Gå til innhold

Han er kjekk, men får ikke matcher på tinder? Er det pga manglende maskulinitet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det snakkes jo om at så mange menn sliter på datingmarkedet.

Jeg kjenner en (faktisk flere) mann som er kjekk, billedskjønn, ingenting galt med utseende. Han er høy, har en rekke positive trekk ved utseende. Dette gjelder samtlige menn jeg kjenner, men de får seg ikke kjæreste og sliter på datingmarkedet. Et par av de er jeg litt nær venn med på grunn av felles hobby. De sveiper og sveiper, null resultat. 

Nå tror jeg ikke at det handler om at kvinner er kresne, tvert imot, det er vel åpenlyst at personlighet betyr mer enn man tror. Det som også slår meg er at disse mennene ikke er særlig maskuline. De er gjerne litt usikre på seg selv, tør ikke ta styring, tør ikke ta ansvar, tør ikke sette foten ned. Det er det JEG som gjør (igjen, felles hobby). Jeg tar ansvar, jeg leder. De vil også ha en feminin, tradisjonell dame. Jeg fatter det ikke, hvordan skal de tiltrekke seg henne når de selv er feminine? Har ikke sagt noe om dette selvsagt, jeg har ikke tenkt å rote med sårbar maskulinitet. 

Det sies jo at kvinner har blitt mer maskuline og helt ærlig skjønner jeg hvorfor! Det er jo ganske få maskuline menn rundt oss. Jeg har vokst opp med brødre og en far som er det man kan kalle maskulin, og for meg er pappa en trygg havn. Jeg vet han alltid er der og han fikser og passer på om jeg trenger det. Samme med ene broren min, litt annerledes med han andre som er yngre, men han har noen av disse kvalitetene han også. 

Hadde jeg latt min "feminine side" ta overhånd og styre, så hadde jeg ikke kommet noen vei her i livet, da jeg ikke har en maskulin motpart å samarbeide med. 

Jeg vet ikke, det er lett å skylde på likestilling, men det tviler jeg på det handler om.. Plenty av kvinner i dag som fortsatt er feminine i væremåte, personlighet, utseende osv. Men når de må leve rundt feminine menn så er det jo lett å bli maskulin. 

En eks av meg ser ikke ut i måneskinn (jeg syntes han var HOT), men han har aldri slitt med å få seg damer. Han har maskuline kvaliteter og er en bra fyr. Han er relativt overvektig, har ikke hår, skeive tenner og er ikke særlig høy, men han har aldri hatt problemer med verken sex eller damer. 

Kjør debatt! Jeg vil også skyte inn at det er jo tydelig at utseende faktisk ikke betyr alt... Jeg tror menn undervurderer hvor mye faktisk maskulinitet betyr. Det får frem det feminine og gode i oss kvinner. 

Anonymkode: ab312...874

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan vel ikke SE om noen er maskulin eller ikke, så det forklarer ikke tinder. 

Vil tippe de har ræva profil. 

Anonymkode: 4b7e5...74d

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok av menn å swipe på som ser bedre ut enn de mannfolka du kjenner. Kvinner bruker under et sekund per profil de vurderer. De damene som ser etter personlighet osv er de som uans ikke kan konkurrere med utseende. Og de har neppe kompisene dine swipet på heller derfor blir det ingen matches. 

Anonymkode: e40ef...3ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har det med likestilling å gjøre. Og det burde for så vidt være en bra ting. Vi menn opplever absolutt kvinner som mer maskuline. Joda, en og annen flott feminin dame dukker opp i ny og ne. Men generelt så er kvinner ikke så veldig feminine. Og jeg er enig i at menn ikke lenger er så maskuline i dag, at den feminine siden kommer mer til uttrykk. Dette er en endring som har vært ønsket, gjennom nettopp likestilling. 
Om dette ikke var ønsket, så hadde det ikke vært slik. Nå står vi her alle forvirret og krangler i alle retninger, fordi alle tror vi gjør som det andre kjønnet har ønsket av oss. Men så viser det seg til at det ikke er slik vi ville ha det likevel. 

Anonymkode: 793b3...e5e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite gjennomtenkte bildevalg og dårlig bio tipper jeg det er. Selv er jeg normalt kjekk og tror ikke akkurat jeg utstråler noen overdreven maskulinitet, men jeg fikk da matcher på Tinder likevel da jeg var singel.

Anonymkode: 0cb5b...db3

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan vel ikke SE om noen er maskulin eller ikke, så det forklarer ikke tinder. 

Vil tippe de har ræva profil. 

Anonymkode: 4b7e5...74d

Jeg må si meg enig med dette. Jeg tror nok mer forklaringen går på at de kanskje ikke har så pene bilder og dårlig profiltekst? Det handler jo om at du går inn på et marked for å selge deg selv, selge hvem du er og vise frem litt sjarm. Når det kommer til å være usikker på seg selv så vises det fort, dessverre, både i tekst og bilder. Så vil anbefale dem å få noen til og se gjennom profilen deres. Utover det så er det vel, mener jeg å huske, flest menn på Tinder?

Endret av Blått
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte ha sett profilen for å kunne gitt en ordentlig vurdering.

Og vurdering av «kjekkhet» er veldig forskjellig. Kjenner en fyr som jeg synes ser litt rar ut, nesten litt deformert ut i ansiktet. En dame jeg kjenner sier hun synes han er kjekk (utseende ).  Dette har jeg opplevd flere ganger…

Anonymkode: 9daae...1d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig profil. 

Barisbilder, fiske, jakt, barn, treningsbilder, speilbilder, ingen bio eller fylt ut hva han ser etter osv. 

Anonymkode: 06be6...5e3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Måtte ha sett profilen for å kunne gitt en ordentlig vurdering.

Og vurdering av «kjekkhet» er veldig forskjellig. Kjenner en fyr som jeg synes ser litt rar ut, nesten litt deformert ut i ansiktet. En dame jeg kjenner sier hun synes han er kjekk (utseende ).  Dette har jeg opplevd flere ganger…

Anonymkode: 9daae...1d6

Akkurat. «Alle» synes jo Chris Hemsworth og Henry Cavill er kjekke, jeg er ikke enig. Kun som eksempel

Anonymkode: 06be6...5e3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt har det med likestilling å gjøre. Og det burde for så vidt være en bra ting. Vi menn opplever absolutt kvinner som mer maskuline. Joda, en og annen flott feminin dame dukker opp i ny og ne. Men generelt så er kvinner ikke så veldig feminine. Og jeg er enig i at menn ikke lenger er så maskuline i dag, at den feminine siden kommer mer til uttrykk. Dette er en endring som har vært ønsket, gjennom nettopp likestilling. 
Om dette ikke var ønsket, så hadde det ikke vært slik. Nå står vi her alle forvirret og krangler i alle retninger, fordi alle tror vi gjør som det andre kjønnet har ønsket av oss. Men så viser det seg til at det ikke er slik vi ville ha det likevel. 

Anonymkode: 793b3...e5e

Jaså, gjør vi det? Personlig kan jeg ikke huske sist jeg var i, eller overvar, en krangel, noe annet sted enn på Kvinneguiden, som heldigvis ikke er et speilbilde av den virkelige verden. Ikke føler jeg meg særlig forvirret heller, og skulle jeg gjøre det har det i alle fall ikke noe med kjønnsroller og likestilling å gjøre.

Likestilling handler om like rettigheter og muligheter for menn og kvinner. Vi kan kanskje ikke si at vi har full likestilling, men det er ingenting med likestilling som gjør kvinner mindre feminine eller som gjør menn mindre maskuline. Jeg har vanskelig for å se at dette på noen måte er negativt og jeg tror faktisk det er akkurat sånn jeg vil ha det.

Dette er typisk incel-svada.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse egenskapene du nevner kan en ikke se på en tinderprofil, meg mindre man skriver noe om det. Så da handler det nok om noe annet 

Anonymkode: 75d0f...98f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder fungerer for noen, men i det store og hele er det en dårlig sjekkearena.

Det sveipes jo basert på bilder og 2 setninger med tekst. Så man ser lite av personlighet når man sveiper.

Ellers så skjønner jeg litt hva du mener med at personer som oppfattes som veldig tafatte er uattraktive. Men det vil jeg tro gjelder både menn og kvinner. Når svaret er "ehehe, vet ikke" på alt kan man bli lei. Man har ikke lenger en partner, men noen som bare dilter etter.

Men jeg er uenig i at dette kan tilskrives femininitet.

Endret av Nonstop1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det snakkes jo om at så mange menn sliter på datingmarkedet.

Jeg kjenner en (faktisk flere) mann som er kjekk, billedskjønn, ingenting galt med utseende. Han er høy, har en rekke positive trekk ved utseende. Dette gjelder samtlige menn jeg kjenner, men de får seg ikke kjæreste og sliter på datingmarkedet. Et par av de er jeg litt nær venn med på grunn av felles hobby. De sveiper og sveiper, null resultat. 

Nå tror jeg ikke at det handler om at kvinner er kresne, tvert imot, det er vel åpenlyst at personlighet betyr mer enn man tror. Det som også slår meg er at disse mennene ikke er særlig maskuline. De er gjerne litt usikre på seg selv, tør ikke ta styring, tør ikke ta ansvar, tør ikke sette foten ned. Det er det JEG som gjør (igjen, felles hobby). Jeg tar ansvar, jeg leder. De vil også ha en feminin, tradisjonell dame. Jeg fatter det ikke, hvordan skal de tiltrekke seg henne når de selv er feminine? Har ikke sagt noe om dette selvsagt, jeg har ikke tenkt å rote med sårbar maskulinitet. 

Det sies jo at kvinner har blitt mer maskuline og helt ærlig skjønner jeg hvorfor! Det er jo ganske få maskuline menn rundt oss. Jeg har vokst opp med brødre og en far som er det man kan kalle maskulin, og for meg er pappa en trygg havn. Jeg vet han alltid er der og han fikser og passer på om jeg trenger det. Samme med ene broren min, litt annerledes med han andre som er yngre, men han har noen av disse kvalitetene han også. 

Hadde jeg latt min "feminine side" ta overhånd og styre, så hadde jeg ikke kommet noen vei her i livet, da jeg ikke har en maskulin motpart å samarbeide med. 

Jeg vet ikke, det er lett å skylde på likestilling, men det tviler jeg på det handler om.. Plenty av kvinner i dag som fortsatt er feminine i væremåte, personlighet, utseende osv. Men når de må leve rundt feminine menn så er det jo lett å bli maskulin. 

En eks av meg ser ikke ut i måneskinn (jeg syntes han var HOT), men han har aldri slitt med å få seg damer. Han har maskuline kvaliteter og er en bra fyr. Han er relativt overvektig, har ikke hår, skeive tenner og er ikke særlig høy, men han har aldri hatt problemer med verken sex eller damer. 

Kjør debatt! Jeg vil også skyte inn at det er jo tydelig at utseende faktisk ikke betyr alt... Jeg tror menn undervurderer hvor mye faktisk maskulinitet betyr. Det får frem det feminine og gode i oss kvinner. 

De bruker nok dårlige bilder av seg selv, og har dårlig bio hvis de i det hele tatt har bio.

Anonymkode: ca0dc...675

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endret profilen min mye gjennom min erfaring på tinder, og det som fungerer best er å vise selvtillit, litt cockyness, litt humor og være selvbevisst. 

Opplever også at damer har sagt at de er redd for å sveipe på meg, da de ikke tror de er bra nok eller redd for at jeg ikke sveiper tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fundamentale problemet er at det er et stort flertall av menn på Tinder.

