noe jeg må gjøre meg fortjent til. Hvis man er riktig for hverandre, vil man etterhvert fase ut andre. Og, nei - jeg ljuger ikke om at jeg ligger med andre. Jeg er åpen og ærlig om det. I ett tilfelle valgte damen å gå da hun fikk vite det, men i de fleste tilfeller går det fint. Ærlighet trumfer mye, og mange setter pris på det. Jeg høres kanskje kynisk ut, men jeg tenker tvert om: Ingen eier hverandre, og man vil finne sammen hvis man virkelig liker hverandre. Da kan man ta praten om å være eksklusive eller bli kjærester. Hvis det er det man ønsker. Anonymkode: c8062...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #42 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg tenker at han kanskje syns det var for tidlig med overnatting (og sex) på 3. date. Det finnes menn også som ikke vil hoppe til sengs sånn uten å være bedre kjent. Kanskje han var redd for å skremme deg bort om han var ærlig om det? Og når han sender melding om at han syns kvelden var koselig så skal du faktisk tolke det positivt. Hvorfor skulle han sendt en slik melding om han ikke mente det? Nå er jeg voksen (40+), men jeg har aldri trengt å spørre noen om de dater flere. For man merker etter 3-4 dater om de er seriøse. Eneste gangen jeg kanskje hadde vurdert å spørre om det er hvis han kan/vil møtes veldig sjeldent. Men da hadde jeg sannsynligvis mistet interessen selv uansett, så da løser det seg av seg selv... Anonymkode: 18ed5...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Fox Skrevet 4. september 2024 #43 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 15.15): Jeg ville spurt. Og kuttet hvis han svarte ja. Anonymkode: 79ac2...8f9 Akkurat dette. Dette gjelder forøvrig begge kjønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #44 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 10.43): Lykke til TS! Daten din virker litt avmålt, men kanskje han bare er sjenert. Når det gjelder spørsmålet ditt om når man skal spørre om han dater andre, tenker jeg at svaret er aldri. Jeg dater flere, og jeg regner med at de jeg dater også gjør det. Slik er datingverden nå, og det er vel bra? Jeg setter pris på den friheten - har ikke noe med å vite hva en person jeg har datet én eller to ganger gjør med sin fritid ellers. Daten tilhører ikke meg, og motsatt. Jeg synes man skal fokusere på å bygge relasjonen seg i mellom, framfor å fokusere på andre. Hvis daten viser seg å foretrekke andre, vil det vise seg etterhvert - da er det ikke liv laget. Men hvis relasjonen blir sterkere, kan man bygge videre på det. Men dette er ikke noe man vet etter et par dater. Inntil man har blitt enige om å være eksklusive eller bli sammen, så spør ikke jeg om daten treffer eller ligger med andre. Det er ikke min sak, og virker drevet av usikkerhet. Anonymkode: c8062...267 Dater du flere investerer du ikke i den ene som kan bli noe. Helhjertet investering er det som skaper fundament og rolig fremgang i en relasjon. Ellers blir det bare overfladisk. Å fortelle om såre ting i livet til tre samtidig? En date i uka på hver? Eller tre dater på en uke på ett menneske. Anonymkode: 52c8c...b12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #45 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg pratet med flere om gangen på tinder, og kunne gå turer, møtes på kafé osv. men var ikke fysiske med noen av dem. Men slettet tinder og alt ganske raskt etter jeg etter jeg begynte å prate med min nåværende samboer:) vi pratet på telefon og snappet mye før vi møttes første gang. Og fra den dagen var det bare oss. Selv om der var avstandsforhold i starten. Man merker raskt om den andre er interessert eller ikke. Vil han bare møtes 2 ganger iløpet av en måned, og ikke kysse engang på tredje date når dere kysset sist er det kanskje ikke mannen for deg. Men å bare ta avstand uten å spørre han hvordan ståa er blir kanskje litt passivt aggressivt. Viss du liker han har du jo ingenting å tape på å spørre han rett ut Anonymkode: c8ae6...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #46 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dater du flere investerer du ikke i den ene som kan bli noe. Helhjertet investering er det som skaper fundament og rolig fremgang i en relasjon. Ellers blir det bare overfladisk. Å fortelle om såre ting i livet til tre samtidig? En date i uka på hver? Eller tre dater på en uke på ett menneske. Anonymkode: 52c8c...b12 Jeg merket raskt over en date på en kaffe eller spasertur på en times tid om dette var en person jeg ville møte igjen eller ikke. man får jo ikke rett inntrykk av en person av å snakke med personen på tinder eller snap uten å møte person. Der har jeg brent meg. Aldri hørt om noen som faktisk dater 2-3 stykker på en gang på den måten du skriver. Kun som jeg gjorde. At de pratet med flere og «luket ut de uaktuelle» etterhvert som de møtte dem min nåværnde samboer bodde er stykke unna, vi snakket mye på telefonen. Var skeptisk da han spurte om mobilnummeret mitt. Men man blir faktisk bedre kjent av å prate enn å skrive slik man gjorde i gamle dager😂 Anonymkode: c8ae6...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #47 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dater du flere investerer du ikke i den ene som kan bli noe. Helhjertet investering er det som skaper fundament og rolig fremgang i en relasjon. Ellers blir det bare overfladisk. Det er selvfølgelig et gyldig argument. Og jeg er ikke helt uenig. Men jeg ville uansett ikke begynt med helhjertet dating fra første eller andre date. Da er man i en bli kjent-fase, og det er for tidlig å investere noe som helst. På den annen side har jeg ikke noe problem med å fortelle såre ting i livet til 1,2 eller 5 kvinner samtidig, og nærhet og kjærlighet kan man oppleve fra mange. Anonymkode: c8062...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 4. september 2024 #48 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 15.12): Matchet med en fyr på Tinder for litt over en måned siden. Har møttes 2 ganger og kysset nå sist date. Jeg føler jeg tar initiativ til å møtes men han sender mye meldinger osv. i det daglige. Skal møte han imorgen hjemme hos meg. Jeg spurte om han ville sove over men han svarte at han sover så dårlig borte? Kjente jeg fikk litt dårlig følelse, men kan være han er sjenert? Han vil ikke sove over, jeg hadde tolket det som ikke interessert, eller VELDIG sær. Det lover ikke bra. Ikke vær intim med han før du opplever at også han har følelser da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #49 Del Skrevet 23. oktober 2024 On 8/31/2024 at 10:01 AM, exictence said: Nei, det ville jeg ikke gjort. Jeg spør faktisk aldri om det. Jeg tar det som en selvfølge etter at vi har kommet sammen. Hvis han er forelsket og vil noe mer, så er han ikke interessert i andre. Jeg synes slike spørsmål viser kontrollerende og mistenksom oppførsel. Leser du litt rundt på forumet her vil du se akkurat hvor vanlig det er for folk å ha sex med flere/ha en pulevenn imens de dater noen andre. Ville ikke tatt det som en selvfølge at folk ikke holder på sånn i det hele tatt. Anonymkode: 8f07d...bee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 24. oktober 2024 #50 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Leser du litt rundt på forumet her vil du se akkurat hvor vanlig det er for folk å ha sex med flere/ha en pulevenn imens de dater noen andre. Ville ikke tatt det som en selvfølge at folk ikke holder på sånn i det hele tatt. Anonymkode: 8f07d...bee Det er jeg klar over. Men jeg synes det gjennomskues ganske tydelig. Og hvis noen vil holde det skjult hvilke motiver han/hun har, så gjør de nok også det ved å bli spurt om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #51 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Leser du litt rundt på forumet her vil du se akkurat hvor vanlig det er for folk å ha sex med flere/ha en pulevenn imens de dater noen andre. Ville ikke tatt det som en selvfølge at folk ikke holder på sånn i det hele tatt. Anonymkode: 8f07d...bee Det er nok ikke så vanllig som mange her fremstiller det som. Noen få jobber hardt for å normalisere egen livsstil. De aller aller fleste driver ikke på slik. For TS, her er det åpenbart hvordan du skal/skulle gått frem. Du sier høyt og tydelig, jeg dater ikke flere av gangen, og forventer at du heller ikke gjør det. Anonymkode: 228eb...3c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #52 Del Skrevet 24. oktober 2024 5 hours ago, exictence said: Det er jeg klar over. Men jeg synes det gjennomskues ganske tydelig. Og hvis noen vil holde det skjult hvilke motiver han/hun har, så gjør de nok også det ved å bli spurt om det. Tja, mulig jeg er naiv i så fall. Fant ut av eksen min hadde fast ligget med 2 menn på rundgang i hele måneden jeg datet henne helt opp til dagen før vi ble offisielt sammen. (10+ dates, telefonsamtaler i flere timer daglig osv. for kontekst). Jeg var på den tiden ikke klar over at man måtte avklare eksklusivitet før forhold, og tok slikt som en selvfølge. For å gjøre vondt verre lå hun ikke med meg før flere uker etter at vi ble sammen. Det forholdet døde fort etter jeg ble klar over det. Anonymkode: 8f07d...bee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #53 Del Skrevet 24. oktober 2024 exictence skrev (6 timer siden): Det er jeg klar over. Men jeg synes det gjennomskues ganske tydelig. Og hvis noen vil holde det skjult hvilke motiver han/hun har, så gjør de nok også det ved å bli spurt om det. Det er ikke alle som klarer å gjennomskue det. Syns det beste er å være åpen og kommunisere og samtidig vente med sex. Anonymkode: db3d1...5c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #54 Del Skrevet 24. oktober 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke alle som klarer å gjennomskue det. Syns det beste er å være åpen og kommunisere og samtidig vente med sex. Anonymkode: db3d1...5c2 Enig. Åpenhet og kommunikasjon er nøkkelen til det meste. Anonymkode: 8f07d...bee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #55 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 9.43): Jeg tok ikke noe kontakt med han i går, før jeg fikk en melding der han spurte om jeg hadde hatt en fin dag. Svarte på den litt kort, og vi skrev litt fram og tilbake. Synes det er rart han sender melding hvis han ikke er intr? Jeg holder lav profil inntil videre -TS Anonymkode: 68f3a...cc9 Jeg snakker litt på egne vegne her og, men vi må slutte å henge oss opp i dette med teksting/snapping. Det betyr egentlig ingenting.. Eller, det betyr litt mindre enn hva vi vil at det skal bety. Følger en kar på tiktok som heter Benny, som snakker mye om dating. (amerikaner, men menn er menn over hele verden vel 😅) han sier drit i den tekstinga. Ber han deg ut? Tar han insj? Gjør han noe for deg? Det er det du bør se etter. Litt teksting er seff ok, men ikke legg vekt bare på det. Han tekster deg for å holde deg varm, så du kan være en backup... Ikke liker å sove borte har jeg også hørt hundrevis av ganger. Mange har det sånn. Men! For noen de liker så gjør man unntak... Du bør bare tenke at han her er ikke interessert, så finn en som er det. Anonymkode: 182a8...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 25. oktober 2024 #56 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tja, mulig jeg er naiv i så fall. Fant ut av eksen min hadde fast ligget med 2 menn på rundgang i hele måneden jeg datet henne helt opp til dagen før vi ble offisielt sammen. (10+ dates, telefonsamtaler i flere timer daglig osv. for kontekst). Jeg var på den tiden ikke klar over at man måtte avklare eksklusivitet før forhold, og tok slikt som en selvfølge. For å gjøre vondt verre lå hun ikke med meg før flere uker etter at vi ble sammen. Det forholdet døde fort etter jeg ble klar over det. Anonymkode: 8f07d...bee Men tror du hun hadde sagt det til deg før dersom du hadde spurt? Men siden hun lå med to menn på rundgang i hele måneden du datet henne, kan det godt virke som at hun ikke så på dem noe alvorlig, mens med deg så hun kjæreste med og at følelser kunne utvikle seg. Og det gjorde det jo og. Noen skiller helt på sex og følelser. Sex 3er bare noe mekanisk, mens å elske noen er noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 25. oktober 2024 #57 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er ikke alle som klarer å gjennomskue det. Syns det beste er å være åpen og kommunisere og samtidig vente med sex. Anonymkode: db3d1...5c2 Helt enig at det er det beste. Men i de tilfellene som et er så åpent og godt med, er det også en selvfølge med de tingene. Men absolutt snakke om. Men jeg synes det er viktigere å snakke om hvor man selv står og føler, så er det vel ganske naturlig at den andre sier det også. Det å spørre ut noen, kan virke litt kontrollerende og rart, synes jeg. Og der noen virkelig vil skjule noe for den andr, ja, da skjuler personen det vel uansett om du spør eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 25. oktober 2024 #58 Del Skrevet 25. oktober 2024 Synes det er flott at den som lurer spør om det. Vet som regel det jeg trenger å vite, og det holder for meg. Om det er slik at han må date flere samtidig, ja da tror ikke jeg vi er kompatible for å si det slik... Det er en form for kynisme jeg ikke liker merker jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 25. oktober 2024 #59 Del Skrevet 25. oktober 2024 exictence skrev (På 31.8.2024 den 10.01): Føler du det var koselig, så svarer du: Takk det samme for en koselig date Ikke svar/skriv mer enn det. Nå kan vel han ta et initiativ til videre Ja, for å spille litt spill er jo noe alle setter pris på. Ingenting som kickstarter forhold som det. Vær åpen om det en vil ha, så er sjansen større for at man får det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #60 Del Skrevet 25. oktober 2024 exictence skrev (5 timer siden): Men tror du hun hadde sagt det til deg før dersom du hadde spurt? Men siden hun lå med to menn på rundgang i hele måneden du datet henne, kan det godt virke som at hun ikke så på dem noe alvorlig, mens med deg så hun kjæreste med og at følelser kunne utvikle seg. Og det gjorde det jo og. Noen skiller helt på sex og følelser. Sex 3er bare noe mekanisk, mens å elske noen er noe helt annet. 😵💫😱 Anonymkode: 228eb...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå