Gå til innhold

Når spiser dere middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi møtes til middag kl 17 på hverdager. Den som ikke er der, spiser når han kommer hjem. Skal noen videre på trening justerer de matinntaket.

Anonymkode: 58103...2bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis man spiser kl 22 så... Da ville jeg ha trengt et par mellommåltider etter lunsj. Eller kanskje man ikke er sulten om morgenen etter et så selt måltid, og dropper frokost? 

Aner ikke, men skjønner ikke hvordan dere får sove eller hvordan dere gidder å vaske opp så sent. Skal jo ikke kjøre oppvaskmaskin på natt heller så..

Anonymkode: 668ab...d03

Det finnes noe som heter utsatt start på oppvaskmaskinen. Genialt! Setter den til å starte i 6-tiden, og da er den klar for å tømmes når vi har stått opp. Har aldri rotete kjøkkenbenk. I vårt hjem spiser vi mellom 19-21 (to voksne, null barn) Legger oss mellom 00-01, så fordøyelsen har sikkert gjort sitt før det er natta (men det vet jeg egentlig ikke, har aldri hatt noen problemer med mage/fordøyelse, så) Det funker for oss 😊

• Liker 4
Skrevet

En av oss er i permisjon nå, så vi prøver å få spist middag mellom 1630 og 17 og heller tilby en liten kvelds til barnehagebarnet klokken 1830. Det et fordi det varierer så mye hva og hvor mye barnet spiser av middag og vi vil ikke ha "barnevennlig" middag hver dag. Så da vet vi at barnet evt spiser mer til kvelds og ikke våkner sulten om natta. 

Anonymkode: b45e6...258

Skrevet

Vi spiser nok ganske tidligt i forhold til mange andre her, men det er det som passer oss best. Jeg og barna er hjemme kl. 14.30, da starter jeg på middagen med en gang, så spiser vi mellom kl 15-16. De er ofte opptatt med idrett mellom kl. 17-20, og jeg orker ikke å begynne på middagen etter kl. 20 😴

Skrevet

Spiser middag mellom kl 17 og 19. Alt etter hvilken dag det er. Spiser middag mellom kl 18-20 i helgene. 

Anonymkode: b5763...816

Skrevet

Hvorfor spiser folk enda senere i helgene? For meg vil det være logisk å spise tidligere i helgen og få fri mot kvelden. 

Anonymkode: 43155...f64

Skrevet

Ca 19, når alle er ferdig med dagen. 

Mønsteret er noe lett morgen, kraftigere lunsj, lett rett etter jobb/skole, kraftigere middag. 

Men med kraftigere mener jeg ikke "norsk middag". I dag skal vi ha zuppa toscana, i går hadde vi vegetarlasagne. 

Helt små barn, før aktiviteter og besøk og alt, blir jo noe annet. 

Anonymkode: 07da5...23d

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor spiser folk enda senere i helgene? For meg vil det være logisk å spise tidligere i helgen og få fri mot kvelden. 

Middag er jo kos og fri, da vi senker skuldrene etter dagen som familie, og bruker tid sammen. 

Enten sitter vi ved bordet, blir sittende lenge og prate. 

Eller så lager vi noe god TV-mat, og snacker, ser og diskuterer. 

• Liker 6
Skrevet

Spiser stort sett i 16-tiden. 

Anonymkode: ca31b...b3e

Skrevet

Jeg tror det er en forskjell på før og nå. Da jeg vokste opp var det viktig å ha middag mellom kl 16-17. Før vi skulle på fritidsaktiviteter. Min far var stort sett på jobb fortsatt. I voksen alder har jeg funnet ut at middag passer meg mellom 19-21. Jeg er også tilhenger av varm lunsj midt på dagen. Sorry, endel av min opplevelse av å bo i utlandet, og hva kroppen ønsker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Middag er jo kos og fri, da vi senker skuldrene etter dagen som familie, og bruker tid sammen. 

Enten sitter vi ved bordet, blir sittende lenge og prate. 

Eller så lager vi noe god TV-mat, og snacker, ser og diskuterer. 

Maten skal lages, oppvasken skal taes. Det er ikke fri i min bok. Men vi tenker forskjellig da. 

Skrevet

Middag mellom 18 og 20, som regel i 19-tiden. Spiser ikke kveldsmat, middag er dagens siste måltid. 

Anonymkode: a53fc...4c6

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk lager seg problemer av når andre spiser middag :klo:

Vi spiser middag seint, mellom 19-21, i hverdagenog i helgene. Det passer for oss, hadde gjerne tidligere middag når barna var små men de er nå i sein tenårene. Har til og med brukt hele dagen på fjelltur med mannen og kommet hjem kl 23 og satt på lapskaus da (som var ferdig laget, bare å varme opp). 

Ville aldri gått tilbake med å ha tidligere middag som da barna var små og er glad den perioden av livet er over og vi kan nyte middager seinere.

Anonymkode: e5182...9a1

• Liker 3
Skrevet

Kl 16.00 nå og da jeg var barn på 80'tallet.

Da er alle hjemme fra skole og jobb, og maten har fått synke til jeg skal på trening på kvelden.

Anonymkode: 5e16d...5a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi da kan man kose seg utover kvelden uten å stresse med at man må opp tidlig.

Hva gjør du når du har «fri» fra matlaging og spising på kvelden? Sulter du eller stapper du i deg junk og snop i stedet for mat?

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Maten skal lages, oppvasken skal taes. Det er ikke fri i min bok. Men vi tenker forskjellig da. 

Lage god mat når man har god tid er kos og kvalitetstid, og oppvasken tar da oppvaskmaskinen, vi er ikke i steinalderen…

Anonymkode: 8dfd0...c96

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi da kan man kose seg utover kvelden uten å stresse med at man må opp tidlig.

Hva gjør du når du har «fri» fra matlaging og spising på kvelden? Sulter du eller stapper du i deg junk og snop i stedet for mat?

Spiser middag tidlig og tar en brødskive på kvelden. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lage god mat når man har god tid er kos og kvalitetstid, og oppvasken tar da oppvaskmaskinen, vi er ikke i steinalderen…

Anonymkode: 8dfd0...c96

Vel jeg er av den gammeldagse typer som bruker tresleiver, trefjøler osv som må vaskes for hånd. 

Skrevet

Prøver å få middagen på bordet til 1730. Ikke alltid det går. Barna spiser ofte toast når de kommer hjem fra skolen. Ser ikke bort i fra at de også tar litt kjeks. Hvis det går lager jeg stor porsjon slik at vi kan ta rester dagen etter, gjerne hvis barna skal på trening. 

Anonymkode: 558af...7de

Skrevet

Spiser ca kl  1730/18. Det er det som passer best for barnet etter bhg. Han er sjeldent sulten da han kommer hjem fra bhg 1600, da de Spiser frukt og knekkebrød måltid i bhg 1430.  Så for han blir middag også kveldsmat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Synd at noe som for vår del samler oss som familie blir sett på som stress. Jeg har som regel ansvar, men så er det alltid noen som er ivrige etter å hjelpe. Eller sitter ved øya for å prate litt. Er mye prat og latter på kjøkkenet. Mannen er super på å rydde og vaske unna løpende. Så kjøkkenet er ganske rent når vi først spiser. Så skal jeg ærlig innrømme at tallerkener gjerne blir stablet, og satt bort til neste dag. Eller mannen tar en liten økt til. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...