AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #21 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Lang historie kort: vil droppe apper og treffe folk på den gamle måten. Trener fast på et Sats-senter, og nå har det plutselig dukket opp en fyr jeg synes er råspennende! Men han er åpenbart ny på senteret, og virker veldig lukket. Har forsøkt å få litt øyekontakt, men han virker ikke til å være spesielt åpen. Alt jeg vet til nå: ingen ring på fingeren. That’s it. Folk sier: treff folk irl. Men hva kan man gjøre? Skal jeg bare forsøke å få kontakt med ham, i tilfellet hvordan? Skal jeg tolke mangelen på «bang» som at han ikke er interessert, eller kan det være at det er fordi han er ny.. what? Jeg synes denne «gamlemåten» er vrien. Han kan jo ha vært gift i 100 år uten ring på fingeren, hvordan skaper man kontakt?! Anonymkode: cb224...01b Slik samfunnet har blitt nå, så er det altså kvinnen som bestemmer reglene. Og damer har bestemt at det IKKE er greit at menn prøver seg på damer irl. Dette har vi menn fått inn med teskje, mange ganger nå. #Villebarepratelitt, og "heller bjørnen enn mannen", osv osv. Nåre det er sagt, så er menn veldig åpne for at kvinner kan ta kontakt! Vi ønsker kontakt med kvinner. Så når en kvinne synes det er veldig problematisk at en mann tar kontakt på et treningssenter (hun er der for å trene, la henne få være i fred), så synes derimot menn det er helt tipp topp om en kvinne tar kontakt, hvor som helst, også på treningssenter. Med andre ord, er du nysgjerrig på han, er det bare å ta kontakt. Helt opp til deg Dette innlegget er ikke ment for å provosere noen, men det er slik menn har oppfattet kvinners ønske om å få være i fred. Anonymkode: 9ec49...c80 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #22 Del Skrevet 29. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Slik samfunnet har blitt nå, så er det altså kvinnen som bestemmer reglene. Og damer har bestemt at det IKKE er greit at menn prøver seg på damer irl. Dette har vi menn fått inn med teskje, mange ganger nå. #Villebarepratelitt, og "heller bjørnen enn mannen", osv osv. Nåre det er sagt, så er menn veldig åpne for at kvinner kan ta kontakt! Vi ønsker kontakt med kvinner. Så når en kvinne synes det er veldig problematisk at en mann tar kontakt på et treningssenter (hun er der for å trene, la henne få være i fred), så synes derimot menn det er helt tipp topp om en kvinne tar kontakt, hvor som helst, også på treningssenter. Med andre ord, er du nysgjerrig på han, er det bare å ta kontakt. Helt opp til deg Dette innlegget er ikke ment for å provosere noen, men det er slik menn har oppfattet kvinners ønske om å få være i fred. Anonymkode: 9ec49...c80 Hvis det er det du tror bjørnen og mannen handler om så har du misforstått. Det handler om at en ukjent mann kan være en fare, og det er viktig, for mange kvinner å tenke på, fordi du vet ikke hva du får med en ukjent mann. Da jeg var ung, så gikk vi alltid i grupper da vi var ute sammen, gikk du alene på kvelden og det kom noen bak deg så ringte du noen andre med en eneste gang og vi stilte opp og støttet hverandre. Jeg har opplevd eldre menn som har prøvd å tvinge seg på meg, siden jeg var veldig ung, som har fulgt etter meg, selv forsøkt å ta seg inn på toalettet på et kjøpesenter. Jeg skal innrømme at jeg, selv nå som jeg er eldre og ikke så pen lengre (som jeg stadig blir fortalt her på KG, at kvinner i min alder er utgåtte), så er jeg fortsatt varsom. Og det vet jeg om flere som er. Kvinner ønsker ikke å være i fred, men jeg ønsker ikke å bli utsatt for fare. En bjørn er tryggere fordi en bjørn som verste utfall vil bare drepe meg. Dette er noe som alltid har vært sånn og det er noe som alltid kommer til å bli sånn. Menn klandrer kvinner og sier at de opplever det som om at de ønsker å være i fred. Feil. Kvinner ønsker å bli behandlet som mennesker, med anstendighet og respekt. Anonymkode: 785b6...c5f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #23 Del Skrevet 29. august 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Ok. Skjønner. Så ikke på trening, altså? Takk for svar. Tenker jeg gir opp hele greia. Har prøvd alle slags arenaer, får vente til drømmemannen ringer på døra 😅 Anonymkode: cb224...01b Ikke hør på kvinnfolka her. De snakker primært om når de selv blir snakket til av menn de ikke anser som kjekk nok. Ingen mann kommer til å ta det ille opp om du sier hei på trening. For menn kan det fort være første gang det har skjedd dem. Men, ikke gå bort til mannfolk som åpenbart er above your level. Det er bare cringe. Anonymkode: 27dbb...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 29. august 2024 #24 Del Skrevet 29. august 2024 La han være ifred. Treningssenter er ikke noe arena for sjekking. Det du kan gjøre istedeter å vente utenfor til han kommet ut og er ferdig med å trene for å prøve å smalltalke litt. Da finner du fort ut om han er interesert eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #25 Del Skrevet 29. august 2024 Treningssentre skal man få være i fred på. Ikke plag folk der. De er der for å trene. Anonymkode: d936e...dd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #26 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det er det du tror bjørnen og mannen handler om så har du misforstått. Det handler om at en ukjent mann kan være en fare, og det er viktig, for mange kvinner å tenke på, fordi du vet ikke hva du får med en ukjent mann. Da jeg var ung, så gikk vi alltid i grupper da vi var ute sammen, gikk du alene på kvelden og det kom noen bak deg så ringte du noen andre med en eneste gang og vi stilte opp og støttet hverandre. Jeg har opplevd eldre menn som har prøvd å tvinge seg på meg, siden jeg var veldig ung, som har fulgt etter meg, selv forsøkt å ta seg inn på toalettet på et kjøpesenter. Jeg skal innrømme at jeg, selv nå som jeg er eldre og ikke så pen lengre (som jeg stadig blir fortalt her på KG, at kvinner i min alder er utgåtte), så er jeg fortsatt varsom. Og det vet jeg om flere som er. Kvinner ønsker ikke å være i fred, men jeg ønsker ikke å bli utsatt for fare. En bjørn er tryggere fordi en bjørn som verste utfall vil bare drepe meg. Dette er noe som alltid har vært sånn og det er noe som alltid kommer til å bli sånn. Menn klandrer kvinner og sier at de opplever det som om at de ønsker å være i fred. Feil. Kvinner ønsker å bli behandlet som mennesker, med anstendighet og respekt. Anonymkode: 785b6...c5f Jeg forstår dette veldig godt. Men du må jo også klare å se konsekvensene av dette. Menn ønsker ikke å være en trussel for kvinner. Og når vi blir sett på som en trussel, er det viktig å vise at vi ikke er det. Ergo, vi lar dere være i fred. Når kvinner i tillegg oppfatter det som ekstremt ubehagelig med #villebarepratelitt. Vel da respekterer vi det da, og lar dere være i fred. Når kvinner sier de er dritt lei av å bli sjekket opp av menn her eller der, treningssenter eller hvor enn. Vel da respekterer vi det og lar dere være i fred. Hadde vært veldig mye enklere om dere fortalte hva dere ville, i stedet for å bare fortelle hva dere ikke vil. For nå VET alle menn at dere vil være i fred. Om dette er feil, fortell hva dere vil… Anonymkode: f6b93...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #27 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg forstår dette veldig godt. Men du må jo også klare å se konsekvensene av dette. Menn ønsker ikke å være en trussel for kvinner. Og når vi blir sett på som en trussel, er det viktig å vise at vi ikke er det. Ergo, vi lar dere være i fred. Når kvinner i tillegg oppfatter det som ekstremt ubehagelig med #villebarepratelitt. Vel da respekterer vi det da, og lar dere være i fred. Når kvinner sier de er dritt lei av å bli sjekket opp av menn her eller der, treningssenter eller hvor enn. Vel da respekterer vi det og lar dere være i fred. Hadde vært veldig mye enklere om dere fortalte hva dere ville, i stedet for å bare fortelle hva dere ikke vil. For nå VET alle menn at dere vil være i fred. Om dette er feil, fortell hva dere vil… Anonymkode: f6b93...d06 Det vi VIL, er at folk rundt oss, både menn og kvinner, klarer å tolke de signalene vi sender ut, og forholde seg til dem. Altså: Blikkontakt hyppig og vedvarende, åpent kroppsspråk og smil i din retning = Jeg er åpen for at du kommer bort og sier "Hei". At vi har lukket kroppsspråk, ser en annen vei, ser vekk om du forsøker å få blikkontakt = Jeg er ikke åpen for å bli snakket til og med. Er det virkelig så vanskelig? Man trenger altså ikke å komme bort og prate med noen som ikke gjengjelder nonverbale forsøk på å få kontakt, for å finne ut at de ikke er interessert. Og om man begynner å prate med noen som virket interessert, så kan man gjerne lese ganske fort på kroppsspråket om de trives i samtalen, eller om de opplever den som ubehagelig. En som opplever den som ubehagelig vil høflig og diskre forsøke å avslutte og trekke seg unna. I TS' situasjon er det en mann som ikke er interessert, og som gir non-verbale signaler om det. Vi må derfor anta at han IKKE ønsker at TS skal forsøke å få mer kontakt. Hadde han vært interessert i å bli kjent med TS og vært åpen for et forhold med henne, ville han sendt signaler om at han var åpen for kontakt. Det er ikke så vanskelig, forstår du, men det handler om å tolke de signalene mennesker gir. Anonymkode: 53649...d82 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #28 Del Skrevet 29. august 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det vi VIL, er at folk rundt oss, både menn og kvinner, klarer å tolke de signalene vi sender ut, og forholde seg til dem. Altså: Blikkontakt hyppig og vedvarende, åpent kroppsspråk og smil i din retning = Jeg er åpen for at du kommer bort og sier "Hei". At vi har lukket kroppsspråk, ser en annen vei, ser vekk om du forsøker å få blikkontakt = Jeg er ikke åpen for å bli snakket til og med. Er det virkelig så vanskelig? Man trenger altså ikke å komme bort og prate med noen som ikke gjengjelder nonverbale forsøk på å få kontakt, for å finne ut at de ikke er interessert. Og om man begynner å prate med noen som virket interessert, så kan man gjerne lese ganske fort på kroppsspråket om de trives i samtalen, eller om de opplever den som ubehagelig. En som opplever den som ubehagelig vil høflig og diskre forsøke å avslutte og trekke seg unna. I TS' situasjon er det en mann som ikke er interessert, og som gir non-verbale signaler om det. Vi må derfor anta at han IKKE ønsker at TS skal forsøke å få mer kontakt. Hadde han vært interessert i å bli kjent med TS og vært åpen for et forhold med henne, ville han sendt signaler om at han var åpen for kontakt. Det er ikke så vanskelig, forstår du, men det handler om å tolke de signalene mennesker gir. Anonymkode: 53649...d82 Eller bare den der.. som jeg opplevde for noen år siden. Med en mann som var 30 år eldre, som nærmest prøvde å forsøke og dra meg etter han flere ganger.. ekstremt aggressiv og truende mot meg.. og jeg sa nei flere ganger, sa vær så snill og la meg være i fred - jeg er her med vennene mine og hun har bursdag i dag. Eller da jeg skulle gå hjem fra spisestedet på senteret i en sommerkjole og en gjeng eldre menn begynte å føle etter meg, tilby meg øl og sex, flere ganger, og de prøvde å ta meg igjen men da løp jeg. Anonymkode: 785b6...c5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #29 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det vi VIL, er at folk rundt oss, både menn og kvinner, klarer å tolke de signalene vi sender ut, og forholde seg til dem. Altså: Blikkontakt hyppig og vedvarende, åpent kroppsspråk og smil i din retning = Jeg er åpen for at du kommer bort og sier "Hei". At vi har lukket kroppsspråk, ser en annen vei, ser vekk om du forsøker å få blikkontakt = Jeg er ikke åpen for å bli snakket til og med. Er det virkelig så vanskelig? Man trenger altså ikke å komme bort og prate med noen som ikke gjengjelder nonverbale forsøk på å få kontakt, for å finne ut at de ikke er interessert. Og om man begynner å prate med noen som virket interessert, så kan man gjerne lese ganske fort på kroppsspråket om de trives i samtalen, eller om de opplever den som ubehagelig. En som opplever den som ubehagelig vil høflig og diskre forsøke å avslutte og trekke seg unna. I TS' situasjon er det en mann som ikke er interessert, og som gir non-verbale signaler om det. Vi må derfor anta at han IKKE ønsker at TS skal forsøke å få mer kontakt. Hadde han vært interessert i å bli kjent med TS og vært åpen for et forhold med henne, ville han sendt signaler om at han var åpen for kontakt. Det er ikke så vanskelig, forstår du, men det handler om å tolke de signalene mennesker gir. Anonymkode: 53649...d82 Klarer du å se at disse signalene ikke nødvendigvis er så enkle å tolke? Så om kvinner blir flinkere med å sende tydelige signaler, vil kanskje menn oppfatte dem slik de er ment… Men jeg merker jo her at du ikke er så interessert i å vite hvordan ting ser ut fra den andre siden, så jeg skal la det ligge. Men igjen til deg TS, i all hovedsak er det for menn hyggelig å bli kontaktet av kvinner. Uansett hvor. Menn vil uansett se på dette som et komplement, om de er interessert eller ikke. Sjenerte menn vil ikke være så kontaktsøkende og sende ut de signalene som hun over her prøver å proklamere er det vi menn må lære å se etter. Men denne sjenerte mannen vil uansett se på dette som noe veldig positivt, om en dame tar kontakt. Anonymkode: f6b93...d06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #30 Del Skrevet 29. august 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: De fleste på treningstudio er der for å trene, ikke for å bli sjekket opp. Det er upassende. Anonymkode: 3f157...326 Sånn som damer kler seg så er de der for å bli sett.... Anonymkode: c2be8...aef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #31 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Slik samfunnet har blitt nå, så er det altså kvinnen som bestemmer reglene. Og damer har bestemt at det IKKE er greit at menn prøver seg på damer irl. Dette har vi menn fått inn med teskje, mange ganger nå. #Villebarepratelitt, og "heller bjørnen enn mannen", osv osv. Nåre det er sagt, så er menn veldig åpne for at kvinner kan ta kontakt! Vi ønsker kontakt med kvinner. Så når en kvinne synes det er veldig problematisk at en mann tar kontakt på et treningssenter (hun er der for å trene, la henne få være i fred), så synes derimot menn det er helt tipp topp om en kvinne tar kontakt, hvor som helst, også på treningssenter. Med andre ord, er du nysgjerrig på han, er det bare å ta kontakt. Helt opp til deg Dette innlegget er ikke ment for å provosere noen, men det er slik menn har oppfattet kvinners ønske om å få være i fred. Anonymkode: 9ec49...c80 Tull og tøys. Damer er også dritlei appsjekking, og foretrekker irl. Så hvis vi er på byen, ute på kafe, tur i parken, osv så blir mange av oss ikke opprørt om menn tar kontakt, ihvertfall hvis han godtar et høflig avslag hvis det ikke passer. Men akkurat på treningssenter så kan man føle at det er ubehagelig, da man gjerne er rød i fleisen, svett og med håret til alle kanter eller forventer at du glor fordi man gjør øvelser feil, ser feit ut osv... Hvis man er ei atletisk babe er du bare irriterende da du blokker insta og tiktok som hun skal oppdatere... 😆 Anonymkode: b6c9f...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #32 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tull og tøys. Damer er også dritlei appsjekking, og foretrekker irl. Så hvis vi er på byen, ute på kafe, tur i parken, osv så blir mange av oss ikke opprørt om menn tar kontakt, ihvertfall hvis han godtar et høflig avslag hvis det ikke passer. Men akkurat på treningssenter så kan man føle at det er ubehagelig, da man gjerne er rød i fleisen, svett og med håret til alle kanter eller forventer at du glor fordi man gjør øvelser feil, ser feit ut osv... Hvis man er ei atletisk babe er du bare irriterende da du blokker insta og tiktok som hun skal oppdatere... 😆 Anonymkode: b6c9f...67e Neivel, så får det være tull og tøys da 🤷♂️ Anonymkode: f6b93...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #33 Del Skrevet 29. august 2024 Dette gjelder både menn og kvinner, å bli kjent med noen IRL handler enormt mye om å lese subtile sosiale koder, som går automatisk for de fleste ( selv om alle selvfølgelig kan misforstå innimellom). Etter min erfaring så er det slik at de som må spør i minste detalj om det og det og hva med ditt og datt, dette er folk som ikke oppfatter disse små signalene like intuitivt. Man begynner med å si høflig hei en gang det passer seg, med smil og nikk, og vurderer den reaksjonen. Hilser aldri han på deg først etterpå, så la ham være. Fortsetter dere å hilse og smile til hverandre, så ser du om dette utvikler seg til småprat, og muligens utvikler seg til felles humor feks, osv til dere er kjent. Man må ikke enten aldri ha noen sosiale interaksjoner eller direkte hoppe på fremmende 😂 Anonymkode: 03c7f...418 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #34 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): En bjørn er tryggere fordi en bjørn som verste utfall vil bare drepe meg. misandrist 101 Anonymkode: 8c811...49d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #35 Del Skrevet 29. august 2024 De fleste ønsker vel ikke treningsenter som noe sjekkearena. Men nå er det stor forskjell på om det er en kvinne eller mann som søker kontakt, er her hovedproblemet ligger. Om en mann søker kontakt så er det no-no, totalt krise. Men mer akseptert om det kommer fra en kvinne, dessverre. Slik er samfunnet blitt. Se her for eks: Anonymkode: 534fc...d0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #36 Del Skrevet 29. august 2024 Så lenge han sender de signalene han sender (altså er lukket, ingen øyekontakt), bør du ikke gå bort til han og begynne å prate. Og selv om man ikke har ring på fingeren, så betyr jo ikke det at man er ledig. Anonymkode: 43989...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #37 Del Skrevet 29. august 2024 Treningssentre et frisone. Anonymkode: 958bc...c85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #38 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis det er det du tror bjørnen og mannen handler om så har du misforstått. Det handler om at en ukjent mann kan være en fare, og det er viktig, for mange kvinner å tenke på, fordi du vet ikke hva du får med en ukjent mann. Da jeg var ung, så gikk vi alltid i grupper da vi var ute sammen, gikk du alene på kvelden og det kom noen bak deg så ringte du noen andre med en eneste gang og vi stilte opp og støttet hverandre. Jeg har opplevd eldre menn som har prøvd å tvinge seg på meg, siden jeg var veldig ung, som har fulgt etter meg, selv forsøkt å ta seg inn på toalettet på et kjøpesenter. Jeg skal innrømme at jeg, selv nå som jeg er eldre og ikke så pen lengre (som jeg stadig blir fortalt her på KG, at kvinner i min alder er utgåtte), så er jeg fortsatt varsom. Og det vet jeg om flere som er. Kvinner ønsker ikke å være i fred, men jeg ønsker ikke å bli utsatt for fare. En bjørn er tryggere fordi en bjørn som verste utfall vil bare drepe meg. Dette er noe som alltid har vært sånn og det er noe som alltid kommer til å bli sånn. Menn klandrer kvinner og sier at de opplever det som om at de ønsker å være i fred. Feil. Kvinner ønsker å bli behandlet som mennesker, med anstendighet og respekt. Anonymkode: 785b6...c5f Nettop! 👏 Det er så foruroligende med menn som ikke forstår hva ville bare prate litt og bjørnen handler om. Men det gjelder nok menn som ikke reflekterer rundt hvordan andre kan ha det. Anonymkode: b4e36...272 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #39 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettop! 👏 Det er så foruroligende med menn som ikke forstår hva ville bare prate litt og bjørnen handler om. Men det gjelder nok menn som ikke reflekterer rundt hvordan andre kan ha det. Anonymkode: b4e36...272 Å da er det bra de holder seg unna, for hvem vil uansett bosette seg med sånne? Anser det som suksess, selv om det er trist å se at det er et så stort antall menn som sliter med omsorgen for andre. Anonymkode: b4e36...272 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #40 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): misandrist 101 Anonymkode: 8c811...49d Så hva annet vil bjørnen gjøre da? Har ikke en kvinne blitt utsatt for noe av en mann før? Folk som ikke unner andre trygghet er 🚩🚩🚩 Anonymkode: b4e36...272 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå