Gå til innhold

Når spørre om han dater andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

exictence skrev (Akkurat nå):

Hm

Jeg tror faktisk at hun kan miste riktig mann ved å spørre om det allerede nå etter bare en date. Spørsmålet virker litt rart å få allerede så tidlig. 

Men da er han ikke riktig mann. Det er ikke rart å lure på om en mann dater dater andre tidlig nei, det betyr ikke at man skal bli sammen neste uke.

Anonymkode: 205cb...de4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pingvinen skrev (På 29.8.2024 den 15.43):

Eller for oss som liker åpne forhold. Som man er ærlig om før første date

Nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du kapre den bare for å kapre den? Det virker ikke som dere har samme kjærlighetsspråk hvis du begynner å lure så tidlig? Så jeg ville tenkt at du ikke vet om dere har kjemi nå, og sett det an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (14 minutter siden):

Hvis han er forelsket og vil noe mer, så er han ikke interessert i andre.

Noen er det likevel.

Anonymkode: ea96d...545

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men da er han ikke riktig mann. Det er ikke rart å lure på om en mann dater dater andre tidlig nei, det betyr ikke at man skal bli sammen neste uke.

Han kan være riktig mann for det. Kanskje perfekt match, men at han føler seg litt invadert med sånne spørsmål. Ikke spørsmålet i seg selv.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen er det likevel.

Anonymkode: ea96d...545

Ja, men da er de kanskje ikke den riktige uansett. Og et slikt spørsmål ville de vel uansett svart på som: Nei, det gjør jeg ikke.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 15.12):

Skal møte han imorgen hjemme hos meg. Jeg spurte om han ville sove over men han svarte at han sover så dårlig borte?

😂 er han 11 år? 

Anonymkode: 95ff9...254

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pingvinen skrev (På 29.8.2024 den 15.43):

Eller for oss som liker åpne forhold. Som man er ærlig om før første date

Hvorfor går du på date om du er i et forhold? Jeg går på date fordi jeg er interessert i personen, for et forhold, kanskje du skal holde deg til sextreff bare aå du ikke skuffer folk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller heller at jeg ikke dater andre. Jeg snakker ikke engang med flere dater samtidig, og etter én date (hvis vi skal møtes igjen) skrur jeg av oppdagelse på Tinder.

Så feks på andre date sier jeg at «jeg skal ikke legge meg borti hva du gjør nå når vi såvidt har møttes, men jeg dater ikke flere samtidig, jeg liker å ha fokus på den jeg ønsker å bli kjent med». Da merker jeg responsen uten at jeg har gitt han mulighet til å lyve/bli redd, og jeg har også plantet en tanke hvis han er sånn som snakket med flere samtidig.

Hvis han ikke på eget initiativ sier noe neste date, så går jeg ikke fysisk med han før han har sagt noe om det. Hvis han spør eller tar det opp, eller jeg vil ta det opp, så sier jeg bare at jeg er ikke en type dame som ligger casual, jeg kan godt være fysisk under dating og ha sex om jeg føler for det, men jeg ligger ikke med noen som dater andre samtidig. 

Grenser er noe du setter for deg selv, ikke andre. Og grenser er sexy! Det gir deg verdi. Husk det ❤️ Hvis en mann ikke verdsetter at du er selektiv så er han ikke mannen for deg. 

Anonymkode: 52c8c...b12

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (15 minutter siden):

Han kan være riktig mann for det. Kanskje perfekt match, men at han føler seg litt invadert med sånne spørsmål. Ikke spørsmålet i seg selv.

Ja, men da er de kanskje ikke den riktige uansett. Og et slikt spørsmål ville de vel uansett svart på som: Nei, det gjør jeg ikke.

Man må da klare å kommunisere når man er voksen uten å føle seg invadert, føler man seg invadert av et så enkelt spørsmål så bør man heller fokusere på sin mentale helse fremfor å date.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som han er litt lunken eller trenger lengre tid før dere går videre til å være fysiske, mens du er litt all inn allerede. 

Jeg stoler på magefølelsen min når jeg dater. Selv om jeg er litt engstelig så har ikke magefølelsen tatt feil enda. Er ikke alltid jeg hører etter på den da, men den har alltid rett. 

Så jeg tror du også har rett i at hans interesse ikke er helt den samme som din og det gjør deg veldig usikker. For du vil jo gjerne være forelsket og alt det herlige som følger med det. 

Du vil han skal ta initiativ, da må du faktisk la han ta initiativ!

Du er alt for utålmodig. Du har sluppet alle følelsene løs uten å ta en sjekk med han. For han har ikke gjort det samme. Det kan potensielt bli veldig vondt for deg, ikke for at han nødvendigvis gjør noe galt, men fordi du legger for mye følelser i noe som ikke er noe enda. 

Det er du som skal passe på at du ikke blir såret her. Ikke legg alt av følelser og invester i en mann som ikke gir det samme tilbake. Du må rett og slett holde tilbake litt og se på dette med fornuft og ikke bare følelser. 

Han skal også vise deg at han er interessert, du må se på hvordan han behandler deg, hvordan dere har det, ja alt sammen. Se han for den han er, bli kjent på ordentlig. Først da vet du om du kan slippe ut følelsene skikkelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Jeg har bestemt meg for å ikke ta noe kontakt med han, og deretter se om han tar noe initiativ. 

Anonymkode: 68f3a...cc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor går du på date om du er i et forhold? Jeg går på date fordi jeg er interessert i personen, for et forhold, kanskje du skal holde deg til sextreff bare aå du ikke skuffer folk

Jeg er 100% åpen om hvordan jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man må da klare å kommunisere når man er voksen uten å føle seg invadert, føler man seg invadert av et så enkelt spørsmål så bør man heller fokusere på sin mentale helse fremfor å date.

Det var nok feil å si at han kan føle seg invadert, men at spørsmålet i seg selv kan virke litt invaderende. Det hadde jeg synes så tidlig i en datingfase. Jeg har ikke dårlig mental helse.

Enig med deg at man må kunne kommunisere uten å føle noe videre av den grunn. Men man blir jo tiltrukket eller mindre tiltrukket av ting man snakker om og når. Akkurat å ta opp dette så tidlig, synes ikke jeg er særlig tiltrekkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir nok jeg nødt til å være den kjipe og si at han ikke er interessert (sorry). 

INGEN menn som er ledige på markedet og er interesserte i en dame oppfører seg sånn. Man VET når en mann er interessert fordi han oppfører seg deretter. 
Du har tatt initiativ til alle dater. Du tok initiativ til å spørre om overnatting, og fikk nei. Er ikke det litt vel tidlig, og noe man bør la komme naturlig? 
Du tok initiativ til kyss, mens han ønsket bare vennskapelig klem. Så han er ikke en gang interessert i et bitte lite eventyr med deg. 
Likevel vurderte du å spørre om han dater andre? Hvor mange teskjeer med tydelig tale behøver du egentlig? 
Dette svei rett og slett litt å lese altså. 

Anonymkode: 154b0...05d

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her blir nok jeg nødt til å være den kjipe og si at han ikke er interessert (sorry). 

INGEN menn som er ledige på markedet og er interesserte i en dame oppfører seg sånn. Man VET når en mann er interessert fordi han oppfører seg deretter. 
Du har tatt initiativ til alle dater. Du tok initiativ til å spørre om overnatting, og fikk nei. Er ikke det litt vel tidlig, og noe man bør la komme naturlig? 
Du tok initiativ til kyss, mens han ønsket bare vennskapelig klem. Så han er ikke en gang interessert i et bitte lite eventyr med deg. 
Likevel vurderte du å spørre om han dater andre? Hvor mange teskjeer med tydelig tale behøver du egentlig? 
Dette svei rett og slett litt å lese altså. 

Anonymkode: 154b0...05d

Helt enig i alt du skriver:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke noe kontakt med han i går, før jeg fikk en melding der han spurte om jeg hadde hatt en fin dag. Svarte på den litt kort, og vi skrev litt fram og tilbake. Synes det er rart han sender melding hvis han ikke er intr? 

Jeg holder lav profil inntil videre 

-TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til TS!

Daten din virker litt avmålt, men kanskje han bare er sjenert. 

Når det gjelder spørsmålet ditt om når man skal spørre om han dater andre, tenker jeg at svaret er aldri. 

Jeg dater flere, og jeg regner med at de jeg dater også gjør det. Slik er datingverden nå, og det er vel bra? Jeg setter pris på den friheten - har ikke noe med å vite hva en person jeg har datet én eller to ganger gjør med sin fritid ellers. Daten tilhører ikke meg, og motsatt. 

Jeg synes man skal fokusere på å bygge relasjonen seg i mellom, framfor å fokusere på andre. Hvis daten viser seg å foretrekke andre, vil det vise seg etterhvert - da er det ikke liv laget. Men hvis relasjonen blir sterkere, kan man bygge videre på det. Men dette er ikke noe man vet etter et par dater. 

Inntil man har blitt enige om å være eksklusive eller bli sammen, så spør ikke jeg om daten treffer eller ligger med andre. Det er ikke min sak, og virker drevet av usikkerhet. 

Anonymkode: c8062...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Lykke til TS!

Daten din virker litt avmålt, men kanskje han bare er sjenert. 

Når det gjelder spørsmålet ditt om når man skal spørre om han dater andre, tenker jeg at svaret er aldri. 

Jeg dater flere, og jeg regner med at de jeg dater også gjør det. Slik er datingverden nå, og det er vel bra? Jeg setter pris på den friheten - har ikke noe med å vite hva en person jeg har datet én eller to ganger gjør med sin fritid ellers. Daten tilhører ikke meg, og motsatt. 

Jeg synes man skal fokusere på å bygge relasjonen seg i mellom, framfor å fokusere på andre. Hvis daten viser seg å foretrekke andre, vil det vise seg etterhvert - da er det ikke liv laget. Men hvis relasjonen blir sterkere, kan man bygge videre på det. Men dette er ikke noe man vet etter et par dater. 

Inntil man har blitt enige om å være eksklusive eller bli sammen, så spør ikke jeg om daten treffer eller ligger med andre. Det er ikke min sak, og virker drevet av usikkerhet. 

Anonymkode: c8062...267

Du er selve fasiten på hva som et galt med dagens dating. 

Nei, det er ikke bra at du dater andre samtidig. Det et ikke noe «de fleste» gjør. 

Ligger du med andre i datingfasen, er det en max dealbreaker. Du dreper romantikken. I tillegg juger du garantert om det til den du kanskje ender opp med. Et forhold basert på en løgn vil aldri bli helt bra. 

Anonymkode: 228eb...3c9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 15.12):

Matchet med en fyr på Tinder for litt over en måned siden. Har møttes 2 ganger og kysset nå sist date. Jeg føler jeg tar initiativ til å møtes men han sender mye meldinger osv. i det daglige. Skal møte han imorgen hjemme hos meg. Jeg spurte om han ville sove over men han svarte at han sover så dårlig borte? Kjente jeg fikk litt dårlig følelse, men kan være han er sjenert? 

Jeg begynner å bli ganske betatt av han, så jeg vil ikke bli såret. Så også at han har vært på Tinder senest idag. Når er det innafor og spørre om han dater flere? Eller hva han tenker videre? De to andre datene har jeg fått melding rett etter datene der han sier det var hyggelig osv. Noen tips til når jeg bør spørre og evt. hvordan? Jeg vil ikke skremme han, mener ikke at vi skal bli sammen heller. Men vil gjerne vite om han dater flere siden vi har kysset?!? 

Han har tinder enda? Sett opp en falsk konto for å lure han.

Anonymkode: 46113...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 10.45):

TS her.

Jeg fikk en dårlig følelse igår, så jeg ga han en mulighet til å avlyse møtet vårt. Sa til han at han måtte si ifra hvis han ville droppe daten vår, men da sa han at han ville møtes. Selve daten gikk greit. Var ikke så mye fysisk kontakt, men jeg ga han et ha-det kyss som jeg tror han egentlig gikk for klemmen. Jeg fikk en melding 30 min etter han dro der det stod «veldig koselig ikveld 🥰». Vet ikke om dette var en melding han følte han «måtte» sende eller om det var legit. Hva bør jeg gjøre videre? Jeg har tatt initiativ til alle møtene våre, så tenker jeg bør holde en lav profil? Eller bør jeg sende en melding og spørre hva han tenker videre og om han evt. dater andre? 

La han ta initiativ. Du gjør for mye, ikke rart du blir usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...