AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #1 Del Skrevet 28. august 2024 Litt inspirert av et annet innlegg her. Vi leier, har bodd her i ca 4 år, og har sett husverten 1 gang i løpet av de årene, og det var nå i sommer når han var innom for å ordne noe😅 Utover det, så har vi full frihet til å gjøre som vi vil, både inne og ute🙏😊 Anonymkode: 00595...09a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #2 Del Skrevet 28. august 2024 Leier av et utleiefirma, veldig fornøyd. Har tidligere leid hos flere husverter som jeg kun har positive erfaringer med. Full frihet som dere og ingen innblanding eller noen som dukker opp uanmeldt som jeg leser om i enkelte tråder her. Tror disse har vært uheldige og at de fleste som driver utleie ønsker seg et godt leieforhold og oppfører seg deretter Anonymkode: 2abaa...ab1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 28. august 2024 #3 Del Skrevet 28. august 2024 Hadde en tidligere huseier som bodde med familien ovenpå. Han ble rabiat når jeg en dag glemte å skru ned lyden klokken 23. Jeg skrudde ned før han kom og ringte på, men han gav meg forbud mot å ha lyd etter 23. Så jeg passet på å gå på toalettet før den tid og kjøpte meg trådløse hodetelefoner for å se på tv om kvelden (er B-menneske). Han selv plasserte både trampoline og lavvo (kun et par netter) foran mitt stuevindu (eneste sted på tomten det var flatt). Jeg måtte har gardiner foran vinduene og kunne ikke bruke "min" del av hagen den sommeren. De hadde terrasse på andre siden av huset som de brukte til alle døgnets tider, også etter 23! Det hører med til historien at huset ble eid av eiers svigerforeldre da jeg flyttet inn. De bygget et mindre hus i hagen siden de var eldre. De var noen av de beste huseierne jeg har hatt, totalt motsatt av svigersønnen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #4 Del Skrevet 28. august 2024 Har kun hatt gode opplevelser når jeg har leid privat, leier nå gjennom firma, og er ikke fornøyd i det hele tatt. Er åpenbart at de kun er interessert i å beskytte huseier og egne interesser, og ikke føler så mye ansvar for oss som leietakere. De forsøkte blant annet å få oss til å betale en faktura for noe som ikke var vårt ansvar. Aldri opplevd så uprofesjonell utleie på de 12 årene jeg har vært leietaker. Anonymkode: cca2e...a68 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #5 Del Skrevet 28. august 2024 Leide av en pervers psyk fyr så flytta ut da jeg fant ut hvordan han var. Han satte ut falskt rykte etterpå om meg, bl a at jeg skyldte husleie, noe jeg ikke gjorde. En annen utleier snoka i sparebøssene til barnet og kom hjem til alle småpengene strødd utover gulvet mens det mangla noen hundrelapper… Anonymkode: d0436...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #6 Del Skrevet 28. august 2024 Og en annen skjøt med luftgevær mot katten vår, drakk seg dritings annenhver helg og kona til husverten spytta barnet mitt rett i ansiktet pga hun klikka pga noen unger hadde tatt epler fra et epletre så mitt barn som var bare 8 år, fikk skylda. (Selv om hun ikke gjorde det, vi var på trening da det skjedde) Anonymkode: d0436...f72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 28. august 2024 #7 Del Skrevet 28. august 2024 (endret) Veldig hyggelige folk 😊 Far og sønn som driver eiendomsfirma'et sammen. Hyggelige å snakke med og har ikke satt noen føringer på hva som ikke kan gjøres på leiligheten. Er fornøyd med området jeg bor i og at jeg har absolutt ALT inkludert i husleien 😁 Liker leiligheten veldig godt og stortrives 😊 Om jeg skal sette fingeren på noe som kan bli bedre, så må det være at de kan være litt trege med å få ting gjort, som jeg påpeker. Må innimellom minne dem på det, men det gjør meg ingenting 😊 Huseierne bor ikke i samme hus, men i nærheten 😊 Endret 28. august 2024 av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #8 Del Skrevet 29. august 2024 sofie777 skrev (13 timer siden): Hadde en tidligere huseier som bodde med familien ovenpå. Han ble rabiat når jeg en dag glemte å skru ned lyden klokken 23. Jeg skrudde ned før han kom og ringte på, men han gav meg forbud mot å ha lyd etter 23. Så jeg passet på å gå på toalettet før den tid og kjøpte meg trådløse hodetelefoner for å se på tv om kvelden (er B-menneske). Han selv plasserte både trampoline og lavvo (kun et par netter) foran mitt stuevindu (eneste sted på tomten det var flatt). Jeg måtte har gardiner foran vinduene og kunne ikke bruke "min" del av hagen den sommeren. De hadde terrasse på andre siden av huset som de brukte til alle døgnets tider, også etter 23! Det hører med til historien at huset ble eid av eiers svigerforeldre da jeg flyttet inn. De bygget et mindre hus i hagen siden de var eldre. De var noen av de beste huseierne jeg har hatt, totalt motsatt av svigersønnen. Kjedelig når det blir slik, man skal ikke gå rundt i sitt eget hjem og måtte hele tiden ta urimelige hensyn. Gamlekjæresten og jeg leide kjellerleiligheten til en eldre dame, og hun drev og snoket gjennom vinduene, nektet oss å ha besøk. Og hun sa vi ikke fikk bruke toalett eller dusj etter kl 21 for da skulle det være stille i huset. Det var også noen dører som knirket, og dem fikk ikke lov å lukke, bla døren til badet🤷♀️😅 Vi ble ikke boende der lenge. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Leide av en pervers psyk fyr så flytta ut da jeg fant ut hvordan han var. Han satte ut falskt rykte etterpå om meg, bl a at jeg skyldte husleie, noe jeg ikke gjorde. En annen utleier snoka i sparebøssene til barnet og kom hjem til alle småpengene strødd utover gulvet mens det mangla noen hundrelapper… Anonymkode: d0436...f72 Sjukt😱 Snakket dere til dem ang at de hadde vært inne og stjelt, de gjorde jo innbrudd. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og en annen skjøt med luftgevær mot katten vår, drakk seg dritings annenhver helg og kona til husverten spytta barnet mitt rett i ansiktet pga hun klikka pga noen unger hadde tatt epler fra et epletre så mitt barn som var bare 8 år, fikk skylda. (Selv om hun ikke gjorde det, vi var på trening da det skjedde) Anonymkode: d0436...f72 Det er ikke alle som burde leie ut.. Og noe av det du forteller hadde jo vært grunn til å anmelde. Kom på noe jeg opplevde når jeg flyttet for meg selv første gangen, jeg var 18 år og leide en kjellerleilighet. Eierne bodde oppe. Og de drakk og festet nesten hver helg, og når de drakk, så kranglet og slåss dem. Det var skikkelig ubehagelig og skummelt, og jeg bodde ikke lenge der.. Anonymkode: 00595...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #9 Del Skrevet 29. august 2024 Han var hyggelig. Har ikke snakket med ham en eneste gang siden vi flyttet inn for 2 år siden. Anonymkode: 187f9...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #10 Del Skrevet 29. august 2024 No er jeg utleier da. Men trur jeg var innom en eller to ganger i løpet de alle åra hun leiet. Da var det problemer med tv som hun lurte på om jeg fikk til. Eller så møtte jeg henne bare når jeg handlet eller noe. Jeg holder meg unna. Anonymkode: aa453...c7c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #11 Del Skrevet 29. august 2024 Min nåværende utleier er den beste jeg har hatt så langt. Han bor i leiligheten over meg, så vi hilser når vi treffes, kan utveksle noen høflige ord. Han er kun inne i leiligheten i forbindelse med at det er noe som må sjekkes/fikses, og er da bare fokusert på det og gløtter ikke rundt omkring for å "inspisere". Må noe fikses/byttes ut er han kjapp til å få det ordna, og glad for at jeg er rask til å si i fra når noe oppstår. Jeg er selv veldig stille, men han har kontaktet meg for å beklage evt bråk i forbindelse med noe arbeid de fikk gjort der oppe. Jeg tror vi begge er veldig fornøyde med hverandre. Anonymkode: c67ab...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #12 Del Skrevet 29. august 2024 Min husvert har 5 biler skvist inn i en liten gård. Må stå som sild i tønne for å få plass til min bil. Jeg har fått flere dunk i sidene på bilen min pga det, men orker ikke si noe.. Blander seg opp i alt, snoker i vinduer og var inne totalt 7 ganger det første året. Virker ikke som de har lest Husleieloven i det hele tatt. Nå er gardinene trekket for. Hater å leve sånt, men har ikke så mye valg før jeg finner noe annet. Noen burde aldri leie ut. Anonymkode: f2e30...8b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #13 Del Skrevet 29. august 2024 Traff han en gang da vi skrev kontrakten for 8 år siden. Litt kommunikasjon via email om det er noe. Han leide inn folk til å bytte ut alle vinduene blant annet. Bare positivt. Anonymkode: 80008...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 29. august 2024 #14 Del Skrevet 29. august 2024 sofie777 skrev (16 timer siden): Hadde en tidligere huseier som bodde med familien ovenpå. Han ble rabiat når jeg en dag glemte å skru ned lyden klokken 23. Jeg skrudde ned før han kom og ringte på, men han gav meg forbud mot å ha lyd etter 23. Så jeg passet på å gå på toalettet før den tid og kjøpte meg trådløse hodetelefoner for å se på tv om kvelden (er B-menneske). Han selv plasserte både trampoline og lavvo (kun et par netter) foran mitt stuevindu (eneste sted på tomten det var flatt). Jeg måtte har gardiner foran vinduene og kunne ikke bruke "min" del av hagen den sommeren. De hadde terrasse på andre siden av huset som de brukte til alle døgnets tider, også etter 23! Det hører med til historien at huset ble eid av eiers svigerforeldre da jeg flyttet inn. De bygget et mindre hus i hagen siden de var eldre. De var noen av de beste huseierne jeg har hatt, totalt motsatt av svigersønnen. Har vi leid hos samme person? Kjenner igjen alt her, faktisk. Finnes det virkelig flere😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #15 Del Skrevet 29. august 2024 Leide engang en hybel i et stort hus hos en eldre alkoholisert enke. 1 g i mnd måtte jeg lese av strømmen og gå inn til henne. Hun satt og regnet ut for hånd hvor mye jeg skylte utifra tallene....det tok noen ganger en evighet når hun var full. Tror jeg betalte henne kontant. Anonymkode: fc09b...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #16 Del Skrevet 29. august 2024 Har leid hos 3 forskjellige før jeg fikk kjøpt leilighet. 2 av de var helt fantastiske. Siste trodde jeg var fantastisk helt til vi skulle flytte ut. Da "fant han" masse mangler som han mente vi hadde laget (skader på vindu , vegg ++) Heldigvis hadde vi bilder av alt som var tatt den dagen vi flyttet inn, så han gav seg kjapt etter det. Anonymkode: 311fe...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 29. august 2024 #17 Del Skrevet 29. august 2024 Nå har jeg leid i 10 år før jeg kjøpte selv og begynte med utleie. Jeg lærte litt hvordan ikke være. Klare kontrakter, og holde deg innenfor husleieloven. Har aldri opplevd en skikkelig dårlig husvært. I dag har jeg forskjellig erfaring med leietakere. Men som utleier tenker jeg at hjemmet er hellig. Dvs, om noen leier hos meg, jeg har ingen rett til å gå inn på leietakers område uten avtale. Dette er hjemmet deres. Det var mitt ansvar å vedlikeholde boenheten. Dette var dog min bolig, så tenker også at vedlikehold var i min interesse. Dette var om noe var feil, ikke rydding og vasking. Har leid ut i 30 år, de fleste har bodd noen år når de først har flyttet inn. Selvfølgelig har jeg gjort feil. Men som utleier måtte jeg sette meg inn i husleielov. Som leietaker i 10 år lærte jeg også. Jeg kunne ønske meg at flere utleiere lærte seg reglene, loven. Jeg vet at jeg solgte en bolig med utleie ikke gikk bra. Kjøper ville overta leietaker, og den ønsket å bli boende. Leietaker ringte meg i ettertid. Nye eier hadde vært i hennes leilighet og snoket. Helt uakseptabelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #18 Del Skrevet 29. august 2024 Første husvert jeg hadde var utrolig grei. Så lenge jeg betalte husleie (noe jeg selvsagt gjorde) var alt ok. Snakket med ham 1 gang iløpet av 6 år som leietager Neste husvert var et mareritt. Jeg måtte gi beskjed dersom jeg skulle reise bort (og si hvor jeg reiste og hvor lenge jeg ble borte), de var å snoket i vinduene titt og ofte, kunne gjerne klippe gresset på "min" del av plenen kl.07 på helgedager (enda jeg hadde gitt beskjed at jeg evner både å klippe gress, måke snø etc.), de sjekket hva jeg kastet i søpla, klagde på at jeg hadde hengt opp gardiner i kjøkkenvinduet (på en gardinstang som de hadde montert) for da fikk de ikke innsyn mm. Bodde der knapt 1 år Anonymkode: cbcf6...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #19 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Litt inspirert av et annet innlegg her. Vi leier, har bodd her i ca 4 år, og har sett husverten 1 gang i løpet av de årene, og det var nå i sommer når han var innom for å ordne noe😅 Utover det, så har vi full frihet til å gjøre som vi vil, både inne og ute🙏😊 Anonymkode: 00595...09a Har eid egen bolig i 15 år. Før det hadde jeg utelukkende trivelige husverter som lot meg/oss være i fred og gjøre som vi ville. Min datter har leid to plasser nå i studietiden. Kjempetrivelige huseiere som ikke la seg borti hennes gjøren og laden. Begge hennes husverter har vært på tilbudssiden og gjort alt de kunne for at hun skulle trives, aldri blandet seg eller sprunget ned dørene. Da vi hjalp til med flytting og utvask i sommer hos de hun har leid av de 2 siste årene fikk vi servert snitter, kake og kaffe på døra. Har hørt mye rart om utleiere, men jeg tror det går litt begge veier. Er de som leier grei er nok utleier også grei. Man er to som skaper en relasjon. Anonymkode: 7fc50...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #20 Del Skrevet 29. august 2024 Jeg leier av helt fantastiske folk! Jeg føler vi har et veldig ålreit forhold. Ikke for tett, men vi har kontakt om det er noe. Jeg har bodd her i rundt 7 år, og trives så godt.Hender de må låse seg inn, men det er alltid for en god grunn, og det går helt fint. Jeg er funksjonshemmet og må bo et sted hvor det ikke er trapper, og f.eks snømåking er vanskelig. De måker for meg på vinteren som den største selvfølge. Jeg vet at det er en del av dealen for mange, men jeg har bodd andre steder der det ikke blir overholdt. Jeg leier av en barnefamilie med alt det innebærer. For meg går det helt fint. Det er å gi og ta, og jeg kommer alltid til å måtte bo tett på folk (pga jeg ikke kan bo i enebolig alene med alt det ansvaret), og jeg føler jeg har trukket gulloddet i henhold til hvor jeg bor med mine utfordringer. Jeg er selv stille og rolig. Lite besøk, og ikke noe fest. Betaler i god tid hver måned. Følger opp det som er mitt ansvar osv. Deltar på dugnad i nabolaget når jeg kan det. Jeg har det rett og slett veldig fint her jeg bor, og prøver å gjøre det så bra som mulig for de som leier ut for meg også. Mens jeg har bodd her har jeg blitt alvorlig syk. Det vet naturlig nok ikke utleier, men hender de får med seg noe da. Det å stå i så mye utfordrende helseproblemer, men å ha et trygt og stabilt hjem har vært godt. De ser jo jeg er syk, og har ved noen anledninger fått med seg at jeg er på reise til spesialister eller blitt innlagt på sykehus, så de tenker nok sitt, men de graver ikke. Rett og slett ordentlig fine folk jeg leier av. Anonymkode: 8da23...4f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå