Helene Skrevet 29. august 2024 #21 Del Skrevet 29. august 2024 (endret) Jeg brukte alltid lovlig kontrakt, men plusset på noen punkter. Leietaker pliktet seg til jevnlig vask og rydding. Leietaker pliktet seg til å rette seg etter kommunen sin sortering. Plast, papir og restavfall. Leietaker måtte måke snø foran egen inngang. Jeg synes ikke dette er store krav. Hvis ikke dette står skrevet, kan en leietaker tro at et leieforhold er fritt. Dvs, uten noe ansvar. Endret 29. august 2024 av Helene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 29. august 2024 #22 Del Skrevet 29. august 2024 Leier av et regnskapsbyrå. Det er såpass smått her at vi har et personlig (og godt) forhold til hun som har med utleiedelen å gjøre. Hun plager oss aldri, men det hender jo at vi må ta kontakt med henne, for eksempel da vi kom i skade for å legge komfyrvakta i oppvaskvannet (den var dårlig fra før av, men ble helt ubrukelig etterpå). Hun bare lo da jeg fortalte det og fikk den erstattet etter et noen dager uten at vi trengte å betale noe. Nå sier hun at hun er fornøyd med oss også, og det gjør selvsagt alt mye enklere. Det spørs om hun ville vært like medgjørlig om vi begynte å sløve med husleia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #23 Del Skrevet 29. august 2024 Vi ser de sjeldent, de bor mesteparten av tiden i utlandet. Vi får gjøre som vi vil både inne og ute, de stoler på oss og vet vi vil bo i et ordentlig hjem. Så vi er utrulig fornøyd og føler oss heldige med husvertene våres. Anonymkode: 2668b...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothard Skrevet 29. august 2024 #24 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Litt inspirert av et annet innlegg her. Vi leier, har bodd her i ca 4 år, og har sett husverten 1 gang i løpet av de årene, og det var nå i sommer når han var innom for å ordne noe😅 Utover det, så har vi full frihet til å gjøre som vi vil, både inne og ute🙏😊 Anonymkode: 00595...09a Husverten? Leier selvfølgelig av et profesjonelt firma. Hadde ikke falt meg inn å leie av en privatperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #25 Del Skrevet 29. august 2024 Gothard skrev (1 minutt siden): Husverten? Leier selvfølgelig av et profesjonelt firma. Hadde ikke falt meg inn å leie av en privatperson. Leier privat og har et godt forhold til husverten. Du leier gjennom firma som automatisk blir dyrere? Jeg kan ha husdyr og har hund. Det kan vel ikke du ha hos de "profesjonelle"? Kunne ikke falt meg inn å leie av et firma. Anonymkode: b4e17...139 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothard Skrevet 29. august 2024 #26 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leier privat og har et godt forhold til husverten. Du leier gjennom firma som automatisk blir dyrere? Jeg kan ha husdyr og har hund. Det kan vel ikke du ha hos de "profesjonelle"? Kunne ikke falt meg inn å leie av et firma. Anonymkode: b4e17...139 Jeg velger å forholde meg til mennesker som har utleie som jobb. Selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #27 Del Skrevet 29. august 2024 Leide hos en mann som bodde med en narkoman dame,han drakk og banka henne vær helg.Hørte hyl og skrik.Jeg var 20 år og høygravid og mye alene.Turte ikke gjøre noe.Bodde der 1 måned.Fant blodige sprøyter rundt søppelkassa. Anonymkode: 9c79a...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. august 2024 #28 Del Skrevet 29. august 2024 (endret) Gothard skrev (7 minutter siden): Husverten? Leier selvfølgelig av et profesjonelt firma. Hadde ikke falt meg inn å leie av en privatperson. Fordi? Du tror alle private utleiere er idioter? Jeg har leid privat i alle år jeg har leid og har hatt 7 forskjellige utleiere. Kun 1 har vært litt problematisk. Alle de 6 andre har jeg kommet godt overens med. Alle har vært hyggelige og lette å snakke med. Endret 29. august 2024 av Mardina 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothard Skrevet 29. august 2024 #29 Del Skrevet 29. august 2024 (endret) Mardina skrev (1 minutt siden): Fordi? Du tror alle private utleiere er idioter? Jeg har leid privat i alle år jeg har leid og har hatt 7 forskjellige utleiere. Kun 1 har vært litt problematisk. Alle de 6 andre har jeg kommet godt overens med. Alle har vært hyggelige og lette å snakke med. Fordi majoriteten av private utleiere ER idioter ja. Og de som leier av dem er som regel like dumme. Er jo bare å ta en titt på alle trådene om utleie her på KG. Endret 29. august 2024 av Gothard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothard Skrevet 29. august 2024 #30 Del Skrevet 29. august 2024 Mardina skrev (2 minutter siden): Alle har vært hyggelige og lette å snakke med. Hvorfor skal du drive og snakke med noen du leier av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. august 2024 #31 Del Skrevet 29. august 2024 Gothard skrev (Akkurat nå): Fordi majoriteten av private utleiere ER idiotier ja. Og de som leier av dem er som regel love dumme. Du kan ikke ha leid mange steder, når du har den tankegangen... Og siden du selv leier, så er du vel en av disse "dumme" personene du da? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 29. august 2024 #32 Del Skrevet 29. august 2024 PusheenPusheen skrev (2 timer siden): Har vi leid hos samme person? Kjenner igjen alt her, faktisk. Finnes det virkelig flere😭 Litt sør for Trondheim sentrum? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. august 2024 #33 Del Skrevet 29. august 2024 Gothard skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal du drive og snakke med noen du leier av? Hvorfor ikke? Hvis noe må fikses i leiligheten, tenker du da at jeg skal ringe på hos naboen borti veien for å spørre om hjelp? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #34 Del Skrevet 29. august 2024 Vi leier av et stort selskap, og det har vært helt supert. Strengt talt leide vi av et annet stort selskap før dette, og det var dessverre ikke bra. Men her vi er nå er vaktmester tilgjengelig hver dag, gårdsplassen blir stelt, og innimellom finner de på morsomme arrangementer. Anonymkode: 004ad...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothard Skrevet 29. august 2024 #35 Del Skrevet 29. august 2024 Mardina skrev (1 minutt siden): Du kan ikke ha leid mange steder, når du har den tankegangen... Og siden du selv leier, så er du vel en av disse "dumme" personene du da? 😄 Har leid veldig mange steder. Velger selvfølgelig profesjonelle utleiere de gangene det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothard Skrevet 29. august 2024 #36 Del Skrevet 29. august 2024 Mardina skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Hvis noe må fikses i leiligheten, tenker du da at jeg skal ringe på hos naboen borti veien for å spørre om hjelp? 😄 Da sender jeg mail til selskapet og de fikser det. Eventuelt ringer om det haster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #37 Del Skrevet 29. august 2024 Gothard skrev (5 minutter siden): Jeg velger å forholde meg til mennesker som har utleie som jobb. Selvfølgelig. Deg om det og alle restriksjoner det innebærer. Anonymkode: b4e17...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothard Skrevet 29. august 2024 #38 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Deg om det og alle restriksjoner det innebærer. Anonymkode: b4e17...139 Har aldri hatt flere restriksjoner enn hos private utleiere (før jeg fant ut av Husleieloven). Profesjonelle utleiere er alltid det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. august 2024 #39 Del Skrevet 29. august 2024 Gothard skrev (3 minutter siden): Har leid veldig mange steder. Velger selvfølgelig profesjonelle utleiere de gangene det er mulig. Men du er jo da fortsatt en av disse "dumme" som leier da 😄 Som du selv kaller det. Hvorfor kjøper du ikke bolig, hvis det er så fælt å leie fra private? Du vet tydeligvis ikke at det finnes skikkelige utleiere som gjør alt etter boka... Selv kunne jeg aldri tenkt meg å leie av et firma. Jeg liker å ha et fysisk menneske å forholde meg til. Gothard skrev (2 minutter siden): Da sender jeg mail til selskapet og de fikser det. Eventuelt ringer om det haster. Mail kan ta dagevis å få svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 29. august 2024 #40 Del Skrevet 29. august 2024 Leier privat og ser minimalt til huseier. Hadde ikke kjent ham igjen på gata hvis jeg traff ham.. 😅 (han bor i en annen by). Får alltid ja hvis vi trenger å male eller pusse opp noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå