Gå til innhold

Ta kontakt på Sats?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

På hvilken konferanse ble du utnevnt til talsmann for verdens mannlige befolkning, med fasiten på hva alle menn tenker, føler, mener og gjør?

Anonymkode: a9966...ff5

Ja, det lurer jeg også på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann fant jeg på treningssenteret! 

Og mine 3 ekser fant jeg på treningssenteret 😇

Handler  om hvordan det gjøres

Anonymkode: 717c8...6ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mann fant jeg på treningssenteret! 

Og mine 3 ekser fant jeg på treningssenteret 😇

Handler  om hvordan det gjøres

Og som en som har jobbet på sats-sentrer har jeg vært vitne til at flere faste medlemmer har funnet hverandre

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 22.11):

Lang historie kort: vil droppe apper og treffe folk på den gamle måten.

Trener fast på et Sats-senter, og nå har det plutselig dukket opp en fyr jeg synes er råspennende! Men han er åpenbart ny på senteret, og virker veldig lukket. Har forsøkt å få litt øyekontakt, men han virker ikke til å være spesielt åpen.

Alt jeg vet til nå: ingen ring på fingeren. That’s it. 

Folk sier: treff folk irl. Men hva kan man gjøre? Skal jeg bare forsøke å få kontakt med ham, i tilfellet hvordan? Skal jeg tolke mangelen på «bang» som at han ikke er interessert, eller kan det være at det er fordi han er ny.. what?

Jeg synes denne «gamlemåten» er vrien. Han kan jo ha vært gift i 100 år uten ring på fingeren, hvordan skaper man kontakt?! 

Anonymkode: cb224...01b

Snakk med han om trening. Hadde du vært mann hadde jeg sagt "ikke gjør noe". Er han ikke interessert så kanskje du får en venn eller inget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

På hvilken konferanse ble du utnevnt til talsmann for verdens mannlige befolkning, med fasiten på hva alle menn tenker, føler, mener og gjør?

Anonymkode: a9966...ff5

Hvorfor sier du dette? Hvorfor må det tys til hersketeknikker? Les denne tråden, så ser du at samtlige menn er positiv til det. Men det trengs tydeligvis flere 🤷‍♂️ alle menn? Talsmann? Hva er greien her?

TS stiller et spørsmål, og samtlige menn som svarer sier kjør på, bare hyggelig. Nesten alle kvinnene sier, la han være, han er ikke interessert. Det er jammen vanskelig å diskutere med dere

Anonymkode: f6b93...d06

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor sier du dette? Hvorfor må det tys til hersketeknikker? Les denne tråden, så ser du at samtlige menn er positiv til det. Men det trengs tydeligvis flere 🤷‍♂️ alle menn? Talsmann? Hva er greien her?

TS stiller et spørsmål, og samtlige menn som svarer sier kjør på, bare hyggelig. Nesten alle kvinnene sier, la han være, han er ikke interessert. Det er jammen vanskelig å diskutere med dere

Ikke meg du siterer, men jeg er enig i det som sies ang lukket kroppsspråk - det er en sosial kode ( hos begge kjønn) for å markere at man vil være i fred. Jeg sier ikke dette for å kverulere med deg, men heller for å oppmuntre deg til å endre kroppsspråket ditt dersom det er sånn at du feilaktig går rundt slik 😊 det er hverken forventet eller nødvendig, og unødg vondt for deg selv vel også? 

Anonymkode: 03c7f...418

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg er enig i det som sies ang lukket kroppsspråk - det er en sosial kode ( hos begge kjønn) for å markere at man vil være i fred. Jeg sier ikke dette for å kverulere med deg, men heller for å oppmuntre deg til å endre kroppsspråket ditt dersom det er sånn at du feilaktig går rundt slik 😊 det er hverken forventet eller nødvendig, og unødg vondt for deg selv vel også? 

Takk for en hyggelig melding.’ 😌 jeg klarer meg heldigvis veldig fint. Men jeg prøvde så godt jeg kunne å relatere til dette treningssenteret og grunnen til at mange men har et lukket kroppsspråk på denne arenaen, selv om de kan være åpne for kontakt. Her ble kroppsspråket brukt som en fasit på at han TS var interessert i, ikke var interessert. Og jeg er neimen ikke så sikker på at man kan trekke denne konklusjonen basert på dette. Har prøvd å forklare hvorfor jeg mener det. At man ikke liker de ulike grunnene gjør de ikke mindre mulig, og som mann selv så ser jeg på de som helt reelle. Kvinner kan godt tenke at det er helt tåpelig av menn og tenke slik, men det er nå en gang sånn mange tenker. Noe som igjen tar oss tilbake til treningssenteret, hvor det absolutt er en sjanse for at ts sitt Crush er interessert, selv om kroppsspråket er lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for en hyggelig melding.’ 😌 jeg klarer meg heldigvis veldig fint. Men jeg prøvde så godt jeg kunne å relatere til dette treningssenteret og grunnen til at mange men har et lukket kroppsspråk på denne arenaen, selv om de kan være åpne for kontakt. Her ble kroppsspråket brukt som en fasit på at han TS var interessert i, ikke var interessert. Og jeg er neimen ikke så sikker på at man kan trekke denne konklusjonen basert på dette. Har prøvd å forklare hvorfor jeg mener det. At man ikke liker de ulike grunnene gjør de ikke mindre mulig, og som mann selv så ser jeg på de som helt reelle. Kvinner kan godt tenke at det er helt tåpelig av menn og tenke slik, men det er nå en gang sånn mange tenker. Noe som igjen tar oss tilbake til treningssenteret, hvor det absolutt er en sjanse for at ts sitt Crush er interessert, selv om kroppsspråket er lukket.

Jeg er enig i at man ikke alltid bastant kan vite noe sikkert om andre, og av og til må man kanskje våge å prøve litt forsiktig å se 😊 jeg er enig i at man kan ikke være så redd for den minste glipp at man unngår normal mellommenneskelige interaksjoner fullstendig. Men for de fleste så er jo denne grensa tydelig uten at vi tenker oss om, og det er både slitsomt når noen overkjører den - og trist dersom noe ikke tør løfte blikket engang.  Jeg er likevel skeptisk til å sitte på nett å anbefale folk å overse innarbeidete sosiale koder, for jeg vet jo ikke hvilken side sv grensa alle som leser sitter på 😅 og man kan ikke endre andre, men begynne med oss selv. Jeg er glad for at ikke du har det slik hverfall, for det må være vondt og ensomt, og forvirrende hva som er riktig måte å oppføre seg på? Kanskje noen andre som trengte å høre det leser det i stedet 😊 Ha en fin kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker at det er de mennene med lukket kroppsspråk som er åpne for kontakt sin oppgave og ta jobben med å endre kroppsspråk, ikke damene sin oppgave å ignorere menneskers kroppsspråk.

Anonymkode: cb39a...058

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/29/2024 at 8:47 AM, AnonymBruker said:

Kanskje det er meg, men jeg syns det rart folk sier det. Når vil du bli sjekke opp da? Du kommer på treningssenter for å trene, du gå på butikk for å handle, du gå på fest for å fester. Det er ikke rart at folk ikke lenger finner hverandre i det virkelige liv.

Anonymkode: 69757...ce3

Sjekket opp? Aldri!

Jeg har aldri så mye som vurdert å date en som har forsøkt å sjekke meg opp. Ikke nå, og ikke før internett ble allemannseie.

Nå som før ønsker jeg å ha kjennskap til en mann før det eventuelt utvikler seg til noe mer. Enten at venner kan gå god for ham, eller at jeg har snakket med ham over tid, f.eks i en hobbysammenheng. Her bør man både kunne lese og sende ut riktige signaler for å forsikre seg om at flørting er velkomment, så tar man det gradvis derfra. En mann som forsøker å sjekke meg opp helt ut av det blå kunne like gjerne sagt "Hei! Jeg vet ingenting om deg, men kan godt tenke meg et ligg". Det er få kvinner som kommer til å ta det som et kompliment, og enda færre som vil ønske å ha noe med deg å gjøre om det er fremgangsmåten du velger.

I utgangspunktet er sjekking på treningssenter en uting, men det hender jo at folk faller for hverandre der også. Her vil jeg si at det er ekstra viktig å kunne lese signaler og bruke god tid, ellers kan det ende med at folk (i alle fall kvinner) skremmes vekk fra senteret sitt.

