Gå til innhold

Han er kjekk, men får ikke matcher på tinder? Er det pga manglende maskulinitet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror feminismen har ødelagt mange av de gode, maskuline kvalitetene, som man satte pris på før. Det har blitt en ubalanse. Jeg er absolutt FOR likestilling, men jeg tror nok at vi kvinner har overkompensert for så mange år med undertrykkelse, og nå har vi en generasjon med tafatte menn, som et resultat av dette. 
Når det kommer til kompisene dine, så har de nok dårlig profiltekst og kanskje også dårlige bilder. 

Anonymkode: 72e77...74a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror feminismen har ødelagt mange av de gode, maskuline kvalitetene, som man satte pris på før. Det har blitt en ubalanse. Jeg er absolutt FOR likestilling, men jeg tror nok at vi kvinner har overkompensert for så mange år med undertrykkelse, og nå har vi en generasjon med tafatte menn, som et resultat av dette. 
Når det kommer til kompisene dine, så har de nok dårlig profiltekst og kanskje også dårlige bilder. 

Hvordan har feminismen skyld i at menn er tafatte? De må jo henge med i tiden. Man kan ikke forvente at en kvinne må ta til takke lenger (som før i tiden, fordi vi ikke fikk jobbe eller tjene penger selv) og være en mann som er verdt å ha

Anonymkode: 06be6...5e3

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det feminismen som har ødelagt mange gode mannlige kvaliteter? 

Det forundrer meg at menn skal liksom bli handleveike puddinger bare fordi kvinner jobber mer og skrur på bilen selv? 

Tror du leder egenskaper går ut døra det øyeblikket man tar i en fille eller skifter en bleie? Det gjør ikke det vet du! 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo få egenskaper som kommer fram på Tinder. Problemet med Tinder er først og fremst at kun de mest populære vises i utgangspunktet, og litt at kvinner i snitt har ganske lik smak når det kun er utseende som vurderes. Totalt sett blir det en elendig plattform for å finne seg noen for de fleste. Det er sjokkerende hvor lite respons menn som er ganske attraktive utenfor Tinder får der. Det kan være snakk om bare 1% av responsen en passe flott kvinne får. Noen få menn får tilsynelatende nesten alle likes, men personlig kjenner jeg ingen av dem. Skjønner rett og slett ikke hvem det er eller hvordan de ser ut.

Anonymkode: ae339...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et ekstremt fåtall av menn jeg tenker har feminin utstråling.

Men livstil, personlighet, utrulling trenger ikke være en match selv om mannen er fin nei. Å noen pene menn kan man sikkert anta er playere også, vanskelig å vite. Kan være de sikter høyere enn seg også, hvem vet. 

Bryr meg også mer om å være fri so  kvinne enn at menn skal være maskuline, om de er dømt å være feminine for at vi skal ha ordinære liv og bestemme over egen kropp. 

Tror ikke så mye på maskulinitet og femininitet da mye var konservative regler folk flyet seg etter for å ikke støte uskrevne og skrevne regler, som et styresett, ikke hvem folk egentlig var. Å vi er jo ikke oss selv i det offentlige nå heller, eller noen kanskje. De fleste er nok både tristere, gladere, sintere, bak lukkede dører hvor det er trygt og du ikke trenger å forme deg like mye for å bli akseptert av gruppen. 

Anonymkode: bf3ca...642

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er et ekstremt fåtall av menn jeg tenker har feminin utstråling.

Men livstil, personlighet, utrulling trenger ikke være en match selv om mannen er fin nei. Å noen pene menn kan man sikkert anta er playere også, vanskelig å vite. Kan være de sikter høyere enn seg også, hvem vet. 

Bryr meg også mer om å være fri so  kvinne enn at menn skal være maskuline, om de er dømt å være feminine for at vi skal ha ordinære liv og bestemme over egen kropp. 

Tror ikke så mye på maskulinitet og femininitet da mye var konservative regler folk flyet seg etter for å ikke støte uskrevne og skrevne regler, som et styresett, ikke hvem folk egentlig var. Å vi er jo ikke oss selv i det offentlige nå heller, eller noen kanskje. De fleste er nok både tristere, gladere, sintere, bak lukkede dører hvor det er trygt og du ikke trenger å forme deg like mye for å bli akseptert av gruppen. 

Pluss d er lett for oss å si, sånn var det før, nå når vi ikke ser hvordan de var før. Tror egentlig vi hadde blitt overasket over hvor like mennesker er de vi er idag. Vi er en påvirkelig gjeng, men variajson bevares allikevel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har damer fått høre i årevis at kjekke menn på tinder bare vil pule, så jeg har i hvertfall sluttet å sveipe på de kjekkeste og vet flere venninner heller aldri gjør det. Jeg fikk superlike av en i vinter og da tørte jeg å sveipe tilbake, han var dog veldig passiv så interessen døde ut hos meg. Møtte en kar irl i våres som var på og tok styring og jeg ble maks tent, nå er vi kjærester :) 

Anonymkode: d0602...430

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, det er utrolig hvor mye makt vi kvinner har. Bare ved å bevege oss inn på jobbmarkedet, har vi gjort menn til evneveike, svake skapninger som skulker og skjelver rundt i hjørnene. Da kan de ikke ha vært spesielt trygge i sin maskulinitet til å begynne med. 

Kun menn som bygger selvfølelsen sin på muligheten til å undertrykke kvinner, blir knekt av likestilling og feminisme. Vi ser de bare mer tydelig nå; det er de som gnåler om at kvinner ikke gir de sex. Menn som er trygge i sin maskulinitet, har null problemer med å jobbe ved siden av en kvinne, ta ordre fra en kvinne, behandle kvinner som jobber under dem med respekt, og ser på kvinner som likeverdige, både på jobb og det private. 

Anonymkode: ae04f...041

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen damer faller for feminine trekk. De liker at menn er pene, har samme type hobby etc. som dem. Det er nok mer vanligere enn man tror. For meg er det ikke match, men jeg disser ikke andres preferanser.

Anonymkode: 0e719...f9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si at jeg syns moderne kvinner er langt mer feminine enn de var før i tiden. Nå tør de jo faktisk være sitt feminine selv, og ikke bare gå rundt og surre hjemme fordi det er "det som forventes av dem". Det er ikke spesielt feminint å være så veik at du må spørre menn om hjelp til å hente ned alt mulig fra hyller eller bære en handlepose med et par melkekartonger. På samme måte som at maskulinitet ikke er å være hjelpeløs foran komfyren, og ilegge all sin verdi som mann i å være husets inntektskilde og sterke hender. De feminine sidene til en kvinne vises best når hun tør å bryte stereotypene fordi det er det hun ønsker. En selvsikker kvinne som tar styring fordi det er hennes vesen, er mye mer feminin enn noen som lar seg underkue av forventninger.

De fleste egenskaper er ikke iboende maskuline eller feminine. Tafatthet er ikke utpreget feminint, og selvsikkerhet er ikke utpreget maskulint - for eksempel.

Det kan godt være at en del menn er tafatte, men det må de ta på egen kappe - det er ikke det at kvinner har begynt å blande seg i mannens tradisjonelle domener som skaper det. En tafatt mann som sliter med å finne sin plass, kan jo heller bruke sin maskulinitet til å være en emosjonell støtte til sin kjæreste - for eksempel. Det kan godt være hun trenger det mer enn noen som kan hugge ved eller bytte dekk på bilen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tiltrekkes automatisk mot de maskuline gutta/mannfolka. Jeg kan fort sile ut en profil med å bare se på et bilde. Forutsatt at det er bilde i helfigur da selvfølgelig , jeg sveiper forbi alle som ikke har det. 

Anonymkode: fbd75...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

...Det som også slår meg er at disse mennene ikke er særlig maskuline. De er gjerne litt usikre på seg selv, tør ikke ta styring, tør ikke ta ansvar, tør ikke sette foten ned....De vil også ha en feminin, tradisjonell dame. Jeg fatter det ikke, hvordan skal de tiltrekke seg henne når de selv er feminine?

Anonymkode: ab312...874

De vil vel ha ei dame som er MER feminin enn dem selv da?

Jeg vet om flere menn der jeg tenker at jeg er dobbelt så maskulin som dem, men så har de klart å finne seg ei lav og spe dame med myk stemme som de faktisk er ganske maskulin I FORHOLD TIL. 

Anonymkode: 2c37b...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke på at menn har blitt mer tafatte og feminine, og spesielt ikke på grunn av feminismen.

Mange som kommer fra mer "tradisjonelle" kulturer er ganske femi og tafatte. Andre er ikke det. Det er individuelt har ingen ting med moderne tider eller feminisme å gjøre.

Sjekk hvordan "mannfolk" så ut på 1700 tallet🤣

Anonymkode: 09df3...a28

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 75 % menn paa tinder, saa det er en daarlig plattform for menn. Rett og slett

Anonymkode: 8d0a3...67e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det snakkes jo om at så mange menn sliter på datingmarkedet.

Jeg kjenner en (faktisk flere) mann som er kjekk, billedskjønn, ingenting galt med utseende. Han er høy, har en rekke positive trekk ved utseende. Dette gjelder samtlige menn jeg kjenner, men de får seg ikke kjæreste og sliter på datingmarkedet. Et par av de er jeg litt nær venn med på grunn av felles hobby. De sveiper og sveiper, null resultat. 

Nå tror jeg ikke at det handler om at kvinner er kresne, tvert imot, det er vel åpenlyst at personlighet betyr mer enn man tror. Det som også slår meg er at disse mennene ikke er særlig maskuline. De er gjerne litt usikre på seg selv, tør ikke ta styring, tør ikke ta ansvar, tør ikke sette foten ned. Det er det JEG som gjør (igjen, felles hobby). Jeg tar ansvar, jeg leder. De vil også ha en feminin, tradisjonell dame. Jeg fatter det ikke, hvordan skal de tiltrekke seg henne når de selv er feminine? Har ikke sagt noe om dette selvsagt, jeg har ikke tenkt å rote med sårbar maskulinitet. 

Det sies jo at kvinner har blitt mer maskuline og helt ærlig skjønner jeg hvorfor! Det er jo ganske få maskuline menn rundt oss. Jeg har vokst opp med brødre og en far som er det man kan kalle maskulin, og for meg er pappa en trygg havn. Jeg vet han alltid er der og han fikser og passer på om jeg trenger det. Samme med ene broren min, litt annerledes med han andre som er yngre, men han har noen av disse kvalitetene han også. 

Hadde jeg latt min "feminine side" ta overhånd og styre, så hadde jeg ikke kommet noen vei her i livet, da jeg ikke har en maskulin motpart å samarbeide med. 

Jeg vet ikke, det er lett å skylde på likestilling, men det tviler jeg på det handler om.. Plenty av kvinner i dag som fortsatt er feminine i væremåte, personlighet, utseende osv. Men når de må leve rundt feminine menn så er det jo lett å bli maskulin. 

En eks av meg ser ikke ut i måneskinn (jeg syntes han var HOT), men han har aldri slitt med å få seg damer. Han har maskuline kvaliteter og er en bra fyr. Han er relativt overvektig, har ikke hår, skeive tenner og er ikke særlig høy, men han har aldri hatt problemer med verken sex eller damer. 

Kjør debatt! Jeg vil også skyte inn at det er jo tydelig at utseende faktisk ikke betyr alt... Jeg tror menn undervurderer hvor mye faktisk maskulinitet betyr. Det får frem det feminine og gode i oss kvinner. 

Anonymkode: ab312...874

Du er inne på noe interessant, og det er at maskulinitet for deg er en person som er "en trygg havn" Men mener du da at kvinner ikke trenger å være "trygge havner"? for sin partner?

Det finnes både menn og kvinner som ikke liker å gjøre så mye bra for andre. Som ikke vil andre godt. Som tenker at det ikke er så viktig å gjøre noe fint for at andre får det bra. Både menn og kvinner kan være selvsentrerte egotistiske og umodne. De kan tenke at; så lenge JEG har det bra, så er det viktigst. JEG er ike ansvarlig for å hjelpe ANDRE. 

Når en mann tenker sånn, så merker vi damer det. Så klart vil vi ikke ha en sånn mann. En som bare vil ha og tenker på seg selv. 

Når en kvinne er egoistisk så er ikke det hyggelig heller. En kvinne som ikke vil andre godt og som bare tenker på seg selv, er ikke en god partner. 

Ingen av disse får spesielt lykkelige fine forhold, tror jeg, ikke så lenge de bare tenker på seg selv. Jeg tror disse menneskene unngår å "ta på seg" ansvar for å gjøre så mye for at partneren skal ha det fint. 

Kansje en egoistisk kvinne kan tenke at hun er "tradisjonell" ikke egostisik, og vil at mannen skal gi og gi og gi og hun skal stå å ta imot..fordi hun er da en prinsesse må vite, og mannen skal nyte å ha en prinsesse. 

Men ingen mann er en enslig øy som bare skal kjempe i livet alene, tjene penger og bare ta vare på andre. Vi MÅ ta vare på hverandre slik at vi får overskudd til å være gode mammaer og pappaer og arbeidstagere og arbeidsgivere og omsorgsmennesker for hverandre. Om den ene bare skal få og den andre gi, så blir den ene helt tom og deprimert. Vi må begge gi og gi omsorg til hverandre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen rare meninger du har, og rart innlegg. Alle menn du kjenner er kjekke, billedskjønne, single og feminine... Merkelig omgangskrets. Og de diskuterer datingen sin med deg. Du mener feminim er lik usikker, utrygg, inituativløs hos menn, og "noe godt" som lokkes fram i kvinner sammen med maskuline menn. Kvinner blir ikke "gode og feminine" når de omgås ikke - maskuline menn. 

Jeg kan ikke debattere dette annet enn å si at jeg kjenner meg ikke igjen, og skjønner ikke helt hva du mener. Billedskjønne, litt usikre menn pleier å finne seg damer andre steder enn på tinder. 

Anonymkode: e46f1...1f0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sett noen sånne, men ikke faen om jeg ville byttet og vært i kvinners sko, heller - hvor man regelrett DRUKNER i dårlige matcher som bare vil pule litt og ikke egentlig tar det så nøye om man har noe særlig til felles i bunn.

"He's mad at men now" er det du ville fått. Bank i bordet.

(Men jeg vet jo hvordan det fungerer, så... trenger ikke noen youtubevideo for å expose det)

Endret av knooters
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (36 minutter siden):

Jeg har sett noen sånne, men ikke faen om jeg ville byttet og vært i kvinners sko, heller - hvor man regelrett DRUKNER i dårlige matcher som bare vil pule litt og ikke egentlig tar det så nøye om man har noe særlig til felles i bunn.

"He's mad at men now" er det du ville fått. Bank i bordet.

(Men jeg vet jo hvordan det fungerer, så... trenger ikke noen youtubevideo for å expose det)

Tja, er nok bedre å få mulighet til å kunne velge ut riktige menn og dra på dates enn å ikke få noe valg i det hele tatt. Men uansett er tinder så rigga den ene veien at ene siden får alle matches og den andre nesten ingen.

Anyway bedre å dra til utlandet og komme seg inn i en ordentlig dating kultur som ikke er for hookups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...