Det gjør blant annet at kvinner vil stille ganske høyere krav til profil / bio etc. Sånn må det bare bli. 

Som andre påpeker så går det ikke an å se på profilen om noen har lite maskulin oppførsel, så teorien til TS stemmer ikke.

Anonymkode: 09df3...a28

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver:

"Det sies jo at kvinner har blitt mer maskuline og helt ærlig skjønner jeg hvorfor! Det er jo ganske få maskuline menn rundt oss" 

Men hva legger du egentlig i maskulin? Du nevnte at du må ta ledelsen rundt de mennene. Er det å være en leder maskulint i dine øyne? Det er masse gode studier på at kvinner er bedre ledere enn menn fordi vi innehar kvaliteter som gjør at vi er spesielt gode på å lede, så sånn sett kan man argumentere på at å være en god leder faktisk er et feminint trekk. At vi ikke har fått lov til å lede i det offentlige før nå, betyr ikke at vi har blitt mer maskuline, det betyr bare at vi endelig får brukt lederegenskapene våre utenfor hjemmet. 

Jeg tror du blander feminin/maskulin med usikkerheter og god gammeldags personligheter. Din far var selvsikker i sin rolle som far. En stødig kar som var tilstede fysisk og emosjonelt. Det er ikke et maskulint trekk. Det er karaktertrekk som både menn og kvinner har i varierende grad. Det er definitivt positive trekk: og veldig tiltrekkende for begge kjønn. Stabile, ansvarsfulle mennesker er trygge å være rundt. For kvinner er det spesielt viktig at en mann er trygg og stabil (av åpenbare grunner). En mann som er veldig usikker og sliter med å ta ansvar, vil automatisk bli mindre tiltrekkende, for vi ønsker jo noen som vil være der for oss og for barna.

Anonymkode: ae04f...041

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sveiper ikke på kjekke menn fordi jeg vet de er for kjekke for meg 🤷‍♀️

Anonymkode: 64609...70c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du denne mangelen på maskulinitet skinner igjenom på Tinder? 

Anonymkode: 110b0...238

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (4 timer siden):

Jaså, gjør vi det? Personlig kan jeg ikke huske sist jeg var i, eller overvar, en krangel, noe annet sted enn på Kvinneguiden, som heldigvis ikke er et speilbilde av den virkelige verden. Ikke føler jeg meg særlig forvirret heller, og skulle jeg gjøre det har det i alle fall ikke noe med kjønnsroller og likestilling å gjøre.

Likestilling handler om like rettigheter og muligheter for menn og kvinner. Vi kan kanskje ikke si at vi har full likestilling, men det er ingenting med likestilling som gjør kvinner mindre feminine eller som gjør menn mindre maskuline. Jeg har vanskelig for å se at dette på noen måte er negativt og jeg tror faktisk det er akkurat sånn jeg vil ha det.

Dette er typisk incel-svada.

Vil faktisk påstå at dette er et maskulint svar, i stor kontrast til mannen du svarer, som for meg fremstår sutrete og patetisk. Lite tiltrekkende, og sånt står skrevet i panna.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan tenker du denne mangelen på maskulinitet skinner igjenom på Tinder? 

Det er vel nettopp det det ikke gjør. Men møter du menn i virkeligheten så legger en også merke til hvor mange som ikke er maskuline. Jeg kjenner jo disse mennene jeg snakker om eksempelvis. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vel nettopp det det ikke gjør. Men møter du menn i virkeligheten så legger en også merke til hvor mange som ikke er maskuline. Jeg kjenner jo disse mennene jeg snakker om eksempelvis. 

Mulig jeg misforstod HI, jeg trodde utgangspunktet for diskusjonen var at disse kjekke mennene ikke fikk match på Tinder, og du ville diskutere om oppfattet de som for lite maskuline. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...