Anonymkode: 4de6e...080

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en del kvinner her fremstiller kvinner som veldig sarte vesener...

Tror de fleste av oss fint takler det om en kar, selvsagt på en høflig måte, viser litt interesse. Ingen har hittil dødd av at noen har sagt hei og gitt en dame et komplement, eller til og med dristet seg til å prøve å bli kjent. Det handler om at hvis man ser at det ikke er noen interesse der, så trekker man seg stille og rolig tilbake. Ingen skade skjedd.

Det oppmuntres jo til at folk som ikke har lykken med seg på Tinder osv., heller skal forsøke å finne en kjæreste på ulike interesser, melde seg inn i foreninger, alt mulig forskjellig. Det er fint å møte andre mennesker på gamlemåten, altså ved at man treffes mer naturlig. Da synes jeg det er like greit at det skjer i andre sammenhenger enn i fylla ute på byen. Kan ikke skjønne at det eneste stedet som liksom skal være godtatt, er når man er ute på fest. Bedre å møtes edru og i en mer seriøs sammenheng.

Anonymkode: e43ac...355

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ingen har hittil dødd av at noen har sagt hei og gitt en dame et komplement, eller til og med dristet seg til å prøve å bli kjent

Ehh.. Jo! 

(Btw. Jeg er mann, og ikke en "sart dame".) 

Anonymkode: 2cec5...efd

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 22.52):

Ok. Skjønner. Så ikke på trening, altså?

Takk for svar. Tenker jeg gir opp hele greia. Har prøvd alle slags arenaer, får vente til drømmemannen ringer på døra 😅

Anonymkode: cb224...01b

Nei. Da drar du heller på Singelfestivalen på Hadeland. Eller på seiltur med Christian Radich. Det finnes mange single der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt sjekket opp, eller har selv sjekket opp på treningssenteret. Helt topp i min bok. 😅

Ingen av oss gikk bort og "helt ut av det blå" spurte om en ville bli med på date. Det ble blikk kontakt, et smil, så etterhvert hei ... Og så begynte vi å prate. Dette tok 1-2 mnd, så ikke noe super rush med det.

Vi beste viste vi hadde et øye til hverandre så ting kjentes fint og spennendes ut. Jeg hadde tatt det rolig. Mulig det er vanskelig å få blikkontakt, men går an å smile og si hei når det er naturlig.

Tror tiden er viktig her. Kanskje han ikke har "fått øye på deg enda", eller han ikke er intressert. Det vet en ikke enda.

Anonymkode: 4ff09...b49

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes en del kvinner her fremstiller kvinner som veldig sarte vesener...

Tror de fleste av oss fint takler det om en kar, selvsagt på en høflig måte, viser litt interesse. Ingen har hittil dødd av at noen har sagt hei og gitt en dame et komplement, eller til og med dristet seg til å prøve å bli kjent. Det handler om at hvis man ser at det ikke er noen interesse der, så trekker man seg stille og rolig tilbake. Ingen skade skjedd.

Det oppmuntres jo til at folk som ikke har lykken med seg på Tinder osv., heller skal forsøke å finne en kjæreste på ulike interesser, melde seg inn i foreninger, alt mulig forskjellig. Det er fint å møte andre mennesker på gamlemåten, altså ved at man treffes mer naturlig. Da synes jeg det er like greit at det skjer i andre sammenhenger enn i fylla ute på byen. Kan ikke skjønne at det eneste stedet som liksom skal være godtatt, er når man er ute på fest. Bedre å møtes edru og i en mer seriøs sammenheng.

Anonymkode: e43ac...355

Problemet er ikke de som tar kontakt på en fin måte og trekker seg tilbake når de blir avvist, problemet er de få mennene som ikke tar nei for et nei og blir ubehagelige og i verste fall farlige. De har ødelagt (og fortsetter å ødelegge) for de mange mennene som er oppegående.

Anonymkode: 8acf2...bb3

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Problemet er ikke de som tar kontakt på en fin måte og trekker seg tilbake når de blir avvist, problemet er de få mennene som ikke tar nei for et nei og blir ubehagelige og i verste fall farlige. De har ødelagt (og fortsetter å ødelegge) for de mange mennene som er oppegående.

