AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #41 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Første husvert jeg hadde var utrolig grei. Så lenge jeg betalte husleie (noe jeg selvsagt gjorde) var alt ok. Snakket med ham 1 gang iløpet av 6 år som leietager Neste husvert var et mareritt. Jeg måtte gi beskjed dersom jeg skulle reise bort (og si hvor jeg reiste og hvor lenge jeg ble borte), de var å snoket i vinduene titt og ofte, kunne gjerne klippe gresset på "min" del av plenen kl.07 på helgedager (enda jeg hadde gitt beskjed at jeg evner både å klippe gress, måke snø etc.), de sjekket hva jeg kastet i søpla, klagde på at jeg hadde hengt opp gardiner i kjøkkenvinduet (på en gardinstang som de hadde montert) for da fikk de ikke innsyn mm. Bodde der knapt 1 år Anonymkode: cbcf6...c05 Haha, vi hadde en slik husvert før vi flyttet hit, han var grunnen til at vi flyttet. Vi hadde felles søppelspann og han gikk jevnlig gjennom det vi kastet. Var vi borte en helg så sendte han melding og spurte hvor vi var. Han snek i vinduene, og vi mistenkte at han hadde vært inne hos oss når vi var borte. Vi hadde til og med felles postkasse, og han gikk gjennom all posten vår, vi foreslo å henge opp vår egen, men det fikk vi ikke lov til. Når vi flyttet inn, så sto det forskjellige ting der som vi ikke ville ha og satte det på lager. Når vi flyttet derfra påsto han at bla komfyren vår var hans, han sa at den hadde stått der hele tiden. Men den som sto der fra før var en gammel og utbrukt, ekkel komfyr og vi brukte heller vår egen. Snakk om å være frekk.. Det samme med noen hyllesystem vi hadde satt opp i boden, det var ingen hyller eller noe når vi flyttet inn, så vi kjøpte nye, de mente han at de hadde stått der fra før, det samme med noen utemøbler. Gothard skrev (7 minutter siden): Husverten? Leier selvfølgelig av et profesjonelt firma. Hadde ikke falt meg inn å leie av en privatperson. Gothard skrev (29 minutter siden): Fordi majoriteten av private utleiere ER idiotier ja. Og de som leier av dem er som regel love dumme. Gothard skrev (25 minutter siden): Har leid veldig mange steder. Velger selvfølgelig profesjonelle utleiere de gangene det er mulig. Du er jo selv en av disse dumme som leier?🤷♀️ Hvorfor har du leid veldig mange steder? Når jeg leser rundt om, så er det mange som er misfornøyd med utleieselskaper også, og hvorfor betale mer enn nødvendig? Anonymkode: 00595...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothard Skrevet 29. august 2024 #42 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er jo selv en av disse dumme som leier?🤷♀️ Hvorfor har du leid veldig mange steder? Flyttet rundt og velger å ikke kjøpe når jeg ikke skal bo mer enn 3 år av gangen. Dum fordi jeg leier kun av profesjonelle utleiere? Den var ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #43 Del Skrevet 29. august 2024 Gothard skrev (11 minutter siden): Flyttet rundt og velger å ikke kjøpe når jeg ikke skal bo mer enn 3 år av gangen. Dum fordi jeg leier kun av profesjonelle utleiere? Den var ny. Jeg skrev ikke at du var dum som leier av profesjonelle utleiere, fint for dem at du sponser dem som kun er opptatt av profitt. Det jeg vil si er at jeg syns du er merkelig dømmende mot dem som leier privat. Anonymkode: 00595...09a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #44 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Leide av en pervers psyk fyr så flytta ut da jeg fant ut hvordan han var. Han satte ut falskt rykte etterpå om meg, bl a at jeg skyldte husleie, noe jeg ikke gjorde. En annen utleier snoka i sparebøssene til barnet og kom hjem til alle småpengene strødd utover gulvet mens det mangla noen hundrelapper… Anonymkode: d0436...f72 Herregud! Mange psyke folk rundt om. Huseiere som går inn i leiligheten uten tillatelse kan anmeldes for innbrudd og få straff deretter. De har ingen adgang m.m det er akutt nød, som vannlekkasje etc. Anonymkode: b4e17...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #45 Del Skrevet 29. august 2024 Har alltid leid privat og alltid hatt veldig trivelige husverter. Har aldri opplevd problem med snoking eller mangel på respekt for privatlivet mitt. Jeg leier nå av en barnefamilie og de er også kjempetrivelige og slår gjerne av en prat om jeg treffer de. En gang måtte de inn i leiligheten jeg leier for å sjekke noe med fagfolk, de var ikke klar over at de måtte inn før da det gjaldt, og da ringte de meg for å høre om de fikk lov først. Jeg ønsker å leie i blokk av firma neste gang jeg leier tror jeg, for enda så lite husvertene legger seg borti mitt liv så savner jeg litt hvor anonymt det er å bo i blokk. Anonymkode: dfc06...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 29. august 2024 #46 Del Skrevet 29. august 2024 (endret) sofie777 skrev (3 timer siden): Litt sør for Trondheim sentrum? Stemmer. Tenk om det faktisk er samme!😱 Endret 29. august 2024 av PusheenPusheen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #47 Del Skrevet 29. august 2024 Gothard skrev (4 timer siden): Har leid veldig mange steder. Velger selvfølgelig profesjonelle utleiere de gangene det er mulig. Leid veldig mange steder ja. Hvorfor det? Misfornøyd med det profesjonelle utleierne? Anonymkode: b4e17...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #48 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har hørt mye rart om utleiere, men jeg tror det går litt begge veier. Er de som leier grei er nok utleier også grei. Man er to som skaper en relasjon. Anonymkode: 7fc50...f77 De fleste er sikkert greie, men så har du de som er psykisk syke som leier ut, og da nytter det ikke hvor «grei» leietaker er, psyke mennesker har ikke respekt for andres privatliv eller generell respekt for andre. Å gjøre innbrudd, stjele, være pervers og å angripe barn, er ikke noe noen skal måtte oppleve fra utleiere. Anonymkode: d0436...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 30. august 2024 #49 Del Skrevet 30. august 2024 Min forrige var hyggelig å snakke med men hadde et veldig behov for hele tiden å måtte komme innom for noe, alltid uten forvarsel. Han måtte sjekke ditt og datt eller så var det en rørlegger som måtte et eller annet eller batteriet på den og den dingsen må byttes og så videre. Aldri varsel på forhånd. Om man bestiller rørlegger så synes jeg det er en smule rart å vente til fyren dukker opp før man varsler leieboeren... Jeg holdt ut 12 måneder der før jeg forlot, følte jeg aldri var "trygg" i det som liksom skulle være mitt eget krypinn. Han samlet også opp strømregninger og sendte regning for ni måneder 20. desember det året jeg bodde der, ikke at det var uhåndterlig økonomisk sett for meg men en litt spesiell julegave var det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #50 Del Skrevet 30. august 2024 Har alltid leid privat og har stort sett bare positive erfaringer. Har alltid tatt bilder før innflytting og etter utflytting og holdt på nøkler til utleier har gått gjennom leiligheten før utflytting. Utleier jeg hadde før jeg flyttet var meget striks når det gjaldt katta hennes. På varme dager hadde jeg ytterdøra åpen og da snek selvfølgelig katta seg inn. Jeg tok katta ut straks jeg oppdaget det men hun kjeftet meg huden full fordi katta skulle ikke slippes inn hos meg. Det kunne vært verre, har hørt og lest om utleiere som høres sinnsyke ut. Anonymkode: 98a96...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #51 Del Skrevet 30. august 2024 Leier nå for første gang i mitt liv, skal bare bo her i ett år med barna, huseier bor over oss, hører når han er hjemme, for gulvet knirker ett sted i stuen hans, og treffer han innemellom i gårdsplassen. Jeg og barna er rolige og betaler punktelig.. Eneste gangene han har tatt kontakt er når det skulle komme ett firma og sette inn peis, og en annen gang når el anlegget skulle sjekkes.. Han virker veldig ok. Bodd her i 8 måneder. Anonymkode: ccabe...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 30. august 2024 #52 Del Skrevet 30. august 2024 Bortsett fra 1 veldig kjip (kom i konflikt med ALLE) og en litt sær type o studietiden så har alle vært helt supre. Som i: erstatter ting som er ødelagt av normal slitasje (kjøleskap feks) uten mas, og: NULL kontakt ellers. Selv betalte jeg/vi alltid i tide og ivaretok boligene normalt. Sa ifra med en gang om noe oppstod og aldri naboklager. Vi har og deltatt i alt av dugnader. Vi har leid på samme måte som der vi eier mtp ivaretakelse. Så jeg tror jeg/vi har vært «drømmeleietakerne». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå