Gå til innhold

Når spiser dere middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 12.52):

Som barn spiste vi alltid middag i 17-tiden, og så spiste vi kveldsmat av noe slag før vi la oss.

Jeg har nå egne barn, og synes det er veldig stressende å skulle ha middag klar så kjapt etter vi kommer hjem fra jobb. Vi har derfor middag i 18-19-tiden.

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 5410a...f78

Mandag 19-1930 tiden pga trening og hn skal ikke ha tung mat før det

tirsdag : ca samme tid , da er det stort sett kamper

onsdag : 16-1630

torsdag ; samme som mandag og tirsdag

helga : veldig varierende alt fra 16-20

Anonymkode: acdc0...b16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra kl 16-21 avhengig av hva dagens aktiviteter og hvem som er hjemme, prøver å tilpasse så det passer alle.   Som oftest middag rundt 17 nå som ungene er litt eldre og starter treningen litt senere.  Spiste tidlig når de gikk i bhg og barneskolen. 

Anonymkode: 39548...cd6

Skrevet

Vi spiser middag et sted mellom 16-16:30. En av oss drar tidlig på jobb (som i, står opp kl 5 og er godt igang med jobbing til kl 6), og vi henter i bhg ca 15.30. 

Vi foretrekker å spise "tidlig", siden vi er skrubbsultne da, og en skive overhodet ikke frister - da vil jeg ha ordentlig middag! 

Nå er eldstemann begynt på en idrett som trener kl 16:30, så da får han en skive i hånden og spiser middag ca kl 18 når han kommer hjem. 

Anonymkode: 08046...04e

Skrevet

Oppvask er et rart argument. Det går jo helt fint å rydde underveis i matlagingen, så er eventuelt snill om én form, én stekepanne eller lignende. Maks 5 minutter med oppvask, og da tar jeg i.

Forståelig at folk har ulike preferanser, men jeg synes middagen er et fint punktum for dagen, og så kan man slappe av/koble av etter middag. Jeg synes det høres ubehagelig ut å stresse etter jobb med å ha klart middag til kl. 16 fordi man skal rekke aktiviteter. Da synes jeg det er bedre å få i seg noe raskt før aktiviteten, så nyte en god middag etter aktiviteten. Om det er kl. 18, 20, 22 eller midnatt er egentlig ganske likegyldig for meg. 

Men folk er forskjellige. Jeg har middag som dagens høydepunkt og som et skille mellom den aktive dagen og den avslappende kvelden.

Skrevet

Middag serveres 16.30. Lekser og sånn dill før middag, aktiviteter/lek med venner etter middag. Kveldsmat ca 19. 

Anonymkode: dea9d...aea

Skrevet

Vi spiser middag ca 18, og det er barnets siste måltid (2 år). Begynte med det fordi en kort periode måtte vi hente i bhg 1645 og det var ikke så mye valg. Nå henter jeg 15 ca men venter likevel med mat slik at mannen får blitt med. Han kommer hjem litt før 18 som regel..

Anonymkode: 3cc13...8a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...