Trodde dette gjaldt om Ts burde ta kontakt med en mann hun har et godt øye til, eller ikke. 
Så mye støy, for et så enkelt spørsmål. Ts, mennene her sier ja. Det er tross alt en mann du vil ta kontakt med, så su dår velge hvem du vil lytte til

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Trodde dette gjaldt om Ts burde ta kontakt med en mann hun har et godt øye til, eller ikke. 
Så mye støy, for et så enkelt spørsmål. Ts, mennene her sier ja. Det er tross alt en mann du vil ta kontakt med, så su dår velge hvem du vil lytte til

Ja, dette var svar på et innlegg som du kan lese i den sitatboksen i innlegget mitt. 

Som svar på TS' spørsmål ville jeg prøvd å smile til ham litt først og se hvordan han reagerer på det. Smiler han tilbake ville jeg prøvd å ta litt kontakt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bare en liten tanke. Mange menn er veldig forsiktig når det kommer til å se på damer på et treningssenter. Det har vært veldig tydelig signalisert at dette er creepy oppførsel. Damer er der for å trene, ikke for å bli siklet over av en creepy mann. Jeg tror ikke det er lurt at damer drar noen konklusjoner om hvem en mann er interessert i eller ikke. Vi står ikke like fritt som dere å vise denne interessen. Og nok en gang, sjenerte menn vil være ekstra var for å ikke bli oppfattet som creepy. 
Selvsagt står du fritt til å tolke som du vil, men noe sier meg at du dessverre tolker mye feil hva gjelder menn

Nei, men som kvinne på flere sentre så har jeg på samtlige opplevd hyggelig, men reservert oppmerksomhet fra flere menn i ganske spredt aldersspenn.

Alt fra gutter på 18 når jeg selv var 30 og opp til eldre enn meg. 

Selv de på 18 evnet følge kotymen. 

Et lite blikk som ikke er creepy, et høflig vanlig smil/hei i forbifarta, og så slår de av en kort prat.

Ganske mange har klart det HELT fint uten å fremstå sjekkete; men likevel nok til at jeg kunne tatt det videre. 

Og visstnok fremstår ikke jeg som særlig åpen og «enkel», det er jeg heller ikke når jeg åpner kjeften - men likevel får altså ganske mange oppigjennom årene til å opprette litt kontakt.

Hadde jeg vært singel hadde jeg nok endt på date med flere av dem. Oooooog noen helt klart til sengs 😮‍💨🫣

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Og som en som har jobbet på sats-sentrer har jeg vært vitne til at flere faste medlemmer har funnet hverandre

Jeg har jobbet både på sats og evo. Jeg har sett flere menn/gutter få advarsler for å være creeps en jeg har sett folk finne hverandre. De aller fleste tilfeller jeg har sett/vet om der det er parrelasjoner, er folk som allerede er par og trener sammen eller i samme gjeng.

Mulig det er regionale forskjeller, men det er et reelt problem at jenter ikke får trene i fred. For mange menn stirrer, glor og tror treningssenteret er deres private sjekkearena. De ignorerer at jenta er midt i et program, gjerne med propper i ørene. Når disse mennene blir konfrontert med hvorfor de ikke kan trene i fred og heller leke don juan et mer passende sted, så kommer kjapt: men jeg #villebaresnakkelitt. Det er patetisk.

Anonymkode: a8db3...556

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter de som nevner at menn har lukket kroppsspråk på senter, IKKE fordi de nødvendigvis ikke vil ha kontakt men fordi det er kotymen. Eventuelt at man er sjenert. 
Det gjelder hvert fall meg.

(Tilnærmet) Ingen menn er redd for at en kvinne prater med dem. Vi opplever ikke oppmerksomhet av det andre kjønn på samme måter som kvinner opplever det.

Vi er sterkere enn deg og vi er ikke redd deg, vi kjenner ikke på ubehag for at du sier hei og prater. Det er bare en hyggelig overraskelse. I aller verste fall er det bare littegranne irriterende men da er det ikke verre enn å høflig avslutte samtalen(hvis oppmerksomheten faktisk er uvelkommen).

Anonymkode: 3fbe4...d4a

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...